PDA

View Full Version : Strengere regels voor vechtsportgala's



TheSkindo
05-03-2015, 07:55
DEN HAAG -

De vechtsportwereld komt onder streng toezicht te staan. Jonge sporters tot 17 jaar mogen straks niet meer tegen hun hoofd worden getrapt of gestoten. Ook komt er een waakhond voor de sector, een keurmerk voor sportscholen en een vergunningsplicht voor vechtgala's.

Dat staat in een plan dat minister Edith Schippers van Volksgezondheid en sportkoepel NOCNSF donderdag presenteren, schrijft het Algemeen Dagblad.

Het plan moet de veiligheid van jonge sporters beter beschermen en misstanden in de vechtsport tegengaan. Nu is een deel van de sector vrijwel ongereguleerd en op gala's zouden de boven- en onderwereld vaak met elkaar verweven zijn. „Helaas zien we negatieve zaken bij vechtsporten, zoals geweld, onveiligheid, slechte trainers, gezondheidsrisico's en zelfs georganiseerde criminaliteit”, zegt Schippers. „Het is tijd om hier met z'n allen de strijd tegen aan te gaan.”

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/23763049/__Strengere_regels_vechtsportgala_s__.html

blackadder
05-03-2015, 08:32
*Zucht*
Overheids repressie. Iets waar toch veel leden hier om staan te springen.

Coldcrust
05-03-2015, 09:01
Het werkelijke probleem, namelijk dat onze sport zoveel criminelen herbergt, los je hiermee niet op.. daarvoor zijn veel hardere en duidelijkere maatregelen nodig als verklaringen van goed gedrag eisen en strengere schorsingen e.d.
Ik heb enige tijd geleden met de andere bestuursleden van de WAKO (binnenkort daarover meer nieuws over goede ontwikkelingen) naar aanleiding van het rapport een gesprek gehad met v Egdom en daarin van alles aangegeven...onder andere over dat çontact op het hoofd onder de 18. Er ontstaat een rechtsongelijkheid als dat bij het kick/thaiboksen en MMA niet meer is toegstaan terwijl ik wel tien vechtsportdisciplines kan opnoemen waarbij dat nog wel gewoon mag..waarvan er twee Olympisch zijn.
Binnenkort volgt een nieuw gesprek overigens.

TheSkindo
05-03-2015, 09:45
Verklaringen van goed gedrag gaan echt niet helpen...sterker nog, ik ken veel mensen die niet voor zon verklaring in aanmerking komen maar de sport wel een enorm warm hart toedragen.(En ook niet alle criminele activiteiten zijn een reden om een VOG af te wijzen....als iemand een tuin op zolder heeft gehad in een moeilijke tijd, dat wil helemaal niks zeggen over zijn omgang met mensen en zijn manier van lesgeven) "Allen criminelen doen aan kickboksen, maar niet alle kickboksers zijn criminelen." Dit ga je gewoon nooit veranderen, het is nu eenmaal een commerciële full contact wedstrijdsport. Maar het word helaas overtrokken. Ik denk dat er net zo veel criminelen aan voetbal doen, maar dat klinkt alleen niet zo gevaarlijk, en dat is het punt. Sporten als kickboksen hebben juist aantrekkingskracht omdat ze dat gevaarlijk randje hebben. Het is een snelle, harde en enorm technische sport en dat trek een bepaald slag mensen aan. Ik ben voor de regulering van een boel dingen (ik zie bv echt veel slechte kickboksleraren) maar ik vraag me ook af of we zo niet te veel regels en reguleringen gaan krijgen.

blackadder
05-03-2015, 09:56
Wat ik me afvraag wat, volgens de overheid, een 'slechte' trainer is. Iemand die geen MBO-4/HBO diploma kickboksen heeft? En zonder diploma mag je dan geen sportschool hebben, krijg je geen 'keurmerk' en moet je de school sluiten? Dus dan kunnen eigenlijk alle sportscholen dicht. En eerlijk gezegd kan ik me heel goed voorstellen dat het iets in die aard gaat worden.
Want wie gelooft er nu echt dat het de minister ook maar ene ruk kan schelen wat er van de sport wordt?

TheSkindo
05-03-2015, 10:52
Wat ik me afvraag wat, volgens de overheid, een 'slechte' trainer is. Iemand die geen MBO-4/HBO diploma kickboksen heeft? En zonder diploma mag je dan geen sportschool hebben, krijg je geen 'keurmerk' en moet je de school sluiten? Dus dan kunnen eigenlijk alle sportscholen dicht. En eerlijk gezegd kan ik me heel goed voorstellen dat het iets in die aard gaat worden.
Want wie gelooft er nu echt dat het de minister ook maar ene ruk kan schelen wat er van de sport wordt?

2x

RedDawn
05-03-2015, 10:56
Dertig jaar maakt de vechtsportwereld er een puinhoop van en dan huilie huilie doen wanneer de overheid ingrijpt. Komisch.....

blackadder
05-03-2015, 10:58
Dertig jaar maakt de vechtsportwereld er een puinhoop van en dan huilie huilie doen wanneer de overheid ingrijpt. Komisch.....
Vlak voor de provinciale staten verkiezingen.
Wat echt komisch is dat het jou blijkbaar niet interesseert wanneer het zo meteen voor wazige redenen allemaal verboden wordt.

Coldcrust
05-03-2015, 11:00
Verklaringen van goed gedrag gaan echt niet helpen...sterker nog, ik ken veel mensen die niet voor zon verklaring in aanmerking komen maar de sport wel een enorm warm hart toedragen.(En ook niet alle criminele activiteiten zijn een reden om een VOG af te wijzen....als iemand een tuin op zolder heeft gehad in een moeilijke tijd, dat wil helemaal niks zeggen over zijn omgang met mensen en zijn manier van lesgeven) "Allen criminelen doen aan kickboksen, maar niet alle kickboksers zijn criminelen." Dit ga je gewoon nooit veranderen, het is nu eenmaal een commerciële full contact wedstrijdsport. Maar het word helaas overtrokken. Ik denk dat er net zo veel criminelen aan voetbal doen, maar dat klinkt alleen niet zo gevaarlijk, en dat is het punt. Sporten als kickboksen hebben juist aantrekkingskracht omdat ze dat gevaarlijk randje hebben. Het is een snelle, harde en enorm technische sport en dat trek een bepaald slag mensen aan. Ik ben voor de regulering van een boel dingen (ik zie bv echt veel slechte kickboksleraren) maar ik vraag me ook af of we zo niet te veel regels en reguleringen gaan krijgen.

