PDA

View Full Version : IFMA World Championships??



Koppy
02-08-2015, 15:09
Hi Guys,
Ik ben voor een aantal maanden in thailand ( Pattaya, Phuket, Pi Pi, Samui, Chang mai en Bangkok ) en ik ben van plan om ook de wereld kampioenschappen te gaan bezoeken. Zijn er bekenden uit Nederlanders die mee doen en waar kan ik een line up of meer info hierover vinden? Ik lees alleen iets over een meisje Marloes Merza ofzo. Die is volop in de media in Nederland en zegt een grootheid in Thailand te zijn alleen in geen enkele gym hier in Thailand kennen ze haar. Is er een officiële website waar ik info kan vinden? Zou leuk zijn als ik Nederland daar kan supporter.

Richelieu
02-08-2015, 15:16
Volgens mij doen o.a. Sanne Strabbing en Aleide Lawant mee aan dit kampioenschap. Beide zijn erg actief op verschillende social media, dus goed te volgen. Lawant traint op dit moment bij Superpro op Kow Samui om haar te helpen bij de voorbereidingen.

Koppy
02-08-2015, 15:36
Volgens mij doen o.a. Sanne Strabbing en Aleide Lawant mee aan dit kampioenschap. Beide zijn erg actief op verschillende social media, dus goed te volgen. Lawant traint op dit moment bij Superpro op Kow Samui om haar te helpen bij de voorbereidingen.

Ik dacht al haar gezien te hebben. Alleen ik ben deze keer niet in Thailand voor te trainen dus laat me niet al te vaak in de kampen zien hooguit om even te kijken. Is er geen website met info waar en wanneer het precies is?

bami112
02-08-2015, 15:53
Www.ifmamuaythai.org kan je alle info over vinden.

Koppy
02-08-2015, 16:20
Bedankt. Wie zijn die deelnemers. Ik ken alleen Aleide. Hoe werkt trouwens de selectie procedure? Ik las dat je geselecteerd moest worden maar dat alleen Marloes gevraagd is omdat ze in thailand zo bekend is. Maar als ik hier zo navraag is ze dat helemaal niet

Koike88
02-08-2015, 16:34
Er zit een groot gat tussen wat je leest en wat werkelijkheid is.
Feit is dat niemand haar in Thailand kent. Feit is ook, dat een persbericht wordt gemaakt door managers 9 van de 10 keer. De selectie procedure is dat je een kwalificatietoernooi wint OF dat je iemand kent van de bond, die weer iemand kent van de IFMA. Vervolgens kun je erheen.

Richelieu
02-08-2015, 16:56
Aleide Lawant is iig voor haar reis een crowdfunding actie begonnen om überhaupt deel te nemen hieraan, want het is een prijzige onderneming. Dit was een behoorlijk succes en ze heeft een aardig budget om daar te trainen/leven en deel te nemen aan het toernooi. Hoe de andere meiden het doen weet ik niet precies, maar zal wel soortgelijk zijn met behulp van sponsoren. Sanne Strabbing plaatst op Facebook het bericht dat ze vorige keer behoorlijk teleurgesteld was aangezien haar contact/hulp van de bond er alleen kwam om vakantie te vieren met familie. Nu is ze aan het trainen bij Duran uit Eindhoven en aangezien die ook gelieerd is aan de IFMA zal dat wel haar ingang zijn.

Koppy
02-08-2015, 19:54
Ja jullie hebben gelijk. Dat dacht ik dus ook. Zolang je betaald kan iedereen er aan mee doen. Ik ben regelmatig in thailand voor werk dus weet wel een beetje hoe het werkt bij de evenementen hier. Ze zoeken gewoon buitenlanders die al hier zitten zodat ze geen vliegtickets hoeven te betalen en wel internationaal overkomen. Wel raar om de pers zo voor te liegen. Alle respect voor mensen die de ring in stappen maar om jezelf heldin te noemen en te vergelijken met een voetbalster terwijl niemand in thailand je kent gaat wel ver. Vriendin van me in bkk is een van de bekendste female vechters. Ik train bij haar vaders gym als ik in bangkok verblijf en zij kent haar niet eens. Nogmaals heb niks tegen haar en respect voor wat ze doet maar zo liegen tegen de pers om geld bij elkaar te krijgen hoort niet

Koike88
02-08-2015, 20:28
@Koppy, ik zeg niet dat ze liegen… Waarschijnlijk is ze lokaal bekend. Maar er is wel baat bij om sommige zaken wat groter te laten lijken dan het is. Zo trekken ze meer sponsors aan, en wordt de vechter op die manier ook bekender.
Gebeurt overal bij elke sport. Of zij zichzelf heldin noemt lijkt me niet. Iemand anders kan dat over haar geschreven hebben natuurlijk.

The Doctor
03-08-2015, 00:00
Raar verhaal over Marloes want ik heb het gevraagd, maar echt niemand kent haar in Thailand. Niemand

Koppy
03-08-2015, 02:59
@Koppy, ik zeg niet dat ze liegen… Waarschijnlijk is ze lokaal bekend. Maar er is wel baat bij om sommige zaken wat groter te laten lijken dan het is. Zo trekken ze meer sponsors aan, en wordt de vechter op die manier ook bekender.
Gebeurt overal bij elke sport. Of zij zichzelf heldin noemt lijkt me niet. Iemand anders kan dat over haar geschreven hebben natuurlijk.

Dat heeft ze letterlijk gezegt in een radio interview. Natuurlijk snap ik dat je de boel een beetje wil aandikken, maar dit is wel erg overdreven. Ze wekt de indruk dat ze niet over straat kan en in elk winkelcentrum om fotos en handtekening wordt gevraagt in bkk. Stel dat nl pers nu besluit met haar mee te gaan. Die gaan dus flink in de kosten en dan komen ze in bkk aan waar iedereen haar straal voorbij loopt. Niet echt goede reclame voor onze sport. Ze zou niet eens hoeven liegen want sowieso is dese sport beoefenen en in buitenkand vechten al een prestatie.

