PDA

View Full Version : UFC op Nederlandse FOX Sports



Nibbit88
24-02-2015, 23:09
Het is dan eindelijk zo ver. UFC wordt eindelijk uitgezonden op de Nederlandse televisie. Je hebt er weliswaar een FOX sports international abonnement voor nodig, maar pfew, wat heeft dit lang geduurd zeg!

Ik ben benieuwd of ze alleen de PPV's gaan uitzenden, of gewoon elk event. Het eerste geplande event dat wordt uitgezonden is UFC 185 (Overeem - Nelson.)

bron: http://foxsports.nl/more-sports/ufc

fifi23
25-02-2015, 00:18
eerst maar eens kijken.
Wie doet het commentaar?

SpelPlan
25-02-2015, 03:49
Hopelijk kan je ook het Amerikaanse commentaar kiezen. Dit is wel erg goed nieuws trouwens.

Leventdepevent
25-02-2015, 07:22
toch 13 euro in de maand die fox sport international, ik kijk het wel op de stream

Fasada
25-02-2015, 09:08
Het lijkt mij heel onwaarschijnlijk dat je de PPV UFC's kan kijken want daar heeft FOX de rechten niet voor. Als ik het goed heb zijn het alleen de UFC Fight Nights die je kan kijken.

Je kan beter een Fight Pass abonnement hebben want die is goedkoper tenzij je ook voetbal fan bent dan is het wel een goede keuze, aangezien ik die ben overweeg ik op zeker de aanschaf, voor de mensen die zo een recorder hebben is het ook erg fijn want die nachttijden blijft toch altijd de grootste struikelblok of ik wel of niet live ga kijken.

Alleen om dit kanaal a 12,95 euro aan te schaffen alleen voor de UFC is gewoon niet interessant genoeg omdat FightPass gewoon goedkoper is.

S.B.
25-02-2015, 09:48
Ufc 185 is te zien. Dat is een ppv.

Fasada
25-02-2015, 10:19
Ufc 185 is te zien. Dat is een ppv.

Oh dat had ik niet verwacht zeg!

Dat is zeker vet! Vraag mij wel af of elke UFC uit wordt gezonden of dat ze dit alleen doen omdat Alistair toevallig op die kaart staat

Ronald
25-02-2015, 10:28
Ik snap de hele ophef over UFC op de Nederlandse tv niet. Óf het wordt live uitgezonden, waardoor je er niets aan hebt omdat je dan elk weekend je dag-nachtritme om moet draaien. Óf het wordt niet live uitgezonden, en dan is het waarschijnlijk 's avonds zoals destijds bij de K-1. Ook in dat geval heb je geen zin om de hele dag te wachten totdat je het 's avonds eindelijk zien kunt. Kortom, wat is het nut van de UFC op de Nederlandse tv?

Gezien het gegeven van het tijdsverschil zijn de omstandigheden zoals ze nu zijn eigenlijk gewoon prima: 's morgens wakker worden en gaan kijken.

lopez86
25-02-2015, 10:37
Ik snap de hele ophef over UFC op de Nederlandse tv niet. Óf het wordt live uitgezonden, waardoor je er niets aan hebt omdat je dan elk weekend je dag-nachtritme om moet draaien. Óf het wordt niet live uitgezonden, en dan is het waarschijnlijk 's avonds zoals destijds bij de K-1. Ook in dat geval heb je geen zin om de hele dag te wachten totdat je het 's avonds eindelijk zien kunt. Kortom, wat is het nut van de UFC op de Nederlandse tv?

Gezien het gegeven van het tijdsverschil zijn de omstandigheden zoals ze nu zijn eigenlijk gewoon prima: 's morgens wakker worden en gaan kijken.

Het nut is dat het een stap in de goede richting is om MMA en UFC in Nederland te krijgen.

S.B.
25-02-2015, 10:37
Alsof ze wat beters kunnen uitzenden op dat tijdstip. Ik ga wel kijken trouwens hoor. Goedkoper dan losse ppv's.

Johan Van den Boot
25-02-2015, 10:38
Maar kan je dan ook kijken zonder abonnement te hebben op FOX? Dat je UFC eenmalig kan bestellen zoals bij eredivisie wedstrijden?

