PDA

View Full Version : If Conor McGregor fought in Glory/against top Dutch kickboxers?



Zaher Thomas
17-08-2015, 13:31
...how would he do?

Said to have some of the best striking in the UFC currently.

I think at 145lbs, or about 66kgs, he is definitely one of the most physically strong fighters in that weight division.
I don't think any other fighters has that level of stopping power that McGregor has.
Nobody has ever put Chad Mendes away in such brutal fashion and with such blunt force, before.

Against top 66kg fighters in Glory such as Mosab Amrani or Mohammed Khamal...
Would he hang in there?
Be a competitive fight?

I think he leaves his defense very open with his boxing, which could be a problem, as the dutch style has very aggressive punching.

Zaher Thomas
17-08-2015, 13:36
PS. Jullie kunnen antwoorden op Nederlands. Ik kan goed begrijpen, maar niet zoo goed schrijven.

largo0
17-08-2015, 13:40
Hij legt het af tegen elke nl kickboxer.

Fasada
17-08-2015, 15:13
Hij zal het heus niet slecht doen hoor, denk dat hij zeker wel wat A-jongens kan pakken. Maar tegen de absolute top denk ik dat hij te kort komt. Zeker als het een muay thai wedstrijd zal zijn ben ik bang. Maar om te zeggen dat hij volstrekt kansloos is en dat hij het tegen elke NL kickbokser aflegt vind ik iets te ver gaan. De featherweight divisie (-66kg) is niet heel diep zoals de lightweight.

Als Paul Daley gewoon de nummer twee in Glory (Aleksander Stetchurenko) kan verslaan, waarom zou een Conor dat niet kunnen?

blackadder
17-08-2015, 19:19
Hij zal het heus niet slecht doen hoor, denk dat hij zeker wel wat A-jongens kan pakken. Maar tegen de absolute top denk ik dat hij te kort komt. Zeker als het een muay thai wedstrijd zal zijn ben ik bang. Maar om te zeggen dat hij volstrekt kansloos is en dat hij het tegen elke NL kickbokser aflegt vind ik iets te ver gaan. De featherweight divisie (-66kg) is niet heel diep zoals de lightweight.

Als Paul Daley gewoon de nummer twee in Glory (Aleksander Stetchurenko) kan verslaan, waarom zou een Conor dat niet kunnen?
Misschien omdat Daley (23-20-03) anders dan een Conor ook daadwerkelijk ervaring heeft in het kickboksen?

Fasada
17-08-2015, 19:43
Misschien omdat Daley (23-20-03) anders dan een Conor ook daadwerkelijk ervaring heeft in het kickboksen?

Wellicht is een Daley niet het beste voorbeeld ook al is het wat mij betreft eerst een MMA vechter en dan pas kickbokser. Neem bijvoorbeeld Dustin Jacoby, een middelmatige M.M.A. vechter die in een korte tijd aardig mee draait in Glory. Het is geen wereldtop maar dat was hij al helemaal niet in het M.M.A.

Waarom ik trouwens Daley gebruikte is dat hij niet zo maar won van een paar gasten maar de nummer 2 ranked vechter in Glory. Zijn vraag was vooral over Glory vechters. Draai het is om, zie jij een kickbokser winnen van een nummer 2 uit de UFC op M.M.A. regels? Denk dat het gameover is in 1 minuut. Is het een eerlijke vergelijking nee maar denk gewoon dat kickboksen makkelijker aan te leren is dan M.M.A., kan mij nog herinneren dat Quinton Jackson Abidi KO sloeg, ook al was het meer geluk dan wijsheid maar goed...

Als je kijkt naar Conor en je ziet hoe groot hij is voor de featherweight divisie en kijkt naar de wereldtop in Glory nu; Varga, Adamchuk, Mosab Amrani ect. Dan zie ik niet een hele diepe divisie waarvan ik denk dat Conor wordt afgedroogd. Verder vind ik Conor een atleet voorop die heel serieus met zijn sport bezig is en gezien zijn manier van vechten kan hij het best prima doen.. Maar goed zolang het niet gebeurt blijft het gokken..

blackadder
17-08-2015, 20:32
Neem bijvoorbeeld Dustin Jacoby, een middelmatige M.M.A. vechter die in een korte tijd aardig mee draait in Glory.
Kijk dan ook maar tegen wie hij heeft gewonnen. Nadat ie eerst een hele riks heeft verloren trouwens.