Ik heb zelf ook we eens gevochten in phuket en chiang mai. Mijn foto drukken ze dan op allerlei banners en posters terwijl het mijn eerste pot was

Koppy
03-08-2015, 05:23
Gaan er nog meer mensen van hier kijken? Misschien kunnen we elkaar daar ontmoeten

bami112
03-08-2015, 06:47
beste koppy: ik weet wel een beetje hoe het zit: (lang verhaal)
Marloes traint op en af bij Sitjemem gym in Pai Noord thailand. (o.l.v Emanuell corti en zijn vrouw Mem)
Ik zelf train bij Charnchai muaythai Noord thailand. o.l.v Bee (mongkondej sit.theppitak)

Emanuel en mem zijn begonnen met trainen bij Bee. Mem in 2009 waar ik haar ontmoet had als eerst. Emanuel volgens mij 2012 o.i.d. Mem had totaal geen ervaring in muay thai in 2009. maar nu is het zo dat Emanuell en mem dus een eigen gym zijn begonnen in Pai, wat hun goed recht is. achter de rug om van Bee zonder iets te zeggen. beetje sneaky maar goed.
Emanuell zegt zelf Italiaans K1 kampioen te zijn en weet ik veel wat nog meer met meer dan 100 gevechten. erg knap want online is niks te vinden over hem.
Em heeft voor Bee 1 partij gedraaid en verloren op KO. Toen hun der eigen zijn begonnen is Em bij Muay farang terecht gekomen via Matthias sitsongpeenong dat is zijn italiaanse kennis. via mauy farang heeft em nog 3 keer gevochten en 2 verloren op KO en 1 op punten. hij doet voorkomen alsof hij steen goed is wat kennelijk niet zo is.
Zijn vrouw Mem meent dat zij een echt kru is omdat ze in bangkok een week lang een cursus heeft gedaan en een certificaatje heeft gekregen. Zelfs Thaise trainers die voor hun werkte zijn opgestapt omdat Em en Mem tegen hem zeiden dat hij verkeerd les gaf en dat hun het wel beter wisten......
maar goed marloes is dus bij hun terecht gekomen en blijven kleven zij traint hier op en af.
Marloes meent dat zij zo bekend in thailand is omdat ze via muay farang mee heeft gedaan aan KINGSBIRTDAY cup afgelopen december. het was een 4 man tournooi voor vrouwen waar zij haar eerste wedstrijd verloor. dus uitgeschakeld uit tournooi.
nu verkondigt ze overal dat zij 3e is geworden op Kingscup????? hetzelfde geld voor een partij in China waar zij verloor maar meent dat ze runner up is van worldchampionship KUNLUN fight. verder adverteren ze met haar dat zijn K1 kampioen van NL is.
Marloes heeft in chiang mai in Kalare nightbazaar stadium voor de M1 wereld titel gevochten.
de M1 titel is in het leven geroepen door: sitjemem gym. Marloes vocht tegen een thais meisje die zeker 5 kilo lichter was dan haar en 2 koppen kleiner. Voor dit titel gevecht was er geen weigh in. Marloes kwam de ring in met de kampioensgordel om haar middel?? waar zij die avond voor gingen strijden en vacant was.
erg vreemd dit allemaal.

erg fijn te lezen dat een onpartijdige partij als koppy hetzelfde ervaart dat niemand maar dan ook niemand haar kent in thailand. erg jammer en zielig dat marloes doet voorkomen in NL bij de media dat zij zo super bekend is in Thailand ze doet net alsof ze bijna zo bekend is als ramon dekker.

over de IFMA: eerder was het zo dat je je moest kwalificeren om mee te doen aan het WK door in NL de NL muay thai titel te winnen in het zijnde een tournooi vorm indien genoeg aanmeldingen of losse titel gevecht.
heb zelf 3 x mee gedaan aan IFMA. 2008, 2009, 2014.
2008 was een 5 man tournooi waar ik de finale verloor van Farid riffi. Farid kon niet naar het WK om financiele reden dus toen mocht de verliezend finalist gaan.
2009 won ik de nl titel tegen ramin dus mocht ik gaan.
2014 ben ik gevraagd door de bond omdat ik al in thailand woonde het wk was in Maleisie.

wat sanne strabbing zegt moet je ook met een kruiwagen zout nemen.
sanne deed ook mee in 2014 en verloor haar eerste partij. ze meende naderhand dat een ander meisje die goud won bang haar zou zijn?.

ik zelf heb Chris en zijn familie als behulzaam en prettig ervaren.
Verder wil ik nog over kwijt ik zal geen namen noemen dat er en coach was die een NL meisje aan coachen was en alsmaar riep: stoten stoten stoten, het meisje was aan de verliezende hand, als je een beetje verstand hebt van Muaythai weet je dat stoten geen punten scoren maar knieen wel, dus ik riep knieen knieen. na de partij kwam de coach naar mij toe en melde dat ik mijn mond moest houden, want wie had er nou meer verstand van Muay thai hij of ik?.
gelukkig was mijn thaise vriend Bee met mij mee gereis om mijn te coachen en beaamde dat ik gelijk had.
for the record: bee is voormalig Nr1 van het Radjadamnern en nr1 van het lumpini stadion geweest in zijn hoogtijddagen op 21 jarige leeftijd.

maar zo zie je hoe het met het nederlandse team spirit is gesteld tijdens een WK.
dit is ook de reden dat ik niet meer deel neem aan dit evenent. Ook is het zo dat je idd alles zelf moet bekostigen.
ik woon nu 1 jaar en 8 maanden in thailand.
draai zelf ook partijtjes ook op nationale tv geweest en gewonnen van een thai die in lumpini vecht.
a.s zondag vecht ik als het door gaat in Pattaya op Max Muaythai. lig sinds afgelopen vrijdag met tonsillitis en koorst op bed. dus even afwachten hoe ik me voel later in de week.

dus koppy als je in de buurt bent en tijd en zin hebt kom dan aanmoedigen zou ik zeggen, ik kom gewoon voor NL uit.

en als je nog langs het noorden komt, Pai daar zit ik pik dan een lesje mee in Charnchai muay thai gym.

Koppy
03-08-2015, 11:56
beste koppy: ik weet wel een beetje hoe het zit: (lang verhaal)
Marloes traint op en af bij Sitjemem gym in Pai Noord thailand. (o.l.v Emanuell corti en zijn vrouw Mem)
Ik zelf train bij Charnchai muaythai Noord thailand. o.l.v Bee (mongkondej sit.theppitak)

Emanuel en mem zijn begonnen met trainen bij Bee. Mem in 2009 waar ik haar ontmoet had als eerst. Emanuel volgens mij 2012 o.i.d. Mem had totaal geen ervaring in muay thai in 2009. maar nu is het zo dat Emanuell en mem dus een eigen gym zijn begonnen in Pai, wat hun goed recht is. achter de rug om van Bee zonder iets te zeggen. beetje sneaky maar goed.
Emanuell zegt zelf Italiaans K1 kampioen te zijn en weet ik veel wat nog meer met meer dan 100 gevechten. erg knap want online is niks te vinden over hem.
Em heeft voor Bee 1 partij gedraaid en verloren op KO. Toen hun der eigen zijn begonnen is Em bij Muay farang terecht gekomen via Matthias sitsongpeenong dat is zijn italiaanse kennis. via mauy farang heeft em nog 3 keer gevochten en 2 verloren op KO en 1 op punten. hij doet voorkomen alsof hij steen goed is wat kennelijk niet zo is.
Zijn vrouw Mem meent dat zij een echt kru is omdat ze in bangkok een week lang een cursus heeft gedaan en een certificaatje heeft gekregen. Zelfs Thaise trainers die voor hun werkte zijn opgestapt omdat Em en Mem tegen hem zeiden dat hij verkeerd les gaf en dat hun het wel beter wisten......
maar goed marloes is dus bij hun terecht gekomen en blijven kleven zij traint hier op en af.
Marloes meent dat zij zo bekend in thailand is omdat ze via muay farang mee heeft gedaan aan KINGSBIRTDAY cup afgelopen december. het was een 4 man tournooi voor vrouwen waar zij haar eerste wedstrijd verloor. dus uitgeschakeld uit tournooi.
nu verkondigt ze overal dat zij 3e is geworden op Kingscup????? hetzelfde geld voor een partij in China waar zij verloor maar meent dat ze runner up is van worldchampionship KUNLUN fight. verder adverteren ze met haar dat zijn K1 kampioen van NL is.
Marloes heeft in chiang mai in Kalare nightbazaar stadium voor de M1 wereld titel gevochten.
de M1 titel is in het leven geroepen door: sitjemem gym. Marloes vocht tegen een thais meisje die zeker 5 kilo lichter was dan haar en 2 koppen kleiner. Voor dit titel gevecht was er geen weigh in. Marloes kwam de ring in met de kampioensgordel om haar middel?? waar zij die avond voor gingen strijden en vacant was.
erg vreemd dit allemaal.

