PDA

View Full Version : Gokhan Saki gestript van Glory titel



Fasada
29-07-2015, 08:02
Gokhan Saki won zijn Glory titel in april van vorig jaar en heeft sinds die tijd zijn titel niet verdedigd. Dit doordat onderhandelingen tussen de kampioen en Glory zijn stuk gelopen.

De light heavyweight kampioen Saki vond dat hij meer waard was dan wat Glory uiteindelijke wilde betalen. Iets waar ook andere vechters als Spong en Ghita tegen aanliepen toen Glory besloot kostenreducties door te voeren en zo de vechters te vragen om een groot deel van hun salaris in te leveren. Iets waar Spong en Ghita al een tijd geleden voor hebben bedankt. Nu lijkt het erop dat ook Saki aan dit rijtje toegevoegd kan worden nu de Glory promotie zijn titel weer beschikbaar stelt.

CEO Jon Franklin reageert met de woorden dat zij hadden gehoopt om een deal te kunnen sluiten met Saki en dat hij zijn titel zou verdedigen op de Dynamite show in september. Helaas kwamen zij er niet uit en waren zij genoodzaakt om zijn titel beschikbaar te stellen. Volgens de regels moet een titel minimaal 1 keer per jaar worden verdedigd maar omdat men nog aan het onderhandelen waren hebben zij langer gewacht dan normaal.

Franklin: "Acting in good faith, and because we are in ongoing negotiations with Gokhan [Saki], GLORY wanted to allow every chance for a light heavyweight title defense to take place on the DYNAMITE card even though it has been over a year," said GLORY CEO Jon Franklin. "We couldn't make that happen, but our deep light heavyweight division has been itching to fight for the belt and now two of our athletes will get that opportunity. We also look forward to Gokhan's return to the GLORY ring and are confident it will happen soon."

Het laat zien dat Glory nog steeds open staat voor een terugkeer van Saki maar door hem te strippen lijkt het erop dat beide partijen erg ver uit elkaar liggen en dat met deze beslissing een signaal wordt gegeven dat de titel niet als onderhandeling gebruikt kan worden. Grote kans dat nu Saulo Cavalari de mogelijkheid krijgt om voor de titel te vechten. Sportief gezien zou Ilunga zijn tegenstander moeten zijn als je kijkt naar de ranking maar gezien het feit dat Glory vaker kiest voor entertainment zal de power house Zack Mwekassa waarschijnlijk de voorkeur krijgen.

Jabdealer
29-07-2015, 09:10
Als ik Saki was zou ik nog gratis vechten op die Dynamite card met alle exposure die daarmee wordt gegenereerd in de VS

Maar goed blijf lekker die posts taggen op Instagram met #thechampishere en #bestofthebest :lol:

mrtweakbox
29-07-2015, 09:35
Als bij een verdediging van de titel Saki er net zo bij staat als zn laatste gevecht zou hij hem ook kwijt zijn geweest...

e-type
29-07-2015, 12:01
Als bij een verdediging van de titel Saki er net zo bij staat als zn laatste gevecht zou hij hem ook kwijt zijn geweest...

Inderdaad.
Maar die sjeiks betalen. Glory heeft gewoon gelijk.

MB667
29-07-2015, 16:14
ik mis de k1 finales man. niet normaal. was zo spannend altijd.

T15Boxing
29-07-2015, 16:28
ik mis de k1 finales man. niet normaal. was zo spannend altijd.

idd. dit gaat helemaal nergens meer over.

Suplex
29-07-2015, 16:38
denk niet dat hij er wakker van ligt glory is toch zijn glans verloren nu de toppers weg zijn.
Wereld titel heeft alleen maar waarde als je idd ook tegen de wereld top vecht.
De sportieve uitdaging is er niet meer bij glory dus dan komt het maar op een ding aan en dat is geld en het aanbod was niet genoeg voor saki.

Dit zegt ook wel iets over saki op dit moment hij gaat op de badr Tour gewoon zakken vullen tegen cans 2x per jaar.
Een kickboxer kan gewoon 8x per jaar knokken dus hij zal die partijen bij glory echt wel kunnen aanpakken ook voor iets minder het gaat saki niet meer om de sport zijn motivatie is geld
Dus een 100% gefocuste en getrainde saki zullen we nooit meer terug zien in de ring zelfde verhaal als badr.

