PDA

View Full Version : Interview Henry Superpiele Brinkman



marster
02-03-2015, 23:17
Interview Henry ( Superpiele ) Brinkman





Henry Brinkman, the man you love or hate, met zo 200 partijen achter de rug. Gaat zijn comeback maken na een rumoerige tijd van 4 jaar en verteld openhartig aan mixfight over zijn persoonlijke verdriet en drugsverslaving. Henry gaat zijn comeback maken op 13 juni op zijn eigen gala tegen een sterke tegenstander in de -86.

Iedereen die regelmatig onze Nederlandse kickboxers heeft gevolgd en Henry heeft zien vechten weet dat hij komt om te vechten en altijd voor de winst gaat ongeacht zijn wie tegenstander is. Kaas, Spong, Murder Main om maar een paar te noemen.

De laatste 4 jaar heeft Henry nauwelijks getraind. Hij heeft een paar partijen gedraaid met wisselende resultaten.



Mixfight: Henry, je hebt 4 jaar bijna niet getraind en toch heb je paar partijen gedraaid waarom heb je ze aangenomen?

Henry: In die 4 jaar zijn er veel familie problemen geweest, zoals mijn ouders zijn gaan scheiden en ik had geen trainer meer. Dat heeft mij zo ontzettend geraakt. Ik wist niet meer wat ik moest doen en zat echt in de put. Doordat ze gingen scheiden had ik geen motivatie meer. Ik had veel pijn en verdriet hierover. Om de pijn en het verdriet te stoppen begon ik drugs te gebruiken en kwam ik nog meer in de problemen.


Mixfight: En toch nam je partijen aan?

Henry: Ja klopt en deed het voor het geld en niet om te winnen en daarom verloor ik veel. Terwijl ik ze eigenlijk allemaal kan hebben.


Mixfight: Hoe verliep jouw partij tegen Ibrahim el Bouni?

Henry: Ja, wat kan ik er van zeggen. Ik had net een dag getraind bij Martin van Emmen en de promotor hoorde dat ik weer trainden. Hij belde mij een dag voor zijn gala op en vroeg of ik wilde vechten omdat Ibrahim geen tegenstander had. Ik twijfelde omdat ik maar een dag getraind had, maar dacht bij mijzelf kan en wil ik het nog. Daar kom je op een manier achter en dat is de ring in gaan. Ik verloor op TKO, maar alles voelde goed aan en heb besloten om verder te gaan en volledig te gaan storten om te vechten en vechters te begeleiden.


Mixfight: Je traint hard nu en heb zelfs een sportschool The golden kick.

Henry: Ja kreeg de kans om een sportschool te openen en nam het gelijk aan, ben er erg trots op.

Mixfight: Waarom heet het The golden kick?

Henry: Ik vind het een mooie naam en heb veel mensen met een trap neergehaald.

Mixfight: Je zegt dat je de kans kreeg om je sportschool te openen, van wie kreeg je deze kans?

Henry: Henk Kuiper gaf mij deze kans en ik pakte het gelijk met 2 handen aan.


Mixfight: Hoe kwam je weer in contact met Henk Kuiper?

Henry: Ik fitness bij een sportschool bij hem in de buurt en dacht, zal hij nog steeds hier in Klazienaveen wonen? Ik ging kijken bij zijn huis en zag zijn hond lopen en wist gelijk ja hij woont er nog! Belde aan en we zijn samen gaan praten en zo is alles verder gegaan.


Mixfight: Jouw tijd bij team Hardcore, hoe was het daar?

Henry: Het was een geweldige tijd daar en alles werd goed geregeld. Ik vind het jammer dat het opgeheven is. Waarom weet ik niet.


Mixfight: Je hebt nu een wedstrijdteam om je heen, wie zijn het allemaal?
Henry: In de A klasse Marvin Sansaar, Tolga Meurs en ik.
In de B klasse Zakaria ElKadaoui
In de C klasse Alec Kuipers
In de N klasse Marciano Steijn
In de jeugd Aaliyah Renjaan Nederlands Kampioen 15 jaar, Freddy Tromp Nederlands Kampioen 15 jaar en Aria Mahiany Nederlands Kampioen 15 jaar.

Ze zitten bij mij onder contract en trainen ook bij andere sportscholen zoals Budaya gym, Flex gym.

Mixfight: Dat zijn al veel vechters om je heen?

Henry: Ja ben er ook trots op en hoop later in de toekomst meer uit te breiden.



Mixfight: Door wie word je nu getraind?

Henry: Vincent Pater traint mij en helpt mij veel met alles waarin ik hulp nodig heb.