erg fijn te lezen dat een onpartijdige partij als koppy hetzelfde ervaart dat niemand maar dan ook niemand haar kent in thailand. erg jammer en zielig dat marloes doet voorkomen in NL bij de media dat zij zo super bekend is in Thailand ze doet net alsof ze bijna zo bekend is als ramon dekker.

over de IFMA: eerder was het zo dat je je moest kwalificeren om mee te doen aan het WK door in NL de NL muay thai titel te winnen in het zijnde een tournooi vorm indien genoeg aanmeldingen of losse titel gevecht.
heb zelf 3 x mee gedaan aan IFMA. 2008, 2009, 2014.
2008 was een 5 man tournooi waar ik de finale verloor van Farid riffi. Farid kon niet naar het WK om financiele reden dus toen mocht de verliezend finalist gaan.
2009 won ik de nl titel tegen ramin dus mocht ik gaan.
2014 ben ik gevraagd door de bond omdat ik al in thailand woonde het wk was in Maleisie.

wat sanne strabbing zegt moet je ook met een kruiwagen zout nemen.
sanne deed ook mee in 2014 en verloor haar eerste partij. ze meende naderhand dat een ander meisje die goud won bang haar zou zijn?.

ik zelf heb Chris en zijn familie als behulzaam en prettig ervaren.
Verder wil ik nog over kwijt ik zal geen namen noemen dat er en coach was die een NL meisje aan coachen was en alsmaar riep: stoten stoten stoten, het meisje was aan de verliezende hand, als je een beetje verstand hebt van Muaythai weet je dat stoten geen punten scoren maar knieen wel, dus ik riep knieen knieen. na de partij kwam de coach naar mij toe en melde dat ik mijn mond moest houden, want wie had er nou meer verstand van Muay thai hij of ik?.
gelukkig was mijn thaise vriend Bee met mij mee gereis om mijn te coachen en beaamde dat ik gelijk had.
for the record: bee is voormalig Nr1 van het Radjadamnern en nr1 van het lumpini stadion geweest in zijn hoogtijddagen op 21 jarige leeftijd.

maar zo zie je hoe het met het nederlandse team spirit is gesteld tijdens een WK.
dit is ook de reden dat ik niet meer deel neem aan dit evenent. Ook is het zo dat je idd alles zelf moet bekostigen.
ik woon nu 1 jaar en 8 maanden in thailand.
draai zelf ook partijtjes ook op nationale tv geweest en gewonnen van een thai die in lumpini vecht.
a.s zondag vecht ik als het door gaat in Pattaya op Max Muaythai. lig sinds afgelopen vrijdag met tonsillitis en koorst op bed. dus even afwachten hoe ik me voel later in de week.

dus koppy als je in de buurt bent en tijd en zin hebt kom dan aanmoedigen zou ik zeggen, ik kom gewoon voor NL uit.

en als je nog langs het noorden komt, Pai daar zit ik pik dan een lesje mee in Charnchai muay thai gym.

Hoe die gym tot stand is gekomen of waar ze traint doet er niet toe. Ja ik weet dat Muayfarang die partijen regelt. Maar ik weet ook hoe het werkt bij de kings cup. Elke buitenlander die in Thailand is kan daar vechten als je de juiste mensen kent. Muay Farang zal waarschijnlijk inderdaad via de eigenaar van sitsongpeenong wat ingangen hebben gekregen daar.

Gaaf dat je bij max muay thai vecht. Die geven hele leuke evenementen daar. Ik ga zeker mijn best doen. Ik ben nu alleen voorlopig nog op Koh samui dus wellicht een andere keer. Wat Marloes betreft geweldig dat ze haar droom probeert te verwekelijken en respect daarvoor en dat ze de stap durft te maken in Thailand te vechten. Ze zal best een potje kunnen knokken maar inderdaad om jezelf nou met Wesley Snijder te vergelijken etc gaat wel wat ver. Ramon Dekker heeft jaren en jaren moeten knokken in de grootste stadia om een naam in Thailand te krijgen en zij dekt met 4 lokale elementen op haar naam een grootheid te zijn. Sorry maar dat gaat me wat ver

bami112
03-08-2015, 12:56
Hoe die gym tot stand is gekomen of waar ze traint doet er niet toe. Ja ik weet dat Muayfarang die partijen regelt. Maar ik weet ook hoe het werkt bij de kings cup. Elke buitenlander die in Thailand is kan daar vechten als je de juiste mensen kent. Muay Farang zal waarschijnlijk inderdaad via de eigenaar van sitsongpeenong wat ingangen hebben gekregen daar.

Gaaf dat je bij max muay thai vecht. Die geven hele leuke evenementen daar. Ik ga zeker mijn best doen. Ik ben nu alleen voorlopig nog op Koh samui dus wellicht een andere keer. Wat Marloes betreft geweldig dat ze haar droom probeert te verwekelijken en respect daarvoor en dat ze de stap durft te maken in Thailand te vechten. Ze zal best een potje kunnen knokken maar inderdaad om jezelf nou met Wesley Snijder te vergelijken etc gaat wel wat ver. Ramon Dekker heeft jaren en jaren moeten knokken in de grootste stadia om een naam in Thailand te krijgen en zij dekt met 4 lokale elementen op haar naam een grootheid te zijn. Sorry maar dat gaat me wat ver

Daar heb je helemaal gelijk in, ik heb er ook respect voor dat ze dat doet en aan deze tournamenten deel neemt echter mijn respect verdwijnt als je jezelf zo opblaast tegen over de nederlandse media die er geen ballen verstand van heeft en alles maar klakkeloos overneemt. ik heb een kennis werken bij de telegraaf kan die ook opbellen dat ik wereldkampioen ben geworden etc etc en sta ik met me dikke kop volgende week op de voorpagina met een zelfgemaakte kartonnen belt. leuk voor het plaatje maar niet echt eerlijk tegen over de mensen, en jezelf.