In de tijden van K1 vochten ze nog om de eer en om de beste te zijn en kwam iedereen om te knokkuh en te winnen tegenwoordig is het gewoon zakkenvullerij meer niet.

blade
29-07-2015, 17:39
denk niet dat hij er wakker van ligt glory is toch zijn glans verloren nu de toppers weg zijn.
Wereld titel heeft alleen maar waarde als je idd ook tegen de wereld top vecht.
De sportieve uitdaging is er niet meer bij glory dus dan komt het maar op een ding aan en dat is geld en het aanbod was niet genoeg voor saki.

Dit zegt ook wel iets over saki op dit moment hij gaat op de badr Tour gewoon zakken vullen tegen cans 2x per jaar.
Een kickboxer kan gewoon 8x per jaar knokken dus hij zal die partijen bij glory echt wel kunnen aanpakken ook voor iets minder het gaat saki niet meer om de sport zijn motivatie is geld
Dus een 100% gefocuste en getrainde saki zullen we nooit meer terug zien in de ring zelfde verhaal als badr.

In de tijden van K1 vochten ze nog om de eer en om de beste te zijn en kwam iedereen om te knokkuh en te winnen tegenwoordig is het gewoon zakkenvullerij meer niet.

in de K1 kwamen zo ook om de zakken te vullen maar het niveau was gewoon hoger en daarom was het leuk om naar te kijken

thewatcher
29-07-2015, 18:58
Saki reageert op FunX.

http://www.funx.nl/radio/fragmenten/193319-gokhan-saki-is-wereldtitel-kwijt

Wat vinden jullie?

Suplex
29-07-2015, 20:35
in de K1 kwamen zo ook om de zakken te vullen maar het niveau was gewoon hoger en daarom was het leuk om naar te kijken

Tuurlijk werd er ook goed verdient maar het was hun niet om het geld te doen de mannen als Aerts ,hoost,hug, hunt , schilt ,sefo , le banner, mushasi en alle andere toppers van de oude garde kwamen altijd om te knokken en vochten om te winnen en waren altijd in top vorm.
ze deden alles om te winnen en dat begon al in de voorbereiding alle vechters waren altijd 100% fit en scherp als een mes die jongens wilde ook echt de beste zijn iets wat ik bij badr niet meer terug zie en ben bang dat we saki ook nooit meer op 100% zien.

LightHeavyWeight
29-07-2015, 20:39
Saki reageert op FunX.

http://www.funx.nl/radio/fragmenten/193319-gokhan-saki-is-wereldtitel-kwijt

Wat vinden jullie?

Ik vind helemaal niks meer van kickboksen, mede dankzij jongens als Saki en Badr.

blackadder
29-07-2015, 20:56
in de K1 kwamen zo ook om de zakken te vullen maar het niveau was gewoon hoger en daarom was het leuk om naar te kijken
En als je de titel won had je ook echt wat om trots op te zijn.

T15Boxing
29-07-2015, 20:58
^^Spong ook. Die jongen is helemaal de weg kwijt nu er geen K-1 meer is. Ghita ook, ik zag laatst foto's van hem en hij lijkt niet eens meer te trainen of aan kickboksen te denken. De laatste van de oude garde(Schilt, Aerts, Bonjasky) zijn recent ook gestopt. Het is bijna afgelopen met het zwaargewicht kickboxing wat echt tragish is want er was geen betere vechtsport om van te genieten in de gouden jaren.

mario the count
29-07-2015, 21:07
Tuurlijk werd er ook goed verdient maar het was hun niet om het geld te doen de mannen als Aerts ,hoost,hug, hunt , schilt ,sefo , le banner, mushasi en alle andere toppers van de oude garde kwamen altijd om te knokken en vochten om te winnen en waren altijd in top vorm.
ze deden alles om te winnen en dat begon al in de voorbereiding alle vechters waren altijd 100% fit en scherp als een mes die jongens wilde ook echt de beste zijn iets wat ik bij badr niet meer terug zie en ben bang dat we saki ook nooit meer op 100% zien.

