PDA

View Full Version : Wereldtitel Yeah right!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Anderson
28-03-2015, 02:56
Bij een wereld titel in de vechtsport zal je altijd tegen een buitenlander moeten vechten behalve in het kickboksen en dan vooral in Nederland. Er zijn in Nederland meer wereld titels in de omloop dan Nederlandse titels. Je kan gewoon een titel kopen bij een bondje in N.L. en het moet gewoon een keer stoppen.

Nederlandse vechters geloofde serieus dat zei de beste waren in de wereld ik heb het niet over de Heavyweight devisie maar over de klasse 63-kg 67-kg 70-kg en 72-kg. Opeens dacht Simon Rutz waarom geef ik niet een paar buitenlandse vechters niet de kans om toch tegen mijn overwinnelijke vechters laten vechten. Het werd een drama voor Simon Rutz vechters, Karim Bennoui en Levin Artem gaven kick boks les aan Aussi en Sergio Wielzen.

Ik dacht dat ik een van de weinige was die zat is van al die zogenaamde wereld titels toen ik dit bericht las. Is niet van mij.


Een discussie in de vechtsportwereld dat gevoerd moet worden en hopelijk voor veranderen gaat zorgen zal toch moeten gaan over titel gevechten!!

Het is leuk om voor een titel te vechten maar hoe kan het zijn dat je eerste partij in de prof klasse gelijk voor een titel wedstrijd wordt gezet en sterker nog is dat het meestal een Europees of nog sterker een wereldtitel en dat notabene tegen een tegenstander die bij jou om de hoek woont?!
De bonden gaan hopelijk straks weer de oude wetten hanteren waar je als promoter toestemming moet krijgen als de partij titel waardig is of niet. Want hoe het nu gesteld is staan ze echt in de uitverkoop en kan elke binnenkomer zo één krijgen. Het is toch als vechter je zelf in de maling nemen als je z'n titel serieus neemt?!

Bloeba
28-03-2015, 09:29
Ach ja. Zelfs op instagram zie ik soms blagen van 15/16 "former worldchampion kickboks" lol. Maja wel leuk voor ze, kan de locale krant daar ook weer een beetje interessant doen met "wij hebben een wereldkampioen" in ons klote saaie kut dorp of stad wonen

largo0
28-03-2015, 20:57
Beste vechters zitten in Nederland.

Boran
28-03-2015, 21:13
Beste vechters zitten in Nederland.

Thailand. Punt.

marster
28-03-2015, 21:58
Thailand en Nederland.

ringfighter
28-03-2015, 22:23
Bij een wereld titel in de vechtsport zal je altijd tegen een buitenlander moeten vechten behalve in het kickboksen en dan vooral in Nederland. Er zijn in Nederland meer wereld titels in de omloop dan Nederlandse titels. Je kan gewoon een titel kopen bij een bondje in N.L. en het moet gewoon een keer stoppen.

Nederlandse vechters geloofde serieus dat zei de beste waren in de wereld ik heb het niet over de Heavyweight devisie maar over de klasse 63-kg 67-kg 70-kg en 72-kg. Opeens dacht Simon Rutz waarom geef ik niet een paar buitenlandse vechters niet de kans om toch tegen mijn overwinnelijke vechters laten vechten. Het werd een drama voor Simon Rutz vechters, Karim Bennoui en Levin Artem gaven kick boks les aan Aussi en Sergio Wielzen.

Ik dacht dat ik een van de weinige was die zat is van al die zogenaamde wereld titels toen ik dit bericht las. Is niet van mij.

Jij bent een wereldkampioen zeiken! Is je wijf ongesteld ofzo?

lopez86
29-03-2015, 00:04
Is niet alleen in NL zo, zo gaat het over de hele wereld, niks nieuws onder de zon.
Doe er je beklag eens over bij een betreffende promoter, of nog beter, vechter.
Begin een eigen bond, ga in gesprek met de FOG, de gemeente, NOC SF, weet ik wat.
Maar beter ga je er zelf iets aan doen ipv altijd (anoniem) te klagen Anderson, is lekker makkelijk roepen vanaf de zijlijn.
#SMH.

Bloeba
29-03-2015, 05:06
Is niet alleen in NL zo, zo gaat het over de hele wereld, niks nieuws onder de zon.
Doe er je beklag eens over bij een betreffende promoter, of nog beter, vechter.
Begin een eigen bond, ga in gesprek met de FOG, de gemeente, NOC SF, weet ik wat.
Maar beter ga je er zelf iets aan doen ipv altijd (anoniem) te klagen Anderson, is lekker makkelijk roepen vanaf de zijlijn.
#SMH.
Er word gewoon een feit geconstateerd, moet je dan gelijk een eigen bond beginnen ?

LightHeavyWeight
29-03-2015, 12:45
Is niet alleen in NL zo, zo gaat het over de hele wereld, niks nieuws onder de zon.
Doe er je beklag eens over bij een betreffende promoter, of nog beter, vechter.
Begin een eigen bond, ga in gesprek met de FOG, de gemeente, NOC SF, weet ik wat.
Maar beter ga je er zelf iets aan doen ipv altijd (anoniem) te klagen Anderson, is lekker makkelijk roepen vanaf de zijlijn.
#SMH.

Jezus Christus wat een onzin zeg. Je begeeft je op een forum, dat besef je toch wel?

Budokan
29-03-2015, 14:37
is bij Boksen en vechtsporten zoals Tae kwon Do niet anders. Ik ken vanuit het TKD de nodige wereldkampioenen die volgens mij de kleinste Koreaanse bond uitkiezen om zo min mogelijk tegenstand te hebben. Toen Regilio Tuur wereldkampioen werd noemen ze het een frikandellenbond

Biiyen
29-03-2015, 14:44
Thailand en Nederland.

Neen, beste = 1 en 1 is Thailand. Thailand heeft over de hele linie genomen de beste Thai Kickboksers ter wereld, geen enkel land komt ook maar in de buurt van hun kwantiteit/kwaliteit.

payap
29-03-2015, 14:46
Wat Anderson hier aangeeft valt helemaal niets op af te dingen. De titelgevechten gaan helemaal nergens over. Nu is dat niet alleen in Nederland zo maar in grote delen van de kickbokswereld. Wel heb ik het idee dat het in Nederland erger is (wellicht omdat we hier relatief veel gala's hebben) en dat men in het buitenland toch vaker wel een internationaal iets van maakt door buitenlanders als tegenstanders te halen.

Het is iets wat in de jaren gegroeidt is en steeds verder uit de hand gelopen is. Er kwamen steeds meer bonden, meer promotors, meer gala's die allemaal (logisch) mee wouden doen. En het is, zeker nu toch de hoogtijdagen van een paar jaar geleden voorbij zijn, aantrekkelijk wat titelpartijen op de affiche te kunnen zetten voor een promotor. En met name als er een lokale vechter voor een titel kan vechten doet het goed om publiek te trekken (die niet insiders weten toch vaak niet beter en denken echt dat het de absolute wereldtop is).

De vechters hebben natuurlijk groot gelijk zo een leuke kans aan te grijpen voor zo een titel. Voor de sportschool is het een goede reclame om te zeggen dat er een o meerdere kampioenen op hun sportschool zijn om leden te trekken. De promotors zijn ook te snappen want het levert prestige op en extra publiek wat hun gala aanzien geeft. De bonden moeten ook meedoen om de concurentie aan te kunnen want anders wordt er gewoon een andere bond op getrommeld. En zo zit alles in een vicieuze cirkel.

Imo zou het mooiste zijn als alle bonden de Nederlandse titel op zouden geven (kunnen ze met al die andere soorten titels verder spelen) en dat er, een gezamelijke, echte Nederlandse kampioen zou komen. En dan ook echt alleen de echte top van een bepaalde gewichtsklasse voor de titels laten vechten. Zo een echt titelgevecht zou dan voor elke promotor een geweldige affiche zijn voor zijn gala!

RedDawn
29-03-2015, 15:12
Wat Anderson hier aangeeft valt helemaal niets op af te dingen. De titelgevechten gaan helemaal nergens over. Nu is dat niet alleen in Nederland zo maar in grote delen van de kickbokswereld. Wel heb ik het idee dat het in Nederland erger is (wellicht omdat we hier relatief veel gala's hebben) en dat men in het buitenland toch vaker wel een internationaal iets van maakt door buitenlanders als tegenstanders te halen.

Het is iets wat in de jaren gegroeidt is en steeds verder uit de hand gelopen is. Er kwamen steeds meer bonden, meer promotors, meer gala's die allemaal (logisch) mee wouden doen. En het is, zeker nu toch de hoogtijdagen van een paar jaar geleden voorbij zijn, aantrekkelijk wat titelpartijen op de affiche te kunnen zetten voor een promotor. En met name als er een lokale vechter voor een titel kan vechten doet het goed om publiek te trekken (die niet insiders weten toch vaak niet beter en denken echt dat het de absolute wereldtop is).

De vechters hebben natuurlijk groot gelijk zo een leuke kans aan te grijpen voor zo een titel. Voor de sportschool is het een goede reclame om te zeggen dat er een o meerdere kampioenen op hun sportschool zijn om leden te trekken. De promotors zijn ook te snappen want het levert prestige op en extra publiek wat hun gala aanzien geeft. De bonden moeten ook meedoen om de concurentie aan te kunnen want anders wordt er gewoon een andere bond op getrommeld. En zo zit alles in een vicieuze cirkel.

