PDA

View Full Version : #UFCopFOX reactie op het programma



Fasada
12-04-2015, 12:48
Ik zag al een paar reacties op het forum voorbij komen over de FOX live show en was benieuwd of er meer mensen hun reactie kunnen geven over de show. Endemol (die de show produceert) heeft Dennis Kornman en mij gevraagd om als redacteurs betrokken te zijn om hun te helpen in de voorbereiding om zo toch wat meer kennis in huis te halen.

Aangezien ik het dus van de inside uit heb meegemaakt ben ik toch lichtelijk bevooroordeeld omdat ik het uiteraard zelf een geweldige uitzending vond en dat iedereen van de analisten tot aan de commentators en de presentator het erg goed hebben gedaan voor de eerste keer. Vergeet ook niet dat het programma niet gericht is op bekende M.M.A./UFC fans maar dat het vooral de bedoeling was om ook nieuwe kijkers te interesseren.

Ik moet ook zeggen dat de mensen achter de schermen die normaal voetbal programma's maken het ook erg leuke ervaring vonden en de sport ook steeds meer begrijpen en zelfs mooi gaan vinden. Regisseur Job Robbers en Eindredacteur Michel Anthoniesse en de rest van de crew wil ik dan ook mijn complimenten geven voor de professionaliteit en enthousiasme die zij in het programma hebben gestopt. De grootste compliment voor mij gaat naar Peter en FOX die het mogelijk hebben gemaakt om dit op de Nederlandse televisie te krijgen!

Zelf weet ik niet hoe de kijkcijfers zijn dus daar kan ik nu nog te weinig over zeggen, wel was #UFCopFOX trending op twitter dus het leefde erg op social media, meer dan bij voetbalwedstrijden werd mij gezegd tijdens de uitzending.

Ik ben heel erg benieuwd naar de reacties en de eventuele opbouwende kritiek want ik zit niet te wachten op opmerkingen "Wat is Pietje een idioot of wat de fuck doet Jantje daar". Nogmaals iedereen heeft hun best gedaan dus zou dan ook vragen om met respect kritisch te zijn mocht je op en aanmerkingen hebben want als er een volgende keer is kan ik dit mee nemen in de evaluaties en misschien er voor zorgen dat de volgende nog vetter wordt.

blade
12-04-2015, 14:51
ik vond het een geslaagde uitzending heb me goed vermaakt met de gasten aan tafel . vond vooral Bob Schreiber een openbaring legde alles goed en rustig uit leuk om naar te kijken en naar te luisteren

LightHeavyWeight
12-04-2015, 15:00
Ja ik heb er niks op aan te merken, het was ook voor zowel de vechtsportliefhebber als de leek prima kijken. Ik zat namelijk met mijn vriendin te kijken en die vond het ook leuk. Elke keer een sporter van een andere discipline is denk ik wel goed om de connectie te maken tussen mma en Nederland zoals deze keer met Sluiter. Jongens als Hoost misschien nog eens uitnodigen, die kan ook helder praten en goodwill kweken.
Jammer dat het commentaar van Remco Pardoel het niet deed de 1e partij maar dat is een technisch iets.

Willem033
12-04-2015, 15:11
Ik vond het goed in elkaar gezet, heb aandachtig zitten kijken.
Volgende keer iemand uit de voetbalwereld erbij, Ruud Gullit misschien, of Arie Boomsma.

S.B.
12-04-2015, 15:40
Mooi om te zien dat (bijna) iedereen wel door heeft dat het belangrijk is dat er ook mensen van buiten de vechtsport aan tafel komen.

S.B.
12-04-2015, 15:40
Ik hoop trouwens op Koert Westerman en Hank Moody bij de volgende aflevering.

Marco (scheids)
12-04-2015, 15:44
Vind t jammer dat ik het niet gezien heb .... :-(

raoul-gtr
12-04-2015, 18:32
Wat deed die tennisser daar? Zet volgende keer een schaak kampioen daar,,
is ook een tactisch spelletje.
verder heel veel complimenten !