Die gasten sloegen elkaar ook de schedel in, en als ze uit de ring kwamen dronken ze een biertje samen. Nu moet er perse bad blood zijn onderling. De k-1 tijd krijgen we niet meer terug. Gelukkig hebben we UFC nog, ook een hoop drama om de partijen te hypen maar de partijen zijn iig goed.

mrtweakbox
29-07-2015, 21:28
Hoewel ik het heel erg gaaf zou vinden geloof ik niet dat hij (of de rest van die generatie) nog terug komt. Uiteindelijk kijk ik liever hoe een van de lokale jongens er helemaal voor gaat dan een matige vergane glorie pot. Gelukkig is er nog steeds behoorlijk wat te zien, alleen geen HW.

Het argument dat hij Glory heeft groot gemaakt gaat natuurlijk niet op, ze zijn juist in zwaar weer terecht komt omdat hij (en de andere vechters) niet voldoende aan sloegen.

Jammer maar helaas, de beste partij van Saki is al geweest en is gelukkig nog terug te vinden op youtube.

blackadder
29-07-2015, 21:43
Het argument dat hij Glory heeft groot gemaakt gaat natuurlijk niet op, ze zijn juist in zwaar weer terecht komt omdat hij (en de andere vechters) niet voldoende aan sloegen.
Omdat ze zich zo nodig volledig op de Amerikaanse markt moesten storten. Buiten de VS was het wellicht een ander verhaal geweest.

Fasada
30-07-2015, 06:39
Na het horen van zijn interview heb ik meer begrip over zijn keuze. Je tekent een contract voor een x aantal partijen en die moet gewoon worden nageleefd lijkt mij. Als het contract voorbij is kan je als organisatie besluiten om minder te betalen voor verschillende redenen en wat die reden ook zijn is geheel aan hun maar als jij contracten afsluit in de K-1 tijd voor - nu achteraf - veel te hoge bedragen is dat hun eigen inschattingsfout en moeten zij gewoon het bedrag op z'n laatste wedstrijd betalen.

Zelfde als je een auto koopt en dat de dealer een maand voor opleveren zegt; je moet nu meer betalen want die auto is qua productie duurder geworden of dat je baas zegt, deze maand hebben we minder gedraaid dus je krijgt nu wat minder. Die contracten zijn er niet voor niks en contract is contract.

Daarnaast vind ik het altijd makkelijk praten van mensen die beweren dat die jongens het alleen voor het geld doen. Je hebt het wel over jongens die jaren lang voor weinig tot niks hebben gevochten om de top te behalen. Dit zijn dezelfde jongens die al vanaf hun 14e week in en uit hebben gevochten om dat punt te bereiken waar zij eindelijk kunnen leven van hun sport. Als jij 100.000 krijgt en er wordt gevraagd om het voor 25.000 te doen denk je echt wel even na.

Ook de opmerking dat men in de K-1 tijden het deed voor de sportieve kant van het verhaal is ook lariekoek. Alle jongens wilde meer en meer en wezen vingertjes van "ja maar hij krijgt zoveel". Er werd zoveel druk uit geoefend op de K-1 dat zij zelfs failliet gingen omdat ze de ridicule bedragen niet meer konden betalen.

Daarom kan je zeggen over de UFC wat je wilt maar zij blijven de baas en zullen nooit vechters krijgen die gaan bepalen wat er wel en niet gebeurt en dat is ook de reden waarom UFC nog bestaat in mijn ogen.

e-type
30-07-2015, 10:53
Ik vind helemaal niks meer van kickboksen, mede dankzij jongens als Saki en Badr.

Zonde voor je. Er zijn zoveel leuke partijen te zien. Inderdaad weinig zwaargewichten, maar er loopt zoveel talent rond dat er genoeg leuks in de ring staat.

@Fasada.
Gebeurt regelmatig dat aan mensen wordt gevraagd om op één of andere manier een loonoffer te maken. Daar kan je in tijden van crisis op wachten en voor Glory is het een tijdje crisis. Saki gaat daar niet in mee, maar dan ook niet zeuren dat je contract verbroken wordt.
Zoals je zegt, de UFC laat zich door niemand de les lezen en ontslaat dan ook regelmatig overbodig/lastig personeel (behalve Wand, maar dat doen ze nu puur om te pesten volgens mij).

mrtweakbox
30-07-2015, 11:40
@blackadder: ben het wat dat betreft volledig met je eens. Neemt niet weg dat Glory nu niet succesvol is. Daarmee komt het argument van Saki dat ze nu zijn waar ze zijn dankzij hem dan ook te vervallen.

