PDA

View Full Version : Deadlift de oefening die overrated is?



Nosferatu187
26-03-2015, 00:08
http://nattyornot.com/why-the-deadlift-is-an-overrated-lift/

Turboknecht
26-03-2015, 01:19
Maar deadliften is gewoon nice om te doen.

LightHeavyWeight
26-03-2015, 09:11
Die Romanian deadlift is toch gewoon een goodmorning qua beweging?
Deadliften voelt niet goed dus die doe ik niet.

blackadder
26-03-2015, 19:01
Ik doe niet aan deadlifts. Eng.

Nosferatu187
26-03-2015, 19:03
jij bent zelf eng adder.

Pansier
27-03-2015, 15:10
Goed voor je testosteron, mij geeft het altijd wel een lekkere mentale vibe!

Flabbert
27-03-2015, 17:03
http://www.bodybuilding.com/fun/drobson101.htm

Nosferatu187
27-03-2015, 18:32
http://www.bodybuilding.com/fun/drobson101.htm

ga het nu lezen.

Flabbert
27-03-2015, 18:55
ga het nu lezen.

ik deelde deze link omdat er altijd verschillende dingen zullen worden gezegd. ik persoonlijk ben gek op de DL en vind het ZEKEr een hele goede oefening mits techniek goed is ( niet zoals Badr) vond het artikel in jouw link dus ruk (onzin). Al zullen sommige mensen dat van mijn link ook vinden :)

Brainthief
29-03-2015, 22:50
Beetje overtrokken. DL is top voor functionele spierkracht. Mss minder voor pecs for sex/ curls for girls maar voor martial arts een top oefening.

Nosferatu187
29-03-2015, 23:51
functionele spierkracht?

waarom doen olympische gewichtheffers dan nooit deadliften.

Wiseguy
30-03-2015, 01:00
Beetje overtrokken. DL is top voor functionele spierkracht. Mss minder voor pecs for sex/ curls for girls maar voor martial arts een top oefening.

Haha kijk je ook naar Chris Jones filmpjes?

Boxingfan
30-03-2015, 12:34
Wat is een alternatief ?

LightHeavyWeight
30-03-2015, 13:05
Wat is een alternatief ?

Voor mij persoonlijk:

Goodmornings na de squats, legpress en leg extensions. Goodmorning dan goed uitvoeren en niet te zwaar. Deze oefening voel ik elke keer weer een aantal dagen in de hamstrings omdat je door de geringe kniebuiging de boel goed op spanning zet zonder dat je door de enorme massa je rug krom trekt.
Daarna nog even leg curl en je kuiten.

Rugtraining sla ik de deadlift dus over, het is niet anders.

Brainthief
30-03-2015, 13:42
functionele spierkracht?

waarom doen olympische gewichtheffers dan nooit deadliften.

Zij sprawlen nooit, of geven geen pressure tijdens het passeren van een guard bijvoorbeeld.

Nosferatu187
30-03-2015, 13:43
wat

Flabbert
30-03-2015, 14:44
Voor mij persoonlijk:

Goodmornings na de squats, legpress en leg extensions. Goodmorning dan goed uitvoeren en niet te zwaar. Deze oefening voel ik elke keer weer een aantal dagen in de hamstrings omdat je door de geringe kniebuiging de boel goed op spanning zet zonder dat je door de enorme massa je rug krom trekt.
Daarna nog even leg curl en je kuiten.

Rugtraining sla ik de deadlift dus over, het is niet anders.

dit is jouw vervanging voor de Deadlift? of begrijp ik het verkeerd?

Nosferatu187
30-03-2015, 15:14
de deadlift zie ik trouwens niet als een rug oefening zoals sommige beweren maar gewoon als lowerbody movement.

Flabbert
30-03-2015, 15:23
de deadlift zie ik trouwens niet als een rug oefening zoals sommige beweren maar gewoon als lowerbody movement.

hoe bedoel je dat?

DL is naar mijn mening toch echt wel een massa oefening voor de rug (met name onderrug) tuurlijk gebruik je je benen ook natuurlijk maar om het een lowerbody movement te noemen vind ik wel een beetje ver gaan imo.

nu ben ik ook gek op de DL dus ben ik wel een beetje bevooroordeeld :)

Pansier
30-03-2015, 15:39
de deadlift zie ik trouwens niet als een rug oefening zoals sommige beweren maar gewoon als lowerbody movement.

