PDA

View Full Version : Waarom moest Hans Nijman dood ?



RedDawn
06-08-2015, 16:42
Deze week een uitvoerig portret van Hans Nijman in de Panorama door Jens Olde Kalter. Opmerkelijke passage in het artikel was dat Ron Nyqvist Hans Nijman verdacht van de moordaanslag op hem en zijn vriendin in 2001.

Anderson
06-08-2015, 20:28
Ik heb het artikel gelezen klinkt als een wild west verhaal.

appelsap
07-08-2015, 05:10
Ik heb het artikel gelezen klinkt als een wild west verhaal.

De schrijver is over het algemeen wel goed ingevoerd en doet zijn research grondig volgens mij.

king
07-08-2015, 10:29
Als hij inderdaad achteraf tot de conclusie is gekomen dat niet de gebroeders Driessen, maar Hans Nijman achter de aanslag op hem zat, dan moet dat een behoorlijke impact op hem hebben gehad. In dat licht is zijn zelfmoord ook te plaatsen.

Richelieu
07-08-2015, 16:22
Als hij inderdaad achteraf tot de conclusie is gekomen dat niet de gebroeders Driessen, maar Hans Nijman achter de aanslag op hem zat, dan moet dat een behoorlijke impact op hem hebben gehad. In dat licht is zijn zelfmoord ook te plaatsen.

Want? De heren waren close?

king
07-08-2015, 19:18
Want? De heren waren close?

Uit wat ik gelezen heb begrijp ik dat ze behoorlijk close waren, zowel zakelijk als prive.

blackadder
07-08-2015, 19:35
Want? De heren waren close?
Het feit dat ie jaren heeft gezeten en misschien de verkeerden te grazen heeft genomen? Daar hoef je niet close voor te zijn om daar een beetje fucked up van te raken dunkt me.

Wheelie
08-08-2015, 11:22
Mixfight lid en misdaadjournalist Jens Olde Kalter heeft een artikel geschreven:

Deze week in de panorama: De moord op Hans Nijman

http://mixfight.com/img/img.php?src=uploads/cgblog/id33097/IMG_1324.JPG

Hoe een topsporter de misdaad inrolde.

Het artikel is hier gratis te lezen, wel even registreren: https://blendle.com/i/panorama/waarom-moest-hans-nijman-dood/bnl-panorama-20150805-66119_waarom_moest_hans_nijman_dood

e-type
08-08-2015, 12:05
Thnx.
misschien even samenvoegen?

http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?132794-Panorama-Ron-Nyqvist-verdacht-Hans-Nijman-van-moordaanslag-op-hem-en-zijn-vriendin&p=1291102#post1291102

Richelieu
08-08-2015, 15:37
Thnx.
misschien even samenvoegen?

http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?132794-Panorama-Ron-Nyqvist-verdacht-Hans-Nijman-van-moordaanslag-op-hem-en-zijn-vriendin&p=1291102#post1291102

Done

MJOKKIE
11-08-2015, 20:18
Ik heb het artikel gelezen klinkt als een wild west verhaal.


Normaal reageer ik niet op werkgerelateerde dingen. Maar aangezien het hier een forum betreft waar ik toevallig lid van ben, mag ik vast wel even mee tetteren over mijn eigen 'wild west verhaal.
In maart schreef ik al een portret van Ron Nyqvist. Moest natuurlijk ook een lekker 'wild-west' gehalte hebben, het liefst zonder dat het al te veel tijd, moeite, benzine en telefoonrekeningen kostte. Waarom tienatllen uren met Nyqvist bellen, zo vaak naar Breda rijden dat je er een toerist de weg kan wijzen, als je zo'n verhaal net zo makkelijk uit je duim kan zuigen?!
Mocht je desondanks toch in dat verhaal geinteresseerd zijn, dan kun je dat hier vinden:

http://www.jensoldekalter.nl/news/algemeen/rons-lijpe-leven-5897

Waarom ik een portret over Ron Nyqvist aanhaal in een topic over Hans Nijman? Omdat de naam van Nijman al in het verhaal van Nyqvist voorkwam. De familie Nijman was bijvoorbeeld goed bevriend met de gebroeders Driesen (die dus later door Nyqvist werden vermoord) en hun familie. Hun vrouwen waren bevriend. Nijman kwam in de periode 1999-2001 ook regelmatig met Dick Vrij in de Bredase 'Megasport', het mede door Nyqvist geexploiteerde Sport en Fitnesscentrum, waar uiteindelijk de beruchte bom onder Nyqvist s auto ontplofte (daar mee wil ik niets maar dan ook niets suggereren!)
En op de avond voordat de Driesens door Nyqvist werden vermoord reed Nyqvist met wilde plannen naar Amsterdam, onder meer voor een ontmoeting met Vrij en Nijman (zie verhaal)

Nu staat er in het verhaal dat Nyqvist in de laaste weken van zijn leven heeft gedacht dat Nijman achter de aanslag in 2001 op zijn leven zat, zonder dat er ergens staat dat dit feitelijk ook zo is geweest. Daarbij moet worden aangetekend dat Nyqvist wel meer mensen (en soms om de paar minuten) ervan heeft verdacht.