Fasada
30-07-2015, 12:23
Zonde voor je. Er zijn zoveel leuke partijen te zien. Inderdaad weinig zwaargewichten, maar er loopt zoveel talent rond dat er genoeg leuks in de ring staat.

@Fasada.
Gebeurt regelmatig dat aan mensen wordt gevraagd om op één of andere manier een loonoffer te maken. Daar kan je in tijden van crisis op wachten en voor Glory is het een tijdje crisis. Saki gaat daar niet in mee, maar dan ook niet zeuren dat je contract verbroken wordt.
Zoals je zegt, de UFC laat zich door niemand de les lezen en ontslaat dan ook regelmatig overbodig/lastig personeel (behalve Wand, maar dat doen ze nu puur om te pesten volgens mij).

Ik ben geen jurist maar als je een contract hebt dan mag je verwachten dat zij er zich aan houden. De vraag is, is er wel crisis bij Glory? Ze ging dit verhaal in door investeringen en Glory heeft zo ver ik kan inschatten geen successen geboekt ook niet in de begin periode en wisten ze waar zij aan begonnen lijkt mij.

Als mensen als Mayweather en Mike Tyson worden ingehuurd om als special guest te verschijnen dan weet je dat ze nog steeds bezig zijn met het investeren in hun product. Het is hun goed recht overigens dat ze in het 1 wel geld willen steken en het ander niet.

Moet nog een eerste voorbeeld van de UFC zien dat zij hun contracten niet nakomen. UFC ontslaat alleen mensen bij verlies want zo zitten hun contracten nou eenmaal in elkaar. Noem mij een voorbeeld van iemand die ze aan de kant schuiven met een winst - tenzij ze buiten hun boekje gaan en ontslagen kunnen worden voor hun code of conduct policy.

Daarom vind ik dat ze na het aflopen van hun contract zeker een minder aanbod kunnen doen. Want ik vind ook dat de K-1 prijzen die ze kregen niet marktconform en ook totaal niet passen bij de nieuwe bedrijfsvoering maar om iemand in zijn contract te vragen om minder te verdienen die kampioen is geworden en twee keer toe een volledige Turkse arena uitverkoopt is natuurlijk wel wat.

Ik wil wel benadrukken dat ik Glory begrijp en als ik hun positie was misschien hetzelfde had gedaan maar je moet er niet raar van opkijken als een Saki zich aan z'n oude contract wilt laten houden.

blackadder
30-07-2015, 14:55
@blackadder: ben het wat dat betreft volledig met je eens. Neemt niet weg dat Glory nu niet succesvol is. Daarmee komt het argument van Saki dat ze nu zijn waar ze zijn dankzij hem dan ook te vervallen.
Niet in Amerika nee. Maar daarbuiten waar het begon dat is een ander verhaal. En dat waren toch wel grote evenementen en Japan en Turkije en Italie hadden boven de 10.000 toeschouwers in de zaal. Jongens als Saki en Ghita etc... hebben wel geholpen hun op de kaart te zetten. En tja. Ze hadden dus blijkbaar nog een lopend contract.
En dat ze nu niet succesvol zijn tja. Da's niet Saki's schuld. Een kickbox organisatie in Amerika geleid door Amerikanen...je laat Amerikanen toch ook niet aan Duitsers, Belgen, Denen enz vertellen hoe ze goed bier moeten maken?

Harrie Nak
30-07-2015, 17:43
First of all I would like to take this opportunity to thank my fans worldwide for their many years of support. Also my family and my dear friends who have always believed in me.

Having said that, it will not have escaped your attention that Glory did vacate my Glory Light Heavyweight Title. This means that from now on, I am not the champion anymore. I won the belt at GLORY 15 in April 2015, defeating Tyrone Spong and Nathan Corbett in the four-man tournament in Istanbul, Turkey. Even though this fight came in last minute for me, with only two weeks of preparation and some serious back injuries, i came through and fought for my fans!