Imo zou het mooiste zijn als alle bonden de Nederlandse titel op zouden geven (kunnen ze met al die andere soorten titels verder spelen) en dat er, een gezamelijke, echte Nederlandse kampioen zou komen. En dan ook echt alleen de echte top van een bepaalde gewichtsklasse voor de titels laten vechten. Zo een echt titelgevecht zou dan voor elke promotor een geweldige affiche zijn voor zijn gala!

x hele dikke 2!!

tarantula
29-03-2015, 18:27
Neen, beste = 1 en 1 is Thailand. Thailand heeft over de hele linie genomen de beste Thai Kickboksers ter wereld, geen enkel land komt ook maar in de buurt van hun kwantiteit/kwaliteit.

Nederland komt wel in de buurt vind ik algemeen gezien dan, wat Nederland heeft en thailand niet zijn heavy/lightheavyweights. Verder ben ik het met je eens dat thailand algemeen gezien nummer 1 is alhoewel muay thai en dutch kickboxing wel van elkaar verschillen dus dat wordt ook weer moeilijk meten zo.

e-type
29-03-2015, 21:16
Is niet alleen in NL zo, zo gaat het over de hele wereld, niks nieuws onder de zon.
Doe er je beklag eens over bij een betreffende promoter, of nog beter, vechter.
Begin een eigen bond, ga in gesprek met de FOG, de gemeente, NOC SF, weet ik wat.
Maar beter ga je er zelf iets aan doen ipv altijd (anoniem) te klagen Anderson, is lekker makkelijk roepen vanaf de zijlijn.
#SMH.


Doet dat nog wat op Mixfight, zo'n hashtag?

lopez86
30-03-2015, 01:25
Jezus Christus wat een onzin zeg. Je begeeft je op een forum, dat besef je toch wel?

Yes, en daar mag gezegd worden wat je wil, mits het binnen de regels is.
Hij heeft namelijk wel een punt, maar is dezelfde figuur die het tof vind om anoniem vechters te bashen.
Dus ik vind het weer heel typisch, maar ik begrijp dat t nogal raar overkomt zo ineens, maar dan bij deze dus.
Kijk, Payap heeft zijn steentje bijgedragen in deze sportwereld, en onderbouwt zijn shit.
Dat vind ik een ander verhaal.
Maar nogmaals, dit is mijn zeer bescheiden mening.


Doet dat nog wat op Mixfight, zo'n hashtag?

Ik heb echt geen idee, ben geen whizzkid. Weet jij t?

Coldcrust
30-03-2015, 08:44
Een rondje langs de velden leert.:
-.twee nederlanders voor een wereldtitel, een daarvan vecht zijn eerste A.
-Twee ''nederlanders'' voor een europese titel, ik zeg nederlanders omdat beiden op de poster uitkomen voor een afrikaans land (waardoor ''europese'' titel al helemaal onmogelijk is).
-Twee nederlanders voor een europese titel omdat de bond waarvoor ze vechten niet nederlands is,dus maar gelijk europese titel.
-Een bond/organsatie die net is opgericht en een goede matchmaking neerzet, maar helaas al direct met wereldtitels smijt tussen nederlanders onderling.
-Een vechter die`1 A partij heeft gedraaid en er jaren uit is maakt zijn comeback direct met een Nederlands titelgevecht.
-Een wereldtitelgevecht tussen een nederlander en een nederlander die als Thai wordt gepresenteerd terwijl hij dat niet is,ook niet eens van oorsprong.

Kortom, inderdaad een onzinnig gesmijt met titels.

Probleem is....de meeste bonden in nederland hebben helemaal geen aansluiting bij een internationale bond.
De meeste promotors denken in eerste instantie aan hun budget, een buitenlander halen betekent dus reiskosten voor vechter en trainer plus dat ze geen fans meebrengen, dus...zoeken we liefst twee lokale vechters die beiden voor een volle bak zorgen en halen we een slapende bond uit de mottenballen, of we verzinnen gewoon een gelegenheidstitel.

ringfighter
30-03-2015, 21:03
Een rondje langs de velden leert.:
-.twee nederlanders voor een wereldtitel, een daarvan vecht zijn eerste A.
-Twee ''nederlanders'' voor een europese titel, ik zeg nederlanders omdat beiden op de poster uitkomen voor een afrikaans land (waardoor ''europese'' titel al helemaal onmogelijk is).
-Twee nederlanders voor een europese titel omdat de bond waarvoor ze vechten niet nederlands is,dus maar gelijk europese titel.
-Een bond/organsatie die net is opgericht en een goede matchmaking neerzet, maar helaas al direct met wereldtitels smijt tussen nederlanders onderling.
-Een vechter die`1 A partij heeft gedraaid en er jaren uit is maakt zijn comeback direct met een Nederlands titelgevecht.
-Een wereldtitelgevecht tussen een nederlander en een nederlander die als Thai wordt gepresenteerd terwijl hij dat niet is,ook niet eens van oorsprong.

Kortom, inderdaad een onzinnig gesmijt met titels.

Probleem is....de meeste bonden in nederland hebben helemaal geen aansluiting bij een internationale bond.
De meeste promotors denken in eerste instantie aan hun budget, een buitenlander halen betekent dus reiskosten voor vechter en trainer plus dat ze geen fans meebrengen, dus...zoeken we liefst twee lokale vechters die beiden voor een volle bak zorgen en halen we een slapende bond uit de mottenballen, of we verzinnen gewoon een gelegenheidstitel.


Is jouw jongen niet "20"voudig nederlands/europees kampioen? Je doet hier ook aan mee dus vind je wel heel erg hypocriet van je.

Rverm
31-03-2015, 00:52
Maar wie is nu de huidige Europian Champion of the world dan?

NO GUTS NO GLORY
31-03-2015, 01:14
Welke wereldtitel was dat dan met die nep Thai?

Coldcrust
31-03-2015, 11:00
...

Coldcrust
31-03-2015, 11:01
Is jouw jongen niet "20"voudig nederlands/europees kampioen? Je doet hier ook aan mee dus vind je wel heel erg hypocriet van je.


Ten eerste wie ben je..ten tweede over welke jongen heb je het en ten derde organiseer ik geen gala's.

Ik heb het over Europese en wereldtitels ..dan zet ik ze van ons maar op een rijtje:
Carrilho Europese amateurtitel IFMA gewonnen in Duitsland in de finale tegen een Spanjaard
Carrilho Wereldtitel WUMA amateurs (kickboxing) gewonnen in Engeland tegen een Brit
Koubini Europese titel Pro gewonnen in Engeland tegen de Brit Kris Addis
Koubini Wereldtitel WUMA amateurs (kickboxing) gewonnen in Engeland tegen de brit Mark Smith
El Hamchaoui Wereldtitel WKA amateur gewonnen in Zwitserland in de finale tegen Sacha Jovanovic
El Hamchaoui World Cup WKA (kickboxing) gewonnen in Duitsland in de finale tegen een Turk.
El Hamchaoui Europese titel WFCA gewonnen in Belgie tegen de Belg Heyneman
El Hamchaoui Europese titel WPTBL gewonnen in Rotterdam tegen de Rus Tarakanov.

Meer Europese en Wereldringtitels claim ik niet..allemaal gewonnen tegen buitenlanders dus volledig conform mijn kritiek...dus wat is precies je punt ook alweer?

Coldcrust
31-03-2015, 11:04
Welke wereldtitel was dat dan met die nep Thai?

Een IRO titel en ik wil zijn naam hier niet noemen want ik vind het lullig voor die jongen maar neem van me aan dat het zo is.

ringfighter
31-03-2015, 11:16
Ten eerste wie ben je..ten tweede over welke jongen heb je het en ten derde organiseer ik geen gala's.

Ik heb het over Europese en wereldtitels ..dan zet ik ze van ons maar op een rijtje:
Carrilho Europese amateurtitel IFMA gewonnen in Duitsland in de finale tegen een Spanjaard
Carrilho Wereldtitel WUMA amateurs (kickboxing) gewonnen in Engeland tegen een Brit
Koubini Europese titel Pro gewonnen in Engeland tegen de Brit Kris Addis
Koubini Wereldtitel WUMA amateurs (kickboxing) gewonnen in Engeland tegen de brit Mark Smith
El Hamchaoui Wereldtitel WKA amateur gewonnen in Zwitserland in de finale tegen Sacha Jovanovic
El Hamchaoui World Cup WKA (kickboxing) gewonnen in Duitsland in de finale tegen een Turk.
El Hamchaoui Europese titel WFCA gewonnen in Belgie tegen de Belg Heyneman
El Hamchaoui Europese titel WPTBL gewonnen in Rotterdam tegen de Rus Tarakanov.

Meer Europese en Wereldringtitels claim ik niet..allemaal gewonnen tegen buitenlanders dus volledig conform mijn kritiek...dus wat is precies je punt ook alweer?


Koubini Keumgang A-klasse kb 69,85 Thanit Im On Angelo Gym 5x3
EU titel

Dit is Marokko-Thailand zeker :fp:

ringfighter
31-03-2015, 11:20
Los van de niet veel zeggende nl titels ...

