PDA

View Full Version : Veel succes topic: Dion Staring at IGF III "World GP" 11 april



Fasada
09-04-2015, 10:03
Wellicht is het langs veel mensen heen gegaan maar Dion Staring is momenteel in Japan geland want dit weekend zal hij vechten in misschien wel zijn grootste toernooi in zijn carriere. Hij zal in een 8 man open weight toernooi vechten in Japan bij het bekende Inoki evenement. Een geweldige kans voor Dion om weer van zich te laten horen nadat hij FFC kampioen was geworden. Het is een vrij sterke deelnemersveld en hij zal het opnemen tegen Yosef Ali Mohammad in de eerste ronde. Bij een eventuele winst zien wij Dion weer terug in de halve finale in Augustus.

Ik hoop dat er zaterdagmiddag een stream te regelen valt zodat ik dit toernooi lekker thuis kan kijken.

Ik wil deze topic gebruiken om de oude soldaat veel succes te wensen!!


Persbericht:

The Inoki Genome Federation will have their third MMA event named IGF Fight 3 on April 11, 2015 at the Ryogoku Kokugikan in Tokyo, Japan. It will feature the opening round of an 8-man open weight tournament called the World GP.

Six of the eight fighters are revealed. They are:

・ヨセフ・アリ・ムハマド(YOSEF ALI MOHAMMAD)
・フェルナンド・ロドリゲス・Jr(FERNANDO RODRIGUES JR.)
・アントニー・リー(ANTONY REA)
・オリィ・トンプソン(OLI THOMPSON)
・ディオン・スターリング(DION STARING)
・クリス・バーネット(CHRIS BARNETT)

Dion Staring stands out as possibly the front runner with a 31-10 record earned in Strikeforce, Shooto, KSW and Jungle Fight. He’s faced notables Akira Corassani, Daniel Cormier, and Antonio Rogerio Nogeuira.

France’s Antony Rea is close behind. He has fought all over the world including stints in Cage Rage and WEC. He’s racked up a massive 27-14-0 fighting the likes of Jimi Manuwa, Kazuo Takahashi, Vitor Belfort, Marvin Eastman, Evangelista Santos and Rich Franklin.

Chris Barnett is well-known to IFG fans as he’s been fighting there since last year with two wins that have contributed to his 12-1.

England’s Oli Thompson has a record of 12-8 from fighting in Europe and the US, where he had two fights in the UFC against Shawn Jordan and IGF vet Phil De Fries. Most recently he’s been in BAMMA and in KSW where he fought Mariusz Pudzianowski.

Yosef Mohammad is a giant 6’6″ striker from Sweden with a 4-1 record.

Fernando Rodrigues Jr is a Brazilian with Team Nogueira who has a record of 7-1.

IGF is making a good investment by promoting the heavier weight divisions. As a promoter primarily known for pro wrestling events, the majority of their fans are pro wresting-oriented, maybe 70 to 30 or 80 to 20. They are not hard core MMA fans who want to see MMA techniques, so the power and knockouts will deliver more excitement for them.

Remember the very early stage of K-1 and PRIDE. Heavyweight fights were effective for getting the fans interested in the early stages, because they didn’t know the MMA techniques at all. Also, three or four years ago DEEP held a Megaton Tournament with many heavyweight fighters, presumably DEEP had the same reason.

So the heavyweight fights are effective for IGF in growing their MMA part of the promotion at this stage.

The semifinals will be held on August 29th at IGF 4, and the IGF World GP Championship bout will take place on the annual New Years Eve event, Inoki Bom Ba Ye 2015.

marster
09-04-2015, 10:18
Succes Dion.

LightHeavyWeight
09-04-2015, 11:12
Zeker succes maar die 1e tegenstander heeft wel weinig ervaring maar is wel een kopje groter en 15 kg zwaarder. dat vind ik best veel, of is Dion ook een HW nu? (Ik weet dat het open weight is)

Fasada
09-04-2015, 12:20
Zeker succes maar die 1e tegenstander heeft wel weinig ervaring maar is wel een kopje groter en 15 kg zwaarder. dat vind ik best veel, of is Dion ook een HW nu? (Ik weet dat het open weight is)

Ja Dion is zwaargewicht, het is voor hem gewoon te moeilijk om -93kg te halen. Zijn laatste gevecht tegen Rico voor de titel in Kroatie was ook op zwaargewicht.