Glory failed to come to an agreement with me on a new contract and the ‘rules’ at Glory are, that if you don’t defend your title within one year, your title will be vacated!

The title that I have trained hard for, fought hard for, and earned with my blood, sweat and tears is now taken away from me. The respect that people have for me, it is not given, it is EARNED! I have always been humble and polite but maybe now it is the time to change that a bit, no more mister nice guy!

The match for the new light heavyweight champion will probably be between Saulo Cavalari, Zack Mwekassa and/or Danyo Ilunga (free promotion here for you guys, thank me later). The fight will probably take place in the USA on Sept.19, 2015 in the Bellator Dynamite event.

Not only did Glory disappoint me and my team with their decision, they are disappointing all kickboxing fans worldwide! If you want to be the best, you got to beat the best and with me still here, that ain’t gonna happen! You want to talk business and statistics? Oke let’s go.

Look at my fans worldwide, my social media (twitter, facebook, instagram), I have about half a million followers in total! I fill arenas with my fans, because of me they sell ticket after ticket and get more views!! I am one of the most populair kickboxers out there. Look at the fighters which Glory is bringing to the USA for the belt, Cavalari, Mwekassa and Ilunga, these 3 guys COMBINED don’t even have 20 thousand followers in subtotal. Ask the people in Europe, ask the people in Japan, ask every kickboxing fan out there, to make a top 3! The names that will fall are Gokhan Saki and Badr Hari. If you ask them about Cavalari, Mwekassa or Ilunga, they will answer: ”WHO?”. Nobody knows them. You want people to pay a full ticket to see a movie in the cinema, you better give them an A-Movie with A-Actors, because that is what they deserve, they want to be entertained. What Glory is doing now, is giving an B-Show with B-fighters. How can you even as a fighter be happy with the belt after you won it, knowing that you didn’t beat the best, knowing that I am out there and I would beat the fuck out of you.

Bellator fans, the people in the USA are not going to see top quality kickboxing and this is bad for the sport. When you win the belt on Sept. 19 you can keep the price money but I expect the winner to hand the belt over to me and acknowledge that he didn’t beat the best. I mostly don’t talk like this and maybe there are a lot of emotions right now. But now that I offended anyone, I did that on purpose and I’m not sorry about it.

Gokhan Saki

PS: you are forcing fighters to sign the contracts, if they dont agree with whatever bullshit terms you guys give, they wont fight and if they dont fight, you will take away their title and belt. Nice policy!

http://www.kickboxingplanet.com/news/official-statement-gokhan-saki-vacating-glory-title/

e-type
30-07-2015, 21:23
@Fasada. 'K ging er eigenlijk vanuit dat Saki z'n contract al verlopen was. Glory liet 'm gewoon niet meer vechten en nu komen ze er met nieuwe onderhandelingen niet meer uit. Zelfde voor Spong toch?

Fasada
31-07-2015, 04:50
@Fasada. 'K ging er eigenlijk vanuit dat Saki z'n contract al verlopen was. Glory liet 'm gewoon niet meer vechten en nu komen ze er met nieuwe onderhandelingen niet meer uit. Zelfde voor Spong toch?

Uit Saki zijn interview begreep ik dat hij nog 1 wedstrijd op z'n huidige contract heeft en dat
Glory wilt dat hij die vecht voor minder geld dan afgesproken. De daadwerkelijke contract info van Spong durf ik niet te zeggen maar volgens mij heeft hij z'n contract netjes uitgediend en wilde ze een nieuw contract afsluiten voor veel minder geld.

Vandaar dat ik de beargumentatie van Saki kan begrijpen. Als nou bleek dat zijn prestaties slecht waren en de stadions in Turkije leeg stonden kan ik zo een voorstel van Glory veel sneller begrijpen maar dat hij moet inleveren op zijn oude contract vind ik nogal wat.

LightHeavyWeight
02-08-2015, 09:51
Zonde voor je. Er zijn zoveel leuke partijen te zien. Inderdaad weinig zwaargewichten, maar er loopt zoveel talent rond dat er genoeg leuks in de ring staat.