Het rapport aan de hand waarvan de aanbevelingen gedaan worden is een hele tijd geleden hier op deze site gepubliceerd en iedereen werd uitgenodigd erop te schieten. Ik heb met dhr van Egdom om te tafel gezeten en zegge en schrijve drie personen ( dus twee anderen naast mij) hebben daadwerkelijk de moeite gedaan om er schriftelijk een beetje inhoudelijk op te reageren. Dat zegt wel iets over de mensen in onze sport.

Er gaan dingen gebeuren, zoveel is zeker en begrijpelijk ook.

LightHeavyWeight
05-03-2015, 11:39
In het voetbal worden soms complete teams uit de competitie gehaald vanwege ongepast gedrag en krijgen sommigen een jarenlange schorsing. Er zijn gewoon schietpartijen geweest tijdens gala's, kom op met dat in je achterhoofd kun je toch wel een beetje begrip opbrengen voor een niet al te positieve publieke opinie.
En de goeden lijden onder de kwaden, de sportschool waar ik train heeft daar ook veel last van maar het is gewoon niet anders. Sommige sportscholen zitten helemaal vol met jonge gastjes die alleen maar gaan kickboksen om op straat de baas te kunnen zijn. Een goede georganiseerde bond waarin bepaalde normen en waarden hoog in het vaandel staan zou al veel kunnen doen. Evenementen via die bond krijgen dan vast een keurmerk o.i.d. en kunnen events organiseren. Wil je bij die bond kunnen vechten zul je jouw gym aan bepaalde voorwaarden moeten laten voldoen. En elke sportschool wil wel wedstrijdvechters laten uitkomen dus dat is de extra stok achter de deur.
Op deze manier krijg je misschien iets van een dictatuur maar beter een goed georganiseerde dictatuur dan een losgeslagen democratie.

ArjanV
05-03-2015, 12:01
Dertig jaar maakt de vechtsportwereld er een puinhoop van en dan huilie huilie doen wanneer de overheid ingrijpt. Komisch.....

Inderdaad! Typisch gevalletje van eigen schuld,dikke bult! Alsof we zoiets niet al lang van mijlenver hebben zien aankomen...

blackadder
05-03-2015, 12:09
In het voetbal worden soms complete teams uit de competitie gehaald vanwege ongepast gedrag en krijgen sommigen een jarenlange schorsing.
Wat geen invloed op de sport of de uitoefening daarvan heeft maar dus alleen de club in in kwestie treft. Anders zou men voetballen na Feyenoord's bezoek aan Rome moeten verbieden. En een paar dagen later was het alweer raak in Heerenveen.


Er zijn gewoon schietpartijen geweest tijdens gala's, kom op met dat in je achterhoofd kun je toch wel een beetje begrip opbrengen voor een niet al te positieve publieke opinie.
Een niet al te positieve publieke opinie is niks nieuws. Die was er altijd al.

Een goede georganiseerde bond waarin bepaalde normen en waarden hoog in het vaandel staan zou al veel kunnen doen. Evenementen via die bond krijgen dan vast een keurmerk o.i.d. en kunnen events organiseren. Wil je bij die bond kunnen vechten zul je jouw gym aan bepaalde voorwaarden moeten laten voldoen. En elke sportschool wil wel wedstrijdvechters laten uitkomen dus dat is de extra stok achter de deur.
Zou leuk zijn maar utopie.

RedDawn
05-03-2015, 12:22
Overheid wil 500.000 euro uittrekken in 4 jaar om de plannen te realiseren.

En maar zeuren hier!

ijsbier
05-03-2015, 12:42
Wat mijbetreft moet er een strikte scheiding tussen amateur en professioneel komen wat betreft het organiseren van wedstrijden. Amateur wedstrijden gewoon niet commercieel vanuit de bonden organiseren, geen dure kaartjes en vip tafels, maar gewoon in een zaaltje lekker een dagje partijtjes draaien. Gala's streng reguleren en controleren en alleen voor betaalde vechters.

mootje_elo
05-03-2015, 14:45
Aan de ene kant lijkt me dit nodig, wie weet word de sport dan wel ooit gewaardeerd en geaccepteerd en is het nu nog inleveren maar kunnen de nieuwe generaties daar (misschien) ooit de vruchten van plukken.

Aan de andere kant vraag ik mij af of de regeling ; "Jonge sporters tot 17 jaar mogen straks niet meer tegen hun hoofd worden getrapt of gestoten" geen negatieve impact heeft op het niveau van onze sport.

Tegenwoordig heb je heel wat vechters rond lopen in de c , b en zelfs in de a klasse die de 17 jaar nog niet hebben bereikt.

Is het straks niet zo dat als men pas vanaf 17 jaar mag stoten en trappen naar het hoofd, dat er een achterstand word gecreëerd en het niveau daardoor ook daalt ten opzichte van andere landen waar men dit nog wel gewoon mag doen?

Atila
05-03-2015, 15:37
Wat mijbetreft moet er een strikte scheiding tussen amateur en professioneel komen wat betreft het organiseren van wedstrijden. Amateur wedstrijden gewoon niet commercieel vanuit de bonden organiseren, geen dure kaartjes en vip tafels, maar gewoon in een zaaltje lekker een dagje partijtjes draaien. Gala's streng reguleren en controleren en alleen voor betaalde vechters.

De gemeente Eindhoven was je al voor. Er gaat nog veel veranderen voor thuisgala's.

Leventdepevent
05-03-2015, 15:43
Het werkelijke probleem, namelijk dat onze sport zoveel criminelen herbergt, los je hiermee niet op.. daarvoor zijn veel hardere en duidelijkere maatregelen nodig als verklaringen van goed gedrag eisen en strengere schorsingen e.d.
Ik heb enige tijd geleden met de andere bestuursleden van de WAKO (binnenkort daarover meer nieuws over goede ontwikkelingen) naar aanleiding van het rapport een gesprek gehad met v Egdom en daarin van alles aangegeven...onder andere over dat çontact op het hoofd onder de 18. Er ontstaat een rechtsongelijkheid als dat bij het kick/thaiboksen en MMA niet meer is toegstaan terwijl ik wel tien vechtsportdisciplines kan opnoemen waarbij dat nog wel gewoon mag..waarvan er twee Olympisch zijn.
Binnenkort volgt een nieuw gesprek overigens.

ik vraag me ook af of dit nog gevolgen gaat hebben voor de verschillende budo (full/semi contact) sporten

Eindbaas
05-03-2015, 16:54
Ik vind dit een goede zaak. Dit was een kwestie van tijd.