En trouwen, PPV's komen niet op fightpass. Als je fightpass hebt moet je nog is extra voor PPV betalen. Dus als je voor alle UFC evenementen betaald dan is Fox Sports goedkoper.

PPV = 18 euro (Ong. 1 PPV per maand.) Fightpass 8 euro per maand. Fox Sports International 12 euro per maand maar we weten nog niet hoeveel evenementen Fox gaat uitzenden.

Voor UFC 185 heb ik het geld er wel voor over maar ik moet wel weten of je ook FS kan kijken zonder abonnement.

onne1983
25-02-2015, 10:39
s
Mooi gesproken

Ronald
25-02-2015, 11:07
Het nut is dat het een stap in de goede richting is om MMA en UFC in Nederland te krijgen.
Dat geldt uiteraard alleen als er ook daadwerkelijk kijkers op afstemmen. Is dat niet het geval, dan heb je nog wel eens kans dat je er het tegenovergestelde mee bereikt. Tv is uiteraard ook gewoon business en geen symbolische aangelegenheid.

lopez86
25-02-2015, 11:15
Dat geldt uiteraard alleen als er ook daadwerkelijk kijkers op afstemmen. Is dat niet het geval, dan heb je nog wel eens kans dat je er het tegenovergestelde mee bereikt. Tv is uiteraard ook gewoon business en geen symbolische aangelegenheid.

Nouwja ik neem aan dat een zender als Fox hier gewoon marktonderzoek naar gedaan heeft, en dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
Maar wat bedoel je met het tegenovergestelde?

Glen
25-02-2015, 11:32
Toevallig heb ik dat abbo al omdat mijn zoon voetbal gek is...]
Ik ga het op mijn gemak eens bekijken, 14 maart zit ik voor de buis...chips en cola erbij..

LightHeavyWeight
25-02-2015, 11:32
Ik neem het gewoon op, steeds meer mensen hebben zo'n recorder. Ik kijk het zondagochtend (of later als ik naar de klote ben) onder het genot van mijn ontbijt. Ik ben wel een voetbalfan maar had Fox opgezegd omdat ik het pakket niet interessant genoeg vond (ik mis het Spaanse voetbal) maar nu ga ik weer abonnee worden.

Fasada
25-02-2015, 11:55
Ik snap de hele ophef over UFC op de Nederlandse tv niet. Óf het wordt live uitgezonden, waardoor je er niets aan hebt omdat je dan elk weekend je dag-nachtritme om moet draaien. Óf het wordt niet live uitgezonden, en dan is het waarschijnlijk 's avonds zoals destijds bij de K-1. Ook in dat geval heb je geen zin om de hele dag te wachten totdat je het 's avonds eindelijk zien kunt. Kortom, wat is het nut van de UFC op de Nederlandse tv?

Gezien het gegeven van het tijdsverschil zijn de omstandigheden zoals ze nu zijn eigenlijk gewoon prima: 's morgens wakker worden en gaan kijken.


Ik vind het een zeer goede ontwikkeling behalve dat een zender als FOX hiermee laat zien open te staan om het uit te zenden is gewoon goed nieuws. Zeker als er straks Nederlandse vechters op de kaart staan is het mooi dat je kan aangeven dat het op een zender is. Het zal niet veel kijkers trekken door het tijdsverschil maar zoals eerder werd gezegd steeds meer mensen kunnen via hun digitale TV pakket opnemen. Ben geen moraalridder ofzo maar het kijken van streams of downloaden is gewoon illegaal dus het is best wel prettig om zelf de keuze te hebben of je het wilt kijken ja of de nee. Er zijn genoeg vrienden van mij bijvoorbeeld die het FOX kanaal hebben voor voetbal maar waarvan de drempel te hoog is om speciaal een UFC stream aan te schaffen (waar je overigens vaak een computer voor nodig hebt). Nu kan ik tegen dezelfde groep zeggen dat er een UFC is, steeds meer mensen zijn wakker op de gekste tijden en kan me voorstellen als je het tegen komt met zappen dat je ook weer nieuwe mensen weet te bereiken.

Als laatste zullen er in de toekomst steeds meer Europese evenementen zijn en als die ook live worden uitgezonden is dat toch mooi mee genomen.

