PDA

View Full Version : T.J. Dillashaw weg bij Team Alpha Male



Fasada
07-10-2015, 10:37
Er lijkt een einde te komen aan de Dillashaw/Faber/Ludwig soap en de uitkomst is dat T.J. Dillashaw vertrekt bij Team Alpha Male. Zijn trainer Ludwig zal geen deel uit maken van zijn nieuwe kamp in Colorado maar zal nog wel met Dillashaw trainen aangezien Ludwig ook uit Colorado komt.

Het vertrek heeft alles te maken met een lang en slepend conflict tussen team eigenaar Urijiah Faber en trainer Duane Ludwig. Faber huurde Ludwig in om de nieuwe trainer te worden van Alpha Male maar die afspraak liep anders dan gehoopt. Beide heren beschuldigen elkaar van het niet nakomen van afspraken en zochten beide de media op om hun verhaal te doen waardoor Dillashaw in een zeer moeilijke positie terecht is gekomen. Zo wil hij graag loyaal blijven aan zijn trainer die grotendeels verantwoordelijk is voor zijn successen maar ook het team heeft hem geholpen om UFC kampioen te worden.

Nu heeft Dillashaw eindelijk besloten om een eind te maken aan het kant kiezen en kiest er voor om het team te verlaten en zich aan te sluiten bij Elevation Fight Team. Hij zal nu gaan trainen met jongens als Matt Brown, Clay Guida, Neil Magny, Brandon Thatch enz. Het lijkt erop dat Dillashaw kiest voor zich zelf nu hij gedag heeft gezegd tegen het team en kwam met de volgende verklaring:

"In regards to my upcoming fight camp, I will be doing my training in Colorado. The last six years at Team Alpha Male have been irreplaceable and my brothers there will forever be family to me. I thank each and every one of them for helping me along the way and being a part of this journey we've shared. This is not the end of being a part of the Team Alpha Male family, but a new chapter in my career.

"I will be spending my next full training camp with Elevation Fight Team as they've offered me an opportunity that I couldn't pass up, with an incredible coaching staff and state-of-the-art facilities.

"I want to thank everyone for the continued support as this has not been a decision I've taken lightly."

Team aanvoerder Faber liet in een kort bericht weten dat hij de keuze jammer vindt maar dat hij zich verheugt om de volgende kampioenen te produceren bij Team Alpha Male.

viTRTor
07-10-2015, 10:46
Faber - Dillashaw title contenter partij als Cruz zijn titel weer terugpakt.