Biiyen
12-04-2015, 18:50
Ik vond het erg leuk maar ook erg "klinisch"... Amerikanen hebben niet voor niets "duo" commentatoren. Eentje met kennis en die je zaken kan uitleggen en eentje die ervoor zorgt dat de boel luchtig blijft. Dit helpt vooral tijdens saaie wedstrijden, zoals de co-main event, die was saai. Mijn vader haakte af, die ging iets anders doen. Als je op zo'n moment iemand erbij hebt die de boel luchtig houdt dan heb je minder kans op afhakers.

RedDawn
12-04-2015, 18:56
Het team in de studio vond ik erg goed. Met een presentator, die zich gedegen had voorbereid en gasten, die werkelijk iets te melden hadden. Schreiber, Van der Geest en Coenen zijn goede ambassadeurs van onze sport. De aanwezigheid van Sluiter was naar mijn mening juist een goede zet. Duidelijk een grote MMA fan en misschien kan hij leken over de streep trekken. Het wedstrijdcommentaar vond ik daarentegen niet goed. Ik miste enthousiasme, vooral bij Pardoel die onwennig overkwam in zijn rol als commentator. Al met al een historische avond, gewoon de UFC live op de Nederlandse TV. Wie had dat enkele jaren kunnen dromen?

K-1sunstarr
12-04-2015, 19:40
Het team in de studio vond ik erg goed. Met een presentator, die zich gedegen had voorbereid en gasten, die werkelijk iets te melden hadden. Schreiber, Van der Geest en Coenen zijn goede ambassadeurs van onze sport. De aanwezigheid van Sluiter was naar mijn mening juist een goede zet. Duidelijk een grote MMA fan en misschien kan hij leken over de streep trekken. Het wedstrijdcommentaar vond ik daarentegen niet goed. Ik miste enthousiasme, vooral bij Pardoel die onwennig overkwam in zijn rol als commentator. Al met al een historische avond, gewoon de UFC live op de Nederlandse TV. Wie had dat enkele jaren kunnen dromen?

Even een sereuze vraag, op welk zender waren de gasten aanwezig?
Waren ze op FOX Sport 6 LIVE te zien?
Of heb ik toch iets gemist, ik heb alles live via Fox Sport 6 gezien, maar geen Dennis en Schreiber gehoord of gezien aan tafel!

Fasada
12-04-2015, 19:53
Op sport 6 is gewoon de live feed van Amerika dus met Engelse commentaar en precies zoals je het in Amerika zou zien. Daar moet je dus een abonnement voor hebben.

De Europese evenementen dus Polen en straks Berlijn zullen via het open kanaal te zien zijn dus gratis en als Amerikaanse versie ook op sport 6.

K-1sunstarr
12-04-2015, 20:27
Op sport 6 is gewoon de live feed van Amerika dus met Engelse commentaar en precies zoals je het in Amerika zou zien. Daar moet je dus een abonnement voor hebben.

De Europese evenementen dus Polen en straks Berlijn zullen via het open kanaal te zien zijn dus gratis en als Amerikaanse versie ook op sport 6.
Oké thanks :thup:

RisingSun
12-04-2015, 21:44
Ik heb het niet gezien, merk wel dat ik heel nieuwsgierig ben en er een aantal vragen bij me opkomen (die misschien al behandeld zijn elders op het forum maar dat weet ik niet) :
worden alle events uitgezonden?
welk abonnement heb je nodig bij fox en wat kost dat?
Is het al het aanschaffen van een abbo waard (zeker als je geen voetbal kijkt, alleen voor ufc dus)?

Johan Van den Boot
12-04-2015, 23:32
ik heb maar 2 partijen gekeken op FOX, had de rest op internet gekeken ivb met voetbal.
Pluspunten:
Uitleg en demonstratie in studio, top!
Keuze tussen Nederlands en Amerikaans (fox sports) commentaar.

