PDA

View Full Version : Jones: I have the skill set to beat Cain Velasquez



Soulbringer320
03-03-2015, 15:39
http://a2.fssta.com/content/dam/fsdigital/fscom/UFC/images/2014/02/12/021214-ufc-Cain-Velasquez-Jon-Jones-pi-mp.vadapt.955.high.0.jpg

UFC light heavyweight champion Jon Jones has talked about an eventual move to heavyweight for several years, but just when it appears like he's entertaining the idea, another contender comes along at 205 pounds.
After his latest win over Daniel Cormier at UFC 183, Jones already knew his next opponent would come from the fight between Alexander Gustafsson and Anthony Johnson. Now Jones is set to face Johnson in the main event at UFC 187 in May after Johnson knocked Gustafsson out in January.
Even with the next title fight looming overhead, it's hard for Jones to dodge the questions about heavyweight because every time it appears he has a legitimate challenger, the champion dispatches that fighter with relative ease.
Maybe a matchup and super fight against UFC heavyweight champion Cain Velasquez is the perfect foil to Jones' dominance. Then again, maybe not.
"I don't know when I'm going to move up in weight. I've entertained the thought of going to heavyweight so many times, and I think right now with all due respect to Anthony (Johnson), I believe I'll win that fight and get into super fights and rematches," Jones said at the UFC "Welcome to the Show" news conference Saturday.
“IF I DO GO TO HEAVYWEIGHT OR WHEN I DO GO TO HEAVYWEIGHT, I DO BELIEVE I HAVE THE SKILL SET TO BEAT CAIN”

— Jon Jones




"But if I do go to heavyweight or when I do go to heavyweight, I do believe I have the skill set to beat Cain."
If Jones fought Velasquez, it wouldn't be a huge size difference for the light heavyweight champion, despite going up a weight class.
Jones stands 6-foot-4 and usually walks around at 220 to 225 pounds before a fight. Velasquez is 6-foot-1 and typically weighs in around 240 pounds for his fights in the UFC.
Another huge positive that Jones would have over the heavyweight champion is a seven-and-a-half-inch reach advantage on the feet.


"Cain's a magnificent opponent. My main reason for believing I'll beat Cain is his size," Jones said. "He's not one of these massive heavyweights who's going to just outweigh me and out-power me in every situation. He's a guy I can totally compete with, that I'm smart enough to compete with him."
Right now, Jones has to worry about Johnson while Velasquez is expected to return from a year-and-a-half layoff to face Fabricio Werdum in the main event at UFC 188. But if both fighters are successful, anything is possible for the future.
Jones promises when he does finally make the move to heavyweight and faces Velasquez in the Octagon, it will be a fight to remember.
"When it happens," Jones said without hesitation, "it will be a good one."

BIG Lebowski
05-03-2015, 01:08
Zeker!

e-type
05-03-2015, 10:17
Zelfs Ronda kan Cain hebben. Onder de juiste omstandigheden uiteraard.

LightHeavyWeight
05-03-2015, 11:44
Als Jones 30 pounds aankomt (wat hem makkelijk lukt) kan hij de hele HW-divisie hebben. Tegen Cain is voor mij momenteel het gevecht waar ik echt naar uit zou kijken. Maar het gaat niet gebeuren.

BIG Lebowski
05-03-2015, 17:04
UFC 200 kan het zo maar gebeuren.

T15Boxing
05-03-2015, 17:14
Na zn gevecht tegen Cormier is er geen twijfel meer mogelijk dat hij Cain's grootste uitdaging is.

Sato
05-03-2015, 17:24
@ T15 Haha wat? Je argumentatie klopt niet helemaal je suggereert dat de enige uitdaging voor Jones van Cain komt. Alex gaf hem stevig partij en daarnaast denk ik dat veel heavy's in de top 20 JJ het flink lastig kunnen maken. All It takes is one punch.

jantje11
05-03-2015, 17:38
Na UFC 187 zal die wel anders praten als ie KO geslagen is door AJ.

T15Boxing
05-03-2015, 18:21
@ T15 Haha wat? Je argumentatie klopt niet helemaal je suggereert dat de enige uitdaging voor Jones van Cain komt.

Nee je interpretatie klopt niet helemaal. Mijn argument is juist andersom, alhoewl niet zo negatief als die van jou.