Waarom ik trouwens Daley gebruikte is dat hij niet zo maar won van een paar gasten maar de nummer 2 ranked vechter in Glory.
Maar hij heeft nu eenmaal wel ervaring met de sport en ook een beste KO lijst.


Zijn vraag was vooral over Glory vechters. Draai het is om, zie jij een kickbokser winnen van een nummer 2 uit de UFC op M.M.A. regels?
Nee natuurlijk niet. Maar jij had zoiets van als Daley het kan...maar zoals ik al zei Conor heeft 0 ervaring in het kickboksen. Daley wel dus.


Als je kijkt naar Conor en je ziet hoe groot hij is voor de featherweight divisie en kijkt naar de wereldtop in Glory nu; Varga, Adamchuk, Mosab Amrani ect. Dan zie ik niet een hele diepe divisie waarvan ik denk dat Conor wordt afgedroogd. Verder vind ik Conor een atleet voorop die heel serieus met zijn sport bezig is en gezien zijn manier van vechten kan hij het best prima doen.. Maar goed zolang het niet gebeurt blijft het gokken..
Geen van de divisies in Glory is echt diep te noemen. Geen wonder als je het aanvult met bijna alleen Amerikanen.

Fasada
17-08-2015, 20:40
Het is duidelijk dat je het niet met mij eens bent maar ik geloof dat Conor het gewoon goed gaat doen als die bij Glory zit maar dat geldt ook voor Jose Aldo.

Voor mij hoef je niet 100 keer in een ring te hebben gestaan om het goed te doen in een andere discpline, althans dat is mijn mening. Crocop ging ook met 0 zijn M.M.A. carriere in op een late leeftijd.

Ik had gehad hoopt dat Bellator met hun Dynamite opzet onze vragen had kunnen beantwoorden door Chandler of Brooks te laten vechten tegen een ervaren Glory vechter maar helaas hebben zij een Daley tegen een andere M.M.A. vechter gezet waardoor het concept van verschillende stijlen niet echt uit de verf komt.

Maar goed let's agree to disagree

T15Boxing
17-08-2015, 21:08
Naaste alle ervaring dat nodig is denk ik niet dat Conor de juiste stijl heeft om het in kickboksen te halen. En ik betwijfel ook of zijn stootkracht een factor zal zijn aangezien de kleine handschoenen in MMA hem helpen.

Fasada
17-08-2015, 21:55
Naaste alle ervaring dat nodig is denk ik niet dat Conor de juiste stijl heeft om het in kickboksen te halen. En ik betwijfel ook of zijn stootkracht een factor zal zijn aangezien de kleine handschoenen in MMA hem helpen.

Zag een laatste post van T15Boxing dus hield mij hart vast maar moet zeggen je onderbouwd het keurig en je bent mild voor jou doen.. hahahahah

Nee ben het mee eens dat zijn stijl en kleine handschoenen zeker een punt is waar hij tegen aan kan lopen. Zeker als hij tegen een Mootje of een Amrani gaat vechten die kunnen kort erop zitten en hem weinig kans geven. Zeker met de 3 x 3 rondes wordt het voor een Conor moeilijk... Dus ben het niet geheel oneens met T15

Zaher Thomas
18-08-2015, 00:15
http://www.bjpenn.com/wp-content/uploads/2015/05/Woodley-McGregor.png

Just about his size and strength - next to Tyrone Woodley, who is actually a big WW.
In the flesh, this guy is just huge.
I think that could be a problem for anyone at 66kgs.


Naaste alle ervaring dat nodig is denk ik niet dat Conor de juiste stijl heeft om het in kickboksen te halen.

That's what is interesting to me.
How his style would match with a pure kickboxing style.

At the very least, it'd be good to see him train in a dutch gym, or bring in dutch kickbox fighters to his camp, like Jose Aldo does.

Pansier
18-08-2015, 00:33
At the very least, it'd be good to see him train in a dutch gym, or bring in dutch kickbox fighters to his camp, like Jose Aldo does.[/I][/COLOR]

Dat doet hij al.

tarantula
18-08-2015, 03:32
Of met the doctor trainen aangezien hij ook een lefty is kan hij hem mischien wat dingetjes leren, op dit moment toch mijn favoriete southpaw petrosyan.

Het handwerk van mcgregor is zeer indrukwekkend maar het staan bij mma is toch wat anders dan kick/thaiboksen het is een andere spelletje,dus moeilijk te zeggen.