Minpunten:
Leuk, de gasten in de studio, maar als de vechters hun walkouts doen, laat dan gewoon de hele walkouts zien ipv de mensen in de studio.

als de ronde voorbij is, ga dan niet lopen lullen als de cornerman tegen zijn vechter aan het praten is.


edit: volgens mij maar 30 duizend kijkers, weinig. kan herinneren dat Glory meer dan 200 duizend kijkers had.

Mike
13-04-2015, 00:14
Complimenten voor de organisatie! Het was voor de leek en de fans en leuke en informatieve show. Vond Bob en Marloes het echt fantastisch doen en zeer authentiek overkomen. Zijn zij nu het vaste duo? Ik hoop het. Die presentator vond ik wel oke. Dennis was veel minder irritant dan normaal en deed het dus imo goed. Die tennisende kakkerlak heeft de eerste twee uur niets gezegd en daarna zei die 1000x weet je wel....... Hij voegde dus weinig toe met zijn stuitend irritante rotterdamse kut accent. Hij is nog irritsnter dan die gare vriendin van hem die alles fout doet bij sport1. Wat mij betreft een top debuut vsn dit programma op fox nl. Ze haalden ook heel mooie alle vooroordelen onderuit en legden uit hoe de sport is gewroden eat het nu is. Dat deden ze echt knap. Het commentaar bij de gevechten was vsn een erg laag niveau en voegde weinig toe. Wellicht beginnersspanning of zo maar dat moet volgende keer echt beter.

Mike
13-04-2015, 00:21
... Edit verkeerde naam

carlo1
13-04-2015, 01:27
allereerst helemaal super dat het gewoon op fox uitgezonden werd. Ik ben hier zeer blij mee en zal alle keren gewoon kijken of het opnemen. beeld was super en tafelgenoten waren goed uitgezocht. Wat mij opviel is dat judoka van der Geest het niet eens was met het commentaar van coenen en schreiber bij de partij van Calderwood, hij herhaalde een aantal maal dat Calderwood bevroor en je de vechtcapaciteiten van haar tegenstander niet kan beoordelen n.a.v. deze partij. Ik had graag gezien dat de presentator en dus mijn inziens gespreksleider deze discussie tussen de tafelgenoten wat meer naar voren had gebracht. Hierdoor krijg je wat meer vuur in het gesprek. Klinische uitleg vind ik heel belangrijk, maar verschillen van mening tussen verschillende vechtsporters/trainers maken de sport ook tot wat die is. Ook gaven coenen en schreiber aan dat deze tegenstander die de kampioen uitdaagde een pak slaag zou krijgen als ze daadwerkelijk tegen haar zou staan. Ik was wel benieuwd waarom zij dit vonden. Verder geen commentaar en alleen maar complimenten van mijn kant.

MB667
13-04-2015, 10:07
Was erg leuk om de heren ( ook Raymond Sluiter) en de dame als analisten te zien, en Remco Pardoel als commentator te horen.

Behalve dan dat de undercard niet wordt uitgezonden en de aankondiging ( tijdens de reclame blok voor het event: UFC Bijna alles is toegestaan) vond ik het echt goed in elkaar gezet en ik hoop voor herhaling vatbaar.\

Iedereen bedankt voor hun inzet en dit mogelijk te maken!

Fasada
13-04-2015, 10:08
Ik heb het niet gezien, merk wel dat ik heel nieuwsgierig ben en er een aantal vragen bij me opkomen (die misschien al behandeld zijn elders op het forum maar dat weet ik niet) :
worden alle events uitgezonden?
welk abonnement heb je nodig bij fox en wat kost dat?
Is het al het aanschaffen van een abbo waard (zeker als je geen voetbal kijkt, alleen voor ufc dus)?

Alle UFC evenementen inclusief de PPV evenementen kunnen gezien worden op FOX Sports, dat is het FOX international pakket. Deze kost 11,95 euro per maand. Daar zullen de evenementen precies te zien zij zoals die in Amerika op de buis komen.