Facade
05-03-2015, 18:11
De berichtgeving wekt voor mijn gevoel de indruk dat er meer gaat gebeuren dan daadwerkelijk het geval is. Uit de brief van Schippers blijkt het volgende:

1. het inrichten van een onafhankelijke vechtsportautoriteit die regie gaat voeren op de regulering van de vechtsportsector.
2. het oprichten van een keurmerk voor full contact vechtsportscholen, gericht op sociale en fysieke veiligheid, pedagogisch gehalte en financiële transparantie.
- het opstellen van een richtlijn voor full contact vechtsportevenementen, met voorwaarden op het vlak van financiën, medische en paramedische voorzieningen, sociale en fysieke veiligheid en goed bestuur.
- het treffen van maatregelen ter bevordering van de veiligheid van sporters, zoals niet stoten en trappen naar het hoofd tot 17 jaar, een wedstrijdboekje voor sporters en een verplichte medische keuring.
- het opzetten van een licentiesysteem voor stakeholders (trainers en coaches) in vechtsport, zodat de kwaliteit van onder meer betrokken trainers en coaches wordt gewaarborgd.
- het vormgeven van lokaal beleid voor vechtsportgala’s met vergunningplicht voor vechtsportgala’s en samenwerking met gecertificeerde vechtsportscholen. "

Facade
05-03-2015, 18:29
Klein foutje gemaakt met bovenstaande post... misschien dat een moderator die wil verwijderen? thanks. Dit is wat er moest staan:

De berichtgeving wekt voor mijn gevoel de indruk dat er meer gaat gebeuren dan daadwerkelijk het geval is. Uit de brief van Schippers blijkt het volgende:

1. het inrichten van een onafhankelijke vechtsportautoriteit die regie gaat voeren op de regulering van de vechtsportsector.

2. het oprichten van een keurmerk voor full contact vechtsportscholen, gericht op sociale en fysieke veiligheid, pedagogisch gehalte en financiële transparantie.

3. het opstellen van een richtlijn voor full contact vechtsportevenementen, met voorwaarden op het vlak van financiën, medische en paramedische voorzieningen, sociale en fysieke veiligheid en goed bestuur.

4. het treffen van maatregelen ter bevordering van de veiligheid van sporters, zoals niet stoten en trappen naar het hoofd tot 17 jaar, een wedstrijdboekje voor sporters en een verplichte medische keuring.

5. het opzetten van een licentiesysteem voor stakeholders (trainers en coaches) in vechtsport, zodat de kwaliteit van onder meer betrokken trainers en coaches wordt gewaarborgd.

6. het vormgeven van lokaal beleid voor vechtsportgala’s met vergunningplicht voor vechtsportgala’s en samenwerking met gecertificeerde vechtsportscholen. "

-----------------------------
1. een vechtsportautoriteit die 'regie voert' is wat anders dan een autoriteit die regels stelt o.i.d. Erg de vraag wat hier concreet van verwacht moet worden

2. het keurmerk daar wordt voor zover ik weet al een tijd aan gewerkt en wordt hier en daar zelfs al gehanteerd (?). niet de eerste keer dat ik ervan hoor in ieder geval.

3. Het opstellen van een richtlijn is wat anders dan het opstellen van een algemeen verbindend voorschrift. Wat is de plek van deze richtlijn en in hoeverre is deze dan bindend...?

4. Deze is dan nog wel vrij hard in het pva zelf, maar in de brief wordt gesproken van 'maatregelen'. Ik ben dan wel benieuwd hoe dat vormgegeven gaat worden..

5. Het gaat dus om een licentiesysteem, die wordt ingesteld door 'de vechtsportautoriteit'. Wederom omgeven door vaagheden. Zeker gezien het feit dat deze autoriteit nog niet eens bestaat, is het zeer de vraag wat hiervan verwacht moet worden.

6. Dit is de belangrijkste. Er komt geen aparte vergunning voor vechtsportgala's. Gedoeld wordt nog steeds op de evenementenvergunning waarvoor de blauwprint van Hoorn als uitgangspunt gebruikt wordt. Voor zover ik weet, vallen vechtsportgala's al onder de evenementenvergunning. Dat is dus -het snel doorlezend- geen wijziging t.o.v. de huidige situatie. Wat er gebeurt is dat de voorschriften zoals Hoorn die stelt, nu over alle lokale overheden worden verspreid.

Begrijp me niet verkeerd er gebeurt wel iets en ik heb het snel doorgenomen, maar dit valt niet te kwalificeren als regulering van overheidswege. Daarvoor vind ik het te vrijblijvend en nergens zie ik een algemeen verbindend voorschrift van welke aard dan ook. Ook blijft het primaat bij de sector zelf liggen. Reguleringen voor zover daar sprake van is, komen met name over de band van een vechtsport autoriteit die zeer abstract is vormgegeven. Maar goed, wellicht dat ik erover heen gelezen heb, maar het lijkt eerder een concretisering van het al eerder genoemde beleid. Ook is relevant op te merken dat zeker dat licentiesysteem enige handhaving met zich mee zal brengen. Handhaving waarvoor 500000 euro beschikbaar is gesteld voor vier jaar. Dat is niet bijzonder veel

Hier overigens het Pva en de brief mocht je geinteresseerd zijn: http://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/brieven_regering/detail?id=2015Z03906&did=2015D07998

cornelus
05-03-2015, 21:14
ik vraag me ook af of dit nog gevolgen gaat hebben voor de verschillende budo (full/semi contact) sporten*
http://www.ad.nl/ad/nl/1021/Meer-sport/article/detail/3884888/2015/03/05/Strengere-regelgeving-moet-vechtsportwereld-schonen.dhtml

"NOC*NSF hoopt dat, door de strikte regels, de vechtsport 'schoont' en onderdeel wordt van de 'grote sportfamilie'."

Ik ben nu al geneigd om te zeggen dikke lul drie bier, dan doe ik maar geen sport. Ik beoefen cultuur! Of iets anders stompzinnigs................ Regelgeving is allemaal leuk en aardig maar betekent vaak ook een soort van egalisering en misschien ook veel moeilijk gedoe. Ongetwijfeld ga je van je zure tijd geld en energie beroofd worden om straks al die dure lange cursussen te moeten gaan volgen... :) dan hoor je d'r helemaal bij bij die grote fijne sportfamilie en kunnen we allemaal lekker in elkaars eh .. gaan kruipen. Leuk man!

http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2015/03/05/oprichting-vechtsportautoriteit-en-keurmerk-voor-vechtsportscholen.html

(* is ook een beetje het dilemma met karate bij de KBN he, fantastische bond maar geen ruimte voor full contact, dat is daar namelijk in zijn geheel verboden zelfs.)