Coldcrust
31-03-2015, 11:31
Welke wereldtitel was dat dan met die nep Thai?


Koubini Keumgang A-klasse kb 69,85 Thanit Im On Angelo Gym 5x3
EU titel

Dit is Marokko-Thailand zeker :fp:

Is /was geen EU titel maar een Nederlandse titel.

Foto's en report van Fight Club Den Haag 2014 - MIXFIGHT (http://mixfight.com/2014/06/Foto-s-en-report-van-Fight-Club-Den-Haag-2014)

mixfight.com/2014/06/Foto-s-en-report-van-Fight-Club-Den-Haag-2014

In cache (http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:ZEhXWjV6RpcJ:mixfight.com/2014/06/Foto-s-en-report-van-Fight-Club-Den-Haag-2014+&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl)





In de hoofdpartij van de avond wist Nils van Noord zijn Europese titel succesvol te ... Koubini en Thanit Im On een Nederlands titelgevecht uit over 5 x 3 minuten.


Reduan Koubini (Keumgang) vs Thanit Im On (Angelo's Gym) (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?130722-Reduan-Koubini-%28Keumgang%29-v-s-Thanit-Im-On-%28Angelo-s-Gym%29-Fight-Club-Den-Haag)www.mixfight.nl › Forum › Algemeen › Mixed Martial Arts

In cache (http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:PoTk1bnFC90J:www.mixfight.nl/forum/showthread.php%3F130722-Reduan-Koubini-%28Keumgang%29-v-s-Thanit-Im-On-%28Angelo-s-Gym%29-Fight-Club-Den-Haag+&cd=2&hl=nl&ct=clnk&gl=nl)




2 apr. 2014 - 2 berichten - ‎1 auteur
Reduan en Thanit zullen het in Den Haag tegen elkaar opnemen voor de Nederlandse Muay Thai titel -70 kilogram. Wie van de twee knokkers ...



als je druk googled om mij onderuit te halen doe het dan goed

Coldcrust
31-03-2015, 11:35
Los van de niet veel zeggende nl titels ...

Ik weet niet wie jij bent maar jij zal vast wel een veel grotere staat van dienst hebben dan ik of mijn vechters..kan me ook niet boeien maar de kritiek die ik had op ''onderlinge'' Europese en wereldtitels (want daar ging het hier om) blijft staan

Mattie73
31-03-2015, 12:03
El Hamchaoui

Hoe gaat het eigenlijk met Nouafal? Knokt hij nog? (Ik weet dat hij een tijd terug i.v.m. prive omstandigheden
even niet meer vocht maar daarna ben ik hem een uit het oog verloren.)

Coldcrust
31-03-2015, 13:57
Hoe gaat het eigenlijk met Nouafal? Knokt hij nog? (Ik weet dat hij een tijd terug i.v.m. prive omstandigheden
even niet meer vocht maar daarna ben ik hem een uit het oog verloren.)

Hij is volop in training en vecht 4 mei in Hongkong voor de I-1 WMC World Championships Full Muay Thai.

NO GUTS NO GLORY
31-03-2015, 14:56
Een IRO titel en ik wil zijn naam hier niet noemen want ik vind het lullig voor die jongen maar neem van me aan dat het zo is.

OK ;)

Sadix
31-03-2015, 15:13
vind het een beetje raar dat coldcrust wordt aangevallen hier op. Hij is geen promoter nog is hij van de bond. Als je jongen wordt gematched en ze noemen het een wereld titel so be it. Denk dat hij de partij ook had aangenomen als het niet om een titel ging. Zijn reactie bevestigd juist dat hij dit soort dingen onzin vind.

Coldcrust
01-04-2015, 12:23
vind het een beetje raar dat coldcrust wordt aangevallen hier op. Hij is geen promoter nog is hij van de bond. Als je jongen wordt gematched en ze noemen het een wereld titel so be it. Denk dat hij de partij ook had aangenomen als het niet om een titel ging. Zijn reactie bevestigd juist dat hij dit soort dingen onzin vind.

Het is een beetje de tendens op fora om de boodschapper onderuit te halen ipv inhoudelijk op de boodschap in te gaan.
Titels zeggen doorgaans uberhaubt vrij weinig maar voor de geloofwaardigheid van een ET of WT lijkt het mij toch essentieel dat de beide vechters (als zij niet de absolute nummers 1 en 2 van respectievelijk europa of de wereld zijn) in elk geval uit twee verschillende landen komen, anders is een NT meer op zijn plaats.
Wat betreft de aanval op mijn jongens, de titels die zij behaald hebben voldoen in elk geval aan die criteria die ik net stelde..daarmee zeg ik niet dat het in alle gevallen ''echte'' europese-of wereldtitels zijn maar het zijn in ieder geval geen titels behaald in onderonsjes.

ringfighter
02-04-2015, 11:37
daarmee zeg ik niet dat het in alle gevallen ''echte'' europese-of wereldtitels zijn


:whistling:

Coldcrust
03-04-2015, 08:05
:whistling:

die van jou waarschijnlijk allemaal wel

Bromios
03-04-2015, 10:24
De enige manier waarop dit soort dingen ophoud is als mensen zoals coldcrust zeggen tegen de promotor; haal die belachelijke titel van die partij anders match ik mijn jongen niet.
Iedereen vind het idioot maar iedereen doet er ook zelf aan mee.

Maar ja, die jongen wil knokken, wat maakt het uit. blablabla.
Dus houd het niet op.

Exact hetzelfde als met al die bonden. Als alle sportschoolhouders gewoon alle vechters alleen voor 1 bond laten uitkomen is het probleem er niet. maar iedereen klaagt en houd zelf het systeem in stand. Dat is denk ik de essentie van het hele verhaal.

Het is echt supersimpel; Goedemorgen, kun je mij aan vechters helpen voor mijn gala ? Via welke bond doe je dat ? de IBNMHTERSD. Ok, dan komen we niet. Geen vechters= geen gala= geen rare bondjes= geen rare wereldtitels.

Anderson
03-04-2015, 10:39
De enige manier waarop dit soort dingen ophoud is als mensen zoals coldcrust zeggen tegen de promotor; haal die belachelijke titel van die partij anders match ik mijn jongen niet.
Iedereen vind het idioot maar iedereen doet er ook zelf aan mee.

Maar ja, die jongen wil knokken, wat maakt het uit. blablabla.
Dus houd het niet op.

Je zegt het zelf al die jongen wilt vechten dan gaat die wel naar een andere sportschool toe die het toch niks uitmaakt. Alleen een bond en een promoter kunnen hier iets echt aan doen.

Coldcrust
03-04-2015, 10:44
De enige manier waarop dit soort dingen ophoud is als mensen zoals coldcrust zeggen tegen de promotor; haal die belachelijke titel van die partij anders match ik mijn jongen niet.
Iedereen vind het idioot maar iedereen doet er ook zelf aan mee.

Maar ja, die jongen wil knokken, wat maakt het uit. blablabla.
Dus houd het niet op.

Exact hetzelfde als met al die bonden. Als alle sportschoolhouders gewoon alle vechters alleen voor 1 bond laten uitkomen is het probleem er niet. maar iedereen klaagt en houd zelf het systeem in stand. Dat is denk ik de essentie van het hele verhaal.

Het is echt supersimpel; Goedemorgen, kun je mij aan vechters helpen voor mijn gala ? Via welke bond doe je dat ? de IBNMHTERSD. Ok, dan komen we niet. Geen vechters= geen gala= geen rare bondjes= geen rare wereldtitels.

Voor alle duidelijkheid..ik ben helemaal geen voorstander van maar 1 bond. Ik ben voor gezonde concurrentie van bonden onderling, zolang als ze de algemene regels en richtlijnen omtrent veiligheid en sportiviteit maar in acht nemen en elkaars schorsingen en startverboden overnemen. Alle macht in handen van een select groepje mensen is niet verstandig, en zeker niet in een sport als de onze waar kortzichtigheid,eigenbelang en opportunisme hoogtij vieren.

Wat de titels betreft...als je teruggaat naar de monopoliepositie die de paar bonden die er vroeger waren hadden ( en die velen van jullie niet, maar ik wel bewust heb meegemaakt) zul de geschiedenis zich herhalen en krijg je weer hetzelfde als toen..dat uitsluitend vechters in aanmerking komen voor titels als zij afkomstig zijn van bepaalde (Amsterdamse)sportscholen.
Probleem is en blijft dat een titelgevecht geld kost, een aanvraag kost geld, een belt kost geld en dat geld wordt alleen beschikbaar gesteld door een promotor die doorgaans een belang heeft bij een van de vechters.

