PDA

View Full Version : Regulering vechtsport sector, eindelijk!



BIG Lebowski
25-06-2015, 23:23
http://www.nocnsf.nl/nieuws/corporate-nieuws/vechtsportwereld-omarmt-maatregelen-voor-betere-regulering-full-contact-vechtsportsector

Hoewel ik persoonlijk niet zo van de regeltjes ben, vind ik dit écht heel erg goed nieuws. Alle stake holders worden meegenomen. De vaandeldragers/kampioenen promoten dit, en zelfs vriend Eberhard heeft eindelijk het licht gezien. Dat opent de deuren voor volle Arena's.

Ook positief is dat MMA en kickboksen verenigd worden. Een gecombineerd gala kan zo maar een keer georganiseerd worden. Ik was dit weekend bij UFC Berlijn en het oude K1 en It's Showtime gevoel keerde weer een klein beetje terug.

hankmoody
26-06-2015, 00:12
Allemaal een kwestie van tijd. Steeds meer mensen zien in dat MMA 100x vermakelijker is dat die shitzooi waar ze nu naar kijken.

RedDawn
26-06-2015, 01:16
http://www.nocnsf.nl/nieuws/corporate-nieuws/vechtsportwereld-omarmt-maatregelen-voor-betere-regulering-full-contact-vechtsportsector

Hoewel ik persoonlijk niet zo van de regeltjes ben, vind ik dit écht heel erg goed nieuws. Alle stake holders worden meegenomen. De vaandeldragers/kampioenen promoten dit, en zelfs vriend Eberhard heeft eindelijk het licht gezien. Dat opent de deuren voor volle Arena's.

Ook positief is dat MMA en kickboksen verenigd worden. Een gecombineerd gala kan zo maar een keer georganiseerd worden. Ik was dit weekend bij UFC Berlijn en het oude K1 en It's Showtime gevoel keerde weer een klein beetje terug.


Zonder Van der Laan was dit nooit van de grond gekomen!

Kingbalotelli
26-06-2015, 01:53
Nu nog de Octagon voor extra veiligheid voor de mma vechters.

Coldcrust
26-06-2015, 07:53
Zonder Van der Laan was dit nooit van de grond gekomen!

Zo is dat. van der Laan wordt door velen ten onrechte neergezet als de grote boosdoener maar we moeten toch echt hand in eigen boezem steken. Als de op dat moment twee grootste organisaties in ons land zich nadrukkelijk met zware criminaliteit affilieren en de media pikt dit op dat ontstaat maatschappelijke onrust en daar moet een burgermeester iets mee en van daaruit is het verbod op (grote) gala's in zijn stad (wat het feitelijk is) van kracht geworden.
Verbod tot nader order eigenlijk.
Vd Laan heeft vervolgens een voortrekkersrol genomen in de regulering en al blijf ik van mening dat een burgermeester niet is aangesteld om zich met landelijke aangelegenheden bezig te houden maar vooral betaald wordt om eigen zijn stad te managen komt de aanzet en veel werk wel degelijk van zijn kant dus daarvoor alle lof!
Zonder hem was de minister (die wel heel erg snel weg was) niet bereid gevonden haar fiat te geven en waren er geen gelden en mensen (als Hans van Egdom, die zich in korte tijd heel goed heeft ingelezen in de sport moet ik zeggen) beschikbaar gekomen dus een begin is er,maar veel meer is het ook nog niet dan dat.
Want mensen staan nu allemaal te juichen maar feitelijk is er nog weinig gebeurd . Er waren plannen, die zijn in twee jaar tijd iets verder uitgewerkt en dit was een tussentijdse presentatie maar eigenlijk is er nog niets echt opgezet en uitgewerkt en het is ook allemaal nog lang geen wet-en regelgeving.
Ik vond de inleiding van de diverse sprekers goed en positief, het discussiegroepje waar ik in terecht was gekomen minder.
Veel open deuren en weinig daadwerkelijke mogelijke oplossingen.
Maar goed, in de tijd tussen de twee symposiums is er veel gesproken en dit zal de komende tijd door en met ons allemaal nog meer gaan gebeuren dus wordt vervolgd.

FMACH
26-06-2015, 10:01
first big step into the right direction

largo0
26-06-2015, 16:42
Positief.

Maar wanneer gaat dit werkelijk voet aan de grond krijgen? Halve decennia verder zeker.