wens haar en iedereen natuurlijk wel heel veel succes bij de IFMA in BKK misschien kom ik zelf wel ff kijken een dag ben dan toch in de buurt. gr

Koppy
03-08-2015, 13:14
Daar heb je helemaal gelijk in, ik heb er ook respect voor dat ze dat doet en aan deze tournamenten deel neemt echter mijn respect verdwijnt als je jezelf zo opblaast tegen over de nederlandse media die er geen ballen verstand van heeft en alles maar klakkeloos overneemt. ik heb een kennis werken bij de telegraaf kan die ook opbellen dat ik wereldkampioen ben geworden etc etc en sta ik met me dikke kop volgende week op de voorpagina met een zelfgemaakte kartonnen belt. leuk voor het plaatje maar niet echt eerlijk tegen over de mensen, en jezelf.

wens haar en iedereen natuurlijk wel heel veel succes bij de IFMA in BKK misschien kom ik zelf wel ff kijken een dag ben dan toch in de buurt. gr

Dan kan ik je de hand schudden. Zo denk ik er ook over. Wellicht zie ik je in bangkok dan. Zou leuk zijn als een NL pers team haar besluit te volgen haha. Denk dat misschien 3 thais over heel thailand haar kennen

Richelieu
03-08-2015, 14:07
2 jaar geleden toen ik besloot mijn carrière als profvechter weer op te pakken heb ik gezegd. Ik doe het nog 1 keer, ik kom terug, maar ik doe het op mijn manier. Ik bepaal alles. Mijn team van mensen om me heen. Ik kies mijn wedstrijden en ik ben niemands eigendom. Niet de makkelijke weg, want ik had allang voor diverse titels mogen vechten als ik gewoon doe wat mij word gezegd. Als ik gewoon mijn mond houd.Nee dat gaat niet gebeuren en ik wist van tevoren als ik me vasthoud aan mijn eigen principes dan komt het goed en komen de juiste dingen op mijn pad.
Ik heb gezegd geen kickboksen meer. Ik krijg partijen aangeboden in China en Europa, goed geld, maar dit is niet het doel. Full muay thai, daar ben ik op mijn best en dat is wat ik wil doen.

Eerstvolgende is de IFMA royal world cup, omdat ze bezig zijn muay thai een olympische sport te maken zal het zijn met scheenbeschermers en hoofdbescherming. Ik heb geen idee hoe dat is, heb nog nooit met bescherming gevochten. Maar ik weet wel dat ik heel specifiek moet gaan trainen op het maken van punten. En zoals al eerder uitgelegd heeft muay thai een andere puntentelling.

Ik heb voor een ideale voorbereiding een paar aanpassingen gemaakt in mijn team. Tijdens IFMA zal Emmanuele Corti mijn coach zijn. Ik wil hem graag in mijn hoek en als begeleiding tijdens het toernooi. Hij kent mij goed en met meer dan 200 partijen op zijn naam, weet hij exact hoe muay thai werkt. Daar komt bij dat Em degene is die mij terug in het vechten gekregen. We kijken precies op dezelfde manier naar de vechtsport.

In Nederland heb ik besloten om mij komende weken te gaan voorbereiden bij Meijro gym door Andre Mannaart. Andre kent Thailand en kent muay thai en om goed te kunnen presteren is het noodzakelijk dat ik getraind word voor muay thai, niet kickboksen. Kijk, ik hoef niet meer getraind te worden op conditie of basistechnieken. Ik moet bijgeschaafd worden, ik moet strategisch trainen.

Ik zal eerlijk zijn dat het trainen in Nederland tegen valt. Beetje lomp gezegd denken wij Nederlanders dat we het allemaal beter weten. Zeer zeker met ons dutch kickboxing. Ik vind dat lastig. We zijn goed, maar nogmaals ik blijf het zeggen…wij kennen geen muay thai. Op dit moment is het een kwestie van volhouden, fit blijven en zoveel mogelijk dingen oppikken die ik kan gebruiken. Mijn dagen vliegen voorbij. Trainen, trainingen geven, lessen geven, interview hier, fotoshoot daar. Al bij al verwaarloos ik vrienden en familie, daar ben ik me bewust van. Ik zonder me af en probeer alles in de dag te proppen.

Even doorzetten en ik weet waar ik het voor doe. De andere kant van de topsport. De pieken zijn hoog en mooi, ik maak mooie dingen mee, maar ik betaal ook de prijs door veel te moeten laten, door me af te zonderen en alleen maar bezig te zijn met mezelf.

Het crowdfunden gaat goed! Ik sta er ontzettend van te kijken. Ik ben er een beetje te trots voor en dacht dat ik het heel naar zou vinden om zomaar geld te ontvangen, maar om eerlijk te zijn. Ik heb nu echt het gevoel dat ik daar namens iedereen sta. Dat ik echt Nederland vertegenwoordig en dat geeft een speciaal gevoel!
Echt waar, ontzettend bedankt iedereen die de moeite neemt om mij financieel te supporten!!
Dinsdag (als ik het goed heb) komt er een waanzinnig groot artikel van mij in het parool. Kopen dus!
Verder houd ik jullie natuurlijk op de hoogte!

Richelieu
03-08-2015, 14:10
Er zit een groot gat tussen wat je leest en wat werkelijkheid is.
Feit is dat niemand haar in Thailand kent. Feit is ook, dat een persbericht wordt gemaakt door managers 9 van de 10 keer. De selectie procedure is dat je een kwalificatietoernooi wint OF dat je iemand kent van de bond, die weer iemand kent van de IFMA. Vervolgens kun je erheen.

Toch deelgenomen aan de vorige editie;


https://www.youtube.com/watch?v=Dg-eCt72VwQ

Koppy
03-08-2015, 14:23
Toch deelgenomen aan de vorige editie;


https://www.youtube.com/watch?v=Dg-eCt72VwQ

Ja en dat is zeker een geweldige ervaring en top evenement om aan deel te nemen. Echter is het niet zo heel moeilijk om op die line up te komen te staan en rijk wordt je er niet van. Maar hoe dan ook, ik zal bij de IFMA het nederlands team komen aanmoedigen, maar ik verwacht echter geen thaise paparazzi's en groupies voor de hotels

bami112
03-08-2015, 16:08
Leuk stuk geschreven door marloes, ik snap dat ze zegt dat ze het muay Thai wilt leren ipv kickboksen helemaal top, wat ik niet snap is dag ze dan bij een Italiaan gaat trainen die zijn laatste partijen op fmt allemaal verloren heeft en het echt amateuristisch uit zag hij kon geen fatsoenlijke trap geven , naja het was wel een mooie voetbal trap moet ik zeggen maar in de buurt van muay Thai en Heupje indraaien kwam het niet.
Kijk ik ben ook geen hoogvlieger en wereld ster, maar dat hoor je mij ook nergens verkondigen. Ik draai me partijtjes voor ervaring en omdat ik et graag doe. Het is leuk om op grote gala's te vechten en van de wereld te zien. Daar geef ik marloes helemaal gelijk in!
Chok Dee

Coldcrust
03-08-2015, 17:11
Richileu wat je plaatste is niet de IFMA maar de Kings Cup.