Hoe Ron Nyqvist er dan op kwam dat Hans Nijman de aanslagpleger zou zijn weet ik niet. Ik weet alleen dat hij dit wel degelijk heeft gedacht. Zou het kunnen dat iemand er soms belang bij had om hem dit te laten denken? Wie het weet mag het zeggen.
En als forumbroeder Anderson alinea voor alinea kan uitleggen wat er 'wild-west' aan het verhaal over Hans Nijman is, dan mag hij het ook zeggen. Ik ben reuze benieuwd en hou me aanbevolen.

OSU

Kemal
11-08-2015, 20:37
Bedankt voor je reactie Jens!

Anderson
11-08-2015, 21:14
Dit verhaal is heel anders wat je schrijft over wie Hans Nijman heeft vermoord. Daar zeg je dat Ron N, Holleeder er verdenkt hem te willen te vermoorden jaren geleden met de auto bom. Dan probeert Ron N, Nijman te benaderen of hij er meer informatie heeft of Holleeder er achter zit.

appelsap
11-08-2015, 21:21
Dit verhaal is heel anders wat je schrijft over wie Hans Nijman heeft vermoord. Daar zeg je dat Ron N, Holleeder er verdenkt hem te willen te vermoorden jaren geleden met de auto bom. Dan probeert Ron N, Nijman te benaderen of hij er meer informatie heeft of Holleeder er achter zit.

Dit dus.....

anoniem gg
13-08-2015, 12:02
Normaal reageer ik niet op werkgerelateerde dingen. Maar aangezien het hier een forum betreft waar ik toevallig lid van ben, mag ik vast wel even mee tetteren over mijn eigen 'wild west verhaal.
In maart schreef ik al een portret van Ron Nyqvist. Moest natuurlijk ook een lekker 'wild-west' gehalte hebben, het liefst zonder dat het al te veel tijd, moeite, benzine en telefoonrekeningen kostte. Waarom tienatllen uren met Nyqvist bellen, zo vaak naar Breda rijden dat je er een toerist de weg kan wijzen, als je zo'n verhaal net zo makkelijk uit je duim kan zuigen?!
Mocht je desondanks toch in dat verhaal geinteresseerd zijn, dan kun je dat hier vinden:

http://www.jensoldekalter.nl/news/algemeen/rons-lijpe-leven-5897

Waarom ik een portret over Ron Nyqvist aanhaal in een topic over Hans Nijman? Omdat de naam van Nijman al in het verhaal van Nyqvist voorkwam. De familie Nijman was bijvoorbeeld goed bevriend met de gebroeders Driesen (die dus later door Nyqvist werden vermoord) en hun familie. Hun vrouwen waren bevriend. Nijman kwam in de periode 1999-2001 ook regelmatig met Dick Vrij in de Bredase 'Megasport', het mede door Nyqvist geexploiteerde Sport en Fitnesscentrum, waar uiteindelijk de beruchte bom onder Nyqvist s auto ontplofte (daar mee wil ik niets maar dan ook niets suggereren!)
En op de avond voordat de Driesens door Nyqvist werden vermoord reed Nyqvist met wilde plannen naar Amsterdam, onder meer voor een ontmoeting met Vrij en Nijman (zie verhaal)

Nu staat er in het verhaal dat Nyqvist in de laaste weken van zijn leven heeft gedacht dat Nijman achter de aanslag in 2001 op zijn leven zat, zonder dat er ergens staat dat dit feitelijk ook zo is geweest. Daarbij moet worden aangetekend dat Nyqvist wel meer mensen (en soms om de paar minuten) ervan heeft verdacht.

Hoe Ron Nyqvist er dan op kwam dat Hans Nijman de aanslagpleger zou zijn weet ik niet. Ik weet alleen dat hij dit wel degelijk heeft gedacht. Zou het kunnen dat iemand er soms belang bij had om hem dit te laten denken? Wie het weet mag het zeggen.
En als forumbroeder Anderson alinea voor alinea kan uitleggen wat er 'wild-west' aan het verhaal over Hans Nijman is, dan mag hij het ook zeggen. Ik ben reuze benieuwd en hou me aanbevolen.

OSU

Oldekater onzin, wannabe journalist, sensatie bak, jij was bezig met een boek over golden glory en toen heb ik je gezegd dat schrijf ikzelf daar heb ik jouw helemaal niet voor nodig. Er viel toen weinig meer te melken voor je, dus heb je in een samenvatting er een panorama verhaal van gemaakt om er nog iets aan te verdienen. In mijn boek staat precies wat er zich heeft afgespeelt en ook waarom Ron recentelijk weer contact had met Hans Nijman.

The Doctor
13-08-2015, 12:13
Of het waar is weet ik niet. Ik vind het schandalig en totaal irrelevant dat er over Nijman zijn eventuele vriendin wordt gesproken. Heeft niets met misdaad journalistiek te maken en gaat meer richting story of prive. Heeft geen meerwaarde voor het artikel en ik kan mij voorstellen dat het richting bepaalde mensen onnodig kwetsend lan zijn.