Zolang er geen ranglijst is die konsekwent wordt gevoed en bijgehouden (en ik heb het echt jaren geprobeerd zo eerlijk en objectief mogelijk te doen maar kreeg aleen maar tegenwerking en domme discussies) zul je nooit de nummer 1 en 2 tegen elkaar zien voor de titel.
Nederlandse titel van de desbetreffende bond tussen twee goede A klassers is dan het hoogst haalbare en eigenlijk ook best te rechtvaardigen.
De discussie hier echter gaat om Europese-en Wereldtitels en dan zul je in elk geval een goede A klasser uit Nederland moeten matchen tegen een goede A klasser uit een ander land, dat is toch wel het minste wat je als eis kunt stellen nietwaar?
Titelgevechten tussen twee Nederlandse vechters moeten als zij niet tegelijkertijd de absolute nummer 1 en 2 van respectievelijk Europa dan wel de hele wereld zijn, per defenitie om Nederlandse titels gehouden worden. Alles wat meer is wordt ronduit belachelijk. Twee vechters uit Nederland waarvan er 1 voor Marokko en de ander voor Kenia uitkomt die vervolgens voor een Europese titel vechten terwijl die twee landen de laatste keer dat ik het checkte allebei in Afrika lagen, of vechters die uitkomen voor ''de Molukken'' terwijl dat toch echt geen land is. Zo geef je alleen maar blijk van je eigen topografische onvermogen.

En waar het mijzelf en mijn principes betreft. Ik ben ook betrokken bij het hele vechtsportreguleringsgebeuren (daarover binnenkort meer) maar heb tegelijkertijd met mijn eigen vechters te maken. Ik ga mijn speerpunten niet uitspelen over de rug van hen. m.a.w. als een van mijn vechters een mooie mogelijkheid krijgt dan ga ik hem niet in de weg staan.
Zo kreeg ik ooit eens het verwijt dat ik, als Muay Thai liefhebber, mijn vechter wel K1 liet vechten..dat vond ''men'' niet kunnen gezien mijn uitspraken.
Maar wat als die vechter het wel lekker vindt om voor 3x3 hetzelfde gage te krijgen als hij normaal gesproken voor 5x3 zou krijgen, moet ik daar dan niet aan meewerken? Het is zijn carriere niet de mijne!

Maar nogmaals en wellicht ten overvloede..de door ons gewonnen Europese-en Wereldtitels voldoen aan de criteria zoals ik ze net benoem, zijn behaald tegen vechters uit het buitenland en vaak zelfs in het buitenland.

Coldcrust
03-04-2015, 11:03
Overigens Bromios leg je ten onrechte veel macht bij de trainers en vechters. In deze barre tijden mag je blij zijn dat je je vechters aan de bak kan laten komen, het is voor jou tien anderen, dus ben je als trainer/vechter helemaal niet in de positie om je zo principieel op te stellen helaas.

Atila
03-04-2015, 13:44
.... *KNIP*

Wat de titels betreft...als je teruggaat naar de monopoliepositie die de paar bonden die er vroeger waren hadden ( en die velen van jullie niet, maar ik wel bewust heb meegemaakt) zul de geschiedenis zich herhalen en krijg je weer hetzelfde als toen..dat uitsluitend vechters in aanmerking komen voor titels als zij afkomstig zijn van bepaalde (Amsterdamse)sportscholen.
Probleem is en blijft dat een titelgevecht geld kost, een aanvraag kost geld, een belt kost geld en dat geld wordt alleen beschikbaar gesteld door een promotor die doorgaans een belang heeft bij een van de vechters.
*KNIP*

Een beetje titelgevecht kost tussen de 750-1250eu, al naar gelang de 'zwaarte' (NL/EU/WT) en omdat er geen ranglijst is, wordt er gewoon gekeken naar wie er geld op tafel kan leggen. Dit kan alleen maar, OMDAT er geen ranglijst is er en 1001 bonden zijn, die weigeren samen te werken.

Promotor: "Ik wil een titelgevecht, wat heb je in de aanbieding?"
Bond: "We hebben nog een vacante titel in X-gewicht, kost 1.000eu extra"
Promotor: "Mooi, dan regel ik 2 jongens die flink kaarten of tafels verkopen en doen we die erbij, dan leid ik daar in ieder geval geen verlies op." (Of er is een sponsor die het bedrag op tafel legt)

Zo gaat het namelijk.

Bromios
03-04-2015, 17:24
Overigens Bromios leg je ten onrechte veel macht bij de trainers en vechters. In deze barre tijden mag je blij zijn dat je je vechters aan de bak kan laten komen, het is voor jou tien anderen, dus ben je als trainer/vechter helemaal niet in de positie om je zo principieel op te stellen helaas.

Dat is exact wat ik zeg. Er is altijd wel een gek die wel wil knokken. Daarom blijft het bestaan. Het enige wat jij kan doen is een netwerk van andere scholen opbouwen die zich wel aan duidelijke afspraken houden en daar alleen mee samenwerken. Zolang jij je mensen laat knokken op dit soort gala's blijft het systeem bestaan.

Begrijp me goed, dit is geen verwijt naar jou maar dit is hoe dit soort systemen werken.

Vandaar ook dat je dit alleen vanuit de overheid kan regelen die keiharde regels opstellen en daarnaast elk ander initiatief verbieden.

Facade
03-04-2015, 19:38
Ik denk dat er weinig voorbeelden voorhanden zijn van sporten die door hele strenge overheidsregulering van de grond zijn gekomen. Sowieso zijn er maar weinig sporten die gereguleerd worden door de overheid. Zelfs de voetbalwet is niet gericht op de sport zelf, maar op de supporters naar ik meen. Het ronduit verbieden van bonden, lijkt me daarnaast niet mogelijk. Dit is voor zover ik weet in strijd met de grondwet. Er zijn nog wel andere manieren waarop je het mensen moeilijk kan maken om in Nederland gala's te houden, maar ik denk dat hier grenzen aan zijn als je naar de effecten kijkt. Op een gegeven moment krijg je een averechts effect. Met de open binnengrenzen is het namelijk dermate veel makkelijker om in het buitenland te opereren dat je het gevaar loopt te zorgen voor een heuse uittocht. Ik vraag me af wie daarbij gebaat is. Je lost dan weliswaar bepaalde criminaliteitgerelateerde problemen op, maar zal de sport ook permanent verbannen.

Mensen denken vaak een beetje ten onrechte dat repressieve overheidsregulering een soort magic bullit is en dat het zelfs kan zorgen voor groei. Als je kijkt naar andere sectoren, is overheidsregulering vaak een remmende factor, niet een aanjagende factor. Waar velen betogen dat het een win/win is als je reguleert, gaat het in feite om een trade off: met regels kun je een bepaalde mate aan veiligheid afdwingen, maar zul je het moeilijker maken gala's van de grond te krijgen in Nederland (minder groei). Met weinig regels krijgt de sport veel ruimte om dingen te ondernemen, maar zullen er bepaalde veiligheidsproblemen ontstaan. Aangemoedigd wellicht door de veronderstelling dat regulering alles oplost, gaat men nu vol voor het ruchtsichtlos reguleren.

Het bestaan van veel verschillende bonden, het bestaan van weinig coherentie, de ruzietjes, de ego's, et cetera: het zijn allemaal symptomen van een kleine sport/sector. Ik zeg niet dat je dan maar alles toe moet laten, maar ik denk dat een minimum beter is dan een maximum. Professionalisering van de sport zal uiteindelijk voort moeten komen uit groei van de sport. Je kan het een niet los van het ander plaatsen en dat doen velen wel. Men lijkt te denken dat je het om kan draaien. We professionaliseren eerst de sport en dan gaan we groeien er hierbij aan voorbij gaande dat professionals nou eenmaal klappen met geld kosten. Dat mis ik ook een beetje in de visies die ik lees en de betogen voor zover ik die meekrijg. Het is allemaal gericht op het blussen van bepaalde brandhaarden en blijft hangen in ongefundeerde retoriek. Er is eigenlijk geen oog voor de randvoorwaarden van een goed functionerende sport, terwijl dat de basis is en niet regels.

RedDawn
03-04-2015, 20:17
Waarom niet een Nederlandse bond, die zich dan aansluit bij een echte wereldbond: WAKO, WMC of WBC Muaythai.

Ik hoop echt dat we echt dat we van al die krokettenbonden in Nederland afkomen.

Coldcrust
04-04-2015, 14:25
Waarom niet een Nederlandse bond, die zich dan aansluit bij een echte wereldbond: WAKO, WMC of WBC Muaythai.

Ik hoop echt dat we echt dat we van al die krokettenbonden in Nederland afkomen.

In dat geval heb ik nieuws voor je..die bond is er dus sinds kort!:
De V.O.N. ...een bond waarin alle drie de ringsporten (Kickboksen,Muay Thai en MMA) verenigd zijn en die internationle aansluiting heeft bij maar liefst drie wereldorganisaties waarvan er twee SportAccord (dus pre-Olympisch) erkend zijn, (namelijk de WAKO en de IFMA) en de WMAA.
Deze bond is een samenvoeging van de WAKO (waarin de WPTBL al was opgegaan) ,de MON (IFMA aangesloten)en de IMA en de VON is eveneens betrokken bij het ringsport reguleringsproject (evenals de Sectie Ringsporten van de FOG dat is).
Ikzelf heb ook zitting in het VON bestuur en we hebben in die hoedanigheid al diverse gesprekken gevoerd met de heren die het project namens de overheid leiden en bestuurslid Ino Alberga heeft namens de VON zitting in de ''Governance groep''.
Het meest recente gesprek met de projectleiders heeft overigens vorige week donderdag in Nieuwegein plaatsgevonden.
Zodra alle notariele-en andere puntjes op de i zijn gezet zal er een persbericht omtrent de V.O.N. volgen en zullen alle bestuursleden voorgesteld worden en zullen onze doelstellingen gepresenteerd worden.