Dan heeft FOX op het gratis open kanaal alle Europese UFC evenementen want deze kunnen dan op primetime onze tijd worden uitgezonden.

Ter vergelijking, eenmalig UFC PPV evenement online kost 18 euro en de Fight Nights die te zien zijn op Fightpass kosten 8 euro per maand door middel van een abonnement.

Emilio
13-04-2015, 13:55
Dat is wel een goede deal op zich. zitten daar ook de prelims bij?
En ik neem aan dat je ook kan opnemen, want dat nachtelijke kijken trekt me niet zo.

LightHeavyWeight
13-04-2015, 15:27
Dat is wel een goede deal op zich. zitten daar ook de prelims bij?
En ik neem aan dat je ook kan opnemen, want dat nachtelijke kijken trekt me niet zo.

Als je zo'n HD-recorder hebt kun je het opnemen ja. Ik heb zelfs afgelopen zaterdag opgenomen omdat ik eerst Ajax wilde afkijken, vervolgens zette ik UFC aan.
Je kunt ook thuis of bij anderen kijken via internet: Fox sport to go.

Fasada
13-04-2015, 16:08
Dat is wel een goede deal op zich. zitten daar ook de prelims bij?
En ik neem aan dat je ook kan opnemen, want dat nachtelijke kijken trekt me niet zo.

Nee zover ik weet zijn de prelims alleen te zien op UFC Fight Pass en het opnemen werd al beantwoord.

Klassikl
13-04-2015, 16:58
Ik had op Fox sport 6 gekeken. Dus dit is eigenlijk compleet langs me heen gegaan.

Stannos
13-04-2015, 22:31
Prima 1e uitzending! echt vet Ufc op de Nederlandse tv.
Leuke gasten wie het spel ook goed konden uitleggen, vooral Schreiber en Coenen.
Wat ik mooi vond was dat Schreiber soms wat over de Ufc vertelde vanuit zijn eigen ervaringen, echt top!
Ik denk zelf dat het Nederlandse publiek hier erg aan moet wennen maar het in de loop van de tijd wel gaat slagen.
Overigens wist ik van tevoren niet dat het vanuit een studio werd uitgezonden, misschien had hier iets meer reclame voor mogen worden gemaakt.

onne1983
14-04-2015, 12:32
Ik vond de uitzending echt top.
Ik zat eerst idd ook met gefronste wenkbrauwen te kijken toen ik Reamon Sluiterzag zitten.
Maar dat was Een prima keuze als vertegenwoordiger voor het publiekzonder veel MMA kennis.
Marloes en Dennis deed het wel netjes, maar vond vooral Bobhet super doen. Leuke persoonlijke ervaringen die hij deelde.
(Bob, Als je meeleest. Vond het leuk dat je Burt Watson vermelde, alleen helaas heb ik slecht nieuws voor je, Burt is na een ruzie meteen UFC official opgestapt bij de organisatie. http://www.mmafighting.com/2015/3/9/8177379/burt-watson-explains-confrontation-that-led-to-him-quitting-ufc-i (http://www.mmafighting.com/2015/3/9/8177379/burt-watson-explains-confrontation-that-led-to-him-quitting-ufc-i) )

Helaas waren de wedstrijden wel erg saai (op de hoofdpartij na) maar daar kan Fox natuurlijk niets aan doen.

Ik ben even de naam van de Commentator kwijt, maar die vondik redelijk, mag wel iets enthousiaster, (ook al zijn de wedstrijden soms nietom aan te zien, een commentator kan het publiek met kleurrijk commentaar alsnogredelijk. Remco Pardoel deed het ook een beetje te droog naar mijn mening, maardat is wel iemand die echt alles weet en altijd een goede toevoeging is.
Misschien zou een derde man met een beetje MMA kennis, eneen hoop enthousiasme een optie zijn. (een Bas Rutten, Andy Souwer, Bert Kopsof zo iemand.
Klinkt misschien raar, maar ik denk ook dat Hans Kraay jr. bveen goede MMA commentator zou kunnen worden als die een Remco Pardoel of BasRutten naast zich zou hebben.

