PDA

View Full Version : Wie zijn de absolute wereldtop? (Kickboxing <--> Muaythai)



payap
31-03-2015, 20:54
In de topic over de wereldtitels is al enigzins een kleine discussie welke landen toonaangevend zouden zijn. Daarom hier een aparte topic om eens op een rij te zetten welke vechters de absolute top vormen van hun gewichtsklasse.

Wie zijn volgens jullie de absolute wereldtop momenteel in hun klasse (zowel heren als dames)? Voor het gemak maar alle soorten regels bij elkaar. Van Kickboksen tot Muaythai en alles varianten die daar tussen liggen als bv Thaiboksen, K-1, Shootboksen enz.

Hier al vast een aftrap van vechters die mij zo binnen schieten.

Alles tot en met Weltergewicht (66.7 kg) wordt gedomineerd door de Thaise vechters. Om het enigzins internationaal te maken:

Super lichtgewicht zouden Kevin Ross en Tetsuya Yamato enigzins voorzichtig langs de kant mogen plaatsnemen
Weltergewicht zouden naast Thailand Fabio Pinca, Liam Harrisson, Andrei Kulebin en Damien Alamos (gestopt?) in beeld komen

Daarna wordt het een stuk internationaler

Super weltergewicht (-70) is misschien de drukste klasse met toppers die aardig bij elkaar in de buurt zitten:
Andy Souwer en Robin van Roosmalen uit Nederland
Georgio Petrosyan
Andy Ristie
Buakaw por Pramuk
Saiyok Pumphangmuang
Sudsakorn

Middengewicht -72.5:
Yodsaenklai
Arthur Kyshenko

Super middengewicht -76:
Nieky Holzken
Joseph Valentini
Yohan Lidon

Light heavyweight -79:
Artem Levin
Simon Marcus
Nieky Holzken

Cruiserweight -86:
Artem levin
Simon Marcus
Joe Schilling
Steven Wakeling

Super cruiserweight -95
Tyron Spong
Gokhan Saki
Nathan Corbett
Filip Verlinden
Danyo Illunga
Steve McKinnon

Heavyweight +95
Rico Verhoeven
Danial Ghita
Tyrone Spong
Gokhan Saki


DAMES:

van licht naar zwaar:

Jemyma Betrian
Caley Reece
Tifany van Soest
Denise Kielholtz
Valentina Shevchenko
Miriam Nakamoto (nog aktief?)
Jorina Baars

blackadder
31-03-2015, 21:18
Ik zou Kyshenko er tussen zetten. Valtellini zou ik eruit halen. Ik vind het een topvechter en weet zeker dat hij het goed zou doen maar hij heeft gewoon te weinig partijen tegen te weinig grote namen gedraaid.
Super middengewicht -76:
Nieky Holzken
Joseph Valentini
Yohan Lidon

R.D.N
31-03-2015, 22:29
Badr hari eraan toe voegen sowieso.

Boran
31-03-2015, 22:43
Idd wat je zegt, tot 67 wordt het gedomineerd door Thaise vechters. De meeste vechten wel alleen maar in de Thaise scene en niet internationaal, maar er is zo'n aanwas van goede supergetalenteerde vechters dat er geen eind aan lijkt te komen.

Vechters die ik erg vet vind om te zien zijn:
Pakorn (m'n favoriet!)
Sam-A
Nong-O
Panpayak (pas 18 jaar oud! Versloeg laatst Sam-A)
Saenchai, nog steeds de koning!
Superbank
Jomthong Chuwattana (die nu ook veel aan het boksen is en waarschijnlijk voor de WBC titel gaat binnenkort)
Sittichai Sitsongpeenong: Hij heeft alles in zich om de nieuwe Buakaw te worden. Hij is een slimme vechter en kan zich goed aanpassen aan verschillende regels. Hij is kampioen in Lumpini, maar vecht tegelijkertijd ook op kickboksregels waar hij de meeste vechters domineert. Sowieso is Sitsongpeenong een gym die het anders aanpakt dan andere Thaise gyms. Ze hebben Strength en Conditioning trainers, doen veel aan bokswerk en bereiden vechters op verschillende regels voor (wat bij Kem dan wel fout ging vaak ;)).

Hier nog een filmpje van Sam-A op de pads (https://www.facebook.com/video.php?v=939516532755448&pnref=story). Hij begint op 1:44. Ongelofelijk!

D'r zijn een paar hele goeie Japanse vechters actief in de Thaise scene.
De beste vind ik wel Genji Umeno. Hij vecht zowel op kickboxregels als op MT regels. Binnenkort staat hij tegen Petmorakot voor de Lumpini titel!

