PDA

View Full Version : Reacties n.a.v. boete Andy Ristie en schorsing Roberto Flamingo



Wheelie
12-05-2015, 22:27
Straffen naar aanleiding van titelstrijd Ristie vs. Van Roosmalen http://mixfight.com/img/img.php?src=uploads/cgblog/id32915/Schermafbeelding_2015-05-12_om_8.36.14_AM.png
De titelstrijd tussen Andy Ristie en Robin van Roosmalen krijgt toch nog een staartje. Het gevecht, dat plaats had tijdens GLORY 20 in Dubai, liep vertraging op doordat de handschoenen van Ristie niet intact waren. De handschoenen moesten worden vervangen terwijl Ristie al in de ring was verschenen. De vechtsportorganisatie legt een groot deel van de schuld bij de hoek van Ristie, in de persoon van Roberto Flamingo. Want hoewel aan Ristie alleen een boete is opgelegd is Roberto Flamingo permanent geschorst!

Wheelie
12-05-2015, 22:27
Persbericht Black Label Fighting http://mixfight.com/img/img.php?src=uploads/cgblog/id32916/Schermafbeelding_2015-05-12_om_4.21.05_PM.png
Naar aanleiding van de beslissing van GLORY om zowel Andy Ristie als zijn trainer/coach Roberto Flamingo te bestraffen heeft Black Label Fighting, het managementbureau waar ook Ristie onder valt, het volgende persbericht uitgebracht: "Vandaag hebben wij kennis genomen van de beslissing van GLORY tot het opleggen van een disciplinaire maatregel aan Andy Ristie, inhoudende een boete, en de levenslange schorsing van Roberto Flamingo. Het is ons inmiddels bekend dat de handschoenen van Ristie waren ingeknipt, waardoor de duimen loslieten. Het spreekt voor zich dat Black Label Fighting (BLF) dit afkeurt en dan ook volledig achter de beslissing van GLORY staat tot schorsing. BLF respecteert de sport en de tegenstanders, en laat zich niet in met trainers die kennelijk doelbewust de zaken saboteren. Wij betreuren de situatie en zien er op toe dat dit zich dit in de toekomst niet nog eens zal voordoen. Met sportieve groet, Black Label Fighting"

Wheelie
12-05-2015, 22:28
Verklaring Andy Ristie & Roberto Flamingo (http://mixfight.com/2015/05/Verklaring-Andy-Ristie-Roberto-Flamingo) http://mixfight.com/img/img.php?w=400&q=95&src=uploads/cgblog/id32917/Bqs2cnfCYAA9OkD.jpg
Wij hebben met grote verbazing het bericht op mixfight gelezen waarin wordt gesteld dat Ristie een geldboete moet betalen en waar ik als trainer niet meer welkom ben bij toekomstige Glory evenementen.

Wheelie
12-05-2015, 22:30
Verklaring Andy Ristie & Roberto Flamingo http://mixfight.com/img/img.php?src=uploads/cgblog/id32917/Bqs2cnfCYAA9OkD.jpg
Wij hebben met grote verbazing het bericht op mixfight gelezen waarin wordt gesteld dat Ristie een geldboete moet betalen en waar ik als trainer niet meer welkom ben bij toekomstige Glory evenementen.

Allereerst is het zeer vreemd dat zowel Andy als Ik zelf niet door de organisatie op de hoogte zijn gesteld en dat wij dit moeten lezen via een website. Het geeft maar weer aan hoe het met de communicatie is gesteld bij Glory. Wij zullen uiteraard eerst wachten op een officiële reactie vanuit Glory maar mocht het bericht toch kloppen willen wij alvast zeggen dat er nooit de intentie is geweest om opzettelijk de boel te saboteren. Ik ben al jaren actief in de vechtsport en heb op vele evenementen mijn vechters gecoacht en heb altijd naar eer en geweten gehandeld. Zoals elke evenement zijn de handschoenen gewoon voor aanvang gecontroleerd en zijn in bijzijn van iemand van de organisatie aangetrokken in de kleedkamer. Andy en ik zijn een team en hebben elkaar nodig voor, tijdens en na het gevecht. Mij uitsluiten op toekomstige evenementen laat maar weer blijken hoe ondoordacht zo een radicale beslissing is want mij als trainer heb je er niet mee. Het is meer de vechter die nu gestraft wordt door zonder zijn coach de ring in te gaan. Op z’n minst een zeer merkwaardige situatie die ik nog nooit eerder heb gehoord in welke sport dan ook.

Daarnaast vinden wij de reactie van Blacklabel zeer vreemd aangezien zij niet aanwezig waren in de kleedkamer en dingen zeggen die niet gebeurt zijn. Het is dan ook opvallend dat een management zich zo over een kwestie uitlaat en dat ze niet eens achter hun eigen vechter staat. Zoals wij al eerder heb aangegeven wachten wij het officiële bericht eerst af maar één ding is zeker, Roberto Flamingo is en blijft mijn trainer.

Met sportieve groet,

Andy Ristie & Roberto Flamingo

BB
12-05-2015, 23:16
ik snap niet wat het nut is om duimen los te knippen. Geeft het een voordeel of levert het gevaar op voor de tegenstander?

stamang
12-05-2015, 23:28
Mooi statement van Ristie! Kan het management wat van leren!

blackadder
12-05-2015, 23:37
Ik snap t niet.

tarantula
13-05-2015, 00:03
Ik snap het ook niet, het kan toch makkelijk komen door de warming up op de pads.
Ik vind het wel een hele zware beslissing voor iets wat makkelijk onopzettelijk kan zijn geweest, ik bedoel het zijn geen antonio margerito tafarelen.

BIG Lebowski
13-05-2015, 00:38
ik snap niet wat het nut is om duimen los te knippen. Geeft het een voordeel of levert het gevaar op voor de tegenstander?

Losse duim heeft 2 risico's: duimblessure van de eigenaar en risico op oogblessure van tegenstander. Kan me niet voorstellen dat hier opzet in het spel is. Zal wel meer aan de hand zijn. Zoveelste uitglijer van Glory.

JeMalleMoer
13-05-2015, 02:51
Leuk spelletje wordt hier gespeeld waarbij een incident met een handschoen als aanleiding wordt gebruikt. Glory is oh zo daadkrachtig. Alleen wanneer het ze uitkomt. Glory je zet jezelf nogmaals voor schut. Dit gelooft toch niemand.

Boxingfan
13-05-2015, 05:07
Glory kan het echt beter voor gezien houden.

sportfan
13-05-2015, 08:53
Ik snap het ook niet, het kan toch makkelijk komen door de warming up op de pads.
Ik vind het wel een hele zware beslissing voor iets wat makkelijk onopzettelijk kan zijn geweest, ik bedoel het zijn geen antonio margerito tafarelen.

Dit was zeker niet onopzettelijk. Duimen worden vaker losgeknipt van de handschoenen door onsportieve vechters en kunnen dan in oog van de tegenstander belanden. Ik heb de stream gezien en je kon na de verbazing van de scheidsrechter zien dat de beide handschoenen ingeknipt waren.

Beide duimen van wedstrijdhandschoenen stuk door warming up? Hoezo management niet in kleedkamer geweest, dit was toch voor iedereen duidelijk zichtbaar?

In ieder wedstrijdreglement van een betere organisatie staat dat er niet geklooid mag worden met de handschoenen.

Ik vraag me alleen af door wie de sancties zijn opgelegd, door Glory, de officials of een autoriteit uit Dubai?

We willen met zijn allen een schonere sport en nu vinden we een dergelijke maatregel te zwaar? Wat als het een niet-Nederlands team was geweest?

Anderson
13-05-2015, 09:40
Eigen schuld dikke bult.

sportfan
13-05-2015, 10:09
Herstel; ik betwijfel of beide handschoenen waren ingeknipt.

Hier praten ze alleen over de rechter handschoen: http://www.mmamania.com/2015/4/4/8343851/glory-20-results-robin-van-roosmalen-defeats-andy-ristie-by-unanimous-decision-lightweight-title

Misschien is mijn waarneming vertroebelt aangezien beide handschoenen vervangen werden zoals te lezen.

Edit:
Hoewel als ik nu de youtube bekijk https://www.youtube.com/watch?v=YJJ_BqPv85M dan maakt de hoofdcoach na opmerking scheidsrechter meteen de rechterhandschoen los en de assistent coach direct de linkerhandschoen. Waarom beide handschoenen losmaken en vervangen als er maar 1 duim losgeknipt zou zijn?

Fasada
13-05-2015, 10:34
De “glove gate” is geboren….