Koike88
03-08-2015, 17:30
Ik als nieuweling met 6 partijen op mijn naam, kon in 2009 ook naar de King's Cup voor Tiger Muay Thai.
In 2009 stond ik ook op een poster als Dutch Champion mét een belt ergens bij Patong en Bangla stadium. Goed voor haar dat ze mee heeft gedaan, blijft vet... Maar met de juiste ingangen kom je een heel eind.
Note; als B-klasser kun je ook voor een wereldtitel vechten. Alleen niet voor een titel als de WMC.

Koppy
04-08-2015, 04:14
Ik als nieuweling met 6 partijen op mijn naam, kon in 2009 ook naar de King's Cup voor Tiger Muay Thai.
In 2009 stond ik ook op een poster als Dutch Champion mét een belt ergens bij Patong en Bangla stadium. Goed voor haar dat ze mee heeft gedaan, blijft vet... Maar met de juiste ingangen kom je een heel eind.
Note; als B-klasser kun je ook voor een wereldtitel vechten. Alleen niet voor een titel als de WMC.

Daarom. Ik snap ook best dat je het een beetje wil aandikken voor de pers en het is ook leuk dat de pers er eindelijk wat aandacht aan besteed. Maar ik vind dit wel erg ver gaan vooral omdat er een "crowd funding" aan vast zit. Volgens mij heeft Aleide ook met Crowdfunding gewerkt en met veel succes zonder ook maar een leugen te hoeven vertellen. Dus het was niet nodig geweest in mijn ogen

bami112
05-08-2015, 15:20
Weet iemand hoe je een post kan verwijderen? ik ben bedreigd door iedereen die ik in een kwaad dag licht zou hebben gezet dat als ik mijn post niet verwijder, dan dagen zij mij voor de rechter voor laster.

dus marloes ik weet je dit je leest geef het maar door dat ik het verwijder maar dat iedereen de waarheid toch wel achterhaald.

P.S en we weten allemaal dat jullie op basis van een forum postje op een Nederlandse site waarin ik mijn mening geef mij niet voor de rechter kunnen dagen.
Denk je dat Wesley sneijder zich om elk negatief berichtje zo druk maakt?.

DK
05-08-2015, 16:16
http://www.npo.nl/jinek/04-08-2015/KN_1671868

Niet bepaald een welbespraakte dame die de sport promoot.

@Bami112, zwicht niet voor dreigementen, de betrokken personen kunnen ook ook reageren en hun kant van het verhaal belichten.

Glen
05-08-2015, 16:21
:pimp:

Koike88
05-08-2015, 18:50
Bami, jammer dat die eikels je daar bedreigen. Zijn een stel losers die sprookjes zitten te verkondigen. Lekker heel Nederland voorliegen en doen alsof je een wereldster bent. Ze komen zichzelf nog wel tegen.
Ik heb laatst in Duitsland gevochten, en werd tweede op een internationaal gala tegen een Duitse Nationaal K1 kampioen. Klinkt ook heel goed als ik het zo vertel.

Waarheid is dat ik in de tweede ronde neer ging en een kutpartij draaide.

appelsap
05-08-2015, 21:24
Weet iemand hoe je een post kan verwijderen? ik ben bedreigd door iedereen die ik in een kwaad dag licht zou hebben gezet dat als ik mijn post niet verwijder, dan dagen zij mij voor de rechter voor laster.

dus marloes ik weet je dit je leest geef het maar door dat ik het verwijder maar dat iedereen de waarheid toch wel achterhaald.

P.S en we weten allemaal dat jullie op basis van een forum postje op een Nederlandse site waarin ik mijn mening geef mij niet voor de rechter kunnen dagen.
Denk je dat Wesley sneijder zich om elk negatief berichtje zo druk maakt?.

lol@rechtszaak. Misschien kunnen ze beter proberen om je verhaal hier te weerleggen. Zal misschien wel lastig zijn, maar zeker minder moeilijk dan een rechter te overtuigen om die post als laster of smaad aan te merken. Met als enige resultaat dat het dan alsnog verwijderd moet worden. Hoop dat die kampioen zo veel verdient met haar partijen dat de kosten niet uit maken.


Wat een clowns.

Richelieu
05-08-2015, 22:03
Richileu wat je plaatste is niet de IFMA maar de Kings Cup.

Excuses, lees net je reactie.

cornelus
05-08-2015, 23:02
@Bami112, zwicht niet voor dreigementen, de betrokken personen kunnen ook ook reageren en hun kant van het verhaal belichten.

X2

Koppy
06-08-2015, 06:31
hahaha wat is er mis met wat jij schreef dan. Over de geschiedenis van de gym kan ik niet oordelen maar dat ze geen beroemde vechter in Thailand is dat is gewoon een feit. Als ik 100 thb zou geven voor iedereen die haar zou herkennen in een willekeurig winkelcentrum in Bangkok zou ik met net zo veel geld weer terug keren naar huis. Ik snap niet waarom jij voor de rechter gesleept zou kunnen worden? Ik denk dat Wesley Snijder meer kans heeft om Marloes voor de rechter te slepen omdat zij de vergelijking met hem trok over haar bekendheid in Thailand. Of misschien wil de koning van Thailand wel aangifte doen omdat ze de indruk wekken alsof hij haar persoonlijk uitgenodigd zou hebben om mee te doen aan de Kings Cup. Sorry ik wil echt niet negatief doen of mensen gaan lopen haten want respect dat ze in de ring staat maar die dreigementen gecombineerd met leugens laten mij geen keus. Dit is ook totaal geen laster campagne. Ik reageer slechts op de dingen die ik in de media lees. Ik hoop nog steeds dat ze goed zal presteren bij de IFMA maar hoop wel dat ze de media een iets meer realistisch beeld geeft, vnl uit respect voor mensen als oa Ramon Dekkers

Koppy
06-08-2015, 06:38
Lees net bv dat ze een dag voor IFMA ook nog effe op de queens cup vecht. Dat vind ik wel mentaliteit hebben. Dus liegen of overdrijven hoeft in haar niet. Ik denk dat ze met deze mentaliteit genoeg respect kan afdwingen. Dus hoe de media bespeelt is was helemaal niet nodig geweest

The Doctor
06-08-2015, 06:50
Ik heb er natuurlijk niet zoveel verstand van als bv Bami, Koppy of Marloes, maar heeft Antonia Shevchenko niet ook een klein kansje in deze gewichtsklasse of is die kansloos tegen Marloes?

Koppy
06-08-2015, 06:56
http://www.npo.nl/jinek/04-08-2015/KN_1671868

Niet bepaald een welbespraakte dame die de sport promoot.