Daarnaast is Kaew Fairtex erg goed op 65kg, zowel op K1 regels als op MT regels. Sowieso veel goeie vechters in dat gewicht. Masaaki Noiri en Yuta Kubo doen het goed.
Hier een mooie K1 partij tussen Kaew Fairtex en Yuta Kubo.

https://www.youtube.com/watch?v=DXr5hnO97YI

LightHeavyWeight
01-04-2015, 07:15
Badr hari eraan toe voegen sowieso.

Ik ben altijd een Badr fan geweest maar heb momenteel geen idee waar hij staat qua niveau. Ik denk serieus dat hij geen cardio meer heeft en een Rico hem verslaat tegenwoordig.
vroeger niet maar het is geen vroeger meer.

Koike88
01-04-2015, 08:33
Ik weet niet of ik Souwer of Van Rosmalen zou noemen. Murthel Groenhart >>>>> Van Roosmalen. Cosmo Alexandre hoort er ook bij op -76 of -72.5
Daarnaast zijn er legio thai beter dan Buakaw op -70.
Sittichai is er een van.

R.D.N
01-04-2015, 09:10
Ik ben altijd een Badr fan geweest maar heb momenteel geen idee waar hij staat qua niveau. Ik denk serieus dat hij geen cardio meer heeft en een Rico hem verslaat tegenwoordig.
vroeger niet maar het is geen vroeger meer.

Word tijd dat ie weer gaat knokken

blackadder
01-04-2015, 09:24
Ik weet niet of ik Souwer of Van Rosmalen zou noemen.
Wat heeft Andy jou misdaan? Heeft ie van een vechter gewonnen die jij leuker vindt?

Murthel Groenhart >>>>> Van Roosmalen.
Ja joh. Glory 7. Van Roosmalen werd helemaal ge >>>>>>>>>> door Groenhart.

onne1983
01-04-2015, 10:08
De brazilianen worden een beetje overgeslagen :-) .
Cosmo Alexandre (-72,5 /-76) , Saulo Cavalari (-95) passen er nog wel tussen vind ik.

Coldcrust
01-04-2015, 11:17
Tip in de -67 Tony Sor Kaewsuek. Uit Bulgarije maar woonwachtig in Thailand (vandaar zijn kampnaam).
IFMA Europees en Wereldkampioen en een absoluut beest. Ik zou niet weten wie in Nederland het hem moeilijk zou kunnen maken.

Wiseguy
01-04-2015, 12:05
Het kickboksen lijkt echt uitgestorven. Nog maar 5 jaar geleden barstte het van de galas en waren er teveel toppers om op te noemen. Nou moet ik eerlijk zeggen dat mijn interesse minder is geworden en ik al een jaar of 3 geen gala meer hebt bezocht, maar volgens mij zijn er ook veel minder.

taygym
01-04-2015, 12:06
Andrej Herasimchuk?
Grigorian?
De Bonte?
Sittichai? (winst op souwer en Groenhart)

arielhelwani
01-04-2015, 12:20
Hicham El Gaoui?

tarantula
01-04-2015, 12:28
Jaraya en bulaid amrani vind ik ook nog goed knokken souwer power mag zeker blijven van mij.

Sadix
01-04-2015, 16:43
Mosab amrani en Hicham el gaoui. Moothe Khamal niet te vergeten.

Koike88
01-04-2015, 16:44
Wat heeft Andy jou misdaan? Heeft ie van een vechter gewonnen die jij leuker vindt?

Ja joh. Glory 7. Van Roosmalen werd helemaal ge >>>>>>>>>> door Groenhart.

Leuk of niet leuk, staat er los van. Ik vind Andy Souwer niet de absolute top meer. Hij kan het iedereen lastig maken. Van Roosmalen ook maar ik schat andere knokkers gewoon hoger in.
Waaronder Ristie en Groenhart op dit moment. Sittichai, Kehl, Maruay zijn andere namen die ik hoger inschat. van Roosmalen is minder compleet en Andy is gewoon minder sterk (naar mijn mening) dan 3/4 jaar terug. Ik kom er graag op terug als hij tegen een topper knokt en wint.

Fasada
01-04-2015, 16:48
Leuk of niet leuk, staat er los van. Ik vind Andy Souwer niet de absolute top meer. Hij kan het iedereen lastig maken. Van Roosmalen ook maar ik schat andere knokkers gewoon hoger in.
Waaronder Ristie en Groenhart op dit moment. Sittichai, Kehl, Maruay zijn andere namen die ik hoger inschat. van Roosmalen is minder compleet en Andy is gewoon minder sterk (naar mijn mening) dan 3/4 jaar terug. Ik kom er graag op terug als hij tegen een topper knokt en wint.