Wat mij opvalt, is dat het uiterst vreemd is dat er vanuit Glory geen officiële reactie is gekomen maar dat er wel een officieel persbericht van het management van de vechter is verschenen?! Vreemde volgorde…

Ten eerste vraag ik mij af waarom het management zich met deze kwestie zou bemoeien, is nogal wat dat een management ook invloed zou hebben op de keuzes van trainers of andere zaken. De vechter in kwestie is geen kind die moet worden behoedt van al het kwaad in de wereld, hij weet toch zelf met wie hij in zee gaat en wat hij doet, het feit dat vechter niet eens is met het persbericht laat dit meteen zien. Zie het al voor me dat een management van bv Anderson Silva of Jon Jones een persbericht plaatst – zonder hun medeweten - dat vanaf nu Anderson Silva geen doping meer gaat gebruiken en dat Jon Jones voortaan met een chauffeur de weg op gaat. Indirect helpt het management met de veroordeling van hun eigen cliënt door met zo een statement te komen.

Dan kom ik meteen op punt 2, dat is de straffen die horen bij het vergrijp. Een onbekende geld boete voor de vechter en levenslange schorsing voor de trainer is heel merkwaardig. Ik zou niet precies weten hoe gevaarlijk het is om een duim los te knippen maar kan mij niet voorstellen dat je het kan vergelijken met een hoefijzer in je handschoen stoppen. Daarnaast is dit tijdig opgemerkt door de officials dus hebben ze niet eens met deze handschoenen gevochten. Persoonlijk zou een schorsing voor een bepaalde tijd of berisping beter passen. Sowieso vreemd dat een trainer wordt geweerd en een vechter slechts een boete krijgt. Ze zijn in mijn ogen allebei verantwoordelijk voor de actie, dan is het vreemd dat beide straffen zo ver uit elkaar liggen. Hoe kunnen zij nou weten of bewijzen wie degene was achter deze actie? Misschien was het wel Andy die het wilde of andersom of misschien waren de handschoenen al kapot of van te voren geprepareerd of misschien wisten ze niet eens dat het niet mocht? Zij weten toch ook dat de handschoenen gewoon gecontroleerd worden voordat ze de ring in gaan. Verstop dan iets in je handschoen als je wilt vals spelen want dan is de pakkans een stuk kleiner.

Al met al vind ik een levenslange schorsing zeer ongepast bij het vergrijp en horen de straffen gewoon overeen te komen en is in mijn ogen altijd de vechter verantwoordelijk voor wat hij doet. Dit geldt voor doping, dit geldt voor onsportief gedrag en dit zou ook moeten gelden voor zoiets als dit. Dat Ristie slechts een (onbekende) geldboete krijgt en zijn trainer levenslang wordt geschorst is heel scheef. Gelukkig voor Roberto heeft hij niet meer vechters die bij Glory vechten maar de straf staat totaal niet in verhouding. Vergelijk het met Jamal Ben Saddik zijn acties; daar wordt zijn trainer toch ook niet geweerd? Jamal krijgt slechts 6 maanden schorsing voor een actie die in mijn ogen vele malen extremer is dan waar wij nu over praten.

sportfan
13-05-2015, 10:51
De “glove gate” is geboren….

Wat mij opvalt, is dat het uiterst vreemd is dat er vanuit Glory geen officiële reactie is gekomen maar dat er wel een officieel persbericht van het management van de vechter is verschenen?! Vreemde volgorde…

Ten eerste vraag ik mij af waarom het management zich met deze kwestie zou bemoeien, is nogal wat dat een management ook invloed zou hebben op de keuzes van trainers of andere zaken. De vechter in kwestie is geen kind die moet worden behoedt van al het kwaad in de wereld, hij weet toch zelf met wie hij in zee gaat en wat hij doet, het feit dat vechter niet eens is met het persbericht laat dit meteen zien. Zie het al voor me dat een management van bv Anderson Silva of Jon Jones een persbericht plaatst – zonder hun medeweten - dat vanaf nu Anderson Silva geen doping meer gaat gebruiken en dat Jon Jones voortaan met een chauffeur de weg op gaat. Indirect helpt het management met de veroordeling van hun eigen cliënt door met zo een statement te komen.

Dan kom ik meteen op punt 2, dat is de straffen die horen bij het vergrijp. Een onbekende geld boete voor de vechter en levenslange schorsing voor de trainer is heel merkwaardig. Ik zou niet precies weten hoe gevaarlijk het is om een duim los te knippen maar kan mij niet voorstellen dat je het kan vergelijken met een hoefijzer in je handschoen stoppen. Daarnaast is dit tijdig opgemerkt door de officials dus hebben ze niet eens met deze handschoenen gevochten. Persoonlijk zou een schorsing voor een bepaalde tijd of berisping beter passen. Sowieso vreemd dat een trainer wordt geweerd en een vechter slechts een boete krijgt. Ze zijn in mijn ogen allebei verantwoordelijk voor de actie, dan is het vreemd dat beide straffen zo ver uit elkaar liggen. Hoe kunnen zij nou weten of bewijzen wie degene was achter deze actie? Misschien was het wel Andy die het wilde of andersom of misschien waren de handschoenen al kapot of van te voren geprepareerd of misschien wisten ze niet eens dat het niet mocht? Zij weten toch ook dat de handschoenen gewoon gecontroleerd worden voordat ze de ring in gaan. Verstop dan iets in je handschoen als je wilt vals spelen want dan is de pakkans een stuk kleiner.

Al met al vind ik een levenslange schorsing zeer ongepast bij het vergrijp en horen de straffen gewoon overeen te komen en is in mijn ogen altijd de vechter verantwoordelijk voor wat hij doet. Dit geldt voor doping, dit geldt voor onsportief gedrag en dit zou ook moeten gelden voor zoiets als dit. Dat Ristie slechts een (onbekende) geldboete krijgt en zijn trainer levenslang wordt geschorst is heel scheef. Gelukkig voor Roberto heeft hij niet meer vechters die bij Glory vechten maar de straf staat totaal niet in verhouding. Vergelijk het met Jamal Ben Saddik zijn acties; daar wordt zijn trainer toch ook niet geweerd? Jamal krijgt slechts 6 maanden schorsing voor een actie die in mijn ogen vele malen extremer is dan waar wij nu over praten.

- Duim losknippen doe je niet voor niets (oogletsel creëren bij je tegenstander) en is dus net zo kwalijk als een hoefijzer.
- De coach of assistent-coach heeft bij het aantrekken van de handschoenen moeten zien dat er geknoeid was met de duim van de handschoen(en) of heeft zelf geknoeid.
- Wedstrijdhandschoenen bij een Glory evenement van te voren kapot? Wisten zij niet dat dat mocht? Kom op zeg…
- Jamal Ben Saddik/Badr Hari whatever die deden hun belachelijke acties tijdens het gevecht en indien die acties niet zijn aangeroepen door de coach(es) dan is dat kwalijk maar geen voorbedachte rade zoals ‘tampering with gloves’…
- Check eens de boxing documentaire ‘Assault in the Ring’.

http://www.boxingscene.com/forums/archive/index.php/t-633262.html - zoek op duim (thumb)

Fasada
13-05-2015, 11:05
- Duim losknippen doe je niet voor niets (oogletsel creëren bij je tegenstander) en is dus net zo kwalijk als een hoefijzer.

Als dit net zo erg is waarom krijgt Ristie dan slechts maar een boete en wordt de trainer dan zo zwaar gestraft?

- De coach of assistent-coach heeft bij het aantrekken van de handschoenen moeten zien dat er geknoeid was met de duim van de handschoen(en) of heeft zelf geknoeid.

De vechter voelt dit niet zelf? Waarom zag de eerste official die niet? Je kan mij niet vertellen dat een coach het wel moet hebben gezien en dat de vechter niks merkt

- Wedstrijdhandschoenen bij een Glory evenement van te voren kapot? Wisten zij niet dat dat mocht? Kom op zeg…

Dit zeg ik niet; geef alleen aan dat je wel bewijs moet hebben wil je iemand aanwijzen, zie de Deflate gate bij de NFL waarbij Brady wordt beschuldigd van het aanpassen van de druk in de wedstrijdballen. Is ook een heisa om en de bewijs is heel indirect allemaal want men weet dat de lucht in de ballen niet klopte maar kunnen moeilijk bewijzen wie daar verantwoordelijk voor is. Nu hebben ze hem 4 wedstrijden schorsing gegeven omdat hij niet mee wilde werken aan het onderzoek en zijn club vaker met dit soort dingen te maken. Mijn punt was meer dat er meerdere redenen kunnen zijn voor de ingeknipte handschoenen en zal je echt fysiek bewijs moeten hebben dat dit gebeurt is door de vechter of trainer.