Dus ja ik vind de ophef wel terecht want het is de eerste keer in de geschiedenis van de UFC dat het op Nederlandse televisie komt en dat is voor mij een mijlpaal, neemt niet weg dat het nog steeds een betaald kanaal is en de uitzendtijden kut zijn maar dat neem ik nu even voor lief.....

Leventdepevent
25-02-2015, 11:56
Nouwja ik neem aan dat een zender als Fox hier gewoon marktonderzoek naar gedaan heeft, en dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
Maar wat bedoel je met het tegenovergestelde?
ik hoop natuurlijk dat het aanslaat, maar Fox kwam een aantal jaar geleden ook naar Nederland met de gedachte van Alle nederlanders zijn wel bereidt om voor een sportkanaal te betalen. nou viel dat ff tegen, zeker de eredivisie wedstrijden...wil je dan ook nog buitenlands voetbal zien dan moet je een extra pakket kopen.
Ik heb toen 2 maanden of een maand proef gekeken en was er eigenlijk na een week al wel klaar mee.
Ik ga met Ronald mee, ik vind het mooi dat het uigezonden wordt maar voor mij hoeft het niet ik kijk het hele evenement wel op zondagochtend met een bakkie koffie (vaak via xbmc)

quagmire
25-02-2015, 12:51
Het zou leuk zijn als Koert Westerman het commentaar gaat verzorgen
hij weet alles van alles en meer

arielhelwani
25-02-2015, 12:57
Het zou leuk zijn als Koert Westerman het commentaar gaat verzorgen
hij weet alles van alles en meer

NFL en MLS op FOX is ook met Amerikaans commentaar dus hoop dat dat met de UFC ook is.

quagmire
25-02-2015, 13:07
Dan zal het bij de UFC ook wel zo zijn
bij Koert kijkt er niemand

S.B.
25-02-2015, 13:14
Ik start een petitie tegen Koert als hij het gaat doen.

Leventdepevent
25-02-2015, 13:22
Het zou leuk zijn als Koert Westerman het commentaar gaat verzorgen
hij weet alles van alles en meer
dan is het nu al gedoemd om te mislukken, die man kan een geweldige vechtsport avond met 2 woorden al naar de klote helpen

Ronald
25-02-2015, 23:53
Nouwja ik neem aan dat een zender als Fox hier gewoon marktonderzoek naar gedaan heeft, en dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
Maar wat bedoel je met het tegenovergestelde?
Marktonderzoek is niets meer dan een prognose. Er zijn genoeg Nederlandse voorbeelden die het niet gehaald hebben. Die hebben ook allemaal marktonderzoek gedaan uiteraard.

Mocht nou blijken dat er niet voldoende kijkers zijn, dan zal het weer van de buis afgaan mag je aannemen. Net zoals jij veronderstelt dat, enkel het op tv hebben een positieve uitstraling heeft, kan dat dus ook omgekeerd werken. UFC komt niet naar Nederland "want daar is toch geen behoeft aan mma". Dat bedoel ik dus.


Ben geen moraalridder ofzo maar het kijken van streams of downloaden is gewoon illegaal dus het is best wel prettig om zelf de keuze te hebben of je het wilt kijken ja of de nee.
Als dat het argument is, dan download ik liever rechtstreeks van de UFC. Laat ze dan hun evenement na afloop gelijk online aanbieden tegen een bepaald bedrag. Dan hebben we ook geen tussenpersoon als Fox meer nodig.


Als laatste zullen er in de toekomst steeds meer Europese evenementen zijn en als die ook live worden uitgezonden is dat toch mooi mee genomen.
Dat zou zo zijn als die evenementen ook op Europese tijden werden uitgezonden. Helaas is dat niet het geval. Die worden gewoon midden in de nacht gehouden zodat dat Amerikaanse consument er gewoon op een voor hun geschikte tijd naar kan kijken. Voorstelbaar overigens hoor, maar zolang dat het geval is hoef ik het niet live op tv te zien.