Alex gaf hem stevig partij en daarnaast denk ik dat veel heavy's in de top 20 JJ het flink lastig kunnen maken. All It takes is one punch.

Alex heeft de juiste stijl om het hem moeilijk te maken ja. Maar de echte indicatie voor Jones vs Cain was Jones vs Cormier.

En je zegt het al zelf over alle top 20 heavyweights. Ze hebben alleen een puncher's chance. Daar zet ik nooit een cent op.

Klassikl
05-03-2015, 18:25
Zelfs Ronda kan Cain hebben. Onder de juiste omstandigheden uiteraard.

Ronde eerste ronde armbar. 100%

ijsbier
05-03-2015, 18:39
Ik moet het nog maar zien.. Het is toch echt een ander spelletje met 15 kilo erbij; denk dat jones de brute kracht mist om een goederentrein als Cain Velasquez tegen te houden, hij moet het vooral van z'n bewegelijkheid hebben en die wordt ook nog eens minder op dat gewicht.

cornelus
05-03-2015, 21:36
Ronde eerste ronde armbar. 100%

Ja en dan blijkt ze zijn verkeerde arm te hebben, lol

'this is not your arm Cain!' :twak: :blush:

Brainthief
06-03-2015, 12:04
15 kilo spieren erbij....dan mag je wel de bekende snoeppot erbij pakken... Of mag hij daar 3 a 4 jaar over doen....

LightHeavyWeight
06-03-2015, 14:36
15 kilo spieren erbij....dan mag je wel de bekende snoeppot erbij pakken... Of mag hij daar 3 a 4 jaar over doen....

Moaw, met zijn lengte kan een ander dieet ook al een hoop doen. 100 kg moet vrij simpel te halen zijn denk ik. Ik ken zijn voedingsschema niet maar hij zal over het algemeen wel precies op onderhoud zitten en relatief weinig spier opbouwende krachttraining doen. Die kilo's erboven zullen wel lastig worden inderdaad binnen korte periode, misschien eerst tegen een mindere HW laten vechten en bij winst meer kg's pakken en dan knallen op 108 kg o.i.d.

Gaat allemaal niet gebeuren maar lijkt me mooi.

tarantula
06-03-2015, 14:51
Jones zelf zei een tijdje geleden toen hij werdum een soort van uitdaagde dat hij in de heavyweight de meeste problemen verwacht van de grote zware jongens zoals brown en daar geef ik hem gelijk in, heavyweight zie ik hem gewoon niks doen daar heeft hij geen lengte voordeel dat is al 1 wapen minder noch kan hij leunen op zijn kleinere tegenstander om hem moe te maken een grote boer als brown of struve naar de grond halen wordt heel moeilijk en teveel vergend plus die gasten slaan hard 1 goede die connect en het is voorbij, niet dat de lightheavy's zacht slaan maar het probleem is ze raken hem door het lengteverschil bijna niet.

Toch zou ik het tegen cain een boeiend gevecht vinden mede omdat cain ookal is hij oersterk niet de langste en zwaarste is die er rondloopt, alsnog ga ik voor cain die man blijft vooruit gaan en is anders dan cormier die op was in 4 en 5.

T15Boxing
06-03-2015, 15:19
Cormier is sterker en heeft betere worstel vermogen dan zowat elke HW behalve Cain die meer een agressieve kloon is. Mischien dat Stipe met zijn grootte en worstelen een probleem kan zijn. Alistair zou mischien de enige zijn die Jones kan ragdollen in de clinch maar dat zou hij maar voor een ronde of 2 volhouden. Nee ik zie alleen Cain een grote kans hebben en hij brengt niet eens de extra kilo's waar men zo bang voor is.

jantje11
06-03-2015, 21:02
15 kilo spieren erbij....dan mag je wel de bekende snoeppot erbij pakken... Of mag hij daar 3 a 4 jaar over doen....

https://pbs.twimg.com/media/B6zYOG0IYAEKaO7.jpg:large

Sato
07-03-2015, 16:27
Nee je interpretatie klopt niet helemaal. Mijn argument is juist andersom, alhoewl niet zo negatief als die van jou.


Excuses verkeerd begrepen.

Alex heeft de juiste stijl om het hem moeilijk te maken ja. Maar de echte indicatie voor Jones vs Cain was Jones vs Cormier.

En je zegt het al zelf over alle top 20 heavyweights. Ze hebben alleen een puncher's chance. Daar zet ik nooit een cent op.