Die ''vechtsportautoriteit'' overigens wordt dus een soort Athletic State Commission die richtlijnen opstelt waaraan bonden zich moeten conformeren om in aanmerking te kunnen komen voor aanbeveling naar de gemeentes toe.
Een promotor heeft straks de vrijheid te kiezen voor welke bond hij maar wil mits die over die aanbeveling beschikken, Dit wordt geen strijd tussen de bonden maar een keuzevrijheid tussen bonden die gelijkgeschakeld zijn voor waar het regelgeving betreft, dus dat kan de Sectie Ringsporten van de FOG zijn, of de VON of een eventuele andere bond.
Mijn persoonlijke mening is en blijft, dat iedereen gewoon zijn eigen ding moet kunnen blijven doen als dat de sport maar niet benadeeld, dus zolang je je maar houdt aan wat afgesproken wordt. Vrijheid blijheid wat mij betreft wat dat aangaat.

Let wel..de overheid gaat de sport zelf niet reguleren, daarmee bedoel ik, titelgevechten houden blijft iedereen vrij staan maar dat is in dit verhaal ook helemaal niet van belang, we moeten zorgen dat we elk onze eigen kwaliteitsnorm hooghouden om uberhaubt nog gala's in ons land te kunnen hebben, want op dat punt zijn we helaas aangeland momenteel.

RedDawn
04-04-2015, 15:46
In dat geval heb ik nieuws voor je..die bond is er dus sinds kort!:
De V.O.N. ...een bond waarin alle drie de ringsporten (Kickboksen,Muay Thai en MMA) verenigd zijn en die internationle aansluiting heeft bij maar liefst drie wereldorganisaties waarvan er twee SportAccord (dus pre-Olympisch) erkend zijn, (namelijk de WAKO en de IFMA) en de WMAA.
Deze bond is een samenvoeging van de WAKO (waarin de WPTBL al was opgegaan) ,de MON (IFMA aangesloten)en de IMA en de VON is eveneens betrokken bij het ringsport reguleringsproject (evenals de Sectie Ringsporten van de FOG dat is).
Ikzelf heb ook zitting in het VON bestuur en we hebben in die hoedanigheid al diverse gesprekken gevoerd met de heren die het project namens de overheid leiden en bestuurslid Ino Alberga heeft namens de VON zitting in de ''Governance groep''.
Het meest recente gesprek met de projectleiders heeft overigens vorige week donderdag in Nieuwegein plaatsgevonden.
Zodra alle notariele-en andere puntjes op de i zijn gezet zal er een persbericht omtrent de V.O.N. volgen en zullen alle bestuursleden voorgesteld worden en zullen onze doelstellingen gepresenteerd worden.


Die ''vechtsportautoriteit'' overigens wordt dus een soort Athletic State Commission die richtlijnen opstelt waaraan bonden zich moeten conformeren om in aanmerking te kunnen komen voor aanbeveling naar de gemeentes toe.
Een promotor heeft straks de vrijheid te kiezen voor welke bond hij maar wil mits die over die aanbeveling beschikken, Dit wordt geen strijd tussen de bonden maar een keuzevrijheid tussen bonden die gelijkgeschakeld zijn voor waar het regelgeving betreft, dus dat kan de Sectie Ringsporten van de FOG zijn, of de VON of een eventuele andere bond.
Mijn persoonlijke mening is en blijft, dat iedereen gewoon zijn eigen ding moet kunnen blijven doen als dat de sport maar niet benadeeld, dus zolang je je maar houdt aan wat afgesproken wordt. Vrijheid blijheid wat mij betreft wat dat aangaat.

Let wel..de overheid gaat de sport zelf niet reguleren, daarmee bedoel ik, titelgevechten houden blijft iedereen vrij staan maar dat is in dit verhaal ook helemaal niet van belang, we moeten zorgen dat we elk onze eigen kwaliteitsnorm hooghouden om uberhaubt nog gala's in ons land te kunnen hebben, want op dat punt zijn we helaas aangeland momenteel.

Dit is goed nieuws zeg. Super!

Coldcrust
04-04-2015, 17:56
Ik denk dat er weinig voorbeelden voorhanden zijn van sporten die door hele strenge overheidsregulering van de grond zijn gekomen. Sowieso zijn er maar weinig sporten die gereguleerd worden door de overheid. Zelfs de voetbalwet is niet gericht op de sport zelf, maar op de supporters naar ik meen. Het ronduit verbieden van bonden, lijkt me daarnaast niet mogelijk. Dit is voor zover ik weet in strijd met de grondwet. Er zijn nog wel andere manieren waarop je het mensen moeilijk kan maken om in Nederland gala's te houden, maar ik denk dat hier grenzen aan zijn als je naar de effecten kijkt. Op een gegeven moment krijg je een averechts effect. Met de open binnengrenzen is het namelijk dermate veel makkelijker om in het buitenland te opereren dat je het gevaar loopt te zorgen voor een heuse uittocht. Ik vraag me af wie daarbij gebaat is. Je lost dan weliswaar bepaalde criminaliteitgerelateerde problemen op, maar zal de sport ook permanent verbannen.

Mensen denken vaak een beetje ten onrechte dat repressieve overheidsregulering een soort magic bullit is en dat het zelfs kan zorgen voor groei. Als je kijkt naar andere sectoren, is overheidsregulering vaak een remmende factor, niet een aanjagende factor. Waar velen betogen dat het een win/win is als je reguleert, gaat het in feite om een trade off: met regels kun je een bepaalde mate aan veiligheid afdwingen, maar zul je het moeilijker maken gala's van de grond te krijgen in Nederland (minder groei). Met weinig regels krijgt de sport veel ruimte om dingen te ondernemen, maar zullen er bepaalde veiligheidsproblemen ontstaan. Aangemoedigd wellicht door de veronderstelling dat regulering alles oplost, gaat men nu vol voor het ruchtsichtlos reguleren.

Het bestaan van veel verschillende bonden, het bestaan van weinig coherentie, de ruzietjes, de ego's, et cetera: het zijn allemaal symptomen van een kleine sport/sector. Ik zeg niet dat je dan maar alles toe moet laten, maar ik denk dat een minimum beter is dan een maximum. Professionalisering van de sport zal uiteindelijk voort moeten komen uit groei van de sport. Je kan het een niet los van het ander plaatsen en dat doen velen wel. Men lijkt te denken dat je het om kan draaien. We professionaliseren eerst de sport en dan gaan we groeien er hierbij aan voorbij gaande dat professionals nou eenmaal klappen met geld kosten. Dat mis ik ook een beetje in de visies die ik lees en de betogen voor zover ik die meekrijg. Het is allemaal gericht op het blussen van bepaalde brandhaarden en blijft hangen in ongefundeerde retoriek. Er is eigenlijk geen oog voor de randvoorwaarden van een goed functionerende sport, terwijl dat de basis is en niet regels.

Jij geeft in dit uitstekend geschreven stuk precies weer waarom ik altijd geroepen heb dat we overheidsingrijpen moeten voorkomen, en er altijd voor heb gepleit om onderling tot werkbare afspraken te komen op het gebied van veiligheid en transparantie. Het bondenoverleg destijds was daarvoor het middel bij uitstek.
Konsekwent elkaars schorsingen overnemen, afspraken over veiligheid omtrent gala's, maximum duur van de gala's, eerlijke matchmaking, ranglijsten, database, gemeenschappelijke startboekje,afspraken over ringartsen/startverboden etc etc. Maar helaas bleek dit niet mogelijk wegens het gebrek aan een helicopterview van sommigen.
Helaas zijn we dat stadium inmiddels voorbij en kunnen we alleen nog proberen datgene wat al in gang is gezet een voor ons nog zo gunstig mogelijke wending te geven.

ringfighter
06-04-2015, 12:16
Benelux partij tussen 2 Nederlandse c meiden :twak:

http://i57.tinypic.com/24yuxc7.jpg

Budokan
06-04-2015, 14:14
In dat geval heb ik nieuws voor je..die bond is er dus sinds kort!:
De V.O.N. ...een bond waarin alle drie de ringsporten (Kickboksen,Muay Thai en MMA) verenigd zijn en die internationle aansluiting heeft bij maar liefst drie wereldorganisaties waarvan er twee SportAccord (dus pre-Olympisch) erkend zijn, (namelijk de WAKO en de IFMA) en de WMAA.
Deze bond is een samenvoeging van de WAKO (waarin de WPTBL al was opgegaan) ,de MON (IFMA aangesloten)en de IMA en de VON is eveneens betrokken bij het ringsport reguleringsproject (evenals de Sectie Ringsporten van de FOG dat is).
Ikzelf heb ook zitting in het VON bestuur en we hebben in die hoedanigheid al diverse gesprekken gevoerd met de heren die het project namens de overheid leiden en bestuurslid Ino Alberga heeft namens de VON zitting in de ''Governance groep''.
Het meest recente gesprek met de projectleiders heeft overigens vorige week donderdag in Nieuwegein plaatsgevonden.
Zodra alle notariele-en andere puntjes op de i zijn gezet zal er een persbericht omtrent de V.O.N. volgen en zullen alle bestuursleden voorgesteld worden en zullen onze doelstellingen gepresenteerd worden.


