PDA

View Full Version : Kijkcijfers Glory 22



RedDawn
09-06-2015, 16:49
Glory 22 heeft slechts 152.000 kijkers getrokken in de VS. Een dieptepunt.

Dat heeft natuurlijk te maken met het tijdverschil met Frankrijk. Misschien dat Glory daarom een lange tijd geen gala´s in Europa heeft gehouden?

Eindbaas
09-06-2015, 17:41
Ze mogen wel wat meer gala's organiseren in Europa. Hier zitten meer fans.

Kay
09-06-2015, 18:27
Is er ook bekend hoeveel kijkers er in Europa waren? Ben daar wel benieuwd naar.

mario the count
09-06-2015, 18:35
Is er ook bekend hoeveel kijkers er in Europa waren? Ben daar wel benieuwd naar.

Stuk of 3.

Jabdealer
10-06-2015, 00:51
Spike heeft dit event rond 12u vrijdagmiddag uitgezonden begreep ik, en het 'savonds ook niet herhaald.

Dus deze kijkcijfers zijn wel te verklaren

BIG Lebowski
10-06-2015, 01:03
Glory 22 heeft slechts 152.000 kijkers getrokken in de VS. Een dieptepunt.

Dat heeft natuurlijk te maken met het tijdverschil met Frankrijk. Misschien dat Glory daarom een lange tijd geen gala´s in Europa heeft gehouden?

Denk je dat nou echt? Glory is gewoon niet interessant genoeg meer om je bed voor uit te komen. Niet in NL en niet in USA.

LightHeavyWeight
10-06-2015, 12:01
Als Fox nou een vechtsportkanaal zou releasen wil ik er best voor betalen. UFC, Glory en misschien een andere promotie. Maar ik koop gewoon geen ppv, ben ik misschien te Nederlands voor.
Kickboksen is populair in Europa, ook in Polen wordt er bijvoorbeeld veel gekickbokst dus neem die doelgroep gewoon serieus.

Fasada
10-06-2015, 12:50
Denk je dat nou echt? Glory is gewoon niet interessant genoeg meer om je bed voor uit te komen. Niet in NL en niet in USA.

Nou dat is een feit! De cijfers bewijzen het toch. Waar zij op de vrijdagavond gewoon normaal 500.000 kijkers hebben en nu op 152.000 met niet een slechtere kaart dan Glory 21 dan is het logisch dat dit vooral te maken heeft met de tijdstip waar het op gehouden wordt. Ik weet niet wat jij normaal op vrijdagmiddag aan het doen ben rond 12.00 maar ik ben dan gewoon aan het werk en denk dat dit ook geldt voor mensen in Amerika, sterker nog ik vind 152.000 kijkers nog best veel

Als SpikeTV nou ook in Europa te zien was en zij hadden deze cijfers dan kan ik je opmerking wel begrijpen. Ik ga mijn bed ook niet meer uit of blijf wakker voor een 'normale' UFC. Zoald die van a.s. zaterdag met zelfs een zwaargewicht titel gevecht ga ik gewoon lekker de volgende dag kijken...

De haat tegen Glory (wel of niet terecht) begint nu wel echt de overhand te nemen. Ik weet niet of je dit evenement live heb gekeken maar heb echt genoten. Het zijn weliswaar niet de K-1 tijden maar de productie en de gevechten waren gewoon top als je het mij vraagt. Sittichai eindelijk een keer goed in actie gezien ipv een klote youtube video uit China en ook Rico wordt steeds beter en dan zie je toch leuke nieuwe jongens als Mkwessa en Jauncey doorbreken, ik vond het meer dan geslaagd Glory show.

Heb echt het gevoel dat de mensen die zo negatief zijn en constant alles bekijken met het glas is half leeg mentaliteit niet eens de show hebben gezien.

Vince
10-06-2015, 21:38
Goeie kaart had gewoon rond 6 uur in de usa moeten worden vertoond. Iedereen klaar met werk. Gemiste kans van spike niet van glory. Verdomd mooie kaart was het ik heb met veel plezier gekeken.

e-type
11-06-2015, 00:30
Nou dat is een feit! De cijfers bewijzen het toch. Waar zij op de vrijdagavond gewoon normaal 500.000 kijkers hebben en nu op 152.000 met niet een slechtere kaart dan Glory 21 dan is het logisch dat dit vooral te maken heeft met de tijdstip waar het op gehouden wordt. Ik weet niet wat jij normaal op vrijdagmiddag aan het doen ben rond 12.00 maar ik ben dan gewoon aan het werk en denk dat dit ook geldt voor mensen in Amerika, sterker nog ik vind 152.000 kijkers nog best veel

Als SpikeTV nou ook in Europa te zien was en zij hadden deze cijfers dan kan ik je opmerking wel begrijpen. Ik ga mijn bed ook niet meer uit of blijf wakker voor een 'normale' UFC. Zoald die van a.s. zaterdag met zelfs een zwaargewicht titel gevecht ga ik gewoon lekker de volgende dag kijken...

