PDA

View Full Version : HERZIENING UITSLAG HASAN TOY VS BURAY BOZARYILMAZ ( WFL 12-04-2015)



Glen
16-04-2015, 11:41
Naar aanleiding van de finale partij van het -65 kg toernooi tussen Hasan Toy (Gym International) en Buray Bozaryilmaz (Team Gunyar) op het WFL gala in Hoofddorp van 12 april 2015 het volgende:
De partij is op de avond zelf als NO CONTEST gekwalificeerd.

Deze uitslag is onjuist.

Na bestudering van de beelden van deze partij is te zien dat Buray zichzelf blesseert wanneer hij een linker hoek maakt. Buray's arm/schouder raakt uit de kom en de arts(en) verbieden hem verder te vechten.
Het reglement laat daar geen twijfel ontstaan wat de uitslag moet zijn, namelijk:
Hasan Toy wint door medische interventie.


Artikel 37 BLESSURES
Bij blessures tijdens wedstrijden wordt de tijd stopgezet en wordt na een teken van de ringscheidsrechter de gewonde behandeld door de ringarts. Deze beslist of het gevecht kan worden voortgezet. Is de blessure ontstaan door een verboden handeling dan wordt de deelnemer die zulks veroorzaakt heeft gediskwalificeerd. Is de blessure ontstaan door eigen toedoen en de wedstrijd wordt gestaakt, dan is er sprake van een medische interventie. Is de blessure ontstaan door een geoorloofde techniek en de ringarts besluit de wedstrijd te staken dan is sprake van een medische TKO. (Op het jurybriefje vermelden met: TKO-M)


Namens de Sectie ringcontactsporten, Glen Huisman

Richelieu
16-04-2015, 12:12
Belangrijke wijziging, aangezien Hasan Tot hiermee 10.000 euro wint.

Fasada
16-04-2015, 13:46
Goed dat dit recht is getrokken, alleen vraag ik mij af op basis van welke regel werd er gekozen om een no-contest te beslissen.

quagmire
16-04-2015, 14:42
Juiste beslissing, jammer dat ie niet op het moment zelf is gemaakt hoe lullig ook voor de geblesseerde

Artiest
16-04-2015, 15:20
Kijk 'Murat Direkci vs Chahid Oulad el Hadj It's Showtime 2009' op YouTube - https://youtu.be/TSmD7j5MAkA

Artiest
16-04-2015, 15:33
Kijk 'Bruno Franchi vs Davideo Cattaneo NO CONTEST @ Yokkao Extreme 2013 Semifinal Selections -72,5 kg' op YouTube - https://youtu.be/56qc4uA0DK0

Kemal
17-04-2015, 07:52
Bedankt Glen!

de Stiep
17-04-2015, 16:56
Dank je wel Glen. Ik vind het jammer dat het nu zo loopt, daar Hassan imo recht heeft op deze knaken !