- Jamal Ben Saddik/Badr Hari whatever die deden hun belachelijke acties tijdens het gevecht en indien die acties niet zijn aangeroepen door de coach(es) dan is dat kwalijk maar geen voorbedachte rade zoals ‘tampering with gloves’…

Zelf maak ik geen onderscheid in het overtreden van de regels voor, tijdens of na. Het overtreden van regels is ten alle tijden de verantwoordelijkheid van de vechter. Hij stelt zijn team samen, dat geldt voor doping ook waar je van te voren doelbewust een voordeel aan het zoeken ben op je tegenstanders wat net zo kwalijk is. Dat Glory geen testen uitvoert is daar gelaten natuurlijk maar je kan als vechter nooit de schuld schuiven in iemand anders zijn (hand)schoenen ;). In dit geval had Ristie ook moeten voelen dat de handschoen anders voelt. En ook al heeft zijn trainer dit gedaan zonder zijn medeweten is de vechter nog steeds verantwoordelijk in mijn ogen.

Daarnaast vind ik het wel degelijk mee wegen dat er niet gevochten is met de handschoenen en heeft de actie de uitkomst van de wedstrijd niet beinvloed. Hoewel je kan zeggen dat de intentie net zo erg is als het daadwerkelijk vergrijp is er toch een verschil in de bepaling van de straf. Zo zal een rechter mij minder gevangenis straf geven voor het beramen van een overval t.o.v. het plegen van een overval.

- Check eens de boxing documentaire ‘Assault in the Ring’.

Thnx ga ik zeker even checken

sportfan
13-05-2015, 11:11
- Duim losknippen doe je niet voor niets (oogletsel creëren bij je tegenstander) en is dus net zo kwalijk als een hoefijzer.

Als dit net zo erg is waarom krijgt Ristie dan slechts maar een boete en wordt de trainer dan zo zwaar gestraft?

- De coach of assistent-coach heeft bij het aantrekken van de handschoenen moeten zien dat er geknoeid was met de duim van de handschoen(en) of heeft zelf geknoeid.

De vechter voelt dit niet zelf? Waarom zag de eerste official die het goedgekeurd heeft niet gezien?

- Wedstrijdhandschoenen bij een Glory evenement van te voren kapot? Wisten zij niet dat dat mocht? Kom op zeg…

Dit zeg ik niet; geef alleen aan dat je wel bewijs moet hebben wil je iemand aanwijzen, zie de Deflate gate bij de NFL waarbij Brady wordt beschuldigd van het aanpassen van de druk in de wedstrijdballen. Is ook een heisa om en de bewijs is heel indirect allemaal want men weet dat de lucht in de ballen niet klopte maar kunnen moeilijk bewijzen wie daar verantwoordelijk voor is. Nu hebben ze hem 4 wedstrijden schorsing gegeven omdat hij niet mee wilde werken aan het onderzoek en zijn club vaker met dit soort dingen te maken. Mijn punt was meer dat er meerdere redenen kunnen zijn voor de ingeknipte handschoen.

- In alle bovenstaande gevallen geldt dat de hoofdcoach/assistentcoach het vooraf had moeten zien. Daarbij is hij eindverantwoordelijk voor de vechter. En als de vechter de hoofdschuldige zou zijn (hij zou er op staan met bewerkte handschoenen te vechten) dan kan de coach altijd nog weigeren de vechter te begeleiden naar de hoek.

Daarnaast vind ik het wel degelijk mee wegen dat er niet gevochten is met de handschoenen en heeft de actie de uitkomst van de wedstrijd niet beinvloed. Hoewel je kan zeggen dat de intentie net zo erg is als het daadwerkelijk vergrijp is er toch een verschil in de bepaling van de straf. Zo zal een rechter mij minder gevangenis straf geven voor het beramen van een overval t.o.v. het plegen van een overval.

- maar als je met een geladen pistool op heterdaad in de bank betrapt bent geldt hetzelfde hoor.
- Ik waardeer je antwoorden maar ik lees 'ik vind', 'zelf maak ik geen onderscheid', dat telt toch helemaal niet?

Edit (stukje uit reglementen Glory die ik nog had):

1.2.23. Trainers and seconds
A. Each participant may be supported by a trainer/coach and two seconds. Only one second is allowed to administer care in the ring inside the ropes. In total, the fighter may be assisted by three corner men. The names of these three corner men must be submitted during the rules meeting.
B. The trainer, seconds and the contestants must be present at least two hours before the matches start, and for the weighing in and medical examination.
C. The trainer must ensure that a contestant is entirely kitted out in match attire, is wearing the mandatory mouth guard and groin guard and the permitted boxing gloves.
D. The trainer and seconds are forbidden from entering the ring during the match. The ring may only be entered on the instructions of the referee and in the rest intervals of the match.
E. By means of notifying the regulatory official in their corner or throwing the towel or sponge into the ring, the trainer can prematurely end his contestant’s participation in the match.
F. When the signal “seconds out” is given by the timekeeper or announcer before the beginning of a round, the trainer and seconds must immediately leave the ring and not enter it before the end of the round has been announced.
G. The trainer and the seconds must ensure the timely positioning and removal of their contestant’s chair.
H. It is strictly forbidden to deform or break the gloves. Hitting the ring mat as a gesture of encouragement is forbidden. Throwing refreshing substances such as water and other objects at contestants is also forbidden.
I. Trainers and seconds must conduct themselves in accordance with the regulations. They may be given a warning by the referee if they fail to observe the regulations. In the event of persistent violation, they may be removed from the ring. The referee also has the option of issuing a caution, warning or penalty, or to disqualify the contestant whose trainer is in violation.
J. The trainers and seconds must be dressed in sportswear that is sportsmanlike, clean and undamaged.
K. During the match the trainers and seconds must sit on the designated seats in the designated 16 area.
L. The head coach is also responsible for the conduct of his seconds.
M. If the referee wishes to consult with the ring doctor during the match owing to an injury and requests the ring doctor to enter the ring for that purpose, the relevant trainer or second may not accompany the doctor into the ring. Trainers or seconds are prohibited from entering the ring in such cases.
N. Trainers and seconds are prohibited from approaching the officials during the matches or to protest against a decision made by the referee or match management. Protests may only be submitted in writing within one month after the event. The surety fees for processing a protest amount to €750.
O. During the entrance/walkout of the fighter to the ring, no corner man is allowed to accompany him. The corner men will be escorted to the ring by production and or regulatory staff.

taygym
13-05-2015, 11:14
Lijkt me allemaal wat snel gaan. Normaal gaan partijen eerst in gesprek om het gebeurde te bespreken.

Misschien ook goed dat Glory zelf eens kijkt naar hun handelen. Ik weet van partijen waarbij bij de ene vechter wel vaseline mag worden aangebracht (tussen de ronders) en bij de andere niet.

sportfan
13-05-2015, 11:20
Lijkt me allemaal wat snel gaan. Normaal gaan partijen eerst in gesprek om het gebeurde te bespreken.

Misschien ook goed dat Glory zelf eens kijkt naar hun handelen. Ik weet van partijen waarbij bij de ene vechter wel vaseline mag worden aangebracht (tussen de ronders) en bij de andere niet.

1.2.19. Vaseline and oil
The use of Vaseline on the face is permitted to a limited extent. The referee determines whether or not this is the case. The presence of oils on fighters’ bodies is prohibited.

Fasada
13-05-2015, 11:24
- maar als je met een geladen pistool op heterdaad in de bank betrapt bent geldt hetzelfde hoor.

Op het moment dat je met een geladen pistool in een bank staat is de daad gedaan, ik wil natuurlijk niet heel technisch zijn maar ik hoop dat je begrijpt waar ik naar toe wil. Het lijkt mij dat in het bepalen van een strafmaat zeker wel in overweging wordt genomen of de officials het hebben gezien voor de wedstrijd t.o.v. tijdens of na de wedstrijd... Er wordt niet voor niks door de officials gecontroleerd op dit soort zaken. Als je te veel vaseline smeert en je wordt schoongeveegd door een official wordt je toch ook niet achteraf bestraft... Wil niet appels met peren vergelijken maar daar probeer je ook doelbewust de wedstrijd in je voordeel te krijgen in de hoop dat het niet wordt opgemerkt...

- Ik waardeer je antwoorden maar ik lees 'ik vind', 'zelf maak ik geen onderscheid', dat telt toch helemaal niet?