Turboknecht
13-08-2015, 12:40
http://media.giphy.com/media/GjYjLvGErsggg/giphy.gif

ringfighter
13-08-2015, 23:45
http://gallerydome.org/uploads/ik_ga_even_een_banaan_lezen_._1320266936.jpg

appelsap
14-08-2015, 02:12
Oldekater onzin, wannabe journalist, sensatie bak, jij was bezig met een boek over golden glory en toen heb ik je gezegd dat schrijf ikzelf daar heb ik jouw helemaal niet voor nodig. Er viel toen weinig meer te melken voor je, dus heb je in een samenvatting er een panorama verhaal van gemaakt om er nog iets aan te verdienen. In mijn boek staat precies wat er zich heeft afgespeelt en ook waarom Ron recentelijk weer contact had met Hans Nijman.

Is het verhaal nou onzin of een samenvatting van wat er gebeurt is?

anoniem gg
14-08-2015, 02:50
Is het verhaal nou onzin of een samenvatting van wat er gebeurt is?

Een samenvatting van Oldekater met een hoop onzin erin.

Koppy
14-08-2015, 04:22
Die Oldekater is een fantast eerste klas die letterlijk over lijken gaat. Niet om de waarheid aan het licht te krijgen maar om zichzelf naamsbekendheid te geven in de misdaad journalistiek. Journalistiek wil ik het niet noemen want er wordt heel wat uit zijn duim gezogen omdat hij niet in staat is feiten boven tafel te krijgen. Zijn grootste bronnen zijn het tweede en derde stemmetje in zijn hoofd. VNL op de vechtsport staat hij veel te dicht en zo te lezen staat hij emotioneel en niet feitelijk te dichtbij en zal hij wel een keer 8 tellen van Nijman gehad hebben want hij fantaseert er maar op los. Hij was al een keer enorm voor schut gezet door Peter R de Vries die hem toen al beschuldigde van zomaar dingen te roepen zonder te onderbouwen en nu doet hij het weer in de prive euh ik bedoel Panorama. En inderdaad wat heeft het stuk over een tweede vrouw nou met het hele stuk te maken. Wat was de toegevoegde waarde daar van. Niemand die dit interessant vind om te lezen, maar slechts een handje vol mensen die dit net niet willen lezen en die gekwetst worden zonder reden. Walgelijk persoon, waardeloze journalist en een vechtsporter van niks. Snap niet dat de media zich in zee laat met zo iemand. Dat iemand toevallig af en toe een paar bokshandschoenen aan heeft maakt hem geen expert als een vechtsporter in het nieuws komt. Het feit dat zijn verhaal hier en in panorama niet kloppen zegt al veel. Dat is het nadeel van liegen. Je hebt hersens nodig om consequent te blijven zijn anders ga je onderuit

mario the count
14-08-2015, 08:57
Gezellig..

Bromios
14-08-2015, 09:43
Ik vind het nu al een leuk topic. Heb alleen nog steeds dat artikel niet gelezen.

Mauro
14-08-2015, 10:09
Ik vind het nu al een leuk topic. Heb alleen nog steeds dat artikel niet gelezen.

Ik ook niet, kan iemand het even in dit draadje plakken aub?

appelsap
14-08-2015, 10:22
Die Oldekater is een fantast eerste klas die letterlijk over lijken gaat. Niet om de waarheid aan het licht te krijgen maar om zichzelf naamsbekendheid te geven in de misdaad journalistiek. Journalistiek wil ik het niet noemen want er wordt heel wat uit zijn duim gezogen omdat hij niet in staat is feiten boven tafel te krijgen. Zijn grootste bronnen zijn het tweede en derde stemmetje in zijn hoofd. VNL op de vechtsport staat hij veel te dicht en zo te lezen staat hij emotioneel en niet feitelijk te dichtbij en zal hij wel een keer 8 tellen van Nijman gehad hebben want hij fantaseert er maar op los. Hij was al een keer enorm voor schut gezet door Peter R de Vries die hem toen al beschuldigde van zomaar dingen te roepen zonder te onderbouwen en nu doet hij het weer in de prive euh ik bedoel Panorama. En inderdaad wat heeft het stuk over een tweede vrouw nou met het hele stuk te maken. Wat was de toegevoegde waarde daar van. Niemand die dit interessant vind om te lezen, maar slechts een handje vol mensen die dit net niet willen lezen en die gekwetst worden zonder reden. Walgelijk persoon, waardeloze journalist en een vechtsporter van niks. Snap niet dat de media zich in zee laat met zo iemand. Dat iemand toevallig af en toe een paar bokshandschoenen aan heeft maakt hem geen expert als een vechtsporter in het nieuws komt. Het feit dat zijn verhaal hier en in panorama niet kloppen zegt al veel. Dat is het nadeel van liegen. Je hebt hersens nodig om consequent te blijven zijn anders ga je onderuit

Over smaak valt te twisten, en wat relevant is voor een verhaal ook.
Maar ik ben nu wel benieuwd welk deel van het verhaal uit de spreekwoordelijke duim gezogen is. Onzin en fantast hoor ik. Maar ook 'samenvatting' en 'niet in staat alle feiten boven tafel te krijgen'.
Dus hij heeft een slechte smaak, zit er dicht bij, maar er ontbreken nuances. Of hij is een fantast en liegt. Lijkt me wel een verschil.

mario the count
14-08-2015, 11:16
Ik heb Jens zijn boek over Badr Hari in ieder geval met plezier gelezen.