@Bami112, zwicht niet voor dreigementen, de betrokken personen kunnen ook ook reageren en hun kant van het verhaal belichten.


Moet eerlijk zeggen dat ik dit wel een goed stukje vond. Stuk anders dan in de andere bladen die ik las

LightHeavyWeight
06-08-2015, 08:47
Het is helemaal geen verkeerd stukje, ik heb mijn kickbokshelden wel eens minder voor de dag zien komen.
Maar verder krijg je wel een heel raar gevoel als je dit alles leest. Ik ben geen MT-specialist maar kan wel logisch nadenken en dit is een beetje uit de hand gelopen lijkt me. Of het echt liegen is weet ik ook niet, het is opgepakt door de media waardoor het extra opgeblazen lijkt. Het is best een natuurlijke reactie om in jezelf te gaan geloven nadat je op een voetstuk wordt geplaatst.

bami112
06-08-2015, 10:03
Valentina bedoel je der zus. Ja ik weet niet of dat de zelfde klasse is.. Zou wel kunnen.

Ik hoor voor marloes dat ze goud pakt natuurlijk en dat ze de queenscup dan wint. Gun der het van harte echt waar niks geen kwaad voor of tegen haar.

Ik schreef alleen maar neer wat de feiten zijn, dat word door bepaalde mensen gezien als laster omdat ze in het sprookjesbos leven. Daar kan k niks aan doen.

RedDawn
06-08-2015, 15:46
Ik hoor voor marloes dat ze goud pakt natuurlijk en dat ze de queenscup dan wint. Gun der het van harte echt waar niks geen kwaad voor of tegen haar.



Ze gaat die twee toernooien niet winnen hoor, daar komt ze echt te kort voor.

Of word ik nu ook aangeklaagd?

lopez86
06-08-2015, 22:24
Valentina bedoel je der zus. Ja ik weet niet of dat de zelfde klasse is.. Zou wel kunnen.

Ik hoor voor marloes dat ze goud pakt natuurlijk en dat ze de queenscup dan wint. Gun der het van harte echt waar niks geen kwaad voor of tegen haar.

Ik schreef alleen maar neer wat de feiten zijn, dat word door bepaalde mensen gezien als laster omdat ze in het sprookjesbos leven. Daar kan k niks aan doen.

En dan nog gaan bedreigen ook, terwijl ze weet dat er een post over haar op het grootste vechtsportforum van NL staat.
Dan ben je ook niet echt slim bezig :lol:

Anderson
07-08-2015, 00:11
Jammer genoeg leven sommige sporters in grootheidswaanzin.

The Doctor
07-08-2015, 07:04
Nee ik bedoel Antonia. Valentina zit een gewichtsklasse lager.

Richelieu
07-08-2015, 16:24
https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/v/t1.0-9/11831660_404261159698516_722580610758356372_n.jpg? oh=ca92d40de532d14f06ae946c24762aa2&oe=5656A509

Richelieu
07-08-2015, 16:29
Even een zijspoortje; dit weekend zal MF lid Bami een partij draaien op één van de grootste MT promoties in Thailand op dit moment; MAX Muaythai, in Pattaya. Daniel; veel succes!!

Mariek.
08-08-2015, 15:08
Raar verhaal over Marloes want ik heb het gevraagd, maar echt niemand kent haar in Thailand. Niemand

Niemand kent haar ook in Thailand. Wat een bullshit en dan met zo'n verhaal in de media komen.😁 Ik hoop dat je wint Marloes, anders wordt het weer een huilverhaal over matchfixing en wil je straks ook niet meer in Thailand vechten

lopez86
09-08-2015, 13:39
Even een zijspoortje; dit weekend zal MF lid Bami een partij draaien op één van de grootste MT promoties in Thailand op dit moment; MAX Muaythai, in Pattaya. Daniel; veel succes!!

Juist!!! goed bezig Daniel, zet m op sloop ze ouwe.


Niemand kent haar ook in Thailand. Wat een bullshit en dan met zo'n verhaal in de media komen. Ik hoop dat je wint Marloes, anders wordt het weer een huilverhaal over matchfixing en wil je straks ook niet meer in Thailand vechten

:whistling::pimp: *shots fired*

bami112
10-08-2015, 11:20
Verloren op punten.. Gewoon weer slecht gevochten zoals altijd daar is niks nieuws aan. Maar toch promoter heeft geraagd of ik volgende maand weer wil vechten dus toch iemand die "tevreden" is..

123trisweat
10-08-2015, 11:43
Dat heeft ze letterlijk gezegt in een radio interview. Natuurlijk snap ik dat je de boel een beetje wil aandikken, maar dit is wel erg overdreven. Ze wekt de indruk dat ze niet over straat kan en in elk winkelcentrum om fotos en handtekening wordt gevraagt in bkk. Stel dat nl pers nu besluit met haar mee te gaan. Die gaan dus flink in de kosten en dan komen ze in bkk aan waar iedereen haar straal voorbij loopt. Niet echt goede reclame voor onze sport. Ze zou niet eens hoeven liegen want sowieso is dese sport beoefenen en in buitenkand vechten al een prestatie.

Ik heb zelf ook we eens gevochten in phuket en chiang mai. Mijn foto drukken ze dan op allerlei banners en posters terwijl het mijn eerste pot was

http://www.radio1.nl/item/304322-Thaibokser-Marloes-Merza-wereldberoemd-in-Thailand.html

Bloeba
10-08-2015, 14:19
Ik vind het gedrag wat precies goed past bij de malafide organisatie Golden Glory. Lekker je eigen volk voor de gek houden. Voor gewin van GELD.

Koike88
10-08-2015, 17:34
Check Bami's partij van gister:
https://www.youtube.com/watch?v=6x57GKi8rR0

Baam, iets in gewicht omhoog gegaan zie ik. Niet normaal de benen van die Thai.

Richelieu
10-08-2015, 17:57
https://www.youtube.com/watch?v=6x57GKi8rR0

Richelieu
10-08-2015, 18:00
Weet iemand trouwens wanneer het IMFA verhaal daadwerkelijk begint? Aleide Lawant heeft zich iig de laatste 5 weken voorbereid in Thailand bij oa Superpro en zag dat Sanne Strabbing morgen zal aankomen in Thailand. Marloes Merza; geen idee.

Glen
10-08-2015, 19:27
IFMA tournament: 13 tot en met 23 augustus.

raveboy
10-08-2015, 20:14
Hier staat het schema, maar de namen staan er nog niet bij.

http://www.ifmamuaythai.org/2015/06/official-schedule-for-2015-royal-world-cup/

cornelus
10-08-2015, 22:12
Check Bami's partij van gister:
https://www.youtube.com/watch?v=6x57GKi8rR0

Baam, iets in gewicht omhoog gegaan zie ik. Niet normaal de benen van die Thai.

Is dat Bami? Cool man

En die berepoten van die Thai, nou inderdaad zeg... jee

Dannyboy
11-08-2015, 15:43
Zo te zien kwam het er niet echt uit bij "Bami", naar mijn idee zat er meer in..