Dit is een forum en daar geef ik mij eigen mening over de zaak, het is aan Glory en de officials om zelf te bepalen hoe erg zij dit vinden en welke straf zij willen geven. Ik geef allleen aan dat 'ik vind' dat de straf totaal niet in verhouding staat tot het vergrijp en dat is een persoonlijke mening...

sportfan
13-05-2015, 11:26
- Je staat al in de ring met je wapen (losgeknipte duim).
- Welk letsel wil je aanbrengen bij je tegenstander met te veel vaseline?
- Je mening geven is prima hoor maar het geven van een mening om het geven van een mening... :-).

Fasada
13-05-2015, 11:41
- Je staat al in de ring met je wapen (losgeknipte duim).
- Welk letsel wil je aanbrengen bij je tegenstander met te veel vaseline?
- Je mening geven is prima hoor maar het geven van een mening om het geven van een mening... :-).

Dus als dit voorval in de kleedkamer zich had voorgedaan was het minder erg?? Want je focust je heel erg op dat het in de ring is gebeurt. De check had naar mijn mening al in de kleedkamer moeten plaats vinden en niet in de ring als je het mij vraagt.

Ik vraag mij echt af of zowel Ristie/Roberto echt de intentie hadden om hun tegenstander meer letstel toe te brengen naast de klappen, stoten, trappen en knie die ze al van plan waren. Maar goed ik denk inderdaad dat het wel duidelijk is dat wij beide iets anders in de wedstrijd staan wat natuurlijk de hele bedoeling van een forum is maar ik ben er niet om je te overtuigen en vind het gewoon leuk om mijn mening te geven over dit soort zaken. Ik vind dit namelijk een vrij interessante zaak om eerlijk te zijn door het vergrijp, de communicatie tot aan de strafmaat zijn opmerkelijk en dan kan ik het niet laten om hier mijn eigen visie op te geven.

sportfan
13-05-2015, 11:50
Dus als dit voorval in de kleedkamer zich had voorgedaan was het minder erg?? Want je focust je heel erg op dat het in de ring is gebeurt. De check had naar mijn mening al in de kleedkamer moeten plaats vinden en niet in de ring als je het mij vraagt.

- Je haalt wat dingen door elkaar. Het ging om jouw voorbeeld een bankoverval voor te bereiden of te plegen waarbij ik aangaf dat je als je dat voorbeeld wilt handhaven dat Ristie wel al met doorgeladen pistool in de bank stond...

Ik vraag mij echt af of zowel Ristie/Roberto echt de intentie hadden om hun tegenstander meer letstel toe te brengen naast de klappen, stoten, trappen en knie die ze al van plan waren. Maar goed ik denk inderdaad dat het wel duidelijk is dat wij beide iets anders in de wedstrijd staan wat natuurlijk de hele bedoeling van een forum is maar ik ben er niet om je te overtuigen en vind het gewoon leuk om mijn mening te geven over dit soort zaken. Ik vind dit namelijk een vrij interessante zaak om eerlijk te zijn door het vergrijp, de communicatie tot aan de strafmaat zijn opmerkelijk en dan kan ik het niet laten om hier mijn eigen visie op te geven.

- De duim(en) is/zijn losgeknipt. Intentie is dan toch duidelijk?
- Mening prima. Overtuigen doe je niet door met een mening te komen maar met feiten. Heb je de quotes uit de Glory reglementen gelezen die ik gepost heb?

Fasada
13-05-2015, 12:10
- De duim(en) is/zijn losgeknipt. Intentie is dan toch duidelijk?
- Mening prima. Overtuigen doe je niet door met een mening te komen maar met feiten. Heb je de quotes uit de Glory reglementen gelezen die ik gepost heb?

Als het inderdaad is dat het door toedoen van Ristie/Roberto is het zeker heel kwalijk en dienen ze ook gestraft te worden voor hun acties, alleen het is een grote ALS omdat ik er niet bij was dus niet weet wat daar is gebeurt...

Ik heb geen feiten, ik heb slechts een mening en ik probeer niemand te overtuigen. Ik reageer gewoon op de actualiteit op een forum. Als men straks Jon Jones 10 jaar in de gevangenis gooit dan zal ik hetgeen wat hij heeft gedaan nog steeds afkeuren maar zou ik wel zeggen dat ik 10 jaar te veel vind.

In dit geval zeg ik alleen dat een levenslange schorsing erg extreem vind voor het vergrijp maar je hebt mij wel overtuigd dat een geknipte duim niet lichtzinnig naar gekeken moet worden. Gister had ik nog echt het gevoel; "een ingeknipte duim" hoe erg kan dat zijn. Na wat research kan het inderdaad gevaarlijk zijn en daar zou een passende straf bij horen als dit met opzet gedaan is... Daar ben ik het zeker met je eens!!

sportfan
13-05-2015, 12:13
@fasada helder. En ik ben best met je eens dat de straf zwaar Is voor de hoofdcoach maar kan me er iets bij voorstellen. Daarbij zal er wel een beroepsprocedure mogelijk zijn wellicht.

e-type
13-05-2015, 12:35
Wat is de optelsom waardoor Roberto zo zwaar gestraft wordt??

tarantula
13-05-2015, 12:57
- Duim losknippen doe je niet voor niets (oogletsel creëren bij je tegenstander) en is dus net zo kwalijk als een hoefijzer.

Als dit net zo erg is waarom krijgt Ristie dan slechts maar een boete en wordt de trainer dan zo zwaar gestraft?

- De coach of assistent-coach heeft bij het aantrekken van de handschoenen moeten zien dat er geknoeid was met de duim van de handschoen(en) of heeft zelf geknoeid.

De vechter voelt dit niet zelf? Waarom zag de eerste official die het goedgekeurd heeft niet gezien?

- Wedstrijdhandschoenen bij een Glory evenement van te voren kapot? Wisten zij niet dat dat mocht? Kom op zeg…

Dit zeg ik niet; geef alleen aan dat je wel bewijs moet hebben wil je iemand aanwijzen, zie de Deflate gate bij de NFL waarbij Brady wordt beschuldigd van het aanpassen van de druk in de wedstrijdballen. Is ook een heisa om en de bewijs is heel indirect allemaal want men weet dat de lucht in de ballen niet klopte maar kunnen moeilijk bewijzen wie daar verantwoordelijk voor is. Nu hebben ze hem 4 wedstrijden schorsing gegeven omdat hij niet mee wilde werken aan het onderzoek en zijn club vaker met dit soort dingen te maken. Mijn punt was meer dat er meerdere redenen kunnen zijn voor de ingeknipte handschoen.

- In alle bovenstaande gevallen geldt dat de hoofdcoach/assistentcoach het vooraf had moeten zien. Daarbij is hij eindverantwoordelijk voor de vechter. En als de vechter de hoofdschuldige zou zijn (hij zou er op staan met bewerkte handschoenen te vechten) dan kan de coach altijd nog weigeren de vechter te begeleiden naar de hoek.

Daarnaast vind ik het wel degelijk mee wegen dat er niet gevochten is met de handschoenen en heeft de actie de uitkomst van de wedstrijd niet beinvloed. Hoewel je kan zeggen dat de intentie net zo erg is als het daadwerkelijk vergrijp is er toch een verschil in de bepaling van de straf. Zo zal een rechter mij minder gevangenis straf geven voor het beramen van een overval t.o.v. het plegen van een overval.

- maar als je met een geladen pistool op heterdaad in de bank betrapt bent geldt hetzelfde hoor.
- Ik waardeer je antwoorden maar ik lees 'ik vind', 'zelf maak ik geen onderscheid', dat telt toch helemaal niet?