Die ''vechtsportautoriteit'' overigens wordt dus een soort Athletic State Commission die richtlijnen opstelt waaraan bonden zich moeten conformeren om in aanmerking te kunnen komen voor aanbeveling naar de gemeentes toe.
Een promotor heeft straks de vrijheid te kiezen voor welke bond hij maar wil mits die over die aanbeveling beschikken, Dit wordt geen strijd tussen de bonden maar een keuzevrijheid tussen bonden die gelijkgeschakeld zijn voor waar het regelgeving betreft, dus dat kan de Sectie Ringsporten van de FOG zijn, of de VON of een eventuele andere bond.
Mijn persoonlijke mening is en blijft, dat iedereen gewoon zijn eigen ding moet kunnen blijven doen als dat de sport maar niet benadeeld, dus zolang je je maar houdt aan wat afgesproken wordt. Vrijheid blijheid wat mij betreft wat dat aangaat.

Let wel..de overheid gaat de sport zelf niet reguleren, daarmee bedoel ik, titelgevechten houden blijft iedereen vrij staan maar dat is in dit verhaal ook helemaal niet van belang, we moeten zorgen dat we elk onze eigen kwaliteitsnorm hooghouden om uberhaubt nog gala's in ons land te kunnen hebben, want op dat punt zijn we helaas aangeland momenteel.

Goed nieuws, ik neem ook aan dat je bestuurslid een voorbeeldfunctie vervult dus vanaf nu stopt met al die vage gala titelgevechten en jouw vechters enkel via het VON laat vechten?

Coldcrust
06-04-2015, 14:36
Goed nieuws, ik neem ook aan dat je bestuurslid een voorbeeldfunctie vervult dus vanaf nu stopt met al die vage gala titelgevechten en jouw vechters enkel via het VON laat vechten?


Oh nu ben ik het die verantwoordelijk is voor ''al die vage titelgevechten''? Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is wanneer jij eens een bericht plaatst wat niet bedoeld is om lekker anoniem af te zeiken want als ik zo ff langs al jouw posts scroll is dat jouw core business hier op dit forum. Mensen als jij heeft de sport in elk geval vrij weinig aan.
En voor de wel begrijpende lezers hier op dit forum...de nieuwe situatie zal zijn dat iedereen in zee kan met welke bond dan ook mits deze bond zich geconformeerd heeft aan de richtlijnen van de Vechtsportautoriteit.
En wat en waar ik mijn vechters laat draaien meneer Budokan, dat maak ik helemaal zelf uit. Ik hoef geen voorbeeldfunctie te vervullen in deze want het is en blijft voor niemand vereist om alleen maar bij 1 bond te draaien.

Coldcrust
06-04-2015, 14:48
En wat voorbeeldfunctie betreft...ik rij godverdomme stad en land of voor vergaderingen, heb jarenlang een ranglijst geprobeerd te maken voor kb.nl en ben een van de slechts drie (????) mensen die inhoudelijk hebben geageerd op het concept rapport Regulering vechtsporten wat ook op deze site is gepubliceerd. Drie personen en verder allemaal roeptoeters maar o o wat hebben jullie allemaal het beste voor met de sport.

Lekker anoniem mensen afzeiken daar zijn er hier veel goed in, maar daadwerkelijk iets proberen te doen om de ringsporten op een hoger plan te zetten ho maar.

Facade
06-04-2015, 15:54
Ik heb hier en daar ook kritiek op de plannen, maar ik waardeer wel degelijk het werk dat jij en anderen erin steken waar mensen als ik dat natuurlijk niet doen.

onne1983
06-04-2015, 16:54
Het probleem ligt niet bij de trainers die hun vechters een titel partij laten vechten wanneer hun dat word aangeboden, maar eerder bij de promotors die die titelgevechten bij de bond kopen en vervolgens hun vechters tegen 1 of andere pannekoek met 2 a partijen matchen.
Laatst werd er ook een tegenstander gezocht met spoed voor een titelgevecht. Toen wij onze vechter daar voor voorstelden kregen we te horen dat die te ervaren was en dus werd hij geweigerd.
Uiteindelijk stond die jongen tegen een kansloos slachtoffer en won de thuisvechter zonder al te veel problemen de gewenste titel. Eind goed al goed.

bami112
06-04-2015, 17:18
-Een wereldtitelgevecht tussen een nederlander en een nederlander die als Thai wordt gepresenteerd terwijl hij dat niet is,ook niet eens van oorsprong.



Is niet mijn de fout van mij Coldcrust, ik ben slechts het pionnetje die 4 dagen van te voren vanuit Thailand "even" moet over komen vliegen om in te vallen voor Manutchai die overigens wel echt Thai is. Manatchai kreeg geen visa voor Nl was afgewezen in Nlse ambassade in BKK! Erg fijn als er al een vliegticket en alles betaald is voor hem.

Maar ze Zullen ze wel zo gedaan hebben om mensen die zwaar betalen voor een VIP kaartje niet tegen het been te stoten... Voor die mensen in Friesland is een Koreaan een Chinees die weer een Thai. 1 pot nat.

En klopt k ben gewoon een Nederlandse jongen, die geboren is in zuid Korea.

Anderson
06-04-2015, 17:23
Het probleem ligt niet bij de trainers die hun vechters een titel partij laten vechten wanneer hun dat word aangeboden, maar eerder bij de promotors die die titelgevechten bij de bond kopen en vervolgens hun vechters tegen 1 of andere pannekoek met 2 a partijen matchen.
Laatst werd er ook een tegenstander gezocht met spoed voor een titelgevecht. Toen wij onze vechter daar voor voorstelden kregen we te horen dat die te ervaren was en dus werd hij geweigerd.
Uiteindelijk stond die jongen tegen een kansloos slachtoffer en won de thuisvechter zonder al te veel problemen de gewenste titel. Eind goed al goed.

Dit dus het is gewoon niet leuk meer.

Coldcrust
06-04-2015, 17:54
-Een wereldtitelgevecht tussen een nederlander en een nederlander die als Thai wordt gepresenteerd terwijl hij dat niet is,ook niet eens van oorsprong.



Is niet mijn de fout van mij Coldcrust, ik ben slechts het pionnetje die 4 dagen van te voren vanuit Thailand "even" moet over komen vliegen om in te vallen voor Manutchai die overigens wel echt Thai is. Manatchai kreeg geen visa voor Nl was afgewezen in Nlse ambassade in BKK! Erg fijn als er al een vliegticket en alles betaald is voor hem.

Maar ze Zullen ze wel zo gedaan hebben om mensen die zwaar betalen voor een VIP kaartje niet tegen het been te stoten... Voor die mensen in Friesland is een Koreaan een Chinees die weer een Thai. 1 pot nat.

En klopt k ben gewoon een Nederlandse jongen, die geboren is in zuid Korea.

Ik wilde je naam niet noemen omdat ik weet dat jij veel meer een Muay Thai hart hebt dan 90% van alle mensen hier maar het blijft natuurlijk het publiek in de maling nemen en dat komt de geloofwaardigheid van de sport niet ten goede.

lopez86
06-04-2015, 18:09
En wat voorbeeldfunctie betreft...ik rij godverdomme stad en land of voor vergaderingen, heb jarenlang een ranglijst geprobeerd te maken voor kb.nl en ben een van de slechts drie (????) mensen die inhoudelijk hebben geageerd op het concept rapport Regulering vechtsporten wat ook op deze site is gepubliceerd. Drie personen en verder allemaal roeptoeters maar o o wat hebben jullie allemaal het beste voor met de sport.

Lekker anoniem mensen afzeiken daar zijn er hier veel goed in, maar daadwerkelijk iets proberen te doen om de ringsporten op een hoger plan te zetten ho maar.

Het bovenstaande ^.
/thread

RedDawn
06-04-2015, 19:08
Het bovenstaande ^.
/thread

X dikke 2. Lachwekkend hoe sommige mensen reageren op iemand, die meer gedaan heeft voor de sport dan het halve forum bij elkaar.

Bromios
06-04-2015, 21:40
In dat geval heb ik nieuws voor je..die bond is er dus sinds kort!:
De V.O.N. ...een bond waarin alle drie de ringsporten (Kickboksen,Muay Thai en MMA) verenigd zijn en die internationle aansluiting heeft bij maar liefst drie wereldorganisaties waarvan er twee SportAccord (dus pre-Olympisch) erkend zijn, (namelijk de WAKO en de IFMA) en de WMAA.
Deze bond is een samenvoeging van de WAKO (waarin de WPTBL al was opgegaan) ,de MON (IFMA aangesloten)en de IMA en de VON is eveneens betrokken bij het ringsport reguleringsproject (evenals de Sectie Ringsporten van de FOG dat is).
Ikzelf heb ook zitting in het VON bestuur en we hebben in die hoedanigheid al diverse gesprekken gevoerd met de heren die het project namens de overheid leiden en bestuurslid Ino Alberga heeft namens de VON zitting in de ''Governance groep''.
Het meest recente gesprek met de projectleiders heeft overigens vorige week donderdag in Nieuwegein plaatsgevonden.
Zodra alle notariele-en andere puntjes op de i zijn gezet zal er een persbericht omtrent de V.O.N. volgen en zullen alle bestuursleden voorgesteld worden en zullen onze doelstellingen gepresenteerd worden.