@Fasada.
Gebeurt regelmatig dat aan mensen wordt gevraagd om op één of andere manier een loonoffer te maken. Daar kan je in tijden van crisis op wachten en voor Glory is het een tijdje crisis. Saki gaat daar niet in mee, maar dan ook niet zeuren dat je contract verbroken wordt.
Zoals je zegt, de UFC laat zich door niemand de les lezen en ontslaat dan ook regelmatig overbodig/lastig personeel (behalve Wand, maar dat doen ze nu puur om te pesten volgens mij).

Ja je hebt gelijk, reactie was wel wat kort door de bocht van me. Ik kijk graag naar die jongens van Enfusion maar ik mis die goede zwaargewichten en LWH's.

tarantula
03-08-2015, 17:37
Ik begrijp hem wel, hij heeft zich helemaal van beneden naar boven geknokt en is momenteel toch een van de meest attractieve zwaargewichten.

In zo een geval heb je een bepaalde waarde dat is bij meer sporten zo zoals voetbal bijvoorbeeld, als een speler goede seizoenen speelt en een goede cv opbouwt is hij gewoon meer waard en kan hij meer eisen dus zo gek is het niet.

Ik vind dat ze elkaar tegenmoet moeten komen waar beide partijen er profijt van hebben, ik hoop het althans want het is erg jammer zie saki nog graag knallen bij glory mischien een rematch tegen verhoeven op hw.

Boran
04-08-2015, 12:47
Saki prijst zich hier uit de markt. Ik weet natuurlijk niet hoeveel hij vraagt en hoeveel Glory hem wil bieden, maar hij heeft bij Glory wel continuïteit. Als hij kiest voor GFC in Dubai kan hij misschien meer geld vangen voor 1 partij, maar daar blijft het dan waarschijnlijk ook bij.

Misschien moet hij ook eens kijken naar China waar Wu Lin Feng en Kunlun nu goede zaken doen en volgens mij best veel geld achter de hand hebben.

#teamBADGUY
05-08-2015, 15:06
Na het horen van zijn interview heb ik meer begrip over zijn keuze. Je tekent een contract voor een x aantal partijen en die moet gewoon worden nageleefd lijkt mij. Als het contract voorbij is kan je als organisatie besluiten om minder te betalen voor verschillende redenen en wat die reden ook zijn is geheel aan hun maar als jij contracten afsluit in de K-1 tijd voor - nu achteraf - veel te hoge bedragen is dat hun eigen inschattingsfout en moeten zij gewoon het bedrag op z'n laatste wedstrijd betalen.

Zelfde als je een auto koopt en dat de dealer een maand voor opleveren zegt; je moet nu meer betalen want die auto is qua productie duurder geworden of dat je baas zegt, deze maand hebben we minder gedraaid dus je krijgt nu wat minder. Die contracten zijn er niet voor niks en contract is contract.

Daarnaast vind ik het altijd makkelijk praten van mensen die beweren dat die jongens het alleen voor het geld doen. Je hebt het wel over jongens die jaren lang voor weinig tot niks hebben gevochten om de top te behalen. Dit zijn dezelfde jongens die al vanaf hun 14e week in en uit hebben gevochten om dat punt te bereiken waar zij eindelijk kunnen leven van hun sport. Als jij 100.000 krijgt en er wordt gevraagd om het voor 25.000 te doen denk je echt wel even na.

Ook de opmerking dat men in de K-1 tijden het deed voor de sportieve kant van het verhaal is ook lariekoek. Alle jongens wilde meer en meer en wezen vingertjes van "ja maar hij krijgt zoveel". Er werd zoveel druk uit geoefend op de K-1 dat zij zelfs failliet gingen omdat ze de ridicule bedragen niet meer konden betalen.