Facade
14-08-2015, 14:33
Ik denk dat het grootste gedeelte van de tekst goed onderbouwd is in zoverre dat met naam en toenaam wordt gezegd wie wat precies zegt. Het kan zijn natuurlijk dat die mensen zelf niet goed geïnformeerd zijn en dat om die reden de informatie niet klopt. Dat maakt de auteur zelf echter geen leugenaar of iets dergelijks, want die gebruikt gewoon bronnen en verzint het niet.

Het stuk over Nyqvist en Nijman vind ik wel wat vreemd onderbouwd. Gedetailleerd verslag wordt er gedaan van een gesprek tussen Nyqvist en Nijman. Beiden zijn echter niet meer in leven en het blijft in dat licht wat ongewis hoe de schrijver precies bij de informatie is gekomen. Later wordt gesuggereerd dat er sprake is van 'Nyqvist tapes' waaruit dit blijkt. Tegelijkertijd kan de schrijver deze tapes niet hebben gehoord, want in de laatste paar zinnen staat dat een medewerker van het CIE niet kan bevestigen of ontkennen dat de tapes überhaupt bestaan. Het gaat wat ver om op basis van die mededeling te constateren dat die gesprekken op die manier hebben plaatsgevonden. Ook wordt gewezen naar de officier van justitie waaraan Nyqvist het zou hebben verteld, maar uit niets blijkt dat hij ook de bron is voor het verslag van de gesprekken tussen Nijman en Nyqvist. Ik ben dus ook wel benieuwd waarop dat stuk precies is gebaseerd en in hoeverre het gaat om een door de schrijver bedacht scenario.

kentaro
22-08-2015, 05:11
Bas Boon is jou boek al uitgebracht of moet die nog uitkomen en zo ja wanneer?!
Ben benieuwd naar de verhalen die erin komen te staan!!

anoniem gg
22-08-2015, 13:47
Bas Boon is jou boek al uitgebracht of moet die nog uitkomen en zo ja wanneer?!
Ben benieuwd naar de verhalen die erin komen te staan!!

Boek is klaar maar in engels geschreven en ben nu bezig met alle legale zaken, toestemming van bronnen zoals kranten en websites.

even geduld nog!

Coldcrust
22-08-2015, 17:01
Ik heb Jens zijn boek over Badr Hari in ieder geval met plezier gelezen.


Zijn boek over Ernesto Hoost ook. Hij komt op basis van die twee boeken in elk geval niet over als een fantast.

e-type
22-08-2015, 18:31
Zijn boek over Ernesto Hoost ook. Hij komt op basis van die twee boeken in elk geval niet over als een fantast.

Bas daarentegen:
http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?131707-Het-Grote-Bas-Boon-Blogspots-Topic

Coldcrust
22-08-2015, 19:58
Bas daarentegen:
http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?131707-Het-Grote-Bas-Boon-Blogspots-Topic


hmmmzzz

Rverm
22-08-2015, 20:14
Conclusie: het boek over Hoost en Hari is top, leest ook goed en lekker weg. Over Nijman en Ron N. bestaan een hoop misverstanden en de waarheid zal nooit echt boven water komen. Wat we wel kunnen zeggen is dat het hele lieve en gezellige mensen waren die het beste met iedereen voor hadden, alleen werden er zo nu en dan mensen omgelegd, afgeperst, in elkaar gebonkt en bedreigd. Daarnaast moeten we allemaal het boek van Bas Boon kopen want daar staat de enige echte waarheid in en ik zou nog steeds met Ronda Rousey willen trouwen als ze me niet dwingt om elke dag de vaat te doen, te koken en haar voeten te masseren.

Peter0711
22-08-2015, 20:45
Oldekater onzin, wannabe journalist, sensatie bak, jij was bezig met een boek over golden glory en toen heb ik je gezegd dat schrijf ikzelf daar heb ik jouw helemaal niet voor nodig. Er viel toen weinig meer te melken voor je, dus heb je in een samenvatting er een panorama verhaal van gemaakt om er nog iets aan te verdienen. In mijn boek staat precies wat er zich heeft afgespeelt en ook waarom Ron recentelijk weer contact had met Hans Nijman.

Bas, met alle respect. Als er iemand bekent staat om het schrijven van bullshit ben jij het wel. Jens heeft met beide boeken meer credit opgebouwd dan jij de laatste jaren heb verloren. En geloof me, dat is vrij veel.





Die Oldekater is een fantast eerste klas die letterlijk over lijken gaat. Niet om de waarheid aan het licht te krijgen maar om zichzelf naamsbekendheid te geven in de misdaad journalistiek. Journalistiek wil ik het niet noemen want er wordt heel wat uit zijn duim gezogen omdat hij niet in staat is feiten boven tafel te krijgen.

Walgelijk persoon, waardeloze journalist en een vechtsporter van niks. Dat iemand toevallig af en toe een paar bokshandschoenen aan heeft maakt hem geen expert als een vechtsporter in het nieuws komt.


Je komt zelf anders ook niet over als een aardig persoon. Noem dan is 1 feitelijk voorbeeld waarmee Jens het fout had? I.P.V een beetje lopen schreeuwen.

anoniem gg
22-08-2015, 20:59
Bas, met alle respect. Als er iemand bekent staat om het schrijven van bullshit ben jij het wel. Jens heeft met beide boeken meer credit opgebouwd dan jij de laatste jaren heb verloren. En geloof me, dat is vrij veel.