De haat tegen Glory (wel of niet terecht) begint nu wel echt de overhand te nemen. Ik weet niet of je dit evenement live heb gekeken maar heb echt genoten. Het zijn weliswaar niet de K-1 tijden maar de productie en de gevechten waren gewoon top als je het mij vraagt. Sittichai eindelijk een keer goed in actie gezien ipv een klote youtube video uit China en ook Rico wordt steeds beter en dan zie je toch leuke nieuwe jongens als Mkwessa en Jauncey doorbreken, ik vond het meer dan geslaagd Glory show.

Heb echt het gevoel dat de mensen die zo negatief zijn en constant alles bekijken met het glas is half leeg mentaliteit niet eens de show hebben gezien.

Niks aan toe te voegen. Alsof events met alleen Saki aantrekkelijk zijn. Die stond in Dubai als een dweil te schoppen. Verhoeven schopt kont de laatste partijen, wordt als kampioen steeds beter.

BIG Lebowski
11-06-2015, 01:51
Nou dat is een feit! De cijfers bewijzen het toch. Waar zij op de vrijdagavond gewoon normaal 500.000 kijkers hebben en nu op 152.000 met niet een slechtere kaart dan Glory 21 dan is het logisch dat dit vooral te maken heeft met de tijdstip waar het op gehouden wordt. Ik weet niet wat jij normaal op vrijdagmiddag aan het doen ben rond 12.00 maar ik ben dan gewoon aan het werk en denk dat dit ook geldt voor mensen in Amerika, sterker nog ik vind 152.000 kijkers nog best veel

Als SpikeTV nou ook in Europa te zien was en zij hadden deze cijfers dan kan ik je opmerking wel begrijpen. Ik ga mijn bed ook niet meer uit of blijf wakker voor een 'normale' UFC. Zoald die van a.s. zaterdag met zelfs een zwaargewicht titel gevecht ga ik gewoon lekker de volgende dag kijken...

De haat tegen Glory (wel of niet terecht) begint nu wel echt de overhand te nemen. Ik weet niet of je dit evenement live heb gekeken maar heb echt genoten. Het zijn weliswaar niet de K-1 tijden maar de productie en de gevechten waren gewoon top als je het mij vraagt. Sittichai eindelijk een keer goed in actie gezien ipv een klote youtube video uit China en ook Rico wordt steeds beter en dan zie je toch leuke nieuwe jongens als Mkwessa en Jauncey doorbreken, ik vond het meer dan geslaagd Glory show.

Heb echt het gevoel dat de mensen die zo negatief zijn en constant alles bekijken met het glas is half leeg mentaliteit niet eens de show hebben gezien.

Het is maar waar je tevreden mee bent. En waar je het aan afmeet. 152k in een land als de USA met 320 miljoen mensen is minder dan 1% kijkdichtheid. Zet Saki, Spong, Manhoef, Bulaid, Holzken, Bouni en van mij part Rico plus wat camera's van RTL Sport in de Arena neer en alleen al in dat kleine NL heb je zo die 500k kijkers bij elkaar. Ga je Europees, worden het al snel miljoenen kijkers, laat staan als je Azië erbij neemt. Dan is het glas niet half vol, maar vol! Dat is waar we vandaan komen met Showtime en K1. Niet van dat halfbakken geldgedreven gedoe in Amerika. Amerika en kickboksen blijf ik een giller vinden.

largo0
11-06-2015, 02:22
Het is maar waar je tevreden mee bent. En waar je het aan afmeet. 152k in een land als de USA met 320 miljoen mensen is minder dan 1% kijkdichtheid. Zet Saki, Spong, Manhoef, Bulaid, Holzken, Bouni en van mij part Rico plus wat camera's van RTL Sport in de Arena neer en alleen al in dat kleine NL heb je zo die 500k kijkers bij elkaar. Ga je Europees, worden het al snel miljoenen kijkers, laat staan als je Azië erbij neemt. Dan is het glas niet half vol, maar vol! Dat is waar we vandaan komen met Showtime en K1. Niet van dat halfbakken geldgedreven gedoe in Amerika. Amerika en kickboksen blijf ik een giller vinden.

1.000.000 +

Nosferatu187
11-06-2015, 03:44
Denk je dat nou echt? Glory is gewoon niet interessant genoeg meer om je bed voor uit te komen. Niet in NL en niet in USA.

yup de laatste kaart was gewoon een schande en ik verwacht dat de volgende nog erger word, en ze proberen telkens meer amerikanen te pushen ik vind er echt niks maar dan ook niks aan.