Daarom kan je zeggen over de UFC wat je wilt maar zij blijven de baas en zullen nooit vechters krijgen die gaan bepalen wat er wel en niet gebeurt en dat is ook de reden waarom UFC nog bestaat in mijn ogen.


x2 namen als hari , spong en saki hebben allemaal rond de 100 kb partijen gevochten waarvan er max 40 voor geld waren en waarsch 20 voor veel geld .

micha
05-08-2015, 22:41
contract is contract daarna kun je nieuwe voorwaarden stellen. Saki is een kampioen en zo blijft de nieuwe kampioen ongeloofwaardig. Wat wij vroeger noemden : " The best of the rest" .

blackadder
06-08-2015, 00:41
Wat wij vroeger noemden : " The best of the rest" .
Zelfs dat gaat niet op. Spong staat tenslotte ook niet meer onder contract.

mrtweakbox
06-08-2015, 10:16
Mwah, als Saki de eer van de titel nou echt zo belangrijk had gevonden dan waren ze er wel uit gekomen; persoonlijk ben ik wel klaar voor een nieuwe generatie, het is gewoon geen 2009 meer en het is meer dan tijd om eens uit te vinden wat er dan bij de rest te vinden is.

BaZZeHH
06-08-2015, 15:35
Quote Glory CEO Jon Franklin van mmamania.com

It's been well over a year since Gokhan Saki defeated Tyrone Spong in the GLORY 15 tournament final to win the GLORY light heavyweight title at Ulker Sports Arena in Istanbul, Turkey.

During this time, Saki, 31, failed to come to agreement with GLORY brass on a new contract, and due to GLORY rules stating a champion must defend his strap within one year, he was forced to vacate his title (http://www.mmamania.com/2015/7/27/9050405/gokhan-saki-forced-to-vacate-glory-light-heavyweight-title-due-to)without ever attempting to defend it.
GLORY held out past the one-year deadline in hopes of coming to terms with Saki in time for him to defend the title on the Bellator 142: "Dynamite" hybrid card (http://www.mmamania.com/2015/6/19/8816861/bellator-dynamite-feature-title-fight-one-night-light-heavyweight-tourney-glory-kickboxing-san-jose)featuring GLORY kickboxing matches, but they were unable to do so. GLORY 18 tournament winner Saulo Cavalari and Zack Mwekassa will now fight for the vacant light heavyweight belt. (http://www.mmamania.com/2015/7/30/9074967/bellator-142-dynamite-fight-card-zack-mwekassa-vs-saulo-cavalari-rematch-glory-lkickboxing)

The obvious reason for the impasse between Saki and GLORY is money. It's often been rumored that Saki was making $200,000 or more in his previous fights with GLORY and since Jon J. Franklin has taken over the reigns as CEO last August, all costs have been cut significantly, from fighter salaries through the production budget.

GLORY simply can't afford to pay Saki or any fighter that kind of money any longer, and "The Rebel" doesn't want to budge on his bottom line.
"We keep our entire fight budgets in that range," said Franklin when asked about the $200,000 or more that Saki is said to have been making. "I won't give you exact numbers because they obviously vary from fight to fight. Heavyweight title fights, of course, cost more than some of the fights on the Superfight Series with trying to bring guys coming up. I'm not going to confirm or deny any numbers, but numbers such as that are big numbers. If you look at GLORY 4, with a 16 man heavyweight tournament with all the top heavyweights in the world, that budget is obviously not a budget we could hope to run a sustainable business off of."

The kickboxing icon released an official statement (http://www.kickboxingplanet.com/news/official-statement-gokhan-saki-vacating-glory-title/)on Kickboxingplanet.com (via Liverkick.com (http://liverkick.com/index.php/kickboxing-news)) last Wednesday (July 29, 2015) expressing his disappointment in being stripped of his title and also to voice his displeasure for GLORY.
"The title that I have trained hard for, fought hard for, and earned with my blood, sweat, and tears is now taken away from me," Saki said. "The respect that people have for me, it is not given, it is EARNED! I have always been humble and polite, but maybe now it is the time to change that a bit, no more mister nice guy!"

Saki then ripped other fighters in the division, specifically Mwekassa, Cavalari, and Danyo Ilunga, saying, "No one knows them." He brought up his popularity on social media, and knocked GLORY's talent level saying the promotion puts on "B-shows with B-fighters" and "Bellator fans and the people in the USA are not going to see top quality kickboxing and this is bad for the sport."