Mixfight: Wanneer is je volgende partij?
Henry: Dat is op 13 juni tegen Clyde Brunswijk en voor een wereldtitel van IRO.


Mixfight: Gelijk een sterke tegenstander?

Henry: Ja dat klopt maar ik twijfel niet aan mij zelf. Ik heb er de volste vertrouwen in. Ik nodig Ibrahim graag uit om te kijken hoe ik vecht als ik echt getraind hebt want zou graag een rematch willen.


Mixfight: nog een paar vragen van de leden van mixfight.

Wie is je kapper?:Henry, Hahaha dat is Jasja uit Deventer, daar kom ik al jaren.


Wat was jouw zwaarste partij? Henry: mijn 2e A partij tegen Kaas, had ik de winst moeten krijgen omdat ik hem zelfs 8 tellen gaf in de 5e ronde. Vond dat het onterecht was dat het onbeslist is geworden.


Wie is je trainer tegenwoordig?
Henry: mijn trainer is Vincent Pater. Die mij veel helpt met conditie en kussen trappen.


Hoe kom je aan je bijnaam Superpiele ?
Henry: Dat heeft mijn moeder verzonnen toen ik klein was. Ik heb mijn bijnaam al zo lang, kom er niet meer van af haha.

Henry wil je nog iemand bedanken?

Henry: Ja, zoveel en zal ook wel wat mensen vergeten. Zoals Koen Scharrenberg voor het regelen van contracten. Henk Kuipers voor het vertrouwen en helpen van mijn gym en alle andere mensen die ik vergeten ben.
De belangrijkste is mijn allerliefste vriendin Kristen, die mij overal mee helpt en mijn rots in de branding is. Zonder haar was ik niet zo ver gekomen. Zowel zakelijk en privé is ze belangrijk voor mij.

Nick.
03-03-2015, 00:21
Tsja, wat moet je hier nou van zeggen he?

BIG Lebowski
03-03-2015, 01:43
Mooi open interview.

leffert
03-03-2015, 07:44
Dit is idd een mooi En open interview ben benieuwd wat hij ons nog kan laten zien zet hem op Henry

Kemal
03-03-2015, 09:16
Bedankt voor het interview!

RedDawn
03-03-2015, 10:29
Hopelijk hervindt hij zich weer. Hij heeft toch ook nog vastgezeten voor een poging tot doodslag.

Mattie73
03-03-2015, 11:56
Interview Henry ( Superpiele ) Brinkman

?? Hij heet toch Akdeniz van zijn achternaam??

Minotauro
03-03-2015, 12:51
Lijkt wel interview voor een schoolkrantje....

blade
03-03-2015, 12:53
?? Hij heet toch Akdeniz van zijn achternaam??


hij heeft nou de achternaam van zijn moeder genomen

connect
03-03-2015, 15:03
Dus 4 jaar vecht je niet dan een partij die je verliest op tko
dan is de volgende partij natuurlijk een wereldtitel gevecht.
Wazig.

Bromios
03-03-2015, 15:46
Heb je ruzie met je familie, ga je aan de drugs dus zoek je iemand die je red in de vorm van: Henk Kuipers
Over wazig gesproken.

Anderson
03-03-2015, 16:18
Dus 4 jaar vecht je niet dan een partij die je verliest op tko
dan is de volgende partij natuurlijk een wereldtitel gevecht.
Wazig.

Zo gaat dat in Nederland wil je een wereld titel geen probleem volgens mij is het makkelijker om een wereld titel te kopen dan een Nederlandse titel te kopen.

BB
04-03-2015, 14:00
Zo gaat dat in Nederland wil je een wereld titel geen probleem volgens mij is het makkelijker om een wereld titel te kopen dan een Nederlandse titel te kopen.

En z houden we elkaar lekker voor de gek en voor jezelf: Ik was wel 2 e op het WK :lol:

Minotauro
04-03-2015, 15:41
Op FB werd gesuggereerd dat hij iets geflikt zou hebben, iemand hier meer nieuws over? Of zomaar weer iemand die wat schreeuwt op het internet?

Willem033
05-03-2015, 19:37
Heb je ruzie met je familie, ga je aan de drugs dus zoek je iemand die je red in de vorm van: Henk Kuipers
Over wazig gesproken.

wat is er mis met Henk?
prima kerel

Wheelie
05-03-2015, 19:42
Op FB werd gesuggereerd dat hij iets geflikt zou hebben, iemand hier meer nieuws over? Of zomaar weer iemand die wat schreeuwt op het internet?

Vraag het aan die persoon, heb ik ook gedaan en kreeg te horen wat hij allemaal gedaan zou hebben. Weet niet of het waar is