Sportvision
06-03-2015, 09:28
wedden dat ik dadelijk een paar 100 of misschien 1000 euro moet neertellen voor een certificaat dat ik een "goede" school ben? en dan wat ik moet doen is al bestaande wetgeving implementeren qua brandveiligheid, vog, bibop + een dure opleiding moet volgen over lesgeven.

de hele issue van criminaliteit, so what. Als iemand een crimineel is, moet je hem in de bak stoppen. als ie uit de bak komt is het een ex-crimineel, mag ie doen wat ie wilt, net zoals eenieder anders. of dat nou vechtsport of voetbal is. Ik ben het ermee eens dat je ze niet klakkeloos vol alcohol in de vip moet gieten, maar eerlijk, hoe moeilijk is die aanpassing. fouilleren bij de deur, ja, geen vip, kan ik me ook nog indenken (doen wij nooit iig). Verder vind ik het behoorlijk overtrokken, die wereld die ze nu proberen te reguleren is al 10 jaar op zn retour, de goede kant op dan.

Bromios
06-03-2015, 10:54
Ik snap dat iedereen boos is en naar voetbal wijst maar het is geen vergelijking.

Ik train zelf jeugd bij een voetbalclub en daar heb je sinds 1 januari een verklaring goed gedrag voor nodig. Alle 50 jeugdtrainers hebben die aangevraagd en er is er geen 1 geweigerd. Ik denk dat als je dat bij 50 kickbokstrainers doet dat dat percentage er anders uitziet. Dan draaien er per weekend misschien 200 kickboksers een partij in Nederland en er spelen elk weekend een miljoen (ja dat lees je goed) voetballers een potje.
Dan zijn er misschien wel eens vechtpartijen en worden er teams uit de competitie genomen maar dat staat niet in verhouding tot de vechtsport.

Mijn mening:
De redding voor vechtsport in Nederland zijn juist de sterk gereguleerde Budo-sporten. Weinig tot geen incidenten, sterke discipline en een goede regulering door de bonden. Alleen is er voor de jeugd te weinig competitie. Mijn zoon zat op judo naast voetbal en is gestopt omdat hij 2x per jaar een onderling toernooitje had en dat vond hij jammer. Bij voetbal staat hij rond de 40 x per jaar op het veld voor een wedstrijd.

1 bond voor kickboksen en 1 voor MMA (of 1 bond voor ringsporten) en die bieden tegen kostprijs lerarenopleidingen aan. basisopleiding voor onder begeleiding lesgeven (hulpleraar) en dan uitbouwen. Zo doet de KNVB dat ook.

LightHeavyWeight
06-03-2015, 11:46
Wat geen invloed op de sport of de uitoefening daarvan heeft maar dus alleen de club in in kwestie treft. Anders zou men voetballen na Feyenoord's bezoek aan Rome moeten verbieden. En een paar dagen later was het alweer raak in Heerenveen.

Een niet al te positieve publieke opinie is niks nieuws. Die was er altijd al.

Zou leuk zijn maar utopie.

Ik vind, met alle respect, dit de instelling die het ''probleem'' in stand houdt.

TheSkindo
06-03-2015, 12:02
Ik snap dat iedereen boos is en naar voetbal wijst maar het is geen vergelijking.

Ik train zelf jeugd bij een voetbalclub en daar heb je sinds 1 januari een verklaring goed gedrag voor nodig. Alle 50 jeugdtrainers hebben die aangevraagd en er is er geen 1 geweigerd.

Ik snap eigenlijk helemaal niet waarom je een vog moet hebben om les te geven. Wat heeft dat er nou eigenlijk mee te maken??

Coldcrust
06-03-2015, 12:09
Ik snap eigenlijk helemaal niet waarom je een vog moet hebben om les te geven. Wat heeft dat er nou eigenlijk mee te maken??

Snap je dat echt niet?

Iemand die andere mensen vaardigheden aanleert waarmee je bij misbruik veel kwaad kan aanrichten hoeft voor jou niet van onbesproken gedrag te zijn?

Bromios
06-03-2015, 12:28
Wel eens van Benno L. gehoord ? En recentelijk weer 2 judoleraren in het nieuws vanwege ontucht.

Het wordt nog steeds erger. Straks mag je zonder VOG niet meer bij de overheid werken gaat het gerucht. maak je 1x een misstap dan lig je gelijk buiten de maatschappij. En dan is er maar 1 weg en dat is het criminele pad op.

Boran
06-03-2015, 13:25
Net alsof er alleen maar banen bij de overheid zijn.

Biiyen
06-03-2015, 13:28
Dertig jaar maakt de vechtsportwereld er een puinhoop van en dan huilie huilie doen wanneer de overheid ingrijpt. Komisch.....

Hier sluit ik mij bij aan.

Het is echt een giga puinhoop, op zich is het niet verkeerd dat het nu gereguleerd wordt en onder toezicht gaat vallen. Dat kinderen/pubers tot 17 jaar geen klappen meer op hun hoofd krijgen ben ik ook voorstander van. Dat de regels naar vechtsportscholen worden aangescherpt ben ik het ook mee eens.

En die vergunning plicht voor gala's hebben de gala's aan zichzelf te danken. Gala's worden dan wel duurder, op het moment dat je vergunning plicht hebt en je evenement wordt geclassificeerd als zijnde een "risico" dan ben je ook verplicht om de kosten van ordebewaking op je te nemen.

Dus niet alleen eigen beveiliging/suppoosten aan de deur maar je krijgt dan van de gemeente politie toegewezen en politie heeft een eigen tak in huis die de boel gaat monitoren, net als bij voetbalclubs zeg maar. Dat zal niet goedkoop zijn, ben ik bang.

Anderson
06-03-2015, 14:21
Dus niet alleen eigen beveiliging/suppoosten aan de deur maar je krijgt dan van de gemeente politie toegewezen en politie heeft een eigen tak in huis die de boel gaat monitoren, net als bij voetbalclubs zeg maar. Dat zal niet goedkoop zijn, ben ik bang.

Een voetbalclub betaald niet voor aanwezigheid van politie de gemeente betaald dat en daar zijn de gemeentes en politie niet zo blij mee.

TheSkindo
06-03-2015, 16:29
Snap je dat echt niet?

Iemand die andere mensen vaardigheden aanleert waarmee je bij misbruik veel kwaad kan aanrichten hoeft voor jou niet van onbesproken gedrag te zijn?