Franklin gave some perspective on the situation with the disgruntled former champion saying, "I mean, when it comes to stuff like that, I am basically un-insultable. I don't know how the other fighters feel about it. I know that we are on the right path to making this a sustainable business with the goal of longterm value for our owners, and a place where the best kickboxers in the world can show their skill to the biggest audiences in the world. We have to do what need to do to get there and Mr. Saki needs to do what he needs to do to try and maintain his brand. Hopefully along the way, he will recognize the exposure and the publicity we can give to him and ultimately as the level of the water rises for everyone, we can all do well together."

Saki recently fought for the Global Fighting Championship (GFC) promotion in Dubai and won a unanimous decision over Sebastian Ciobanu on April 17, 2015, and he was apparently paid well for his efforts. But fighting for a promotion based in Dubai, pales in comparison to the exposure Saki could have fighting for GLORY and having his fights shown on Spike TV.

"He went out and fought in GFC and I think they paid him a lot of money," Franklin said. "I don't know what their future is over there in Dubai. Maybe he is going to have some opportunities with them in the short term. I hope he comes back to us for the long term. Or even the short term. Ultimately, I still open the door to coming up with a plan that works to bring him back in the GLORY fold."

The GLORY CEO said that since he's taken over the world's leading kickboxing promotion, he has renegotiated contracts with "basically every athlete on the list except for Saki," and that the situation is "a little more complicated" than just the amount that "The Rebel" was getting paid. There was also an issue with him dropping down from heavyweight to light heavyweight, which Franklin explained could be a significant difference in value.

"He is, of course, welcome to fight at whatever weight class he wants, but some weight classes are worth more than other weight classes," said Franklin. "Heavyweight champion of the world might mean a little bit more than light heavyweight champion of the world. So, there were financial issues along those lines, too. We offered him fights and tried to come to terms with him and we kept at it up all the way through to a year now. In fact, I went and spent the afternoon with him when we went to Dubai (GLORY 20) to try and come up with some ideas that were doable for both Mr. Saki and ourselves including some big fights in Turkey. He would sell tickets in Turkey for sure.

"When I saw him in Dubai we sat down together and we had a nice lunch and we had a long chat," he continued. "I think there is definitely some common ground. I enjoyed my time with him and I thought we were getting pretty close and like I said, I hope we can come up with a plan in the future that works. But, at some point you have to keep the business going and that is what we decided to do. It's not fair for the other guys in the division, either. They've got to have some goals to fight for and if the title is being held up for over a year, you have to appreciate that there are other athletes in there that deserve a chance to hold that belt."

Franklin understands Saki's point of view, but in the end, he is out for GLORY's best interest. He said he's exhausted the avenues of ideas on how to try to get the kickboxing legend back into the fold and will continue to leave the door open for the possibility of his return. Those discussions included offering Saki a percentage of the gate, as well as other incentives.

If the 16-year veteran was losing out on his old salary number, he could have the opportunity to make up for it in other ways.
"A lot of different ideas went back and forth and that's why it took a year," Franklin explained. "We came up with all kinds of ideas. TV rights fees and things like you just mentioned. Just some creative ideas to try and get him where he wanted to be that were win-win for all of us. Share the risk, sort of things. If fighters can help to drive revenue for GLORY, we want to help drive revenue for them.

"Like I said, there are some incentives in there. My goal in talking to Gokhan Saki was to come up with a win-win for both of us. Whether that's based on some percentage of some money he could bring in from Turkey, or ultimately, if he is bringing revenue to GLORY he should share in some of that revenue. Basically we tried to be very flexible with him. He was our light heavyweight champion.
"We were also trying to be flexible in a way that keeps us in business and ultimately come up with some ways to make him some money, as well. We are hoping that ultimately, some of the ideas that he has come up with and some of the ideas that we came up with will play out and we will bring him back to GLORY, but for now we will move on without him."

At the end of the day, Franklin is a fan of Saki and has the utmost respect for what he has done for the promotion over the nine fights and three tournaments that he's taken part in. The door will remain open despite the ill will the Netherlands native has shown toward the promotion and Franklin hopes he can one day bring the fighter known as "Turkish Tyson" back into the fold.
"Ultimately he is part of GLORY's short history and we want to see him part of GLORY's long history. But he has to understand that there has to be history to be made in the future and part of that includes a little bit of sacrifice from everybody."