Je komt zelf anders ook niet over als een aardig persoon. Noem dan is 1 feitelijk voorbeeld waarmee Jens het fout had? I.P.V een beetje lopen schreeuwen.

Jens was nergens bij, ik wel, hij heeft geen invallen meegemaakt, ik wel, hij heeft niet divere malen een pistool op zijn hoofd gehad, ik wel, hij stond niet op een dodenlijst ik wel, hij deed geen onderhandelingen van vechters ik wel, hij heeft de K-1 niet failiet verklaard ik wel, ik heb het met de yakuza aan de stok gehad en vele andere, hij nooit, hij was er niet bij de eerste kooigevechten die ik organiseerde of het produceren van 300 evenementen ik wel, hij is nog nooit manager geweest, ik van vele toppers, zoals Peter Aerts, Igor Vovchanchin zelfs Fedor (lees boek) en de hele GG stal, hij niks, ik heb een investeerder erbij gehaalt van vele tientallen miljoenen waardoor iedereen die miljoenen had uitstaan van de K-1 uiteindelijk gewoon betaald kregen ook vechters die niet bij GG waren. Als er iemand bekend staat met een grote bek , klopt dan ben ik het wel maar wel eentje die het waar heeft gemaakt!
Nu ben ik niet op alle punten trots die ikzelf aanhaal maar het feit is dat ik alles heb meegemaakt vanaf het begin zelf van ver voor het K-1 en UFC tijdperk.
Lees mijn boek maar dan kun je zien wie het allemaal fout heeft, er zijn namelijk een hele hoop dingen die alleen ik kan weten aangezien ik er bij betrokken was. Ik krediet verloren hahahahahahaha je bedoeld er een hoop financieel krediet bij gekregen,zeker een schrijffout. Dat is ook de reden waarom Oldekater met mij wilde praten om zijn GG verhaal te schrijven,wie kan dat nu beter als ikzelf!

Glen
22-08-2015, 21:28
Noem dan is 1 feitelijk voorbeeld waarmee Jens het fout had? I.P.V een beetje lopen schreeuwen.

Peter0711
22-08-2015, 22:54
Ik betwijfel ook niet dat je mooie verhalen hebt Bas. Maar wat heeft dat met het artikel van Jens te maken? Jens is toch vrij om te schrijven waar over hij wil schrijven?

Ben je "boos" omdat het niet waar is?

Maar even een andere vraag, off topic. Wat doe je tegenwoordig dan?

anoniem gg
23-08-2015, 04:28
Omdat ik walg van journalisten die als sensatie bakken criminelen beanderen voor hun eigen gewin en ego en zich dan expert gaan noemen of worden uitgenodigd als expert.
Niemand van de andere kant gaat Jens vertellen, ooh ja ik heb Hoost benadeeld en opgelicht jaren aan een stuk vond ik leuk.Ik heb dat gedaan voor minimaal 38.487.- dollar per wedstrijd om de details goed te krijgen. Ook zullen veel vechters niet de hele waarheid vertellen, skelletten in de kast worden weggelaten ( ze hbben vrouw en kinderen of belangrijke interresse).
Ik heb je al uitgelegd waarom dat verhaal in de panorama kwam omdat Jens met zijn derde boek bezig was over Golden Glory. Maar omdat ik niet meewerkte heeft hij het samengevat in in de panorama gegooid en er zelf maar een einde aan gebreid. Hij kan best bij Ron op bezoek zijn geweest maar die leefde in zijn eigen wereld en was nergens bij als het gaat om wat er in die laatste 15 jaar is gebeurt. Behalve dat hij zelf werd opgeblazen en twee mensen doodschoot. In mijn boek kun je lezen dat er een hele andere reden was waarom Ron naar Hans ging en ook waarom hij zichzelf doodschoot.
Ik zal een inzage geven in de wereld als promoter en manager, wat er werkelijk achter de schermen plaatsvond.

How to sell a book: Obama “Change”, Oprah, Dalai Lama, Nazi’s: please vote for us. We are good Christians and please buy our books.
Lees meer hier: http://basboon.com/?p=1989

Nosferatu187
23-08-2015, 14:43
ban bas boon

Bromios
23-08-2015, 15:16
Ik hoop dat Bas zijn boek dan wel heeft laten nakijken door iemand die echt engels spreekt en ook punten en komma's op zijn toetsenbord heeft anders gaat het lastig lezen worden.

anoniem gg
23-08-2015, 15:55
Ik hoop dat Bas zijn boek dan wel heeft laten nakijken door iemand die echt engels spreekt en ook punten en komma's op zijn toetsenbord heeft anders gaat het lastig lezen worden.

Komt in orde

RedDawn
23-08-2015, 16:23
Heeft het boek al een tietel?

Nosferatu187
23-08-2015, 16:44
Heeft het boek al een tietel? het manifest van een schizofrene man.

Peter0711
23-08-2015, 17:27
Jens was ook niet bij Badr Hari. Ondanks dat, dankzij de research toch een goed boek geworden. Bij Ernesto staat Jens wat dichterbij, maar net als bij het boek van Badr, goeie research gedaan. Waarom zou dat bij een artikel anders zijn? Ik kan uit jou verhaal ook niet ophalen dat Jens het aan het foute eind heeft, dus ik vrij mij (nog steeds) af waarom je boos bent?