Nee dat hoeft niet...als iemand iets heeft gedaan en zijn leven heeft verbeterd en wat verder niks met zijn manier van lesgeven heeft te maken maakt dat mij niks uit. Hoezo moet zo iemand heilig zijn? Tuurlijk, sommige dingen kunnen niet door de beugel, maar iemand die ooit eens wat heeft gestolen, een tuin op zolder had, of gepakt is met een snoepje op een dancefeest of iets dergelijks...wat interesseerd mij dat nu? Enorm veel kampioenen hebben dingen gedaan die niet door de beugel kunnen en die zouden dan geen les mogen geven omdat ze geen vog krijgen? onzin..!

TheSkindo
06-03-2015, 16:29
Het wordt nog steeds erger. Straks mag je zonder VOG niet meer bij de overheid werken gaat het gerucht. maak je 1x een misstap dan lig je gelijk buiten de maatschappij. En dan is er maar 1 weg en dat is het criminele pad op.

2x Ik zie tegenwoordig allerlei banen voorbij komen waar men een vog moet overleggen...waarom? Denk je dat iemand dan beter is als iemand zonder een vog? Leuk zon brandmerk...misschien moeten we die mensen allemaal maar een tattoo op hun onderarm geven, dan kunnen we gelijk zien wat voor een criminelen het zijn. (Ja dat is sarcasme)

cornelus
06-03-2015, 18:08
Wel eens van Benno L. gehoord ? En recentelijk weer 2 judoleraren in het nieuws vanwege ontucht.


Bij het hockey doen ze gelukkig alleen maar kijken en niet kopen.
Alhoewel ik geschokt was om de rechter zoiets te horen zeggen... 'wie zegt dat u zich niet heeft staan aftrekken op die foto's?'
Alsof je je dan schuldig maakt aan seksueel misbruik, schandalig eigenlijk.

*on topic maar weer*

blackadder
06-03-2015, 18:37
Ik vind, met alle respect, dit de instelling die het ''probleem'' in stand houdt.
Ik vind het kapot reguleren van de sport eigenlijk ook wel een probleem. En dat is wat er zo meteen gaat gebeuren. Straks staat het Nederlandse kickboksen op het hetzelfde 'hoge' niveau als boksen. En met alle respect ik kan dat niet staan toejuichen.

appelsap
06-03-2015, 19:06
Nee dat hoeft niet...als iemand iets heeft gedaan en zijn leven heeft verbeterd en wat verder niks met zijn manier van lesgeven heeft te maken maakt dat mij niks uit. Hoezo moet zo iemand heilig zijn? Tuurlijk, sommige dingen kunnen niet door de beugel, maar iemand die ooit eens wat heeft gestolen, een tuin op zolder had, of gepakt is met een snoepje op een dancefeest of iets dergelijks...wat interesseerd mij dat nu? Enorm veel kampioenen hebben dingen gedaan die niet door de beugel kunnen en die zouden dan geen les mogen geven omdat ze geen vog krijgen? onzin..!

Weet iemand wat de voorwaarden zijn voor een VOG?

@Skindo, waar ligt de grens precies? Wat zijn 'vergrijpen' waarbij je nog wel een sportschool kan runnen en waneer niet meer?

e-type
06-03-2015, 19:15
Wel eens van Benno L. gehoord ? En recentelijk weer 2 judoleraren in het nieuws vanwege ontucht.

Het wordt nog steeds erger. Straks mag je zonder VOG niet meer bij de overheid werken gaat het gerucht. maak je 1x een misstap dan lig je gelijk buiten de maatschappij. En dan is er maar 1 weg en dat is het criminele pad op.

valt best mee:

De terugkijktermijn voor volwassenen is in principe 4 jaar. Bij zedenzaken wordt altijd 20 jaar terug gekeken.
De terugkijktermijn voor jeugdigen is in principe 2 jaar voor jongeren die ten tijde van de VOG-aanvraag jonger zijn dan 23 jaar. Bij ernstige strafbare feiten of een zeden- of geweldsdelict geldt een terugkijktermijn van 4 jaar.

https://www.juridischloket.nl/politie-en-justitie/strafblad/vog/

LightHeavyWeight
07-03-2015, 06:43
Ik vind het kapot reguleren van de sport eigenlijk ook wel een probleem. En dat is wat er zo meteen gaat gebeuren. Straks staat het Nederlandse kickboksen op het hetzelfde 'hoge' niveau als boksen. En met alle respect ik kan dat niet staan toejuichen.

De meeste sporten in Nederland zijn enorm gereguleerd en daarin wordt bovenmatig gepresteerd als jij kijkt naar het inwoneraantal. Ik denk dat het allemaal wel zal meevallen en wie weet wordt kickboksen juist uiteindelijk populairder bij de mainstream omdat het stigma langzaam verdwijnt.
Kan ook he, Rome werd ook niet in 1 dag gebouwd dus het zal even duren.

BB
07-03-2015, 09:23
De meeste sporten in Nederland zijn enorm gereguleerd en daarin wordt bovenmatig gepresteerd als jij kijkt naar het inwoneraantal. Ik denk dat het allemaal wel zal meevallen en wie weet wordt kickboksen juist uiteindelijk populairder bij de mainstream omdat het stigma langzaam verdwijnt.
Kan ook he, Rome werd ook niet in 1 dag gebouwd dus het zal even duren.

We presteren al bovenmatig in onze sport hoor. Iedere week komt er een Wereldkampioen bij. :pimp:

Anderson
07-03-2015, 09:42
idd alleen een WMC of WBC stelt nog wat voor.

blackadder
07-03-2015, 10:16
De meeste sporten in Nederland zijn enorm gereguleerd en daarin wordt bovenmatig gepresteerd als jij kijkt naar het inwoneraantal.
Als je het over schaatsen hebt ben ik het met je eens. De hele rest stelt op wereldniveau niks voor.

Facade
07-03-2015, 14:15
Het probleem dat men probeert op te lossen met deze vorm van regulering heeft geen betrekking op de verminderde sportprestaties. Regels worden gesteld om de verstrengeling van criminaliteit met de sector tegen te gaan. Een en ander ligt niet in het verlengde van elkaar.