Edit (stukje uit reglementen Glory die ik nog had):

1.2.23. Trainers and seconds
A. Each participant may be supported by a trainer/coach and two seconds. Only one second is allowed to administer care in the ring inside the ropes. In total, the fighter may be assisted by three corner men. The names of these three corner men must be submitted during the rules meeting.
B. The trainer, seconds and the contestants must be present at least two hours before the matches start, and for the weighing in and medical examination.
C. The trainer must ensure that a contestant is entirely kitted out in match attire, is wearing the mandatory mouth guard and groin guard and the permitted boxing gloves.
D. The trainer and seconds are forbidden from entering the ring during the match. The ring may only be entered on the instructions of the referee and in the rest intervals of the match.
E. By means of notifying the regulatory official in their corner or throwing the towel or sponge into the ring, the trainer can prematurely end his contestant’s participation in the match.
F. When the signal “seconds out” is given by the timekeeper or announcer before the beginning of a round, the trainer and seconds must immediately leave the ring and not enter it before the end of the round has been announced.
G. The trainer and the seconds must ensure the timely positioning and removal of their contestant’s chair.
H. It is strictly forbidden to deform or break the gloves. Hitting the ring mat as a gesture of encouragement is forbidden. Throwing refreshing substances such as water and other objects at contestants is also forbidden.
I. Trainers and seconds must conduct themselves in accordance with the regulations. They may be given a warning by the referee if they fail to observe the regulations. In the event of persistent violation, they may be removed from the ring. The referee also has the option of issuing a caution, warning or penalty, or to disqualify the contestant whose trainer is in violation.
J. The trainers and seconds must be dressed in sportswear that is sportsmanlike, clean and undamaged.
K. During the match the trainers and seconds must sit on the designated seats in the designated 16 area.
L. The head coach is also responsible for the conduct of his seconds.
M. If the referee wishes to consult with the ring doctor during the match owing to an injury and requests the ring doctor to enter the ring for that purpose, the relevant trainer or second may not accompany the doctor into the ring. Trainers or seconds are prohibited from entering the ring in such cases.
N. Trainers and seconds are prohibited from approaching the officials during the matches or to protest against a decision made by the referee or match management. Protests may only be submitted in writing within one month after the event. The surety fees for processing a protest amount to €750.
O. During the entrance/walkout of the fighter to the ring, no corner man is allowed to accompany him. The corner men will be escorted to the ring by production and or regulatory staff.

Als het door knippen verboden is dan is het zo, maar ik vind je beoordeling wat overdreven namelijk het vinden dat hoefijzer hetzelfde is als een doorgeknipte duimpje, als er sprake is van 1 handschoen is t in theorie heel goed mogelijk dat het door warming up komt zijn beide doorgeknipt dan lijkt het toch meer op opzet.

Hoefijzer is wat mij betreft zwarte lijst en overal een verbod.

taygym
13-05-2015, 13:17
1.2.19. Vaseline and oil
The use of Vaseline on the face is permitted to a limited extent. The referee determines whether or not this is the case. The presence of oils on fighters’ bodies is prohibited.


Duidelijk. Maar als een Glory secondant in de ene hoek verbied om vaseline bij te smeren (omdat hij denkt dat dit tegen de regels is) en in de andere hoek mag het wel dan is dit fout bij de organisatie. Goed dat jij het voor ze opneemt maar er zitten nog best wat schoonheidsfoutjes in die regels. Voorbeeld: De rust tussen de rondes bij titelpartijen is 1 minuut. In hun reglement staat 1 1/2 minuut:

A. A GLORY World Series International World Title fight always consists of five rounds of three minutes each. In exceptional cases of a draw after five rounds, the champion remains the champion. In the event of a vacant title, the highest ranking fighter wins. The rest interval time for title fights of five three-minute rounds is one and a half minutes. In the event the fight is extended with extra rounds, the interval between the extra rounds is also fixed at one and a half minutes

lopez86
13-05-2015, 13:18
Ingeknipte duim zie ik meer dan eens gebeuren hier op gala's, en dat is om meer grip te kunnen hebben in en om de clinch.
Nooit heb ik gezien of gehoord dat iemand dat bewust doet om een duim in tegenstanders oog te duwen.

sportfan
13-05-2015, 13:49
Ingeknipte duim zie ik meer dan eens gebeuren hier op gala's, en dat is om meer grip te kunnen hebben in en om de clinch.
Nooit heb ik gezien of gehoord dat iemand dat bewust doet om een duim in tegenstanders oog te duwen.

En ik heb nog nooit gehoord dat je bij Glory mag clinchen :-). In Nederland mag ook je ook niet in handschoenen knippen ik weet niet of er iemand van een van de Nederlandse bonden meeleest?

Fasada
13-05-2015, 13:51
En ik heb nog nooit gehoord dat je bij Glory mag clinchen :-). In Nederland mag ook je ook niet in handschoenen knippen ik weet niet of er iemand van een van de Nederlandse bonden meeleest?

Moet je de laatste partij Simon Marcus vs Artem Levin zien hahahahaha, lijkt mij niet de bedoeling dat je in handschoenen mag knippen...

sportfan
13-05-2015, 13:53
Moet je de laatste partij Simon Marcus vs Artem Levin zien hahahahaha, lijkt mij niet de bedoeling dat je in handschoenen mag knippen...

Ahum.. ja dat was een drama. Die Levin heeft 5 ronden lang de partij verknald... maar goed dat is een ander onderwerp.

Facade
13-05-2015, 14:44
Los van wat er gebeurd is, geven de regels -voor zover ik die even doorgenomen heb- Glory niet de bevoegdheid om Flamingo levenslang te schorsen. Er worden enkele verboden genoemd, maar niet wat de sanctie is die daarbij hoort. Dat geldt ook voor het knoeien met handschoenen. Volgens mij moet je daarom hier wezen:

"1.2.24. Penalties and fines
· If a fighter is disqualified for intentionally using a prohibited technique and is disqualified on these grounds by the referee, the fighter will be penalized with a financial fine of a maximum of 100% of the appearance money and suspended from partaking in matches for a maximum of one year.

· If the fighter is disqualified on the basis of a different rule in the regulations leading to disqualification, the fighter will be penalized with a financial fine of a maximum of 100% of the appearance money and suspended from partaking in matches for a maximum of one year."

Volgens mij valt het onder het tweede, maar in beide gevallen is het Ristie die bestraft moet worden (the fighter). Ik zie geen grondslag om een trainer te schorsen, laat staan levenslang. Ik moet wel toegeven dat ik geen zin had om alles te lezen, maar het lijkt me sterk.

Bromios
13-05-2015, 15:09
Ik vind het buitengewoon vreemd dat Glory niet eerst met een persbericht komt. Nou is het een kut organisatie dus het kan natuurlijk wel. maar nu speculeren we over iets wat er misschien helemaal niet is.

Nosferatu187
13-05-2015, 15:15
lol @ mensen die denken dat dit komt door het opwarmen.

sportfan
13-05-2015, 15:42
Los van wat er gebeurd is, geven de regels -voor zover ik die even doorgenomen heb- Glory niet de bevoegdheid om Flamingo levenslang te schorsen. Er worden enkele verboden genoemd, maar niet wat de sanctie is die daarbij hoort. Dat geldt ook voor het knoeien met handschoenen. Volgens mij moet je daarom hier wezen:

"1.2.24. Penalties and fines
· If a fighter is disqualified for intentionally using a prohibited technique and is disqualified on these grounds by the referee, the fighter will be penalized with a financial fine of a maximum of 100% of the appearance money and suspended from partaking in matches for a maximum of one year.

· If the fighter is disqualified on the basis of a different rule in the regulations leading to disqualification, the fighter will be penalized with a financial fine of a maximum of 100% of the appearance money and suspended from partaking in matches for a maximum of one year."

Volgens mij valt het onder het tweede, maar in beide gevallen is het Ristie die bestraft moet worden (the fighter). Ik zie geen grondslag om een trainer te schorsen, laat staan levenslang. Ik moet wel toegeven dat ik geen zin had om alles te lezen, maar het lijkt me sterk.

Check nog eens de regels voor de 'trainers en seconds' en mijn dik gearceerde:

1.2.23. Trainers and seconds
A. Each participant may be supported by a trainer/coach and two seconds. Only one second is allowed to administer care in the ring inside the ropes. In total, the fighter may be assisted by three corner men. The names of these three corner men must be submitted during the rules meeting.
B. The trainer, seconds and the contestants must be present at least two hours before the matches start, and for the weighing in and medical examination.
C. The trainer must ensure that a contestant is entirely kitted out in match attire, is wearing the mandatory mouth guard and groin guard and the permitted boxing gloves.
D. The trainer and seconds are forbidden from entering the ring during the match. The ring may only be entered on the instructions of the referee and in the rest intervals of the match.
E. By means of notifying the regulatory official in their corner or throwing the towel or sponge into the ring, the trainer can prematurely end his contestant’s participation in the match.
F. When the signal “seconds out” is given by the timekeeper or announcer before the beginning of a round, the trainer and seconds must immediately leave the ring and not enter it before the end of the round has been announced.
G. The trainer and the seconds must ensure the timely positioning and removal of their contestant’s chair.
H. It is strictly forbidden to deform or break the gloves. Hitting the ring mat as a gesture of encouragement is forbidden. Throwing refreshing substances such as water and other objects at contestants is also forbidden.
I. Trainers and seconds must conduct themselves in accordance with the regulations. They may be given a warning by the referee if they fail to observe the regulations. In the event of persistent violation, they may be removed from the ring. The referee also has the option of issuing a caution, warning or penalty, or to disqualify the contestant whose trainer is in violation.
J. The trainers and seconds must be dressed in sportswear that is sportsmanlike, clean and undamaged.
K. During the match the trainers and seconds must sit on the designated seats in the designated 16 area.
L. The head coach is also responsible for the conduct of his seconds.
M. If the referee wishes to consult with the ring doctor during the match owing to an injury and requests the ring doctor to enter the ring for that purpose, the relevant trainer or second may not accompany the doctor into the ring. Trainers or seconds are prohibited from entering the ring in such cases.
N. Trainers and seconds are prohibited from approaching the officials during the matches or to protest against a decision made by the referee or match management. Protests may only be submitted in writing within one month after the event. The surety fees for processing a protest amount to €750.
O. During the entrance/walkout of the fighter to the ring, no corner man is allowed to accompany him. The corner men will be escorted to the ring by production and or regulatory staff.