Ik vind persoonlijk dat je Van Roosmalen wel te kort doet in dit verhaal. Hij is niet voor niks Glory kampioen en heeft zelfs Groenhart verslagen (degene die je op dit moment hoger inschat) en ook andere grote namen als Kyshenko, Kiria, Askerov, Direcki en Grigorian, is toch een aardig lijstje als je het mij vraagt...We zullen vrijdag inderdaad zien of hij ook Andy Ristie aan zijn lijstje kan toevoegen...

largo0
01-04-2015, 17:02
70 kg
Sittchai: Heeft een winning streak van 16 op o.a. Khamal, Pinca , Groenhart, Souwer
Ristie
Khamal/Petrosyan
V. Roosmalen

Petrosyan was de beste maar op dit moment zou ik niet weten waar hij staat.

76 Kg

Holzken
Vatellini
Bonte
El Gaoui

95-

Gokhan Saki
Tyrone Spong
-

100+

Badr Hari (Zelfde geval als Petro)
Gokhan Saki
Daniel Ghita/Rico Verhoeven

blackadder
01-04-2015, 17:08
Leuk of niet leuk, staat er los van. Ik vind Andy Souwer niet de absolute top meer. Hij kan het iedereen lastig maken. Van Roosmalen ook maar ik schat andere knokkers gewoon hoger in.
Waaronder Ristie en Groenhart op dit moment. Sittichai, Kehl, Maruay zijn andere namen die ik hoger inschat. van Roosmalen is minder compleet en Andy is gewoon minder sterk (naar mijn mening) dan 3/4 jaar terug. Ik kom er graag op terug als hij tegen een topper knokt en wint.
Kehl? Van wie heeft die nou gewonnen dat je hem hoger inschat?

S.B.
01-04-2015, 17:36
Kehl? Van wie heeft die nou gewonnen dat je hem hoger inschat?
Ene Buakaw?

tarantula
01-04-2015, 17:48
mohammed kamal idd alleen zoals iemand hier boven aangeeft ik weet niet waar hij staat zelfde geld voor bourdif ramzi tamadithi hafid el boustatie die kunnen eventueel allemaal aan het lijstje semi toegevoegd worden vind ik.

e-type
01-04-2015, 17:51
Ilias bulaid
en anders gaat ie er komen

blackadder
01-04-2015, 17:56
Ene Buakaw?
Waar ene Souwer ook van heeft gewonnen? En Buakaw liep de zaal uit en werd niet KO geslagen of gedomineerd dat Kehl de PO kreeg.

Mattie73
01-04-2015, 19:20
Mootje Khamal niet te vergeten.
Die moet binnenkort tegen Fabio Pinca (in Almere). Kan niet wachten. 2 van mijn favoriete vechters.

ARMENIA
01-04-2015, 20:24
op 11 april moet petro tegen kehl. ben benieuwd hoe petro presteert

Anderson
01-04-2015, 20:41
Die moet binnenkort tegen Fabio Pinca (in Almere). Kan niet wachten. 2 van mijn favoriete vechters.

Partij gaat niet door.

tarantula
01-04-2015, 21:02
Petrosyan vind ik absoluut erbij horen, 1 verlies partij van ristie en anderhalf jaartje eruit maakt hem geen mindere topper, vooral als je zijn cv ziet en de beheerste manier hoe hij vecht.

mario the count
01-04-2015, 21:38
op 11 april moet petro tegen kehl. ben benieuwd hoe petro presteert

Ik verwacht wel dat hij wint, en ruim ook. Voor zijn verlies tegen ristie was pound for pound de beste kickbokser, 1 verliespartij en veel mensen twijfelen ineens aan hem. Hij heeft wat ringroest nu en dat was wel een beetje terug te zien in zijn laatste partij, maar denk dat het een ruime puntenoverwinning wordt.

Mattie73
02-04-2015, 07:01
Partij gaat niet door.
Oh jammer. Waarom niet?

Anderson
02-04-2015, 11:34
Geen idee ik vroeg ik het aan Fabio Pinca of Mohamed Khamal geblesseerd is maar hij weet het ook niet.

Koike88
02-04-2015, 13:32
Kehl? Van wie heeft die nou gewonnen dat je hem hoger inschat?

Dat jij dit niet weet, en ik wel… Zegt dat meet over jouw kennis of de mijne van deze vechter?
Hij heeft o.a. Bernueng neer geslagen, en een onbeslist tegen Aikpracha (een van dé sterkste Thai op dit gewicht). Aikpracha liep laatst tegen een ongelukkige KO aan, maar hij domineerde tegen Kraus, Watson, Antuan Pinto/Siangboxing, Bessmerty en nog een aantal goede knokkers.
Grigorian verloor hij laatst van, maar op dit moment schat ik hem ook hoger in dan Souwer.