@ Bami/Daniel, wellicht aardig als je zelf een verslagje tikt qua ervaring/beleving, zou ik wel aardig vinden om te lezen in ieder geval, of misschien staat het al ergens?

Overigens mooi dat je op MAX mocht draaien!

bami112
11-08-2015, 17:38
Dannyboy:
5 weken geleden ben ik gevraagd op Max te draaien. Het ging al eerder de ronde alleen nog niet van gekomen.
Toen de afspraak stond op dat moment woog ik 84kg
Door te veel eten en te weinig bewegen :)
Vanaf dit moment begonnen met trainen en dieeten.
Afspraak was op 75kg.tijdens training kreeg ik infectie aan rechter voet. Staph infection, en ook me rechter voet grote nagel ging eraf doordat iemand met clinchen op me teen had gestampt.
Kon dus niet trappen met rechts.
2 weken voor de partij bleef ik maar op 78 steken... Werd er benauwd van en vroeg of het op 77kg kon. Had geen zin in stress over me gewicht.
Dit was prima.. Dus 77 kg was nieuwe afspraak.
Lekker door blijven trainen.
1 week voor me partij vrijdagmiddag werd ik ziek. Griep... Dacht ik... Ff uitzieken 2 dagen later zou het wel beter gaan. Maar koorts bleef stijgen.
Naar dokter gegaan bleek tonsillitis te hebben(keelontsteking)
Kreeg zondag, maandag en dinsdags een antibiotica spuit in me bil. 3x. Ook een strip antibiotica kuur.
Donderdag voor me partij 1e x naar de gym.
Alles eruit zweten....
Al met al klote aanloop naar partij maar mij werd dringend verzocht toch te vechten.
Toen was gewicht veranderd naar 79kg.? Ik woog bij weging 77.1 tegenstander 78.7
Dus toch gedaan. En resultaat is daar. Verloren maar tegen een jongen die 2x zoveel heeft gevochten als ik.
Promoter wist van me ziek zijn af en mag volgende maand nog een x vechten.
Al met al wel mooie ervaring om mee te maken. Normaal zit je Te kijken op YouTube naar Max en nu sta je er zelf op. Toch vreemd.
Wel goed geregeld alles eromheen enz enz. Hotel betaald en gage is oke voor Thai begrippen.

Dannyboy
11-08-2015, 19:50
Dank voor je bericht! Dit verklaart voor mij een hoop...

Het leest inderdaad weg als een dramatische aanloop... Mooi dat je herkansing krijgt!

Hopelijk gaat de volgende voorbereiding en wedstrijd beter dan deze.

Nogmaals tof dat je op MAX vecht en veel succes voor de volgende, Chok Dee!

Richelieu
12-08-2015, 12:04
Aleide Lawant heeft op haar (http://www.aleidelawant.com/nl-NL/65/thailand-en-ifma.html) website een mooie blog geschreven over haar deelname;



De afgelopen maanden waren erg turbulent. Alles kwam ineens zo in perspectief te staan door wat er is gebeurd. Daarom had ik weer besloten volledig voor de sport te gaan. Er is nu nog maar een ding dat ik wil doen end dat is mijn droom najagen. Twee jaar lang stond ik stil. De honger naar wedstrijden was er niet minder op geworden. Ik ga nu alles op alles zetten om deze dromen waar te maken door terug te raken aan de top, titels binnen te slepen, zoveel mogelijk partijen te knokken, het liefst nog MMA te doen ook. Ik ben nog niet klaar met deze sport en dat zal iedereen weten ook!

Trainen bleek ook als therapie te werken. Hoe meer ik ging trainen, hoe meer ik weer mezelf werd. Maar een doel hebben om naar toe te trainen werkt het beste. Gelukkig kwam dat doel zeer snel. Een herkansing voor het titelgevecht tegen Anke van Gestel bij Enfusion. Anke en ik zouden begin 2013 al tegen elkaar vechten, maar ik moest toen afzeggen vanwege griep. Ilona Wijmans nam mijn plek over, maar Anke nam de titel mee naar huis. Sindsdien is zij titelhouder. Dat ik deze kans weer krijg maakt me zeer gelukkig. Het geeft me een enorme boost om alles uit de kast te halen. Op 10 oktober 2015 gaat het gebeuren in het Belgische Gent.

Maar zo'n tijd stil te hebben gestaan is niet een goede manier om deze partij in te stappen. Ik zocht naar een manier om toch nog wat partijen te draaien voor ik tegenover deze sterke Vlaamse kom te staan. Daar hoefde ik niet lang naar te zoeken. Van 13 tot en met 23 augustus houdt de International Federation of Muaythai Amateur (IFMA) weer haar jaarlijkse wereldkampioenschap, dit maal in Bangkok. Een toernooi met afmetingen die er niet om liegen. Meer dan 100 landen met meer dan 2000 vechtsporters komen hier aan meedoen. Dit jaar is het toernooi extra speciaal; het is de Royal World Cup. De Thaise koninklijke familie komt kijken, het wordt gehouden in het National Stadium waar 39.000 mensen in passen, het Internationaal Olympisch Comité (IOC) komt kijken om de sport misschien toe te voegen aan de toekomstige Olympische Spelen en het heeft nog nooit zulke afmetingen gehad. Heel bijzonder dus. En daar doe ik dus aan mee met het Nederlandse team!

Het toernooi is van een amateurbond. Dat wil niet zeggen dat hier alleen maar amateurs aan mee doen. De beste muay thai vechters uit de wereld komen hier aan meedoen, maar ook amateurs kunnen zich inschrijven. De wedstrijden worden gevochten met hoofd-, elleboog- en scheenbeschermers. Voor mij een hele nieuwe ervaring omdat ik altijd zonder bescherming vecht. Ook is het hele muay thai toch echt anders dan het Nederlandse kickboksen. Daarom ben ik nu al in Thailand om me dit nog meer eigen te maken. Zo is de puntentelling anders, moet je de trappen anders opvangen omdat het je anders punten kost en komen de clinch en ellebogen in het spel voor.

De sport is in Nederland nog niet zover dat we met het Nederlandse team bekostigd worden om die kant op te gaan. We moeten het dus uit eigen zak betalen. Heel veel andere teams uit andere landen gaan wel gesubsidieerd heen. Een dure reis voor ons dus. Om dit te bekostigen heb ik via de website Wij Zijn Sport de afgelopen maanden een crowdfunding gehouden. Deze is overweldigend verlopen. Ik had mijn beoogde 8.500 euro ruim binnengehaald via de website in 42 dagen. Uit alle hoeken kwam hulp en steun om mijn droom te kunnen realiseren. Een hele bijzondere ervaring. Zonder dat had ik nu niet hier kunnen zitten en aan dit toernooi mee kunnen doen. Ik voel me heel dankbaar en vereerd dat er zoveel mensen zijn die me hebben geholpen.