Ik ben geen voorstander van deze vorm van regulering. Er is maar een ding erger dan geen regels: slechte regels. Als er echt regels gesteld moeten worden, dan zie ik dat liever op overheidsniveau gebeuren en ook zoveel mogelijk integraal bij vergunningverlening. Het is niet wenselijk dat allerlei verschillende instanties allemaal verschillende regels gaan stellen zodat mensen tig verschillende formulieren moeten inleveren bij tig verschillende instanties. Nu zal men naast de vergunning, nog aan talloze andere voorwaarden moeten voldoen. Ik denk dat het niet ondenkbaar is dat je het voor legale promotors heel onaantrekkelijk maakt om een gala op te zetten. De vechtsportautoreit vind ik persoonlijk een wassen neus. Deze autoriteit moet, zo blijkt uit het pva, worden opgevuld door "onafhankelijke vrijwilligers" uit de sector, met slechts 1 betaalde kracht. Ik geloof niet dat een toezichthouder moet bestaan uit mensen uit de sector zelf. Formele onafhankelijkheid is daarnaast maar zeer betrekkelijk als je ziet hoe klein die wereld is. Dat levert dus zeer waarschijnlijk een belangenverstrengeling op of de schijn daarvan. Beide resulteert in een gebrekkig draagvlak, terwijl "de Autoriteit vooral stuurt op het draagvlak bij en de samenwerking en afstemming tussen lokale overheid en de vechtsportsector." Als je een belangrijke plek voor draagvlak ziet, is dat niet een bijzonder gelukkig uitgangspunt. Doe het goed of doe het niet.

Marchant
07-03-2015, 14:27
"Helaas zien we negatieve zaken bij voetbal, zoals geweld, onveiligheid, slechte trainers, gezondheidsrisico's en zelfs georganiseerde criminaliteit”, zegt Schippers."


Vraag me af waaraan je moet voldoen om een keurmerk te krijgen, waarschijnlijk kan je die dan gewoon jaarlijks kopen bij je gemeenten voor zo'n 150 euro

Facade
07-03-2015, 14:29
"De Vechtsport Autoriteit wordt eigenaar van keurmerk en richtlijn in de sector (voor vechtsportscholen en evenementen), zet zich in voor en ziet toe op de veiligheid van de sporters, houdt toezicht op het licentiesysteem voor stakeholders en is primair de spreekbuis richting de overheid. Ook geeft zij gevraagd en ongevraagd advies aan gemeenten.

De Vechtsport Autoriteit richt zich op sport overstijgende maatregelen, die niet door onafhankelijke bonden en/of organisaties alleen kunnen worden ingevuld. Taken en bevoegdheden met betrekking tot wedstrijdzaken, topsport en tuchtrechtspraak blijven zo veel mogelijk bij de aangesloten bonden zelf. De Vechtsport Autoriteit is nadrukkelijk geen nieuwe of overkoepelende vechtsportbond."

Afkomstig uit eerdergenoemd pva. De vechtsport autoriteit wordt dus eigenaar en je moet zo'n keurmerk dus waarschijnlijk aanschaffen bij deze autoriteit om die ene werknemer te financieren. Tweede alinea ook weer wat apart. Een autoriteit zonder echte bevoegdheden.

LightHeavyWeight
07-03-2015, 14:41
Als je het over schaatsen hebt ben ik het met je eens. De hele rest stelt op wereldniveau niks voor.

Oke, de statistieken bewijzen het tegendeel maar als jij het beter weet dan zal dat zo zijn.

appelsap
07-03-2015, 14:43
Als je het over schaatsen hebt ben ik het met je eens. De hele rest stelt op wereldniveau niks voor.

Darten.

cornelus
07-03-2015, 16:57
Wat ik ook een beetje vreemd vind is dat er eerst heel hoog wordt ingezet met die nieuwe kwalificatiestructuur van NOC*NSF voor de opleidingen binnen de (vecht)sport. En dat je nu links en rechts om je heen alweer van die cursussen ziet opduiken waar je vermoedelijk in no time en zonder echte harde eisen (alleen op papier) alweer op niveau 3 van dit opleidingensysteem kunt instappen. En dan ben je dus rijkserkend 'leraar' he. Niveautje 4 ben je top coach zoiets. De FOG heeft heel lang een opleiding LMA (leraar martial arts) gehad. Op een gegeven moment is deze opgehouden te bestaan, als ik me niet vergis juist vanwege dat nieuwe competentiesysteem. Die opleiding werd tot dat moment door heel vechtsporters gevolgd en gold als rijkserkend. Het leek mij in ieder geval een waardig diploma. Zoiets mis ik nu een beetje. Wat ik wel zie is dat deze organisatie weer een beetje de credibility (of macht?) naar zich toe wil trekken op dit gebied door bijvoorbeeld vorig jaar allerlei diploma's uit te reiken aan gerenommeerde vechtsporters. Op zich ook niks mis mee, maar ik hoop gewoon dat er weer een echte goede opleiding komt die volledig erkend wordt door de NOC*NSF en die niet te hoog gegrepen is, maar waarvan de kwaliteit dus wel echt gewaarborgd blijft. Dus niet zomaar papiertjes uitdelen en ook niet een wildgroei van allerlei verschillende bonden en stichtingen die allemaal hun eigen opleiding in elkaar geknutseld hebben. Maar ook weer niet te elite willen zijn door de lat van zo'n traject té hoog te willen leggen. Het andere uiterste.

blackadder
07-03-2015, 17:03
Darten.
Ow ja sorry. I stand corrected. :lol:

Leventdepevent
07-03-2015, 17:35
Rome werd ook niet in 1 dag gebouwd dus het zal even duren.
wel in 1 dag verbouwd...........nog niet zo lang geleden ;)

blackadder
07-03-2015, 17:58
wel in 1 dag verbouwd...........nog niet zo lang geleden ;)
Dat was idd ook een Nederlandse top prestatie op wereld niveau die je niet vaak ziet.

ArjanV
07-03-2015, 20:16
Als je het over schaatsen hebt ben ik het met je eens. De hele rest stelt op wereldniveau niks voor.

Ooit de medaillespiegel tijdens de Olympische Spelen in de gaten gehouden?

Wheelie
07-03-2015, 20:17
Eindrapportage regulering full contact vechtsporten (http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/documenten-en-publicaties/rapporten/2015/03/05/eindrapportage-regulering-full-contact-vechtsporten/plan-van-aanpak-full-contact-vechtsporten.pdf)

mario the count
07-03-2015, 21:20
Een vrijwillige functie lijkt me wel wat.

Richelieu
07-03-2015, 22:02
Eindrapportage regulering full contact vechtsporten (http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/documenten-en-publicaties/rapporten/2015/03/05/eindrapportage-regulering-full-contact-vechtsporten/plan-van-aanpak-full-contact-vechtsporten.pdf)



Mooi verhaal, maar op pagina 8 zie ik alweer bond A, bond B en Bond C staan. Eén erkende bond is toch de toekomst.