Je onderrug tilt anders toch wel een groot deel van de kracht, samen met de gluten en hamstrings.

LightHeavyWeight
30-03-2015, 19:00
dit is jouw vervanging voor de Deadlift? of begrijp ik het verkeerd?

De goodmorning is de compensatie ja, die pak ik als 4e oefening tijdens de benensessie omdat ik hem niet te zwaar pak en mijn kruit eerst verschiet op de squats. Doe soms ook hyperextensions, verder doe ik gewoon alle oefeningen die er zijn. Ik hou gewoon niet van deadliften, heb ze met een behoorlijk gewicht gedaan maar op het moment dat ik in het rood kom ermee kan ik die laatste 10% niet geven. Zit tussen mijn oren omdat het een risicovolle oefening KAN zijn, verder knal ik 110% met alles.
Kunnen verder wel gaan discussiėren dat het een deadlift niet vervangt maar ik doe geen deadlifts dus ja, het is wat het is.

Nosferatu187
30-03-2015, 22:03
Je onderrug tilt anders toch wel een groot deel van de kracht, samen met de gluten en hamstrings.

klopt.

Nosferatu187
30-03-2015, 22:04
hoe bedoel je dat?

DL is naar mijn mening toch echt wel een massa oefening voor de rug (met name onderrug) tuurlijk gebruik je je benen ook natuurlijk maar om het een lowerbody movement te noemen vind ik wel een beetje ver gaan imo.

nu ben ik ook gek op de DL dus ben ik wel een beetje bevooroordeeld :)

ik vind dat de deadlift geen goede massa oefening voor je onderrug is.

Ulis-E
31-03-2015, 07:10
functionele spierkracht?

waarom doen olympische gewichtheffers dan nooit deadliften.

lol, wat denk je dat de eerste fase is van hun pull? dat gewicht zweeft niet magisch naar hun heup.. hun techniek is anders omdat ze het gewicht omhoog moeten stoten maar reken maar dat ze heel wat kilootjes van de grond af kunnen trekken

Ulis-E
31-03-2015, 07:15
als je overigens niet de juiste bewegingen doorhebt voor een normale deadlift zodat je niet de juiste spieren activeert, dan zou ik zo'n deficit (lifter staat op een verhoging) romanian deadlift al helemaal niet proberen

Pansier
31-03-2015, 12:19
Je kunt nu ook niet bepaald zeggen dat olympische lifters erg functioneel zijn... Deze gasten behoren natuurlijk tot de elite van hun sport, maar zet ze eens in een sports als basketball..

Klassikl
01-04-2015, 11:26
Wat heeft basketbal nou weer met functionele kracht te maken?
Zo zwaar is die bal nou ook weer niet.

Nosferatu187
11-04-2015, 16:23
hij bedoelt dat het zicht niet naar andere sporten vertaald dat basketbal was maar een voorbeeld.

Turboknecht
11-04-2015, 17:40
Ik denk het wel. Je kunt toch hoger springen of harder sprinten wanneer je bijvoorbeeld squat. Als je olympische lifts doet zul je echt wel merken dat je andere dingen eveneens makkelijker aan kunt.

LightHeavyWeight
12-04-2015, 08:18
Ik denk het wel. Je kunt toch hoger springen of harder sprinten wanneer je bijvoorbeeld squat. Als je olympische lifts doet zul je echt wel merken dat je andere dingen eveneens makkelijker aan kunt.

Ligt er toch helemaal aan hoe je traint en wat je wilt bereiken? Van 4x4 200kg squatten ga je op den duur niet harder sprinten of hoger springen, dus dat is niks voor een basketballer maar zelfs niet voor een HW vechter.

Turboknecht
12-04-2015, 11:09
Ligt er toch helemaal aan hoe je traint en wat je wilt bereiken? Van 4x4 200kg squatten ga je op den duur niet harder sprinten of hoger springen, dus dat is niks voor een basketballer maar zelfs niet voor een HW vechter.

Mee eens, maar het ging er over of het functioneel is. Dat zijn die lifts zelf naar mijn idee op zich wel. Alleen inderdaad niet het hele trainingsschema van een olympisch lifter. Voor elke sport moet je anders trainen. Dat betekent alleen niet dat bepaalde oefeningen niet overdraagbaar zijn toch?