Fasada
11-06-2015, 10:39
Het is maar waar je tevreden mee bent. En waar je het aan afmeet. 152k in een land als de USA met 320 miljoen mensen is minder dan 1% kijkdichtheid. Zet Saki, Spong, Manhoef, Bulaid, Holzken, Bouni en van mij part Rico plus wat camera's van RTL Sport in de Arena neer en alleen al in dat kleine NL heb je zo die 500k kijkers bij elkaar. Ga je Europees, worden het al snel miljoenen kijkers, laat staan als je Azië erbij neemt. Dan is het glas niet half vol, maar vol! Dat is waar we vandaan komen met Showtime en K1. Niet van dat halfbakken geldgedreven gedoe in Amerika. Amerika en kickboksen blijf ik een giller vinden.

Het is leuk dat je zelf aannames doet maar denk dat je er iets te makkelijk over denkt. Ten eerste is de enige vechter die kijkers wist te trekken voor RTL Fight Night, Badr Hari. Dit had vooral te maken met de 'publiciteit' die hij gratis cadeau kreeg door zijn BN'er (Beruchte Nederlander) status. Zelfs vechters als Spong en Saki zullen echt niet 500k kijkcijfers trekken. De wedstrijd tussen Saki en Spong in Instanbul had slechts 162.000 kijkers terwijl Badr in Dubai 286.000 kijkers had. Wij als kickboksliefhebbers kunnen het verschil wel zien en weten allemaal dat het Glory evenement veel beter was dan GFC maar dat weet de 'normale' kijker niet. Die is alleen maar benieuwd wat Badr gaat doen.

Dan wil ik nog even zeggen dat niet heel Amerika Spike kan ontvangen, 93,4 miljoen mensen hebben Spike dus die 320 miljoen waar je over praat (het is geen FOX) is dus gewoon bullshit. Dan heb je ook nog te maken met tijdsverschillen over het hele land. Daarnaast wil ik nog even kwijt dat de afgelopen UFC Fight Night op Fox Sports 950.000 kijkers en de laatste Bellator op Spike 594.000 kijkers had, zet dat af met de laatste Glory evenement in Amerika (+/- 500.000 kijkers), dan mag je concluderen dat er zeker bestaansrecht is voor Glory in Amerika.

Dan komt eigenlijk het allerbelangrijkste reden waarom men kiest voor Amerika/SpikeTV; zenders in Europa willen geen kut betalen, neem bijvoorbeeld Eurosport (heeft denk ik K-1 groot gebracht in Europa) die betalen helemaal geen euro en willen het liefst dat je nog een zak geld mee geeft. Dat is dan ook precies de reden waarom Glory hoopt op succes in Amerika. Spike is namelijk de enige zender die wel wil betalen voor de uitzendrechten en wel in het product gelooft. Met dit in gedachte is het dus niet gek dat zij wel liever meer Amerikanen op hun gala zien. Het zijn zakenmensen die weinig met de sport hebben dus als zo een idee als Marine vs Landmacht op tafel komt roepen hun allemaa JA wat een goed idee, terwijl wij zoiets hebben, wat kansloos, heeft niks met de sport te maken. Dat is waar ik als fan ook van baal, maar ben openminded genoeg dat ik het kan begrijpen en ik tijdens zo wedstrijd gewoon lekker wat anders ga doen.

Is dit ideaal? Heb je dan echt de beste vechters ter wereld op je evenementen? Nee, dat niet maar dat is helaas de business kant van alles en dat zijn keuzes die zij moeten maken. Ik zie liever ook veel meer evenementen in Europa en zie ook liever Saki en Spong in de (licht) heayvweight divisie maar zoals al eerder werd gezegd; zij kunnen gewoon de bedragen die zij vragen niet betalen. Vandaar dat ik zoiets heb; je kan wel blijven zeiken en alles afzetten met de K-1 (zijn ook niet voor niks failliet gegaan) maar dat is gewoon niet realistisch. Ik geloof in het Glory product en ben het er mee eens dat zij de start volledig verkeerd hebben aangepakt door hoog van de toren te blazen en de vechters hoofdprijzen hebben betaald. Zij hebben gelukkig hun les geleerd en proberen het weer op te pakken en dat bewonder ik en daardoor blijf ik de organisatie steunen want hoe je het went of keert zijn zij de enige organisatie op dit moment die kwalitatieve evenementen organiseert en uitzend. Kan niet eens een fatsoenlijke stream vinden voor GFC of Kun Lung dus ja, wat is het alternatief???

Assasin
11-06-2015, 11:21
Ik vond het een goede kaart, met plezier naar gekeken.
Zonde dat Spike er zo mee omgaat.