PDA

View Full Version : WSOF brengt K-1 format in M.M.A.



Fasada
08-10-2015, 11:41
World Series of Fighting heeft aangekondigd dat er een 8 mans toernooi gaat komen waarbij de winnaar zich verzekerd om te vechten tegen de kampioen Justin Gaethje. Hoewel Pride wel vaker toernooien heeft georganiseerd en Bellator laatst nog met Dynamite, is het niets nieuws. Wat wel heel bijzonder is, is dat het gaat om een 8 mans toernooi wat gehouden gaat worden op één avond. Een zelfde format als de K-1 finales.

Het evenement staat gepand op 20 november in Phoenix, Arizona en de volgende vechters zijn aangekondigd; Brian Cobb, Brian Foster, Luis Palomino, Islam Mamedov, Mike Ricci, Joao Zeferino, Jorge Patino en Rich Patishnock.

Het is zo ver ik kan inschatten niet eerder gebeurt in het hedendaagse M.M.A. dat zo een format wordt toegepast. Het lijkt mij op eerste gezicht erg zwaar om drie M.M.A. wedstrijden te moeten vechten op één avond. In het kickboksen werd drie partijen op rij winnen al gezien als iets onmenselijk laat staan als dit op M.M.A. regels zal gelden.

LightHeavyWeight
08-10-2015, 12:14
Kan wel heel spectaculair worden want vechters gaan nu sneller voor de KO dan een single wedstrijd. Ook zullen er wel meer shoots voor TD's zijn. Ground control is qua cardio wel pittig maar je loopt er relatief weinig schade door op.
Maar ik geloof nooit dar er uberhaupt 8 gaan starten. Hoeveel partijen moet je eromheen zetten van eventuele invallers?

blackadder
08-10-2015, 13:46
Interessant. Hoeveel rondes per partij? 2x5 plus 1 extra ronde?

Kemal
08-10-2015, 17:10
Leuk format!

Briant
08-10-2015, 18:53
Jorge Patino... die is al over de 40 of zo... wow.