Sato
09-04-2015, 12:48
Ja Dion is zwaargewicht, het is voor hem gewoon te moeilijk om -93kg te halen. Zijn laatste gevecht tegen Rico voor de titel in Kroatie was ook op zwaargewicht.

Volgens Sherdog loopt hij nu op 92 KG rondt. Dat terzijde hoop ik dat hij een hele mooi streak kan oppakken met een paar finishes op zijn naam. Zo is Alexey Oleinik ook bij de UFC op de kaart gekomen. Jammer dat hij twee jaar geleden in Strikeforce niet meer momentum heeft op kunnen bouwen. Succes gewenst.

Fasada
09-04-2015, 12:52
Volgens Sherdog loopt hij nu op 92 KG rondt. Dat terzijde hoop ik dat hij een hele mooi streak kan oppakken met een paar finishes op zijn naam. Zo is Alexey Oleinik ook bij de UFC op de kaart gekomen. Jammer dat hij twee jaar geleden in Strikeforce niet meer momentum heeft op kunnen bouwen. Succes gewenst.

Ja sherdog loopt gewoon te lullen man hahah, denk zelf dat hij op de 105kg zit. Ja het was jammer dat zij hem niet de mazzel gunde toen hij hun uit de brand had geholpen door tegen Daniel Cormier te vechten terwijl niemand dat wilde. Had gehoopt dat die actie van hem op z'n minst een herkansing zou krijgen maar ja die beloofde hebben ze niet waar gemaakt.

Kemal
09-04-2015, 13:04
Succes!

LightHeavyWeight
09-04-2015, 20:57
Ja sherdog loopt gewoon te lullen man hahah, denk zelf dat hij op de 105kg zit. Ja het was jammer dat zij hem niet de mazzel gunde toen hij hun uit de brand had geholpen door tegen Daniel Cormier te vechten terwijl niemand dat wilde. Had gehoopt dat die actie van hem op z'n minst een herkansing zou krijgen maar ja die beloofde hebben ze niet waar gemaakt.

Oke duidelijk, qua bouw lijkt het me een LWH maar hij heeft vast moeite met een strak dieet. Dan moet je idd naar de 105.

Sato
10-04-2015, 13:13
Ja sherdog loopt gewoon te lullen man hahah, denk zelf dat hij op de 105kg zit. Ja het was jammer dat zij hem niet de mazzel gunde toen hij hun uit de brand had geholpen door tegen Daniel Cormier te vechten terwijl niemand dat wilde. Had gehoopt dat die actie van hem op z'n minst een herkansing zou krijgen maar ja die beloofde hebben ze niet waar gemaakt.

Precies, anders had hij nu potten kunnen breken in de UFC. Hopelijk titels bij elkaar schrapen en zo weer in de kijker van de UFC komen. Getuigd toch wel van ballen dat hij wel tegen Cormier wilde staan. Die flapdrol Patrick Cummings heeft wel die gelegenheid/mazzel gehad. Dus hup winnen die handel en door naar het hoogste podium.

LightHeavyWeight
10-04-2015, 13:38
Precies, anders had hij nu potten kunnen breken in de UFC. Hopelijk titels bij elkaar schrapen en zo weer in de kijker van de UFC komen. Getuigd toch wel van ballen dat hij wel tegen Cormier wilde staan. Die flapdrol Patrick Cummings heeft wel die gelegenheid/mazzel gehad. Dus hup winnen die handel en door naar het hoogste podium.

Ik moest even 3x lezen om te kijken of je cynisch was maar je meent het wel denk ik.
Patrick Cummings doet het best aardig nu in de UFC en als Dion is mondiaal gezien gewoon een goede subtopper.

Sato
10-04-2015, 14:23
Ik moest even 3x lezen om te kijken of je cynisch was maar je meent het wel denk ik.
Patrick Cummings doet het best aardig nu in de UFC en als Dion is mondiaal gezien gewoon een goede subtopper.