- Dit valt dus onder verantwoording van de hoofdtrainer en kan dus ook niet zijn assistenten naar voren schuiven.

sportfan
13-05-2015, 15:43
lol @ mensen die denken dat dit komt door het opwarmen.

:-) ja die vond ik ook mooi... hoe vaak scheuren de duimen los van trainingshandschoenen die sommigen al maanden/jaren gebruiken?

tarantula
13-05-2015, 15:59
lol @ mensen die denken dat dit komt door het opwarmen.

Lol is dat jij niet begrijpend kan lezen, ik zei niet dat het daadwerkelijk daar door kwam maar dat het in theorie mogelijk is, voor zo een zware straf vind ik dat er uitgesloten moet worden of er dingen onopzettelijk zijn gedaan of niet, en een scheurtje tijdens opwarmen (ik zeg niet dat het zo is) is wel mogelijk denk aan een fabrieksfout van de handschoen bijvoorbeeld.

Facade
13-05-2015, 16:27
Check nog eens de regels voor de 'trainers en seconds' en mijn dik gearceerde:

1.2.23. Trainers and seconds
A. Each participant may be supported by a trainer/coach and two seconds. Only one second is allowed to administer care in the ring inside the ropes. In total, the fighter may be assisted by three corner men. The names of these three corner men must be submitted during the rules meeting.
B. The trainer, seconds and the contestants must be present at least two hours before the matches start, and for the weighing in and medical examination.
C. The trainer must ensure that a contestant is entirely kitted out in match attire, is wearing the mandatory mouth guard and groin guard and the permitted boxing gloves.
D. The trainer and seconds are forbidden from entering the ring during the match. The ring may only be entered on the instructions of the referee and in the rest intervals of the match.
E. By means of notifying the regulatory official in their corner or throwing the towel or sponge into the ring, the trainer can prematurely end his contestant’s participation in the match.
F. When the signal “seconds out” is given by the timekeeper or announcer before the beginning of a round, the trainer and seconds must immediately leave the ring and not enter it before the end of the round has been announced.
G. The trainer and the seconds must ensure the timely positioning and removal of their contestant’s chair.
H. It is strictly forbidden to deform or break the gloves. Hitting the ring mat as a gesture of encouragement is forbidden. Throwing refreshing substances such as water and other objects at contestants is also forbidden.
I. Trainers and seconds must conduct themselves in accordance with the regulations. They may be given a warning by the referee if they fail to observe the regulations. In the event of persistent violation, they may be removed from the ring. The referee also has the option of issuing a caution, warning or penalty, or to disqualify the contestant whose trainer is in violation.
J. The trainers and seconds must be dressed in sportswear that is sportsmanlike, clean and undamaged.
K. During the match the trainers and seconds must sit on the designated seats in the designated 16 area.
L. The head coach is also responsible for the conduct of his seconds.
M. If the referee wishes to consult with the ring doctor during the match owing to an injury and requests the ring doctor to enter the ring for that purpose, the relevant trainer or second may not accompany the doctor into the ring. Trainers or seconds are prohibited from entering the ring in such cases.
N. Trainers and seconds are prohibited from approaching the officials during the matches or to protest against a decision made by the referee or match management. Protests may only be submitted in writing within one month after the event. The surety fees for processing a protest amount to €750.
O. During the entrance/walkout of the fighter to the ring, no corner man is allowed to accompany him. The corner men will be escorted to the ring by production and or regulatory staff.

- Dit valt dus onder verantwoording van de hoofdtrainer en kan dus ook niet zijn assistenten naar voren schuiven.

1.2.23 benoemt dit als overtreding inderdaad en maakt de trainer verantwoordelijk voor de handelingen van z'n hulp, maar noemt niet wat voor straf erbij hoort. Ik heb ook niet een artikel kunnen vinden waarin enige bevoegdheid wordt gegeven de strafmaat dan maar zelf te bepalen. Het kan zijn dat ik dat artikel niet heb gevonden natuurlijk.

Daarom kijk ik naar de straffen (1.2.24). Die zijn allemaal bedoeld voor vrij specifieke situaties. Alleen punt 2 lijkt in aanmerking te kunnen komen voor meer generieke overtredingen. Wanneer 'een andere regel' (zie onderstreepte) wordt overtreden, kan de vechter bestraft worden. Omdat geen concrete bestraffing wordt genoemd voor het knoeien met handschoenen, maar dit wel een overtreding is, moet je het dus daar zoeken. Dat zou namelijk een van de andere verboden kunnen zijn zoals jij die noemt. Deze overtreding moet dan echter wel hebben geleid tot diskwalificatie (zie tevens onderstreepte). Hiervan is geen sprake. Dat een trainer verantwoordelijk is, doet daarnaast niet af aan het feit dat het bestraffende artikel zich richt op de vechter. Het maakt niet uit wie wat doet, de vechter wordt bestraft. Wat die verantwoordelijkheid precies inhoudt voor de trainer, is dus vrij onduidelijk. Het gaat te ver om alleen daarom te stellen dat overal waar staat 'the fighter' je eigenlijk ook moet lezen 'the trainer'. Maar goed e.e.a. onder voorbehoud, als ergens staat dat het wel zomaar kan zie ik het graag. Zie onderstaand de regel waar ik op doel.

"If the fighter is disqualified on the basis of a different rule in the regulations leading to disqualification, the fighter will be penalized with a financial fine of a maximum of 100% of the appearance money and suspended from partaking in matches for a maximum of one year"

Nosferatu187
13-05-2015, 16:34
:-) ja die vond ik ook mooi... hoe vaak scheuren de duimen los van trainingshandschoenen die sommigen al maanden/jaren gebruiken?

nooit natuurlijk want daar zijn ze voor gemaakt.

Nosferatu187
13-05-2015, 16:35
Lol is dat jij niet begrijpend kan lezen, ik zei niet dat het daadwerkelijk daar door kwam maar dat het in theorie mogelijk is, voor zo een zware straf vind ik dat er uitgesloten moet worden of er dingen onopzettelijk zijn gedaan of niet, en een scheurtje tijdens opwarmen (ik zeg niet dat het zo is) is wel mogelijk denk aan een fabrieksfout van de handschoen bijvoorbeeld.

ga ergens anders spelen aub dat knippen is een bewuste tactiek (illegaal) wat gebruikt word.

sportfan
13-05-2015, 16:39
1.2.23 benoemt dit als overtreding inderdaad en maakt de trainer verantwoordelijk voor de handelingen van z'n hulp, maar noemt niet wat voor straf erbij hoort. Ik heb ook niet een artikel kunnen vinden waarin enige bevoegdheid wordt gegeven de strafmaat dan maar zelf te bepalen. Het kan zijn dat ik dat artikel niet heb gevonden natuurlijk.

Daarom kijk ik naar de straffen (1.2.24). Die zijn allemaal bedoeld voor vrij specifieke situaties. Alleen punt 2 lijkt in aanmerking te kunnen komen voor meer generieke overtredingen. Wanneer een 'een andere regel' (zie onderstreepte) wordt overtreden, kan de vechter bestraft worden. Omdat geen concrete bestraffing wordt genoemd voor het knoeien met handschoenen, maar dit wel een overtreding is, moet je het dus daar zoeken. Dat zou namelijk een van de andere verboden kunnen zijn zoals jij die noemt. Deze overtreding moet dan echter wel hebben geleid tot diskwalificatie (zie tevens onderstreepte). Hiervan is geen sprake. Dat een trainer verantwoordelijk is, doet daarnaast niet af aan het feit dat het bestraffende artikel zich richt op de vechter. Het maakt niet uit wie wat doet, de vechter wordt bestraft. Wat die verantwoordelijkheid precies inhoudt voor de trainer, is dus vrij onduidelijk. Het gaat te ver om alleen daarom te stellen dat overal waar staat 'the fighter' je eigenlijk ook moet lezen 'the trainer'. Maar goed e.e.a. onder voorbehoud, als ergens staat dat het wel zomaar kan zie ik het graag. Zie onderstaand de regel waar ik op doel.