Fasada
02-04-2015, 13:58
Dat jij dit niet weet, en ik wel… Zegt dat meet over jouw kennis of de mijne van deze vechter?
Hij heeft o.a. Bernueng neer geslagen, en een onbeslist tegen Aikpracha (een van dé sterkste Thai op dit gewicht). Aikpracha liep laatst tegen een ongelukkige KO aan, maar hij domineerde tegen Kraus, Watson, Antuan Pinto/Siangboxing, Bessmerty en nog een aantal goede knokkers.
Grigorian verloor hij laatst van, maar op dit moment schat ik hem ook hoger in dan Souwer.

Ben dan wel benieuwd hoe het dan komt dan je hem dan ook hoger inschat als van Roosmalen dit omdat hij recentlijk nog verliest van Grigorian waar van Roosmalen wel van won (was heel close hoor maar hij verloor in ieder geval niet). Daarnaast zie ik van Roosmalen al de namen die je roept zoals Kraus, Watson ect ook gewoon makkelijk van winnen op dit moment.

Koike88
02-04-2015, 15:57
Robin van Roosmalen op FMT tegen Aikpracha, Watson of Antuan? No freaking way. Thaiboksen blijft nog altijd een completer spelletje dan het kickboksen ben ik van mening.
Op FMT schat ik Robin van Roosmalen heel laag in, op K1 regels is het weer anders. Andy Souwer is veel completer dan Robin van Roosmalen en ook slimmer, maar ook op FMT schat ik Souwer niet in als absolute wereldtop.

FMT vechters die ook nog eens in K1 bij de top meedraaien zijn m.i. veel completere vechters en daarom schat ik hen hoger in dan puur kickboksers. Bovendien is het ook nog eens niet zo, dat als vechter X van vechter Y wint, dat hij dan beter is dan Z.

Fasada
02-04-2015, 16:05
Robin van Roosmalen op FMT tegen Aikpracha, Watson of Antuan? No freaking way. Thaiboksen blijft nog altijd een completer spelletje dan het kickboksen ben ik van mening.
Op FMT schat ik Robin van Roosmalen heel laag in, op K1 regels is het weer anders. Andy Souwer is veel completer dan Robin van Roosmalen en ook slimmer, maar ook op FMT schat ik Souwer niet in als absolute wereldtop.

FMT vechters die ook nog eens in K1 bij de top meedraaien zijn m.i. veel completere vechters en daarom schat ik hen hoger in dan puur kickboksers. Bovendien is het ook nog eens niet zo, dat als vechter X van vechter Y wint, dat hij dan beter is dan Z.

Duidelijk verhaal, hoewel de topicstarter het heeft over alle staande disciplines dus kickboksen, thaiboksen en full muay thai. Het is voor mij heel moeilijk in te schatten hoe goed of hoe slecht Robin is puur omdat ik hem nooit full muay thai heb zien knokken. Alleen als hij nu kampioen is van het Glory kickboks systeem vind ik wel dat hij met recht in deze discussie genoemd mag worden. Die Kehl zou het misschien goed doen op FMT maar op Glory regels denk ik dat Roosmalen hem makkelijk pakt... Maar goed je hebt in ieder geval je verhaal onderbouwd dus dat is voor mij voldoende want uit eindelijk zijn het slechts meningen, zelf ben ik zelfs van mening dat Robin het prima zou doen op FMT en een Watson ook gewoon verslaat... Aikpracha en Antuan ken ik alleen qua naam dus durf daar geen uitspraken over te doen...

Jabdealer
02-04-2015, 18:07
Recente fight record van Yohan Lidon vind ik verre van wereldtop. Illunga en Ghita vind ik te wisselvallig en Verlinden is 5-4 in Glory, ook niet echt indrukwekkend. Deze gasten zijn subtoppers, en geen wereldtop.

Wereldtop voor mij zijn Petrosyan, Levin, Buakaw, Holzken, Spong, Saki. That's it. Zeer select gezelschap.

payap
06-04-2015, 23:09
Recente fight record van Yohan Lidon vind ik verre van wereldtop. Illunga en Ghita vind ik te wisselvallig en Verlinden is 5-4 in Glory, ook niet echt indrukwekkend. Deze gasten zijn subtoppers, en geen wereldtop.

Wereldtop voor mij zijn Petrosyan, Levin, Buakaw, Holzken, Spong, Saki. That's it. Zeer select gezelschap.

Idd een zeer select gezelschap en eigenlijk alleen K-1/kickboksers? En allen ook alleen 70 kg en zwaarder. Niet het idee wel erg veel vechters te vergeten/niet te kennen?

pronk
06-04-2015, 23:38
Ik weet niet of ik Souwer of Van Rosmalen zou noemen. Murthel Groenhart >>>>> Van Roosmalen. Cosmo Alexandre hoort er ook bij op -76 of -72.5
Daarnaast zijn er legio thai beter dan Buakaw op -70.
Sittichai is er een van.

Dan Andy eruit en Rosmalen houden.