Suplex
18-08-2015, 19:01
Of met the doctor trainen aangezien hij ook een lefty is kan hij hem mischien wat dingetjes leren, op dit moment toch mijn favoriete southpaw petrosyan. Het handwerk van mcgregor is zeer indrukwekkend maar het staan bij mma is toch wat anders dan kick/thaiboksen het is een andere spelletje,dus moeilijk te zeggen.Denk dat hij zeker beter kan worden van petrosyan hebben de zelfde timing en precisie

Zaher Thomas
18-08-2015, 22:55
Misschien omdat Daley (23-20-03) anders dan een Conor ook daadwerkelijk ervaring heeft in het kickboksen?

Conor was eigenlijk een box kampioen voor hij beginnen met mma.

I would have to agree with him probably falling short against top guys like Ristie and Petrosyan, but against a regular A-class dutch fighter, I would certainly give him a good chance.
Kid Yamamoto, who was not nearly as good as Conor striking, did very wel against Mike Zambides before.


Hij hebt alvast getrainde op Nederland, of getrainde met Nederlands vechters??
Met wie, oF welke sportcentrum?

Anderson
18-08-2015, 23:20
He would destroy everyone. He is the best ever.

Lionheart
19-08-2015, 03:43
Zoals ik al in een andere topic aangaf dat de partij : Souwer vs Mcgregor een toppartij zou zijn, waarbij Andy hem finaal sloopt.
Hij heeft wat zijwaartse trappen die er onverwacht uit kunnen komen, maar een snoeiharde low kick a la Aldo heb ik Mcgregor nooit zien maken.

Dus naar mijn mening zal hij het tegen menig topper uit de kickboxwereld afleggen.

T15Boxing
19-08-2015, 04:23
Inderdaad, ik vind Conor te flashy en hij incasseert teveel omdat hij zo offensief is. En zoals ik zei in MMA heeft hij een voordeel met zijn lengte verschil en kleine handschoenen.

Iemand als Aldo is ideaal om de transitie naar kickboxing te maken. Zijn stijl lijkt ook op die van de Nederlandse kickboksers.

LightHeavyWeight
19-08-2015, 13:21
Connor is ook in mma te pakken met goede lowkicks, als je de onderkant hard aanvalt haal je de kracht en explosiviteit eruit. Het vergt discipline om dat anderhalve ronde vol te houden, daarna kun je zijn kop eraf slaan. Connor doet niet echt een lowkicks blokken dus daar moet het mogelijk zijn.
Aldo lijkt me daarvoor de perfecte kandidaat.

lukashenko
20-08-2015, 00:39
Wellicht is een Daley niet het beste voorbeeld ook al is het wat mij betreft eerst een MMA vechter en dan pas kickbokser. Neem bijvoorbeeld Dustin Jacoby, een middelmatige M.M.A. vechter die in een korte tijd aardig mee draait in Glory. Het is geen wereldtop maar dat was hij al helemaal niet in het M.M.A. Waarom ik trouwens Daley gebruikte is dat hij niet zo maar won van een paar gasten maar de nummer 2 ranked vechter in Glory. Zijn vraag was vooral over Glory vechters. Draai het is om, zie jij een kickbokser winnen van een nummer 2 uit de UFC op M.M.A. regels? Denk dat het gameover is in 1 minuut. Is het een eerlijke vergelijking nee maar denk gewoon dat kickboksen makkelijker aan te leren is dan M.M.A., kan mij nog herinneren dat Quinton Jackson Abidi KO sloeg, ook al was het meer geluk dan wijsheid maar goed... Als je kijkt naar Conor en je ziet hoe groot hij is voor de featherweight divisie en kijkt naar de wereldtop in Glory nu; Varga, Adamchuk, Mosab Amrani ect. Dan zie ik niet een hele diepe divisie waarvan ik denk dat Conor wordt afgedroogd. Verder vind ik Conor een atleet voorop die heel serieus met zijn sport bezig is en gezien zijn manier van vechten kan hij het best prima doen.. Maar goed zolang het niet gebeurt blijft het gokken.. glory moet noord amerikaanse sterren creeren voor inkomsten .. dus hun komen eenmaal snel hoog in de rankings

lukashenko
20-08-2015, 00:43
ik denk als conor zich 100 % erop zou focussen (kickboxen) dat hij het de top wel lastig kan maken .
maar helaas gaat dat niet gebeuren .. no way dat ufc hun cash cow een kickbox party zou laten draaien
ook denk ik niet dat er een kickbox promotor bestaat die conor het zelfde gaasje kan geven als ufc..
we zullen zien tegen aldo hoe goed conor kan kickboxen.