Fasada
26-02-2015, 00:05
Dat zou zo zijn als die evenementen ook op Europese tijden werden uitgezonden. Helaas is dat niet het geval. Die worden gewoon midden in de nacht gehouden zodat dat Amerikaanse consument er gewoon op een voor hun geschikte tijd naar kan kijken. Voorstelbaar overigens hoor, maar zolang dat het geval is hoef ik het niet live op tv te zien.

Dan is niet altijd het geval, het Zweden evenement is volgens mij eigenlijk meer een uitzondering op de regel omdat het een UFC on FOX evenement was. Normaal zijn Fight Nights in Europa gewoon op de normale van het land zelf.

Klassikl
26-02-2015, 00:07
Eindelijk!

Toch mooi hoe sommige dit negatief kunnen uitleggen. Eindelijk komt er aandacht voor MMA in Nederland maar voor sommigen is dat alleen maar negatief :lol:

Ronald
26-02-2015, 00:32
Dan is niet altijd het geval, het Zweden evenement is volgens mij eigenlijk meer een uitzondering op de regel omdat het een UFC on FOX evenement was. Normaal zijn Fight Nights in Europa gewoon op de normale van het land zelf.
Klopt, dat is niet altijd het geval. In de UK kon je bijvoorbeeld op normale tijd kijken. Maar het aantal evenementen waarbij dat het geval is loont voor mij in ieder geval voorlopig nog niet de moeite om daarvoor Fox aan te schaffen.


Eindelijk!

Toch mooi hoe sommige dit negatief kunnen uitleggen. Eindelijk komt er aandacht voor MMA in Nederland maar voor sommigen is dat alleen maar negatief :lol:
Toch bijzonder hoe sommigen een onderbouwde mening af kunnen doen met "negatief", enkel omdat zij er anders over denken :fp: Met Fasada en Lopez kun je tenminste argumenten uitwisselen. Het argument dat jij aandraagt "eindelijk" vond ik nou niet het sterkste wat ik in deze topic gehoord heb :wacko:

Overigens denk ik wel dat het staat voor waarop de meesten hier reageren, simpelweg vanuit het hart. MMA op tv, dus mooi. Eerlijk is eerlijk, vanuit mijn "fan-gevoel" ben ik ook geneigd zo te denken. Als ik er alleen logisch naar kijk brengt het ons (voorlopig) niets. Ik ga voorlopig in ieder geval geen Fox aanschaffen.

Wie eigenlijk wel? Wie van jullie gaat n.a.v. dit bericht serieus dat pakket aanschaffen? Ben wel benieuwd hoeveel er dat zullen zijn.

S.B.
26-02-2015, 02:04
Mocht het zo zijn dat de ppv's en de "fight pas" Cards uitgezonden worden, schaf ik het meteen aan. 1 omdat ik het graag wil zien, 2 omdat het mma een boost nodig heeft. Als niemand het koopt is het binnen 6 maanden weer van de zender af en is alle moeite voor niks.

LightHeavyWeight
26-02-2015, 08:46
Ik ook maar zoals ik al eerder zei, ik ben ook een enorme voetbalfan.

Fasada
26-02-2015, 09:22
Klopt, dat is niet altijd het geval. In de UK kon je bijvoorbeeld op normale tijd kijken. Maar het aantal evenementen waarbij dat het geval is loont voor mij in ieder geval voorlopig nog niet de moeite om daarvoor Fox aan te schaffen.


Toch bijzonder hoe sommigen een onderbouwde mening af kunnen doen met "negatief", enkel omdat zij er anders over denken :fp: Met Fasada en Lopez kun je tenminste argumenten uitwisselen. Het argument dat jij aandraagt "eindelijk" vond ik nou niet het sterkste wat ik in deze topic gehoord heb :wacko:

Overigens denk ik wel dat het staat voor waarop de meesten hier reageren, simpelweg vanuit het hart. MMA op tv, dus mooi. Eerlijk is eerlijk, vanuit mijn "fan-gevoel" ben ik ook geneigd zo te denken. Als ik er alleen logisch naar kijk brengt het ons (voorlopig) niets. Ik ga voorlopig in ieder geval geen Fox aanschaffen.

Wie eigenlijk wel? Wie van jullie gaat n.a.v. dit bericht serieus dat pakket aanschaffen? Ben wel benieuwd hoeveel er dat zullen zijn.