Ik begrijp dat jij er iets meer vanaf weet Bas, maar houd dat dat in dat niemand anders er iets over mag schrijven?

Nosferatu187
23-08-2015, 17:53
omdat het zijn vriendje was daarom is hij boos lijkt me logisch ook.

anoniem gg
24-08-2015, 01:56
Jens was ook niet bij Badr Hari. Ondanks dat, dankzij de research toch een goed boek geworden. Bij Ernesto staat Jens wat dichterbij, maar net als bij het boek van Badr, goeie research gedaan. Waarom zou dat bij een artikel anders zijn? Ik kan uit jou verhaal ook niet ophalen dat Jens het aan het foute eind heeft, dus ik vrij mij (nog steeds) af waarom je boos bent?

Ik begrijp dat jij er iets meer vanaf weet Bas, maar houd dat dat in dat niemand anders er iets over mag schrijven?
Ik heb je al uit gelegd dat het doen van research moeilijk is als mensen boter op hun hoofd hebben, die gaan een journalist niet vertellen wat ze niet naar buiten gebracht willen hebben. Badr en Hoost zijn boeken over een individu, die kun je intervieuwen en met hun familie en vrienden gaan praten. Speculeren over opnamens van tapes of ze wel of niet zijn gedaan en waarom, is iets heel anders. In samenwerking met justitie sugereren is ook weer zo een ding. Mijn boek gaat over alle schemerige zaken achter de schermen van promoters, yakuza, maffia, afpersing, moord, bedreiging, manipulatie, omkoping, trainers, TV, sponsoren, tips om een team te leiden, wat er fout kan gaan, de law of attraction etc. Het beschrijft hoe ik heel mijn leven de meest idiote dingen meemaak en dat ik in het begin denk dat dit allemaal "normaal" is en er gewoon bijhoort.

Jij schrijft dat jij begrijpt dat ik iets meer van af weet ( dat is een grappige manier van formuleren). Kun je niet vergelijken met een vechter als Badr die een paar keer in het nieuws is geweest voor geweld. Jens is een goede schrijver dat maakt hem nog geen goeie journalist ( een vechter maakt nog niet een goeie trainer). Jens mijn boek is klaar in het engels geschreven door mijzelf, als je het wilt vertalen naar het nederlands, kun je mij een belletje geven.

Ron was in het laatste jaar verre van een vriend maar dat zul je wel lezen in het boek!

blackadder
24-08-2015, 02:14
Ik wil het ook wel voor je vertalen.

Fightfan
24-08-2015, 02:28
Ik heb je al uit gelegd dat het doen van research moeilijk is als mensen boter op hun hoofd hebben, die gaan een journalist niet vertellen wat ze niet naar buiten gebracht willen hebben. Badr en Hoost zijn boeken over een individu, die kun je intervieuwen en met hun familie en vrienden gaan praten. Speculeren over opnamens van tapes of ze wel of niet zijn gedaan en waarom, is iets heel anders. In samenwerking met justitie sugereren is ook weer zo een ding. Mijn boek gaat over alle schemerige zaken achter de schermen van promoters, yakuza, maffia, afpersing, moord, bedreiging, manipulatie, omkoping, trainers, TV, sponsoren, tips om een team te leiden, wat er fout kan gaan, de law of attraction etc. Het beschrijft hoe ik heel mijn leven de meest idiote dingen meemaak en dat ik in het begin denk dat dit allemaal "normaal" is en er gewoon bijhoort.

Jij schrijft dat jij begrijpt dat ik iets meer van af weet ( dat is een grappige manier van formuleren). Kun je niet vergelijken met een vechter als Badr die een paar keer in het nieuws is geweest voor geweld. Jens is een goede schrijver dat maakt hem nog geen goeie journalist ( een vechter maakt nog niet een goeie trainer). Jens mijn boek is klaar in het engels geschreven door mijzelf, als je het wilt vertalen naar het nederlands, kun je mij een belletje geven.

Ron was in het laatste jaar verre van een vriend maar dat zul je wel lezen in het boek!

Ik wil het nu wel lezen Bas, hoe ons op de hoogte!
Hoeveel pagina's wordt het?

anoniem gg
24-08-2015, 06:20
Ik wil het nu wel lezen Bas, hoe ons op de hoogte!
Hoeveel pagina's wordt het? Ik zit zonder fotos en edits op 260 nu!

blackadder
24-08-2015, 07:32
Ik zit zonder fotos en edits op 260 nu!
Nice.

Peter0711
24-08-2015, 14:10
Ik begrijp wat je bedoelt. Maar zou dat dan ook niet inhouden dat verslaggevers nooit een duidelijk en correct verhaal kunnen inleveren?

Wat betreft je boek. Wanneer komt je boek uit? ( welke datum streef je naar )

Heb je een manuscript die ik kan lezen?

Kan een uitgever niet de vertaling doen voor je? Lijkt me een logische stap toch? Of geef je het boek zelf uit?

kentaro
29-08-2015, 03:37
Nederlands of in het engels maak niet uit ik haal die boek zowiezo!!