Die ''vechtsportautoriteit'' overigens wordt dus een soort Athletic State Commission die richtlijnen opstelt waaraan bonden zich moeten conformeren om in aanmerking te kunnen komen voor aanbeveling naar de gemeentes toe.
Een promotor heeft straks de vrijheid te kiezen voor welke bond hij maar wil mits die over die aanbeveling beschikken, Dit wordt geen strijd tussen de bonden maar een keuzevrijheid tussen bonden die gelijkgeschakeld zijn voor waar het regelgeving betreft, dus dat kan de Sectie Ringsporten van de FOG zijn, of de VON of een eventuele andere bond.
Mijn persoonlijke mening is en blijft, dat iedereen gewoon zijn eigen ding moet kunnen blijven doen als dat de sport maar niet benadeeld, dus zolang je je maar houdt aan wat afgesproken wordt. Vrijheid blijheid wat mij betreft wat dat aangaat.

Let wel..de overheid gaat de sport zelf niet reguleren, daarmee bedoel ik, titelgevechten houden blijft iedereen vrij staan maar dat is in dit verhaal ook helemaal niet van belang, we moeten zorgen dat we elk onze eigen kwaliteitsnorm hooghouden om uberhaubt nog gala's in ons land te kunnen hebben, want op dat punt zijn we helaas aangeland momenteel.

Zo, was even een weekendje weg. In de tussentijd is er zoals gewoonlijk weer een bak modder gegooid maar dat zal er wel bij horen.
Die vechtsportautoriteit vind ik een prima idee. Dan ga je al een heel eind de goede kant op.

Een deel van het probleem zit hem in de sportscholen als ik het goed begrijp dus zou die autoriteit de gegevens moeten hebben van alle actieve vechters zodat die op de hoogte kunnen worden gehouden van eventuele schorsingen van sportscholen. Ook zouden alle bonden de schorsingslijst over moeten nemen van elkaar dan gaan de rotte appels er eindelijk uit. Dan voorkom je ook dat jongen met een hersenschudding de week er op bij een andere bond in de ring staan.

In de huidige situatie kun je ook elke 3 weken ergens 10 kg te zwaar staan of niet op komen dagen. Daar ben je dan gelijk van af. Boete opleggen en een startverbod van een paar maanden. dan leren ze het wel.

Dan komen die titelgevechten inderdaad later wel aan bod. dat is klein bier tov de grote problemen in de sport.

Persoonlijk ben ik nog steeds voorstander van 1 bond. Maar dit als alternatief is een prima idee.

Coldcrust
06-04-2015, 23:36
Zo, was even een weekendje weg. In de tussentijd is er zoals gewoonlijk weer een bak modder gegooid maar dat zal er wel bij horen.
Die vechtsportautoriteit vind ik een prima idee. Dan ga je al een heel eind de goede kant op.

Een deel van het probleem zit hem in de sportscholen als ik het goed begrijp dus zou die autoriteit de gegevens moeten hebben van alle actieve vechters zodat die op de hoogte kunnen worden gehouden van eventuele schorsingen van sportscholen. Ook zouden alle bonden de schorsingslijst over moeten nemen van elkaar dan gaan de rotte appels er eindelijk uit. Dan voorkom je ook dat jongen met een hersenschudding de week er op bij een andere bond in de ring staan.

In de huidige situatie kun je ook elke 3 weken ergens 10 kg te zwaar staan of niet op komen dagen. Daar ben je dan gelijk van af. Boete opleggen en een startverbod van een paar maanden. dan leren ze het wel.

Dan komen die titelgevechten inderdaad later wel aan bod. dat is klein bier tov de grote problemen in de sport.

Persoonlijk ben ik nog steeds voorstander van 1 bond. Maar dit als alternatief is een prima idee.

Wat ikzelf in de gesprekken heb aangegeven is dat ik de directe concrete maatregelen nog mis, zoals daar zijn een degelijke ballotage..schorsingen, V.O.G. overleggen, E.H.B.O. verplicht stellen etc etc..in de huidige plannen moet er vooral nog heel veel opgetuigd worden maar het begin is daar en er is een dialoog.

Bromios
07-04-2015, 00:20
Wat ikzelf in de gesprekken heb aangegeven is dat ik de directe concrete maatregelen nog mis, zoals daar zijn een degelijke ballotage..schorsingen, V.O.G. overleggen, E.H.B.O. verplicht stellen etc etc..in de huidige plannen moet er vooral nog heel veel opgetuigd worden maar het begin is daar en er is een dialoog.

Ik denk dat je niet teveel in 1x moet willen inderdaad. Dit is al een stap. Mensen kijken ook al snel naar de athletic commission in de USA waar allerlei mensen in zitten die geen bal van de sport snappen. Maar dat zal hier niet snel gebeuren. Hoewel een boegbeeld van buiten de sport geen slecht plan zou zijn. In ieder geval naar de burgemeesters toe.

Als je nu teveel dingen wilt gaan mensen denk ik hun hakken in het zand zetten. Dus moet je misschien eerst zorgen dat niemand meer om je heen kan en dan stukje bij beetje de druk opvoeren.

Ik ben overigens ook nog steeds voor een tweedeling; gewoon in de sporthal op zaterdagmiddag 50 partijen N-klasse zonder entree en zonder muziek en opkomst en dergelijke. Net als bij de budosporten. Of voor mijn part een toernooitje. En de echte gala's apart. Een voetballer staat ook niet direct in de arena.

Coldcrust
07-04-2015, 16:59
Ik denk dat je niet teveel in 1x moet willen inderdaad. Dit is al een stap. Mensen kijken ook al snel naar de athletic commission in de USA waar allerlei mensen in zitten die geen bal van de sport snappen. Maar dat zal hier niet snel gebeuren. Hoewel een boegbeeld van buiten de sport geen slecht plan zou zijn. In ieder geval naar de burgemeesters toe.

Als je nu teveel dingen wilt gaan mensen denk ik hun hakken in het zand zetten. Dus moet je misschien eerst zorgen dat niemand meer om je heen kan en dan stukje bij beetje de druk opvoeren.

Ik ben overigens ook nog steeds voor een tweedeling; gewoon in de sporthal op zaterdagmiddag 50 partijen N-klasse zonder entree en zonder muziek en opkomst en dergelijke. Net als bij de budosporten. Of voor mijn part een toernooitje. En de echte gala's apart. Een voetballer staat ook niet direct in de arena.

Binnen de VON leeft die gedachte ook, en wordt al in de praktijk gebracht. De IFMA en de WAKO kennen wedstrijden in tournooivorm,zoals jij die omschrijft. Met bescherming, zonder opkomstmuziek etc etc. Dit moet nog gaan groeien in ons land
maar in de meeste andere landen is dit een wedstrijdvorm die overigens niet voorbehouden is aan N klassers.
De WAKO heeft tournooien waar deelgenomen kan worden aan de diverse matsporten (punt-stop ala Karate, Light Continuous ala Taekowndo en stijlvormen) en tegen het K1 in de ring.
IFMA heeft Muay Thai met bescherming.

fifi23
07-04-2015, 17:49
Is er ook een Lijst met bonden waar een wereld titel wel een beetje voor telt?

Anderson
07-04-2015, 18:43
WBC en WMC

Coldcrust
07-04-2015, 19:52
Er bestaan in de wereld diverse bonden die mondiaal opereren zoals daar zijn de WMC/IFMA (prof-amateur) WBC,WAKO/WAKO-Pro,WKN,WKF (Pro-amateur),WMF/WPMF e.v.a. waar wij als Nederland ons niet aan conformeren of niet of nauwelijks meetellen omdat wij niet zijn aangesloten zijn of dat er iemand een vertegenwoordiging heeft maar die voor zichzelf houdt of in elk geval niet deelt.
Wij verzinnen zelf wereldbond en besturen van daaruit de globe. :)

Alles wat in nederland geroepen wordt wat moet gebeuren is in de meeste landen allang geregeld..daar is overheidserkenning voor de ringsporten en wordt vaak subsdie verstrekt voor deelname aan Internationale tournoien en kampioenschappen.
Ook Internationaal zijn er al allerlei zaken gaande die allemaal langs ons heen zijn gegaan omdat we ons blindstaarden op commerciele organisaties als de K1 en Its Showtime.
De federatie van sportbonden (de GAISF,later SportAccord geheten)heeft het kickboksen en Thaiboksen (want overal ter wereld bestaat die tweedeling behalve weer bij ons) erkend en beide disciplines zitten in een zgn ''pre-Olympisch'' traject.
De WAKO is wereldwijd erkend voor het kickboksen en de IFMA voor het Muay Thai. Dit betreft de amateurtakken
Zoals ik al aangaf..de V.O.N. is zowel bij de WAKO als de IFMA aangesloten.

Facade
07-04-2015, 19:58
Als er zoveel wereldbonden zijn; in hoeverre speelt dan het geloofwaardigheidsprobleem ook op mondiaal niveau...?

Coldcrust
08-04-2015, 00:19
Als er zoveel wereldbonden zijn; in hoeverre speelt dan het geloofwaardigheidsprobleem ook op mondiaal niveau...?


