PDA

View Full Version : Demetrious Johnson breekt record



Fasada
08-09-2015, 11:25
De UFC flyweight kampioen Demetrious Johnson zit wel even in de hoek waar de klappen vallen. Na zijn dominante titelgevecht waar hij weer liet zien UFC’s pound for pound titelkandidaat te zijn kreeg hij weer een hoop kritiek te verduren.

Dit maal was het de reactie uit de zaal die al na een paar ronde ‘boo’ zaten te roepen, geheel onterecht uiteraard maar het is wel de realiteit dat dit gebeurt. Hoewel Dana White naar afloop Johnson verdedigde door te zeggen dat de mensen die ‘boo’ riepen, dronken mensen zijn die geen verstand hebben van de sport, is het toch een feit dat Johnson de minst populaire UFC kampioen is.

Gister werd namelijk de live gate bekent gemaakt en wist hij een record te breken, een negatief record wel te verstaan. UFC 191 heeft een totale kaartverkoop van 1.3 miljoen gehaald, dit is de laagste nummer voor een UFC PPV kaart in Las Vegas sinds 2004. Dan nog te bedenken dat UFC veel kaarten gratis heeft weggeven voor dit evenement.
Het is niet de eerste keer dat Johnson zulke lage nummers trekt want het lijkt een trend te zijn en te onderstrepen dat hij de minst populaire kampioen is op dit moment. Hier de laatste verkoopcijfers op basis van live kaartverkopen:

Johnson vs. Dodson (Las Vegas) – 1.3 miljoen dollars
Johnson vs. Horiguchi (Montreal) – 668.000 dollars
Johnson vs. Cariaso (Las Vegas) - 2.2. miljoen dollars*

*let wel op dat Cerrone vs. Alvarez en McGregor vs. Poirier op de kaart stonden in een evenement waar eigenlijk Jones vs. Cormier de evenement hadden moeten zijn
Johnson vs. Bagautinov (Vancouver) – 1.14 miljoen dollars

Naast het record te hebben van laagste PPV gate van Las Vegas is hij ook houder van de laagste PPV buys vanaf de TUF periode (UFC 174 vs. Bagautinov). Hij is dus geen kaartverkoper en ook geen PPV buys verkoper, dat mogen duidelijk zijn. Betekent dit dat hij geen main event meer gaat krijgen op een PPV evenement of zullen zij blijven proberen Mighty Mouse te pushen. Over zijn prestaties daar in tegen kan je niks kritisch over zeggen want hij blijft maar winnen en als hij zo doorgaat is de kans groot dat hij de belangrijkste records gaat pakken, namelijk de meeste titelgevechten achtereen te winnen en daarmee de absolute pound for pound koning te worden.

Wat zou jij met deze situatie doen? Je gewoon houden aan het feit dat titelgevechten gewoon main events moeten blijven en het liefst als PPV of je model aanpassen en concluderen dat hij beter thuis hoort als co-main event??

LightHeavyWeight
08-09-2015, 12:17
Gewoon Co-main event maken en verder niet zeuren. Het is mij ook net een klasse te licht en ik ben echt wel een liefhebber van de sport. Match hem met een mooi main-event en dan is iedereen blij. De vraag en interesse van de mensen kun je toch niet veel beïnvloeden in de sport.

T15Boxing
08-09-2015, 16:34
Te klein, te licht, te ongevaarlijk. Je kunt mensen niet dwingen om iets te waarderen, ook met WMMA. Geen main events meer of blijf records breken.

Ronald
09-09-2015, 20:44
Van mij mogen ze deze gewichtsklasse per direct afschaffen. Alle respect voor de vechters, maar ik vind het eenvoudigweg niet echt aantrekkelijk om naar te kijken.

Suplex
09-09-2015, 21:23
Van mij mogen ze deze gewichtsklasse per direct afschaffen. Alle respect voor de vechters, maar ik vind het eenvoudigweg niet echt aantrekkelijk om naar te kijken.

Het heeft niet veel met gewicht te maken meer met personality Vrouwen straweight nooit naar gekeken maar Joanna jedrzejczyk kijk ik toch graag naar mooie stijl komt altijd om te knokkuh en een leuke meid.
elke divisie heeft gewoon zijn ster nodig of het liefst meerdere.
kijk maar naar de HW klasse stuk minder leuk en aantrekkelijk zonder een grote ster als bv Brock Lesnar
kijk naar de aandacht die de featherweight ineens heeft door conor McGregor

Wheelie
09-09-2015, 21:51
Ik kijk ook graag naar Joanna Jedrzejczyk, vechten kan ze. Zie eerlijk gezegd op dit moment niemand van haar winnen

viTRTor
09-09-2015, 21:55
Mee eens, die Joanna is een beest en een Europese kampioen. Daar zou ik echt wel een kaart voor kopen.

LightHeavyWeight
10-09-2015, 12:49
Gewoon lekker erin houden deze divisies, zoals gezegd onze Poolse schoonheid is wel een spaktakel om naar te kijken en er zijn puristen genoeg die graag naar Mighty Mouse kijken. Voor ieder wat wils toch, vond de laatste HW van Arlovski weer precies het tegenovergestelde van die lichtgewichten dus kan me voorstellen dat ook daar weinig mensen van genoten hebben.