Nosferatu187
29-08-2015, 16:48
die boek.

Kemal
29-08-2015, 22:32
zowiezo.

Nosferatu187
29-08-2015, 22:34
sowieso

kooivechter
29-08-2015, 22:36
Ik zit zonder fotos en edits op 260 nu!


Ga het boek zeker kopen! Hoop wel dat het allemaal niet teveel is opgeblazen, maar puur gebaseerd op feiten.
Zoals die boeken van Steve Brown niet doorheen te komen, dan haak ik snel af

appelsap
30-08-2015, 02:11
Ga het boek zeker kopen! Hoop wel dat het allemaal niet teveel is opgeblazen, maar puur gebaseerd op feiten.
Zoals die boeken van Steve Brown niet doorheen te komen, dan haak ik snel af

De werkelijke feiten, of de feiten zoals Bas ze zich herrinnert....dat is een beetje de vraag.

Hij moet een behoorlijk boek in elkaar kunnen draaien met al zijn jaren dicht bij het vuur. Hoop dat hij een goede ghost writer en editor heeft gevonden en zich beperkt tot de vechtsportwereld.

RedDawn
30-08-2015, 12:47
De werkelijke feiten, of de feiten zoals Bas ze zich herrinnert....dat is een beetje de vraag.

Hij moet een behoorlijk boek in elkaar kunnen draaien met al zijn jaren dicht bij het vuur. Hoop dat hij een goede ghost writer en editor heeft gevonden en zich beperkt tot de vechtsportwereld.


Heb je na al die verwarde hersenspinsels van Boon op mixfight.nl nog steeds de hoop dat hij een goed boek uitbrengt? 😕

e-type
30-08-2015, 13:08
Heb je na al die verwarde hersenspinsels van Boon op mixfight.nl nog steeds de hoop dat hij een goed boek uitbrengt? 


inderdaad...hij's van het padje af. Het boek zal vast 'onthullingen' kennen, maar ik heb het idee dat dit door de betrokkenen zelf allemaal ontkend gaat worden, vanwege onzin... Twee jaar geleden had ik het zonder meer gekocht, maar nu...
Ik heb wel alvast de kaft van z'n boek te pakken.

http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/7/2/4/5/9200000011225427.jpg

appelsap
30-08-2015, 14:52
Heb je na al die verwarde hersenspinsels van Boon op mixfight.nl nog steeds de hoop dat hij een goed boek uitbrengt? 😕

Hoop,doet leven. Ik neem aan dat je ook zin 1 en 3 gelezen hebt. Niet alleen zin 2.....

Als hij het samen met Jens had geschreven was het zeker een succes geworden:).

Maar succes is misschien helemaal niet zo belangrijk voor Bas. Hij is tenslotte geen narcist die in elke topic zijn, inmiddels wat verjaarde, succesvolle levensverhaal afsteekt.

Hij wil gewoon de waarheid omtrent de ontwikkeling van de martial arts in NL aan eenieder tonen. Net als in zijn blog. Dat 99,9% van de mensen daar niet open voor staat, en hem als clown bestempelt, zegt alles over hun vatbaarheid voor de massamedia.....

Bas kom op met dat Boek! Wel in eigen beheer uitgeven anders kan het gemanipuleerd worden bij de drukkerij.

Nosferatu187
30-08-2015, 16:53
Heb je na al die verwarde hersenspinsels van Boon op mixfight.nl nog steeds de hoop dat hij een goed boek uitbrengt? 😕

lol

anoniem gg
31-08-2015, 11:50
Wow wat een positieve reacties, hier op mixfight staan inderdaad een aantal van Boon's hersenspinsels:

http://www.mixedmartialarts.com/news/386342/Bas-Boon-plans-to-force-K-1-into-bankruptcy-build-new-kickboxing-brand/

http://www.mixfight.nl/forum/archive/index.php/t-123964.html

Hier heb je zo een bevooroordeelde beterweter die poste over bas Boon's hersenspinsels: http://www.fightblog.nl/2012/07/column-the-k-1-conspiracy/

LightHeavyWeight
31-08-2015, 13:16
Dat 99,9% van de mensen daar niet open voor staat, en hem als clown bestempelt, zegt alles over hun vatbaarheid voor de massamedia.....


Deze opmerking is funest voor de rest van je betoog. Ik sta open voor voor al dit soort zaken, ik volg veel alternatieve nieuwssites en heb alle Zeitgeist films meerdere malen bekeken. De manier waarop Bas alles de wereld in brengt en de intonatie daarvan, dat is wat irriteert. Zijn verschrikkelijk irritante en denigrerende manier van antwoorden terwijl hijzelf nog geen volwaardige Nederlandse volzin kan typen.
Je kunt niet anderen verwijten nergens voor open te staan terwijl je dat zelf niet staat. Het is goed om een sterke mening te hebben maar realiseer je wel dat anderen ook een sterke mening kunnen hebben. En Bassie bestempelt iedereen met een andere mening als dom, soms letterlijk en soms door denigrerend te doen.
En dan ben je geen boodschapper maar gewoon een ordinaire schreeuwlelijk net als de rest van de zo gehate massa.