RedDawn
07-03-2015, 22:38
Mooi verhaal, maar op pagina 8 zie ik alweer bond A, bond B en Bond C staan. Eén erkende bond is toch de toekomst.

Met je eens. Maar nog niet zo lang geleden was je juist voor meerdere bonden.

blackadder
08-03-2015, 01:39
Ooit de medaillespiegel tijdens de Olympische Spelen in de gaten gehouden?
Neuh. Maar net ff gechecked. Nederland staat dus een plaats onder het land van Borat, waar het beste potassium ter wereld vandaan komt, op de laatste spelen. Ze staan geeneens in de top 10. Dus wat wou je ermee zeggen?

Sadix
08-03-2015, 02:18
Als je het over schaatsen hebt ben ik het met je eens. De hele rest stelt op wereldniveau niks voor.

judo, kickboksen, zwemmen, hockey, voetbal.

blackadder
08-03-2015, 02:26
kickboksen.
Dit is het enigste. En daar gaat het nou juist om.

Anderson
08-03-2015, 12:36
Yeah right

Richelieu
08-03-2015, 15:00
Met je eens. Maar nog niet zo lang geleden was je juist voor meerdere bonden.

Klopt en dat ben ik nog steeds. Als er maar één overkoepelende autoriteit is waar iedereen zich aan moet committeren. Dit gegeven was er eigenlijk al, ook al kon niet iedereen daarmee door één deur. Dit plan van aanpak is echt opnieuw het wiel uitvinden.

BB
09-03-2015, 12:43
ook met een overkoepelende bond was je het tot voor kort niet eens. Zie het interview met Hans Loeffen.
En dat geeft niks, dat je van mening verandert. Voortschrijdend inzicht is belangrijk. Maar krijg nu het idee, dat je je nu profileert als een visionair. Terwijl je eigenlijk gewoon meeliep met de "visie" van Loeffen. Maar Loeffen kwam pas in actie nadat Hoorn was gebeurd. Toen waren ze zomaar bij de FOG. Niet omdat ze wilden, maar omdat ze wel moesten.
Interview: Hans Loeffen (WFCA - R1N.com) - deel II (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?124802-Interview-Hans-Loeffen-(WFCA-R1N-com)-deel-II)

Coldcrust
09-03-2015, 18:10
Nee dat hoeft niet...als iemand iets heeft gedaan en zijn leven heeft verbeterd en wat verder niks met zijn manier van lesgeven heeft te maken maakt dat mij niks uit. Hoezo moet zo iemand heilig zijn? Tuurlijk, sommige dingen kunnen niet door de beugel, maar iemand die ooit eens wat heeft gestolen, een tuin op zolder had, of gepakt is met een snoepje op een dancefeest of iets dergelijks...wat interesseerd mij dat nu? Enorm veel kampioenen hebben dingen gedaan die niet door de beugel kunnen en die zouden dan geen les mogen geven omdat ze geen vog krijgen? onzin..!

Dat vergoeilijken van criminele zaken, dat is m.i. het grootste probleem waar we binnen onze sport mee te kampen hebben.
Onze sport wordt als crimineel gezien omdat er gewoon heel veel criminelen in rondlopen, maar ook van wege de aard van de sport omdat we onze sportieve vaardigheden makkelijk kunnen misbruiken voor allerlei maatschappelijk ongewenste zaken. Wil je dat imago veranderen dan zul je daar ook serieus mee moeten zijn.
Wat mijn betreft dus alleen leraren van onbesproken gedrag, en vechters die hun vaardigheden niet misbruiken. Jammer voor de mensen die dan buiten de boot vallen maar daar hadden ze dan eerder aan moeten denken.

LightHeavyWeight
09-03-2015, 18:25
Neuh. Maar net ff gechecked. Nederland staat dus een plaats onder het land van Borat, waar het beste potassium ter wereld vandaan komt, op de laatste spelen. Ze staan geeneens in de top 10. Dus wat wou je ermee zeggen?

Jezus man wat ben jij dwars zeg. Kazachstan heeft evenveel inwoners als Nederland dus relatief gezien scoren ze gelijk. Je moet zulke prestaties natuurlijk wel goed (willen) interpreteren (per inwoner dus).

Het lijkt wel of jij kickboksen bent en degenen die jou tegenspreken degenen zijn die kickboksen pijn willen doen o.i.d. Je bedoelt het allemaal wel goed maar kunt in de verste verte niet tegen kritiek.

Facade
09-03-2015, 19:03
De meeste sporten in Nederland zijn enorm gereguleerd en daarin wordt bovenmatig gepresteerd als jij kijkt naar het inwoneraantal.

Ik ben benieuwd waar jij op baseert dat alle sporten enorm gereguleerd zijn. Minister Schippers stelt zelf in haar brief: "Het is niet gebruikelijk dat de Rijksoverheid voor een sport regels opstelt". In hoeverre is er dan geloofwaardig vergelijkingsmateriaal van wat de resultaten zullen zijn van dergelijke regels?

Maar goed ten aanzien van zelfregulering ligt het ook niet zo simpel als jij stelt. Je suggereert ten onrechte dat het door de regulering komt dat daar goed gepresteerd wordt. Daar is geen bewijs voor. Daarnaast kun je het verband makkelijk omdraaien naar een meer waarschijnlijk scenario. In hoeverre is immers niet logisch dat goed presterende sporten geld genereren, waardoor verdere professionalisering mogelijk is, waardoor nauwkeurige regels kunnen worden opgesteld om zichzelf te reguleren. Mij zijn geen voorbeelden bekend van een sport die van de grond is gekomen door gedegen regulering. Je kan niet zomaar een causaal verband trekken tussen regulering en prestatie en daarmee de deur op slot gooien. Voor zover ik weet wint Kramer niet door de goeie regels. Sterker nog hij heeft regelmatig kritiek op deze regels. In hoeverre die regels dus bijdragen staat niet zo vast als overal wordt aangenomen.

blackadder
09-03-2015, 19:08
Jezus man wat ben jij dwars zeg. Kazachstan heeft evenveel inwoners als Nederland dus relatief gezien scoren ze gelijk. Je moet zulke prestaties natuurlijk wel goed (willen) interpreteren (per inwoner dus).

Het lijkt wel of jij kickboksen bent en degenen die jou tegenspreken degenen zijn die kickboksen pijn willen doen o.i.d. Je bedoelt het allemaal wel goed maar kunt in de verste verte niet tegen kritiek.
Omdat ik het niet met je eens ben? Nederland is geeneens top 10 in het Olympische circus. Ajax. Nederlands beste voetbal club. Wat stellen die internationaal nou echt voor? Maar Nederland is wel de top in het kickboksen. Ongeacht het aantal inwoners. Anders zouden China en India die positie hebben. En dat wil je dan met elkaar vergelijken?