Klopt maar de media nemen darten ook serieus terwijl jaren terug eerst Scholten 'de wereldkampioen darten' werd..vervolgens Barney DE wereldkampioen darts werd van een andere bond, en toen bleek dat die bonden allebei niets voorstelden en nu doen al die darters opeens allemaal weer mee bij alweer een andere bond.

BIG Lebowski
08-04-2015, 02:03
Ook Internationaal zijn er al allerlei zaken gaande die allemaal langs ons heen zijn gegaan omdat we ons blindstaarden op commerciele organisaties als de K1 en Its Showtime.
.

Het is simpel: als de belangen maar groot genoeg zijn komen partijen samen. De (commerciële) belangen van zowel K1 als Showtime waren zodanig groot dat het sterke (markt-) partijen zijn geweest.
Meestal gaan veel bonden uit van eigen belang. Egotripperij van bestuurders die de langste willen hebben.

De enige manier om (niet-commerciële) vechtsportbonden/organisaties succesvol te krijgen is om ze te laten leiden door voormalige martial artists. Want dan is het belang passie voor de sport, en dat is waar het om gaat. En vandaar uit komt er discipline, respect en andere maatschappelijke kernwaarden.
Lukt dat niet, dan kan een goed geleide commerciële organisatie een goed alternatief zijn.

Hoewel de belangen van het VON belangrijk zijn, lijken ze toch secundair te zijn. Toch succes, veel gefragmenteerder dan nu kan het toch niet worden.

onne1983
08-04-2015, 09:33
De enige manier om (niet-commerciële) vechtsportbonden/organisaties succesvol te krijgen is om ze te laten leiden door voormalige martial artists. Want dan is het belang passie voor de sport, en dat is waar het om gaat. En vandaar uit komt er discipline, respect en andere maatschappelijke kernwaarden.



Ik denk niet dat het probleem daar ligt.
Rick en Hans van de WFCA en Glen van de WMTA zijn 3 van de meest vechtsportliefhebbende mensen die we dit land rijk zijn.
Tuurlijk is er commercieel belang, niemand gaat voor de lol elk evenement weer een bak stress op zich halen.
En dan nog, deze mensen worden zeker niet rijk van hun bond runnen hoor.

Budokan
11-04-2015, 12:19
Oh nu ben ik het die verantwoordelijk is voor ''al die vage titelgevechten''? Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is wanneer jij eens een bericht plaatst wat niet bedoeld is om lekker anoniem af te zeiken want als ik zo ff langs al jouw posts scroll is dat jouw core business hier op dit forum. Mensen als jij heeft de sport in elk geval vrij weinig aan.
En voor de wel begrijpende lezers hier op dit forum...de nieuwe situatie zal zijn dat iedereen in zee kan met welke bond dan ook mits deze bond zich geconformeerd heeft aan de richtlijnen van de Vechtsportautoriteit.
En wat en waar ik mijn vechters laat draaien meneer Budokan, dat maak ik helemaal zelf uit. Ik hoef geen voorbeeldfunctie te vervullen in deze want het is en blijft voor niemand vereist om alleen maar bij 1 bond te draaien.

Ja hoor, ga mij even afzeiken. Ik kom uit de gereguleerde vechtsporten (judo/jiu jitsu) en heb gewoon geen begrip voor al die vechters die op zoek zijn naar de makkelijkste manier om wereldkampioen te worden. Wij hebben maar 1 bond en dus maar 1 onbetwiste wereldkampioen waaronder een oud leerling van mij. De enige reden om toch al die bondjes in stand te houden heeft enkel met misplaatste status en geld verdienen te maken. En dan zit je in het bestuur van het VON, heb je je mond vol van regulering maar blijkbaar geldt het niet voor jouw eigen vechters. Als je zegt dat je 1 van de 3 voortrekkers bent, zorg dan voor een voorbeeld of stop er mee.

Blijkbaar mag ik deze mening niet hebben en noemen we dit anoniem afzeiken.

Budokan
11-04-2015, 12:47
Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is wanneer jij eens een bericht plaatst wat niet bedoeld is om lekker anoniem af te zeiken want als ik zo ff langs al jouw posts scroll is dat jouw core business hier op dit forum.

Overigens, op deze site kun je zien wie er op jouw profiel heeft gekeken naar geplaatste berichten en jij staat er niet bij. Dus nu niet gaan proberen iemand te kakken te zetten om jouw 'gelijk' te halen.

Richelieu
11-04-2015, 13:22
Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is wanneer jij eens een bericht plaatst wat niet bedoeld is om lekker anoniem af te zeiken want als ik zo ff langs al jouw posts scroll is dat jouw core business hier op dit forum.


Overigens, op deze site kun je zien wie er op jouw profiel heeft gekeken naar geplaatste berichten en jij staat er niet bij. Dus nu niet gaan proberen iemand te kakken te zetten om jouw 'gelijk' te halen.

Dat is inderdaad mogelijk als je alles terug zou willen halen. Maar ik denk dat Colcrust het over een langere periode bedoelt en daar heeft hij imo zeker een punt. Daarvoor hoef ik ook niet je posting geschiedenis te checken.

Coldcrust
11-04-2015, 19:54
Dat is inderdaad mogelijk als je alles terug zou willen halen. Maar ik denk dat Colcrust het over een langere periode bedoelt en daar heeft hij imo zeker een punt. Daarvoor hoef ik ook niet je posting geschiedenis te checken.

Nee hoor ik hoef maar op je naam te klikken en dean op ''view forum posts'' en dat heb ik gedaan..en dan kom je hoofdzakelijk afzeikposts tegen en zelden iets opbouwends.

Coldcrust
11-04-2015, 20:10
Ja hoor, ga mij even afzeiken. Ik kom uit de gereguleerde vechtsporten (judo/jiu jitsu) en heb gewoon geen begrip voor al die vechters die op zoek zijn naar de makkelijkste manier om wereldkampioen te worden. Wij hebben maar 1 bond en dus maar 1 onbetwiste wereldkampioen waaronder een oud leerling van mij. De enige reden om toch al die bondjes in stand te houden heeft enkel met misplaatste status en geld verdienen te maken. En dan zit je in het bestuur van het VON, heb je je mond vol van regulering maar blijkbaar geldt het niet voor jouw eigen vechters. Als je zegt dat je 1 van de 3 voortrekkers bent, zorg dan voor een voorbeeld of stop er mee.

Blijkbaar mag ik deze mening niet hebben en noemen we dit anoniem afzeiken.

Ik denk dat jij allemaal dingen door elkaar aan het halen bent. Die regulering waar we mee bezig zijn (met heel veel meer dan 3 personen) heeft betrekking op veiligheid en transparantie en heeft tot doel om uberhaupt nog met deze sport bezig te kunnen zijn maar heeft helemaal niets te maken met ''1 bond,1 titel etc'' dat zijn allemaal bijzaken. En als je goed gelezen hebt zie je dat de VON dus is aangesloten bij de enige twee wereldwijd erkende bonden dus als je al wil spreken van 1 echte titel dan zit je bij ons op het juiste pad.
Jij doet nu voorkomen alsof ik me met allerlei neptitels bezig hou..ik ben geen promotor,heb nog nooit een titelgevecht georganiseerd en zit niet in de commerciele hoek. De topicstarter gaf aan dat er veel onzintitels in omloop zijn..veel daarvan gaan om een Europese-of wereldtitel maar worden gehouden tussen twee vechters uit ons land. Ik beaamde dat en gaf een aantal concrete voorbeelden..werd daarop persoonlijke aangevallen door iemand ''uit die hoek'' (kun je ook aan zijn posts herleiden) en ik kon simpelweg weerleggen dat de europese-en wereldtitels die wij hebben gewonnen op zin manier behaald zijn omdat ze in elk geval allemaal behaald zijn in het buitenland of in nederland tegen een buitenlander punt.
Vervolgens ging meneer Ringfighter druk aan de google en dacht een voorbeeld te kunnen geven van een EU titel maar in zijn enthousiasme mij onderuit te halen liet zijn leesvermogen hem in de steek en zag hij een Nederlands titelgevecht voor een EU titelgevecht aan. Vervolgens dacht jij hierop in te haken om mij de zwarte piet toe te spelen als was ik iemand die altijd op zoek is naar makkelijke titels..wat ik gewoon bestrijdt.

Heel mooi dat het Judo 1 bond heeft, maar Judo is ook een veel minder complex gebeuren. Judo is afkomstig uit 1 land en de regelgeving was van meet af eenduidig. Judo is ook al veel langer is ons land. Jiu Jitsu overigens is in de eerste plaats geen wedstrijdsport maar zelfs daaruin bestaan vele varianten van de ''Kersenbloesem stijl'' van van Nieuwenhuizen tot aan het BJJ vandaag aan de dag.
Ooit trouwens waren er meer Judobonden in ons land en nu is er allen de Judobond Nederland ,(al doet de IBF ook nog aan Judo maar die is geen factor).
zelfs in Judo zijn er lange tijd kampioenen uit de diverse kampen geweest (Bluming enerzijds en Geesink anderzijds om een vorbeeld te noemen).
De ringsporten komen uit Thailand,Japan en de Verenigde Staten (en zelfs Frankrijk,Cambodia,Loas,Birma etc maar goed) en zijn onderling verschillend kwa regelgeving. Dat maakt alles een stuk ingewikkelder.