PDA

View Full Version : Saulo Cavalari vs Zack Mwekassa officieel voor Dynamite



Fasada
31-07-2015, 05:48
Een paar dagen na het nieuws dat Saki gestript is van zijn Glory Light Heavyweight titel was het wachten op het nieuws vanuit Glory welke twee vechters de kans zouden krijgen om de vacante titel op te pakken.

Het was al duidelijk dat Saulo Cavalari degene zou zijn die in aanmerking zou komen voor de titel gezien zijn toernooi winst in november. Met die winst verzekerde hij zich al voor een titel gevecht tegen Saki. Glory hoopte deze partij te maken op de nieuwe Dynamite format in september waar Bellator en Glory de handen in 1 slaan in een gezamenlijk evenement. Beide partijen hebben getracht om er uit te komen maar dat is niet gelukt. Het breekpunt leek hem vooral te zitten in de laatste partij van z'n oude contract waar Glory niet hetgeen wilde betalen wat afgesproken was (zie interview Saki)

Nu de kogel door de kerk is en de titel door inactiviteit vacant is geworden was de keuze als tegenstander van Cavalari de Afrikaanse Duitser Danyo Ilunga of Zack Mwekassa. Volgens de ranking zou de Congolees Ilunga de beste papieren hebben omdat deze op hun eigen ranking op de eerste positie staat, zelfs boven Cavalari. Toch kiest de promotie voor de nummer 4 van de ranking Zack Mwekassa, een keuze die past bij de strategie van Glory die wel vaker hun eigen ranking links laat liggen en partijen matchedk die meer passen bij de entertainment waarde voor TV versus de sportieve kant van de sport. Laten we eerlijk zijn als er iemand een KO in huis heeft is het Mwekassa en dat is voor een debuut op de Dynamite show van Bellator iets waar Glory op hoopt als main event. Dat Ilunga weer het slachtoffer is van hun eigen ranking nemen ze op de koop toe en zal de kans groot zijn dat hij de volgende in lijn is.

bami112
31-07-2015, 07:03
Als je op nr 1 genoteerd staat hoeft het niet gelijk te betekenen dat je in aanmerking komt voor een titel gevecht, in Lumpini stadion komt de top 5 in aanmerking om te vechten voor de titel tegen de kampioen

Fasada
31-07-2015, 10:07
Als je op nr 1 genoteerd staat hoeft het niet gelijk te betekenen dat je in aanmerking komt voor een titel gevecht, in Lumpini stadion komt de top 5 in aanmerking om te vechten voor de titel tegen de kampioen

Klopt en dat beweer ik ook nergens, UFC doet het ook alleen komt minder vaak voor. Zelf begrijp ik de keuze van glory wel met Zack als KO machine maar er staat mij iets bij dat Ilunga wel vaker de gebeten hond was in zulke beslissingen. Denk aan het toernooi met Saki, Spong, Corbett en Cavalari. Als ik mij niet vergis kozen ze toentertijd de Braziliaan over Ilunga terwijl Ilunga de finale van Spong verloor in New York een paar maanden daarvoor.

Vind het dus wel opmerkelijk, vandaar dat ik het benoem, zeker als de titel vacant is. Vaak gaat niet altijd de nummer 1 tegen de kampioen omdat die partij al een keer gevochten is of de nummer 1 staat al gematched tegen de nummer 2 waardoor 3,4 of 5 de kans krijgt. Enz

blackadder
31-07-2015, 17:19
Mwekassa heeft 2 partijen terug nog op KO verloren van Cavalari. Logische keuze dus.