Pr00f
14-04-2015, 13:06
Of Richard Simon die bij Gamekings werkt. Doet ook de WWE, als je enthousiasme nodig hebt.

payap
14-04-2015, 18:25
Zag er goed uit Frabrice. Denk als dit doorgetrokken kan worden en ook reclame wordt gemaakt dat die uitzendingen er zijn er zeker meer en meer ziektjes voor de MMA sport gewonnen kunnen worden.

Ook goed een balans aan de tafel van MMA coryeeen als Bob en Marloes en bekendere Nederlanders als Raemon en Dennis. De fans willen graag insiders als Bob en Marloes horen maar de leek kent hun niet.

YoMarK
15-04-2015, 09:59
Heb het niet gezien, maar wist gewoonweg niet dat het was. Volgende keer ga ik zeker kijken.

RedDawn
15-04-2015, 10:21
Maar 30.000 kijkers dat is echt teleurstellend zeg.

Bromios
15-04-2015, 11:19
Ik wist niet eens dat ik die zender had. Zapte er per ongeluk voorbij.
Ik hoop dat Fox de ballen heeft om het een paar keer te doen en niet na 2x af te haken.

raoul-gtr
15-04-2015, 12:52
En complimenten voor de uitleg op de judo mat!

Coldcrust
15-04-2015, 17:19
Ik ben niet echt een MMA liefhebber en al helemaal geen kenner maar ik vond dat FOX het op zich goed bracht,
met serieus studiocommentaar en zeker in combinatie met die Ultimate Fighter erna.
Wat de studiogasten betreft..die tennisser zat er natuurlijk bij als een aap in een sigarenwinkel maar Dennis vd Geest
erbij was wel een goede zet om een bruggetje te slaan naar de geaccepteerde vechtsporten.
Bob en Marloes deden het natuurlijk kundig maar ook Dennis had zijn bijdrage vond ik, of hij een MMA fan is weet ik niet maar
hij kon er zomaar voor doorgaan want hij zei zinnige dingen waarin hij af en toe refereerde aan zijn eigen sport.
Zo was het ook interessant om de discussie te zien over die armklem compleet met uitleg op de mat. Dennis zei dat hij niet begreep waarom degene die in de klem dreigde te komen ging staan,omdat hij dan zijn arm dan moet strekken, terwijl Marloes en Bob het wel begrepen vanwege die slam die hij wilde maken, iets wat in Judo niet voorkomt natuurlijk.
Dat soort vergelijkingen zijn leuk.
Al met al een veel betere benadering door FOX dan Glory en andere evenementen door Kurt Westerman en cs krijgen bij SBS m.i.
Ik persoonlijk vind MMA als kijkspel lang niet zo leuk als kickboksen maar heb wel bewondering voor de manier waarop de UFC
zich presenteert en in de markt zet. Zo'n Ultimate Fighter ook, de training en alle perikelen erom heen maken toch dat je meeleeft en uitkijkt naar het eindgevecht.
MMA (UFC) is de jongste vechtsport maar zijn al veel dichterbij mainstream dan Kickboksen dat is.

malle eppie
15-04-2015, 21:42
Ik vond de uitzending echt top. Met Bob als positieve uitschieter !

my2cents
16-04-2015, 00:24
Bob was idd een positieve uitschieter

carlo1
16-04-2015, 09:12
Gaan jullie komende tuf ook uitzenden?

e-type
16-04-2015, 12:02
30,000 kijkers is inderdaad niet veel. Maar veel meer mensen lijkt FOX ook niet te bereiken. Die zaterdag waren weinig programma's die boven de kijkcijfers van de UFC uitkwamen.