NO GUTS NO GLORY
09-03-2015, 22:55
ook met een overkoepelende bond was je het tot voor kort niet eens. Zie het interview met Hans Loeffen.
En dat geeft niks, dat je van mening verandert. Voortschrijdend inzicht is belangrijk. Maar krijg nu het idee, dat je je nu profileert als een visionair. Terwijl je eigenlijk gewoon meeliep met de "visie" van Loeffen. Maar Loeffen kwam pas in actie nadat Hoorn was gebeurd. Toen waren ze zomaar bij de FOG. Niet omdat ze wilden, maar omdat ze wel moesten.
Interview: Hans Loeffen (WFCA - R1N.com) - deel II (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?124802-Interview-Hans-Loeffen-(WFCA-R1N-com)-deel-II)

Hmm...Tsja.... waar zal ik beginnen? Nou ok dan, reps x1000 :lol:

zie trouwens net op tv dat Opstelten en Teeven opstappen. Nog eventjes wachten totdat dit kabinet valt na 18 maart en dan komen er nieuwe verkiezingen en gaat het plan van schippers de prullenbak in. Dus als je het niet eens bent met de nieuwe regulering voor het kickboksen moet je vooral niet op de VVD of PVDA stemmen op 18 maart.

Fijne avond verder!

Facade
10-03-2015, 16:55
Wat zou die ene bond zoal moeten doen volgens jullie? dus over wat soort dingen moet het beslissingen nemen en in hoeverre moet er consensus zijn onder de leden?

Bosnier91
10-03-2015, 20:15
We moeten niet vergeten dat sportscholen nog altijd een business zijn. De een opent een gym om talenten te ontdekken met liefde voor de sport, de ander opent een gym vanuit een economisch oogpunt. Maar ze willen beide alsnog verdienen, en dat is logisch. Ze onderscheiden zich enorm van elkaar uiteraard, maar op die manier krijg je mensen met een sportschool die er verstand van hebben en mensen die het simpelweg leuk vinden en het meer doen vanwege het geld. Daarom zie je tegenwoordig sportscholen en trainers op gala's waarvan je je wel afvraagt of ze daar uberhaupt wel mogen staan, maar ze hebben er evenveel recht op als een gerenommeerde sportschool.

Daarnaast zou je volgens deze regels een sportschool moeten sluiten omdat de trainer geen Tom Harinck is? Dat lijkt inderdaad op dictatuur en dat zou betekenen dat goede sportscholen een monopolie hebben op de sport. Een goede sportschool zal zich altijd onderscheiden van een slechte, ze draaien al erg lang mee en zullen dat nog erg lang blijven doen. Wat voor sportschool dan ook, veiligheid en discipline zouden bovenaan moeten staan, want dat is nog altijd het belangrijkste. Niet iedereen heeft het in zich om een goede trainer te worden, maar heeft misschien wel de motivatie en drijfveer om zich te ontwikkelen. Ik vind dat je zoiets beginnende trainers en sportschoolhouders niet kunt ontnemen.

Daarnaast zijn gala's vaak een puinhoop. Wat mij nog het meest irriteert is dat elk gala tegenwoordig een eigen paspoort heeft die je verplicht moet kopen, ook al heb je 5 andere. Zo'n paspoort stelt niks voor, maar kost je wel iedere keer 10 euro. Het is een extraatje die mee wordt gepikt, en het is ook niet echt in het voordeel van de vechter. Vecht je je 3 eerste partijen op 3 verschillende gala's, heb je 3 paspoorten met in elk paspoort 1 partij staan. En wat betreft de vip tafels: die bekostigen voor een groot deel je gala. Er zit misschien wel verschillend volk aan die tafels, maar ze betalen wel allemaal. De bakker vraagt je ook niet of die 2 euro die je voor zijn brood betaalt verdiend zijn door criminele activiteiten. Grow en coffeeshops als sponsors kunnen we nu wel afkraken en weigeren, maar ze hebben al die jaren wel achter de sport gestaan financieel gezien. Ze hebben een hoop gala's mede mogelijk gemaakt, dus die mensen kun je ook niet zomaar je rug toekeren. Laten we eerst maar eens beslissen wat we nou echt willen. We roepen allemaal wel dat het anders moet, maar gaan gewoon vrolijk door met wat we gewend zijn.

Richelieu
13-03-2015, 17:05
ook met een overkoepelende bond was je het tot voor kort niet eens. Zie het interview met Hans Loeffen.
En dat geeft niks, dat je van mening verandert. Voortschrijdend inzicht is belangrijk. Maar krijg nu het idee, dat je je nu profileert als een visionair. Terwijl je eigenlijk gewoon meeliep met de "visie" van Loeffen. Maar Loeffen kwam pas in actie nadat Hoorn was gebeurd. Toen waren ze zomaar bij de FOG. Niet omdat ze wilden, maar omdat ze wel moesten.
Interview: Hans Loeffen (WFCA - R1N.com) - deel II (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?124802-Interview-Hans-Loeffen-(WFCA-R1N-com)-deel-II)

Lang verhaal kort: zolang het de overheid niet lukt om alle gemeenten op een federaal niveau zich te laten committeren aan deze regulering (éénduidige regels bijv. t.a.v. verlenen vergunningen etc), zal één overkoepelende vechtsportautoriteit geen kans van slagen hebben over heel Nederland en zal het oerwoud aan bondjes zoals we die nu kennen blijven bestaan.

BB
14-03-2015, 08:48
Lang verhaal kort: zolang het de overheid niet lukt om alle gemeenten op een federaal niveau zich te laten committeren aan deze regulering (éénduidige regels bijv. t.a.v. verlenen vergunningen etc), zal één overkoepelende vechtsportautoriteit geen kans van slagen hebben over heel Nederland en zal het oerwoud aan bondjes zoals we die nu kennen blijven bestaan.

dat is een constatering wat je nu doet en ook terecht. Mooi om te zien dat je steeds meer voortschrijdend inzicht krijgt, want ook op je reacties van het interview met Loeffen bleek duidelijk dat je tegen overheidsbemoeienis was. Maar nogmaals: het is wat kort door de bocht om te zeggen dat wat er nu ligt : niks nieuws onder de zon is. Hiermee impliceer je alsof jij het al jaren op die manier hebt gezien. Feit is dat het niets nieuws is onder de zon, maar waar het omgaat is om het nu te concretiseren. En dat zou wel nieuws onder de zon zijn.