"If the fighter is disqualified on the basis of a different rule in the regulations leading to disqualification, the fighter will be penalized with a financial fine of a maximum of 100% of the appearance money and suspended from partaking in matches for a maximum of one year"


Ik denk dat je het verschil moet zien in een overtreding tijdens een wedstrijd en een misdrijf met voorbedachte rade (de doorgeknipte duimen van de handschoenen en de na het vastmaken van de handschoenen (of abusievelijk niet opgemerkte losgelaten duimen van de handschoenen).

Daarnaast klopt het wel wat je zegt omdat de vechter inderdaad een geldboete heeft gekregen.

Ik vind je redenatie erg bijzonder maar begrijp het wel als je niet vaak in kleedkamers komt (no offense). We staan met zijn allen voor een schone sport en 1 bond/autoriteit maar wanneer een trainer/vechter/team besluit de door de organisatie verstrekte wedstrijdhandschoenen aan te passen (om wat voor reden dan ook) dan proberen we dit te verdedigen...

Facade
13-05-2015, 16:48
Ik snap wel dat je er in het kader van wat 'we allemaal willen' er anders over denkt. Maar dat doet nou eenmaal niet veel af aan hoe Glory het zelf heeft geregeld. Ik denk niet dat het een oplossing is om mensen die kennelijk veel in de kleedkamers komen de regels dan maar zelf te laten bedenken. Die regels heb je juist nodig zodat niet mensen met allerlei belangen naar eigen inzicht gaan handelen.

sportfan
13-05-2015, 16:51
Ik snap wel dat je er in het kader van wat 'we allemaal willen' er anders over denkt. Maar dat doet nou eenmaal niet veel af aan hoe Glory het zelf heeft geregeld. Ik denk niet dat het een oplossing is om mensen die kennelijk veel in de kleedkamers komen de regels dan maar zelf te laten bedenken. Die regels heb je juist nodig zodat niet mensen met allerlei belangen naar eigen inzicht gaan handelen.

Je snapt me helemaal niet blijkbaar of je probeert om me heen te draaien of mijn woorden te verdraaien.

1. Glory heeft regels;
2. De regels zijn vooraf met medeweten van hoofdcoach overtreden.
3. Team is betrapt voorafgaand wedstrijd.
4. Coach geschorst en vechter geldboete.

Zo hoort het toch? De regels zijn er al en worden een keer netjes nageleefd....

Facade
13-05-2015, 17:16
Jij brengt het onderscheid aan tussen een overtreding voor of tijdens de wedstrijd. De regels doen dat echter niet.

1. klopt
2. klopt
3. De regels kennen geen waarde toe aan deze omstandigheid...
4. regels geven hier geen grondslag voor. Zie eerdere post

De regels zijn dus niet nageleefd door Ristie en consorten, maar je moet dan wel iets hebben waar je in regelt wat er dan gebeurt. De situatie zoals die zich nu voordoet, wordt niet besproken in de regels. Enkel staat er dat het niet mag. De oplossing die er nu aan verbonden wordt, is om het dan naar eigen inzicht in te vullen. De levenslange schorsing komt uit de hoge hoed en de boete ook.

Fasada
13-05-2015, 17:17
Je snapt me helemaal niet blijkbaar of je probeert om me heen te draaien of mijn woorden te verdraaien.

1. Glory heeft regels;
2. De regels zijn vooraf met medeweten van hoofdcoach overtreden.
3. Team is betrapt voorafgaand wedstrijd.
4. Coach geschorst en vechter geldboete.

Zo hoort het toch? De regels zijn er al en worden een keer netjes nageleefd....

Ik denk dat Facade vooral bedoeld dat de regels er wel zijn maar dat er niets wordt gezegd over de bestrafing van zo een regel. In de regelementen die Facade aanhaalt staat er wel iets over en die stellen dat er een maximale straf van één jaar schorsing op staat en/of een geldboete. Nu krijgt een trainer een vrij uitzonderlijke straf namelijk een levenslange schorsing. Zoals ik al eerder in de discussie zei vind ik dat veel te zwaar voor het vergrijp, daar kan jij anders over denken en daar kan Glory anders over denken maar ik vind het gewoon vreemd dat een trainer in dit geval anders (en zwaarder) wordt bestraft dan de vechter...

sportfan
13-05-2015, 17:23
De situatie zoals die zich nu voordoet, wordt niet besproken in de regels. Enkel staat er dat het niet mag.

???

sportfan
13-05-2015, 17:33
Nog wat oude documenten gevonden:


Glory/ISKA

DRESSING ROOM AND RINGSIDE PROTOCOLS
• Upon arrival to the venue you will be assigned a dressing room and your bags will be inspected.
• Only licensed individuals working the corners are allowed in dressing room. Exceptions require prior
permission. Only take fight articles into the dressing room; unauthorized items may be confiscated.
• Only fresh, raw vegetables and fruits are allowed in the dressing rooms. No other food, vitamins or
supplements of any kind are allowed in the dressing room.
• Only water, PowerAde and Gatorade in their original, sealed containers may be consumed in the
dressing room. NO ENERGY DRINKS of any kind including Five Hour energy, Red Bull, Rock Star or
and other stimulants or formulas.
• Any alcohol, controlled substances or any enhancing substance is grounds for immediate suspension.
• Henna type tattoos and piercing accessories are prohibited. Use only soft materials to tie hair; makeup
of any kind is prohibited.
• Don’t start hand wrapping without an Inspector present. Use only the gauze and tape provided by the
promotion. Don’t put your gloves on until an inspector has signed-off on your hand wraps.
• You may use a moderate amount of tape to support each ankle (must be approved and signed by an
inspector). If a fighter tapes his ankle the tape must be covered by a single, form-fitted elastic or
neoprene ankle sleeve. If you elect to wear a knee brace or support it must be elastic or neoprene and
may not have any plastic or metal supports that could be potentially damaging to you or your opponent.
No braces or supporters of any kind may be worn the elbows.
• Nothing shall be written on the torso, arms or legs (no human billboards).
• Approved KICKBOXING Trunks with nothing crude or abusive written on them will be worn.
• Compression Shorts may be worn beneath the approved kickboxing trunks as long as they do not
extend to far beyond the hem of trunks.
• No walk-out banners are allowed.
• Nothing but a light coat of Vaseline on the face; nothing on the body.
• All fight teams should have a fitted mouthpiece for their fighter plus a second, back up mouthpiece
available in the corner at ringside.
• Only water is allowed in the corner, and ice must be in a sealed container (ice bag or zip lock).
• All fighters are required to have a post-fight physical exam administered at ringside by a supervising
physician. Failure to cooperate will lead to an extended suspension.

Facade
13-05-2015, 17:44
Inderdaad doel ik op wat Fasada zegt.

Kijk nog eens naar je eigen punt 1: "Glory heeft regels"
Bij deze regels horen ook de regels van bestraffing en die moeten net als de andere regels worden nageleefd.

Ristie etc. overtreden een regel.
Glory heeft regels over situaties waarop een straf volgt (1.2.24). Wanneer een vechter gediskwalificeerd wordt dan gebeurt er X, Y, en Z. Zonder reden te laat verschijnen leidt tot 25% boete. Et cetera. Dit zijn allemaal situaties waarop een straf volgt.

Nu is er een situatie die wel als overtreding wordt benoemd, maar waarbij niet gesteld wordt wat de bestraffing is. Glory heeft een generiek artikel waarin 'andere overtredingen' voor bestraffing kunnen zorgen, maar deze is slechts mogelijk wanneer deze leidt tot diskwalificatie (zie vorige post). Daarvan is geen sprake. Daarom zit je nu in een soort niemandsland. Daarom zeg ik dat de situatie zoals die zich nu voordoet niet wordt besproken.

Vergelijk het met: stelen mag niet. Nergens staat wat voor straf hierop staat. Je krijgt dan maar de doodstraf. Dat is een beetje wat hier gebeurt. Knoeien met handschoenen mag niet. Nergens staat wat voor straf hierop staat onder deze omstandigheden (zie opm. diskwalificatie). Je wordt dan maar levenslang geschorst.