Ik snap eerlijk gezegd niet wat er cynisch aan is.
Cummings blijft een flapdrol ook al vecht hij 3 partijen aardig.
Zeggen dat je iemand aan het huilen brengt, vervolgens loeihard op je flikker krijgen.
Ik vind het respectloos om zo te reageren terwijl er personal issues spelen (overlijden familielid).
What happens in the lockerroom, stays in the lockerroom.

Je laatste zin klopt taaltechnisch niet helemaal maar ik haal eruit dat je het met mij eens bent en dat Dion hopelijk naar een hoger podium klimt.

LightHeavyWeight
10-04-2015, 14:59
Je mag het woordje ''als'' weghalen, dan klopt de zin weer. Ik ben het dus niet eens met je.
En over Cummings, we hadden het er niet over of hij een eikel is of niet. Ik kijk naar de feiten en dat is dat hij 3-1 in de UFC staat nu. Verder interesseert die Cummings me niet maar ik vind en denk dat Dion dat niveau niet heeft.

marster
11-04-2015, 15:42
Weet iemand een strak

marster
11-04-2015, 16:13
Stream bedoel ik.

Sato
12-04-2015, 15:14
SPOILER








Helaas heeft het niet zo mogen zijn:
Yosef Ali Mohammad wint in 0:48 RD 1 op TKO (strikes).

marster
12-04-2015, 17:00
Yesterday was fight day! In het Sumo worstel stadium waren we klaar voor de strijd. In de eerste ronde stopte de scheidsrechter onterecht de wedstrijd op TKO ten nadelen van Dion. De organisatie gaf vrijwel direct de fout toe en verzekerde Dion een tweede gevecht in Japan. Wel ontzettend zuur! Maar Dion Staring (https://www.facebook.com/dfstaring) en Toni Iniguez (https://www.facebook.com/toni.iniguez) het was een super tijd. Thx

Sato
12-04-2015, 20:09
Yesterday was fight day! In het Sumo worstel stadium waren we klaar voor de strijd. In de eerste ronde stopte de scheidsrechter onterecht de wedstrijd op TKO ten nadelen van Dion. De organisatie gaf vrijwel direct de fout toe en verzekerde Dion een tweede gevecht in Japan. Wel ontzettend zuur! Maar Dion Staring (https://www.facebook.com/dfstaring) en Toni Iniguez (https://www.facebook.com/toni.iniguez) het was een super tijd. Thx

Dank voor de opheldering. Houdt dit in dat Dion nog steeds deelneemt aan het toernooi of wordt zijn volgende partij als separaat gezien?

blade
13-04-2015, 15:51
Yesterday was fight day! In het Sumo worstel stadium waren we klaar voor de strijd. In de eerste ronde stopte de scheidsrechter onterecht de wedstrijd op TKO ten nadelen van Dion. De organisatie gaf vrijwel direct de fout toe en verzekerde Dion een tweede gevecht in Japan. Wel ontzettend zuur! Maar Dion Staring (https://www.facebook.com/dfstaring) en Toni Iniguez (https://www.facebook.com/toni.iniguez) het was een super tijd. Thx





https://www.youtube.com/watch?v=0J0cZCNd4TA


is het onterecht ja? ik weet het niet wat vinden de anderen er van:lol:

YoMarK
13-04-2015, 16:07
Dion was duidelijk niet "out", maar het waren harde stoten, en hij had daar gewoon weg moeten rollen in plaats van de de turtle positie te blijven zitten.
Het kan niet zo zijn dat een scheids dit zo langer door laat gaan.

Edit: Geen onterechte stoppage dus, eerder een zeer correcte.

Klassikl
13-04-2015, 16:10
Vind het een terechte stoppage. Jammer voor Starring dat hij deze partij niet kon winnen. Ik tel zo snel 16 'stoten' en beide vechters blijven in dezelfde positie waarin Dion zich niet anders verdedigd dan weg proberen te kruipen. Niet gek dat de scheids de partij stopt.

blade
13-04-2015, 16:35
Dion was duidelijk niet "out", maar het waren harde stoten, en hij had daar gewoon weg moeten rollen in plaats van de de turtle positie te blijven zitten.
Het kan niet zo zijn dat een scheids dit zo langer door laat gaan.