Ben het met je eens Ronald dat ik ook niet zo snel geneigd ben om er speciaal een abonnement voor af te sluiten daar zijn er in mijn beleving te weinig UFC's voor die ik ook echt live ga kijken. Maar dat neemt niet weg dat ik het een zeer goede ontwikkeling vind die wellicht op mij persoonlijk niet veel invloed zal hebben maar denk wel voor de UFC in Nederland.

Ik weet nog dat ik na het zien van de highlights op sherdog verkocht was aan de sport en ik hoop met het UFC op FOX dat er veel nieuwe fans gaan komen - die bijvoorbeeld - al het FOX zender hadden aangeschaft voor het voetbal. Want je krijgt voor die 13 euro per maand voornamelijk een zender met voetbal. Hoewel ik voetbal ook leuk vind is het voor mij nog steeds een twijfel geval of ik het ga nemen maar ik weet wel dat ik een hoop vrienden nu kan wijze dat UFC op FOX uitgezonden gaat worden en waar zij eerst niet zo snel de moeite namen om het of Live te kijken of de volgende dag zul je zien dat meer mensen per ongeluk er langs komen en het gaan blijven kijken.

Veel van mijn vrienden vonden UFC wel grappig maar nu omdat ze de vechters beginnen te kennen gaan ze het ook echt volgen en zijn ze praktisch fan geworden. Dus hoe meer vechten op TV hoe beter. Neem bijvoorbeeld Glory als voorbeeld; vele vrienden van mij willen het met alle liefde kijken maar doordat het niet meer wordt uitgezonden op RTL 7 of Eurosport hebben diezelfde mensen het eerder over Superkombat dan Glory omdat ze het op eurosport zien. Ze gaan er niet voor achter de buis zitten maar tijdens het zappen komen ze er toevallig op. Het echt zoeken naar content is alleen weggelegd voor fans zoals mezelf en die hoeft de UFC niet meer te bereiken dus het is een bewuste keus om zelfs de PPV evenementen gratis weg te geven via FOX omdat ze gewoon willen dat het meer gaat leven in Nederland denk ik.

dirk5
26-02-2015, 10:20
Mooi, maar helaas voor mij te laat. In tegenstelling tot jaren geleden kijk ik lang niet alle events meer live. Ik heb wel het Nederlandse voetbal pakket van fox, maar om nu meer te gaan betalen om eens per 2 maanden een event te kijken is me te gortig. Dus ik hou het gewoon bij mijn vaste site die ik inmiddels al bijna 10 jaar gebruik wanneer ik iets live wil zien. Maar laten we hopen dat ze hiermee een nieuwe markt kunnen aanboren.

Turboknecht
26-02-2015, 11:08
Ik kijk al jaren geen tv meer en ik wens niet te betalen voor iets waar ik om vier of vijf uur in de nacht m'n bed voor uit moet. Die downloads doen het daarentegen prima voor me. Ik heb ook niet de illusie dat op eens een stuk meer mensen MMA gaan kijken. De meesten zullen het toch barbaars vinden of niet maar dan het grondvechten niet begrijpen en daarom afhaken.

G_tjin
04-03-2015, 15:28
Is het ons toch gelukt eh... :)

UFC Nederland (https://nl-nl.facebook.com/UFConFOXnl) !!

http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?129011-UFC-op-Foxsport-NL&p=1228167&highlight=#post1228167

Allemaal begonnen bij Mixfight!

BIG Lebowski
05-03-2015, 00:51
Het zou leuk zijn als Koert Westerman het commentaar gaat verzorgen
hij weet alles van alles en meer

en nog meer als Ronald Wustenberg de ringspeaker is

Biiyen
05-03-2015, 12:32
UFC moet net als de WWE een eigen netwerk aanbieden, alle PPV's erop, ultimate fighter etc etc . Elke maand 10 euro dokken en klaar.

quagmire
06-03-2015, 11:00
en nog meer als Ronald Wustenberg de ringspeaker is

hahaha

Stannos
06-03-2015, 18:18
Wordt het niet tijd dat Fox sport hier reclame voor gaat maken?
Ik ben namelijk bang dat het toch niet uitgezonden gaat worden, hoe graag ik het ook hoop..