Sorry, veel duidelijker kan ik m'n punt niet verwoorden helaas. Misschien zijn er andere regels op van toepassing dan ik denk(?) in welk geval ik direct m'n mond houd, maar obv deze info vind ik het erg vreemd en zou ik die boete niet zomaar betalen.

tarantula
13-05-2015, 18:18
ga ergens anders spelen aub dat knippen is een bewuste tactiek (illegaal) wat gebruikt word.

Ik speel hier en. Was jij erbij in de kleedkamer zwartwit denker.

Nosferatu187
13-05-2015, 18:39
ja ik was erbij ik zat in de handschoen van ristie.

Ronald
13-05-2015, 21:10
Wat mij opvalt aan het hele gebeuren is dat het niet gaat om een reguliere check van de handschoenen. Ristie staat al klaar in de ring; de ringspeaker is al aan het aankondigen. Op 3.03 in het filmpje komt er alsnog een man naar de hoek van Ristie toelopen, die vervolgens gebaard naar de scheids dat hij even mee moet komen kijken. Dat is op zich toch ongebruikelijk. Op 3.08 kijkt de man gelijk gericht naar de handschoenen, dus geen algemene controle ofzo, gewoon puur gericht op het defect dat geconstateerd werd. Op 3.11 wordt ook gelijk de handschoen losgemaakt.

Waar ik dan benieuwd naar ben: wat heeft er toe geleid dat deze man alsnog naar de ring kwam om een extra controle uit te voeren?


https://www.youtube.com/watch?v=YJJ_BqPv85M

appelsap
13-05-2015, 21:51
Wat mij opvalt aan het hele gebeuren is dat het niet gaat om een reguliere check van de handschoenen. Ristie staat al klaar in de ring; de ringspeaker is al aan het aankondigen. Op 3.03 in het filmpje komt er alsnog een man naar de hoek van Ristie toelopen, die vervolgens gebaard naar de scheids dat hij even mee moet komen kijken. Dat is op zich toch ongebruikelijk. Op 3.08 kijkt de man gelijk gericht naar de handschoenen, dus geen algemene controle ofzo, gewoon puur gericht op het defect dat geconstateerd werd. Op 3.11 wordt ook gelijk de handschoen losgemaakt.

Waar ik dan benieuwd naar ben: wat heeft er toe geleid dat deze man alsnog naar de ring kwam om een extra controle uit te voeren?


https://www.youtube.com/watch?v=YJJ_BqPv85M


Glory official heeft stiekem geknipt in de kleedkamer, om Roberto en Andy een loer te draaien. Het schijnt dat een van de twee aan het whatsappen was met de vriendin van een executive bij Glory. Payback is a bitch.

mario the count
13-05-2015, 23:16
De straf van flamingo is niet proportioneel als je het mij vraagt.

BIG Lebowski
14-05-2015, 02:36
"Zoals elke evenement zijn de handschoenen gewoon voor aanvang gecontroleerd en zijn in bijzijn van iemand van de organisatie aangetrokken in de kleedkamer", zegt Flamingo. "Jullie zijn schuldig", roepen Black Label en Glory in koor.

Dus het is veel te vroeg om conclusies te trekken en mensen aan de schandpaal te spijkeren.

Bosnier91
14-05-2015, 12:37
Als er een official bij heeft gestaan, gekeken, en akkoord gegeven om de ring in te gaan is schuld nergens anders te zoeken dan bij de staff van Glory zelf. Als het in de tussentijd is gebeurd, dan is de handschoen opzettelijk bewerkt door de trainer en/of vechter. Ik weet uit ervaring dat je in beide gevallen een duim in je oog kunt krijgen, maar of een handschoen met een losgeknipte duim meer schadelijk is weet ik eerlijk gezegd niet. Ik heb in kleedkamers meegemaakt dat de duim werd losgeknipt omdat de vechters dit fijner vonden zitten. Ook heb ik vechters horen zeggen dat hun trainings handschoenen op de sportschool ook een losse duim hebben. Dus raar is het niet. In mijn ogen had dit eerst wat dieper onderzocht moeten worden, en was een persbericht niet direct nodig want daar kun je schade aan beide kanten mee aanrichten. Je kunt de vechter/trainer beschadigen mocht het niet waar zijn of anders, en je loopt zelf als organisatie een flinke flater op door leugens de wereld in te helpen. Dat komt nogal onprofessioneel over. Hier nog een stukje over de duim bij bokshandschoenen, wel interessant om te lezen. http://www.thesportsdoctor.com/hiddenthumb.html

lopez86
14-05-2015, 15:49
Glory official heeft stiekem geknipt in de kleedkamer, om Roberto en Andy een loer te draaien. Het schijnt dat een van de twee aan het whatsappen was met de vriendin van een executive bij Glory. Payback is a bitch.

Tell me more.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/66/f9/c7/66f9c78ac8658272453661846b77a4e5.jpg

Nosferatu187
14-05-2015, 16:11
het is allemaal een complot van glory.

Anderson
14-05-2015, 19:42
idd een groot complot

FMACH
14-05-2015, 20:54
Nog wat oude documenten gevonden:


Glory/ISKA

DRESSING ROOM AND RINGSIDE PROTOCOLS
• Upon arrival to the venue you will be assigned a dressing room and your bags will be inspected.
• Only licensed individuals working the corners are allowed in dressing room. Exceptions require prior
permission. Only take fight articles into the dressing room; unauthorized items may be confiscated.
• Only fresh, raw vegetables and fruits are allowed in the dressing rooms. No other food, vitamins or
supplements of any kind are allowed in the dressing room.
• Only water, PowerAde and Gatorade in their original, sealed containers may be consumed in the
dressing room. NO ENERGY DRINKS of any kind including Five Hour energy, Red Bull, Rock Star or
and other stimulants or formulas.
• Any alcohol, controlled substances or any enhancing substance is grounds for immediate suspension.
• Henna type tattoos and piercing accessories are prohibited. Use only soft materials to tie hair; makeup
of any kind is prohibited.
• Don’t start hand wrapping without an Inspector present. Use only the gauze and tape provided by the
promotion. Don’t put your gloves on until an inspector has signed-off on your hand wraps.
• You may use a moderate amount of tape to support each ankle (must be approved and signed by an
inspector). If a fighter tapes his ankle the tape must be covered by a single, form-fitted elastic or
neoprene ankle sleeve. If you elect to wear a knee brace or support it must be elastic or neoprene and
may not have any plastic or metal supports that could be potentially damaging to you or your opponent.
No braces or supporters of any kind may be worn the elbows.
• Nothing shall be written on the torso, arms or legs (no human billboards).
• Approved KICKBOXING Trunks with nothing crude or abusive written on them will be worn.
• Compression Shorts may be worn beneath the approved kickboxing trunks as long as they do not
extend to far beyond the hem of trunks.
• No walk-out banners are allowed.
• Nothing but a light coat of Vaseline on the face; nothing on the body.
• All fight teams should have a fitted mouthpiece for their fighter plus a second, back up mouthpiece
available in the corner at ringside.
• Only water is allowed in the corner, and ice must be in a sealed container (ice bag or zip lock).
• All fighters are required to have a post-fight physical exam administered at ringside by a supervising
physician. Failure to cooperate will lead to an extended suspension.

Those ISKA rules are really nice to follow but how comes that they are not able to place correct judges?
See the stupid incident in Dubai at GFC......the judges should be put in jail. So i really wonder what is going on there......

Nosferatu187
14-05-2015, 22:15
how comes you don't speaka engrish?

FMACH
14-05-2015, 22:44
how comes you don't speaka engrish?


Ik kan niet schrijven nederlands, maar lezen en spreken, sry

cornelus
14-05-2015, 23:11
Zo wat een raar verhaal.... hier is iets aan het handje

e-type
15-05-2015, 00:06
Glory official heeft stiekem geknipt in de kleedkamer, om Roberto en Andy een loer te draaien. Het schijnt dat een van de twee aan het whatsappen was met de vriendin van een executive bij Glory. Payback is a bitch.

Eén van de twee? Dat moet dan Ristie geweest zijn. Die had tenminste twee vrije duimen om te Appen.

sacke
15-05-2015, 00:22
Eén van de twee? Dat moet dan Ristie geweest zijn. Die had tenminste twee vrije duimen om te Appen.

LOL!

quagmire
15-05-2015, 12:28
Hahaha

RedDawn
15-05-2015, 13:35
Misschien hebben ze in de handschoenen geknipt na de controle in de kleedkamer. Mocht dat zo zijn, vind ik het echt een slechte streek van Ristie en zijn trainer.

Flabbert
15-05-2015, 14:12
Eén van de twee? Dat moet dan Ristie geweest zijn. Die had tenminste twee vrije duimen om te Appen.


hahaha You must spread some Reputation around before giving it to e-type again.