Edit: Geen onterechte stoppage dus, eerder een zeer correcte.


zo zie ik het ook blijf de vraag waarom de organisatie het wel een onterechte TKO vond?

joostje
13-04-2015, 16:38
moeilijk te zien of de stoten echt impact hebben. Zeker bij de laatste stoten beweegt Dion mooi mee met de stoot, hij komt na elke stoot een stukje mee omhoog en beweegt daarna met de stoot mee. Ook pakt hij zeker de laatste stoten actief op zijn dekking (lijkt er in mijn ogen in ieder geval op).

Als je het gevoel hebt dat de stoten van je tegenstander geen impact op je hebben en je weet ze goed te absorberen door mee te bewegen, kan het een tactiek zijn om je tegenstander leeg te laten slaan... rope-a-dope

mocht dit het geval zijn dan was het zeker een onterechte stoppage, maar moeilijk te zien.....

Willem033
13-04-2015, 17:15
Ik snap wel dat de scheids het stopte, stoot na stoot kreeg die en kwam niet in een andere positie uit, wel jammer aangezien hij niet out was, maar een onterechte stop is het imo zeker niet.

lopez86
13-04-2015, 19:43
Gewoon een terechte stoppage.
Het gaat er niet om of je out bent of niet, het gaat erom dat je je niet meer effectief verdedigt in een kwetsbare positie.
En dat deed Dion niet, dus zeer terecht.

marster
13-04-2015, 20:18
Wat ik hoorde was dat Dion dag er voor aan de scheids heeft gevraagd wanneer hij de partij zou stoppen en dat was na 2x vragen of are you ok en bij geen antwoord of duim dan zou hij het stoppen. Scheids vroeg niks en stopte zijn partij terwijl Dion gewoon niet in gevaar was.

Briant
13-04-2015, 22:49
Terechte stoppage, scheidsrechter is daar om veiligheid van de vechters te waarborgen. Hij maakt een split second beslissing, en ik snapte hem wel. Jammer van Dion, had hem graag zien winnen.

appelsap
13-04-2015, 23:31
Wat ik hoorde was dat Dion dag er voor aan de scheids heeft gevraagd wanneer hij de partij zou stoppen en dat was na 2x vragen of are you ok en bij geen antwoord of duim dan zou hij het stoppen. Scheids vroeg niks en stopte zijn partij terwijl Dion gewoon niet in gevaar was.

Kom op man. Ik begrijp dat je een beetje bevooroordeeld bent maar Dion krijgt gewoon een goeie knie waarna hij naar de grond gaat en in een turtle positie belandt waar hij alleen in het begin een beetje moeite doet uit te komen. Het kan een keer gebeuren dat een scheids dat wat langer door laat gaan, maar van een onterechte stoppage kan je toch niet spreken.

Leventdepevent
14-04-2015, 09:39
niks op aan te merken op die stoppage, volledig terecht imo.

S.B.
14-04-2015, 10:06
Prima dat er wat klappen op de dekking (lijken) te komen, maar je moet jezelf verdedigen en uit dit soort posities proberen te komen. Als je dat niet doet mag de scheidsrechter de partij stoppen zo simpel is het.

marster
14-04-2015, 10:23
Kom op man. Ik begrijp dat je een beetje bevooroordeeld bent maar Dion krijgt gewoon een goeie knie waarna hij naar de grond gaat en in een turtle positie belandt waar hij alleen in het begin een beetje moeite doet uit te komen. Het kan een keer gebeuren dat een scheids dat wat langer door laat gaan, maar van een onterechte stoppage kan je toch niet spreken.

Je hebt wel gelijk dat ik bevooroordeeld ben maar vind het als scheids geen fout want als ik scheids was had ik het zelfde gedaan. Vind het heel erg jammer voor Dion.

blade
14-04-2015, 16:39
Je hebt wel gelijk dat ik bevooroordeeld ben maar vind het als scheids geen fout want als ik scheids was had ik het zelfde gedaan. Vind het heel erg jammer voor Dion.


maak niet uit ik ben ook bevooroordeeld wat Dion betreft:lol: maar blijf nog altijd staan als de scheids geen fout heeft gemaakt in onze ogen waarom dan wel in de ogen van de organisatie dan zal die toch een fout hebben gemaakt

mario the count
14-04-2015, 18:54
Terecht stoppage van de scheids, maar een onnodige. Dion had dit moeten voorkomen.