anoniem gg
31-08-2015, 13:45
Deze opmerking is funest voor de rest van je betoog. Ik sta open voor voor al dit soort zaken, ik volg veel alternatieve nieuwssites en heb alle Zeitgeist films meerdere malen bekeken. De manier waarop Bas alles de wereld in brengt en de intonatie daarvan, dat is wat irriteert. Zijn verschrikkelijk irritante en denigrerende manier van antwoorden terwijl hijzelf nog geen volwaardige Nederlandse volzin kan typen.
Je kunt niet anderen verwijten nergens voor open te staan terwijl je dat zelf niet staat. Het is goed om een sterke mening te hebben maar realiseer je wel dat anderen ook een sterke mening kunnen hebben. En Bassie bestempelt iedereen met een andere mening als dom, soms letterlijk en soms door denigrerend te doen.
En dan ben je geen boodschapper maar gewoon een ordinaire schreeuwlelijk net als de rest van de zo gehate massa.

Ik wist niet dat ik irritant was? Maar ik ben blij dat mij doelbewuste sarcasme een uitwerking heeft.
Schrijf je nu dat appelsap nergens voor open staat of ik?

Ik schrijf op mijn eigen site/blog als je er niet mee van kunt slapen, hoef je het niet te lezen hoor:

Hier speciaal voor jouw: Irritant people, Gay people, Smelly people….
http://basboon.com/?p=1985

LightHeavyWeight
01-09-2015, 10:27
Ik wist niet dat ik irritant was? Maar ik ben blij dat mij doelbewuste sarcasme een uitwerking heeft.
Schrijf je nu dat appelsap nergens voor open staat of ik?

Ik schrijf op mijn eigen site/blog als je er niet mee van kunt slapen, hoef je het niet te lezen hoor:

Hier speciaal voor jouw: Irritant people, Gay people, Smelly people….
http://basboon.com/?p=1985

En hoppa, je bent er als de kippen bij om het direct te bevestigen. Hopeloos is het.

Assasin
01-09-2015, 13:12
Ik ga de Panorama maar eens kopen, ben benieuwd naar dit "verhaal".
Op voorhand weet ik wel dat het een overtrokken verhaal zal zijn.
Bas zit/zat dicht bij de bronnen, Jens niet.

kentaro
01-09-2015, 13:28
die boek.
Ga je nou echt op mn spelling letten?!
Je begrijpt toch wel wat ik bedoel?

Nosferatu187
01-09-2015, 15:11
Ga je nou echt op mn spelling letten?!
Je begrijpt toch wel wat ik bedoel?

die boek

RedDawn
01-09-2015, 15:21
die boek

Maar wat is nu de tietel van die boek?

kentaro
01-09-2015, 15:37
Maar wat is nu de tietel van die boek?

Wahahahaha gek!

Nosferatu187
01-09-2015, 15:41
Maar wat is nu de tietel van die boek?

bas boon's schizofrene verzinsels
250 pagina's
speciale editie

mario the count
01-09-2015, 18:47
Deze opmerking is funest voor de rest van je betoog. Ik sta open voor voor al dit soort zaken, ik volg veel alternatieve nieuwssites en heb alle Zeitgeist films meerdere malen bekeken. De manier waarop Bas alles de wereld in brengt en de intonatie daarvan, dat is wat irriteert. Zijn verschrikkelijk irritante en denigrerende manier van antwoorden terwijl hijzelf nog geen volwaardige Nederlandse volzin kan typen. Je kunt niet anderen verwijten nergens voor open te staan terwijl je dat zelf niet staat. Het is goed om een sterke mening te hebben maar realiseer je wel dat anderen ook een sterke mening kunnen hebben. En Bassie bestempelt iedereen met een andere mening als dom, soms letterlijk en soms door denigrerend te doen.En dan ben je geen boodschapper maar gewoon een ordinaire schreeuwlelijk net als de rest van de zo gehate massa.Eens.

appelsap
02-09-2015, 01:06
Deze opmerking is funest voor de rest van je betoog. Ik sta open voor voor al dit soort zaken, ik volg veel alternatieve nieuwssites en heb alle Zeitgeist films meerdere malen bekeken. De manier waarop Bas alles de wereld in brengt en de intonatie daarvan, dat is wat irriteert. Zijn verschrikkelijk irritante en denigrerende manier van antwoorden terwijl hijzelf nog geen volwaardige Nederlandse volzin kan typen.
Je kunt niet anderen verwijten nergens voor open te staan terwijl je dat zelf niet staat. Het is goed om een sterke mening te hebben maar realiseer je wel dat anderen ook een sterke mening kunnen hebben. En Bassie bestempelt iedereen met een andere mening als dom, soms letterlijk en soms door denigrerend te doen.
En dan ben je geen boodschapper maar gewoon een ordinaire schreeuwlelijk net als de rest van de zo gehate massa.

Betoog? Je begrijpt dat mijn hele post van sarcasme aan elkaar hangt? Ben blij dat jij wel open staat voor dit soort hersenspinsels, als Bas het maar beter zou verwoorden. Ik denk dat hij gewoon iets te veel klappen op het kopke heeft gehad van al die toppers waar hij ook zelf mee de ring in stapte en wat aandacht te kort komt.

Neemt niet weg dat hij genoeg heeft meegemaakt voor een interessant boek.