Inmiddels ben ik alweer meer dan vijf weken in Thailand. Over een kleine week begint het toernooi in Bangkok. Het trainen op Superpro Samui gaat goed, mijn gewicht gaat langzaam naar beneden en ik voel dat ik mijn wedstrijdlichaam weer terug krijg. Van twee jaar stil staan en 'uitzakken' naar volgas trainen en super fit raken; het is een lange en zware weg geweest, maar ik ben er gelukkig weer. Ik kan bijna niet omschrijven hoe dit voelt. Ik kan niet wachten tot ik weer in die ring stap!

rollermanskunk
14-08-2015, 14:28
http://www.ifmamuaythai.org/wp-content/uploads/2015/08/Programs_Bangkok_2015-13082015_Page_1-600x424.jpg
http://www.ifmamuaythai.org/wp-content/uploads/2015/08/Programs_Bangkok_2015-13082015_Page_2-600x424.jpg
http://www.ifmamuaythai.org/wp-content/uploads/2015/08/Programs_Bangkok_2015-13082015_Page_3-600x424.jpg

Richelieu
14-08-2015, 14:58
Bedankt Wim, ook een idee waarmeer de Nederlandse dames moeten vechten; Merza, Strabbing en Lawant.

Coldcrust
14-08-2015, 17:50
Dannyboy:
5 weken geleden ben ik gevraagd op Max te draaien. Het ging al eerder de ronde alleen nog niet van gekomen.
Toen de afspraak stond op dat moment woog ik 84kg
Door te veel eten en te weinig bewegen :)
Vanaf dit moment begonnen met trainen en dieeten.
Afspraak was op 75kg.tijdens training kreeg ik infectie aan rechter voet. Staph infection, en ook me rechter voet grote nagel ging eraf doordat iemand met clinchen op me teen had gestampt.
Kon dus niet trappen met rechts.
2 weken voor de partij bleef ik maar op 78 steken... Werd er benauwd van en vroeg of het op 77kg kon. Had geen zin in stress over me gewicht.
Dit was prima.. Dus 77 kg was nieuwe afspraak.
Lekker door blijven trainen.
1 week voor me partij vrijdagmiddag werd ik ziek. Griep... Dacht ik... Ff uitzieken 2 dagen later zou het wel beter gaan. Maar koorts bleef stijgen.
Naar dokter gegaan bleek tonsillitis te hebben(keelontsteking)
Kreeg zondag, maandag en dinsdags een antibiotica spuit in me bil. 3x. Ook een strip antibiotica kuur.
Donderdag voor me partij 1e x naar de gym.
Alles eruit zweten....
Al met al klote aanloop naar partij maar mij werd dringend verzocht toch te vechten.
Toen was gewicht veranderd naar 79kg.? Ik woog bij weging 77.1 tegenstander 78.7
Dus toch gedaan. En resultaat is daar. Verloren maar tegen een jongen die 2x zoveel heeft gevochten als ik.
Promoter wist van me ziek zijn af en mag volgende maand nog een x vechten.
Al met al wel mooie ervaring om mee te maken. Normaal zit je Te kijken op YouTube naar Max en nu sta je er zelf op. Toch vreemd.
Wel goed geregeld alles eromheen enz enz. Hotel betaald en gage is oke voor Thai begrippen.

Ik vond het geen slechte partij hoor, zeker gezien de omstandigheden die je schetst.

rollermanskunk
15-08-2015, 00:46
Bedankt Wim, ook een idee waarmeer de Nederlandse dames moeten vechten; Merza, Strabbing en Lawant.
15 augustus

http://www.ifmamuaythai.org/wp-content/uploads/2015/08/Programs_Bangkok_2015-15082015_Page_1.jpg


http://www.ifmamuaythai.org/wp-content/uploads/2015/08/Programs_Bangkok_2015-15082015_Page_2.jpg
http://www.ifmamuaythai.org/wp-content/uploads/2015/08/Programs_Bangkok_2015-15082015_Page_3.jpg

Richelieu
15-08-2015, 13:45
Hoe werkt dit toernooi eigenlijk? Up or out principe bijv?

Coldcrust
15-08-2015, 15:30
Hoe werkt dit toernooi eigenlijk? Up or out principe bijv?


Ja klopt. Ik lees net dat Sanne gewonnen heeft en Marloes verloren, die laatste ligt er dus uit. Sanne moet tegen een Zweedse in de volgende ronde. Dat is voor wat betreft de A klasse.
In de B catagorie heeft Jasper Moons eveneens verloren.

Richelieu
16-08-2015, 12:30
1e partij verloren op punten, dus ik lig eruit. ronde 1&2 voor haar, ronde 3 voor mij...werd te laat wakker en heb het gewoon verknald.
Moe, te zware gewichtsklasse, blessures van vorige partij, helm, bescherming.... weet je...allemaal kutsmoesjes ik was gewoon slecht...


Zo, the day after... dat valt erg tegen. Voel me niet echt top, maar ondertussen heb ik wel geleerd, dat is niet erg. Ik mag best even balen. Hier leer ik natuurlijk wel van. Ik heb een ontzettend belangrijke partij gewonnen, de queenscup, ik heb die partij niet zomaar gedaan, deze partij winnen betekent dat ik zal gaan mogen vechten voor een titel. De ifma er kort op is waanzin geweest. Daar komt bij dat ik niet in de goede vibe zat. Ik vond het hele gebeuren niet mijn ding en zoals em dat zei, dat straalde ik aan alle kanten uit. Het omhoog gaan in gewichtsklasse zodat aleide in de 60 tot 63.5 kon gaan, was ook niet slim. Dit overigens geheel een eigen beslissing. Ik kom fysiek gewoon te kort op 67kg. Maar het is oke zo. Ik ga even bijkomen en er gewoon weer tegenaan. Op naar de volgende partij!

payap
17-08-2015, 19:59
Verschrikkelijk nieuws uit Bangkok!

http://www.telegraaf.nl/buitenland/24384124/__Bomaanslag_in_Bangkok__.html

Wiebe
17-08-2015, 22:17
https://www.facebook.com/sanne.strabbing melding dat NL team is veilig.

bami112
20-08-2015, 13:59
Gelukkig!! Hoe doet het Nl team tot nu toe??

Richelieu
20-08-2015, 17:07
Las op FB dat Aleide Lawant er ook uit ligt, na Marloes Merza. Alleen Sanne Strabbing is nog in de race.

Boran
21-08-2015, 19:25
Sanne heeft verloren van een Zweedse helaas.
In de B competitie zit Miryam Rayhi in de halve finale en Anne Kamminga in de finale na winst op Turkije.

Richelieu
22-08-2015, 21:04
Sanne heeft verloren van een Zweedse helaas.
In de B competitie zit Miryam Rayhi in de halve finale en Anne Kamminga in de finale na winst op Turkije.

Bedankt Boran, zou tof zijn als Anne Kamminga daar de finale nog wist te winnen.

bami112
23-08-2015, 03:29
Succes voor Anne