PDA

View Full Version : Aldo ziet graag een maandelijkse vergoeding



Fasada
09-10-2015, 12:03
UFC kampioen Jose Aldo is niet bang om wat tegen gas te geven richting de UFC toe. De Braziliaan heeft al een vrij moeizame relatie met de UFC en mede hierdoor durft hij zich sneller uit te spreken tegen de promotie. In een Braziliaanse interview geeft Aldo aan dat hij graag wilt zien dat vechters maandelijks worden betaald.

Vitor Belfort had dit idee al een keer eerder geroepen maar nu is het Aldo die vindt dat vechters een maandelijkse salaris horen te krijgen. Zijn argument ligt vooral in het idee dat veel organisaties als NBA of NFL ook werken met salarissen. Op deze manier is een vechter altijd verzekerd van een soort van inkomen. Op dit moment krijg je alleen geld op het moment dat je vecht dus wanneer een vechter niet kan vechten door een blessure zal deze niets ontvangen, Aldo ziet dit graag veranderen.

“Ik sta zeker achter het idee om. In de NFL maakt Nike ook de kleding maar het zijn de teams die hun atleten gewoon betalen. Dit gebeurt ook bij de NBA. Het is gewoon niet gemakkelijk als vechter om geld te verdienen zeker als je net begint en geen PPV geld ontvangt. Wij maken veel geld op aan trainers, sparring partners ect. Niemand wil tegenwoordig naar de gym gaan om gratis klappen op het gezicht te ontvangen. Of wij het leuk vinden of niet wij hebben een grote kans om geblesseerd te raken en hierdoor lang niet kunnen vechten. Dit schaadt de vechter die alleen geld krijgt wanneer die de kooi in stapt. Ben je geblesseerd heb je geen inkomen. Het is goed om sponsors te hebben want dat is het enige waar men iets van krijgt.

Verder spreekt Aldo zich ook uit over het veel besproken onderwerp, een vechters vakbond. “Niemand heeft mij benadert voor zoiets maar het zou geweldig zijn. Het is een manier om vechters te beschermen en dat kan echt goed helpen. Veel denken daar niet over na. Vechters zijn verbonden met elkaar, dit door de vele rivaliteiten van gyms. Iedereen denkt nu, als ik dit gevecht of prijs aanneem dan pakt iemand anders het wel. Voor mij is het nog moeilijk om mij hier hard voor te maken. Ik moet namelijk mij focussen op vechten zelf. Ik ben een kampioen en moet leven als een atleet maar misschien als ik stop met vechten wil ik mij gaan inzetten samen met andere om andere vechters te helpen hiermee.

T15Boxing
09-10-2015, 13:51
Ja en nee. Ja omdat meer geld voor de vechters altijd goed is. Maar nee omdat we dan meer gasten zullen zien die eerder de neiging krijgen om gevechten af te lassen omdat een blessure ze toch iets zwaar is. Fight another day, still get paid.

Fasada
09-10-2015, 14:09
Zelf zou ik kiezen voor een soort wachtgeld constructie...Je krijgt een maandelijkse vergoeding tussen de tijd van je gevechten. Dus als je zeg maar 1 januari vecht en je volgende partij staat gepland op 1 mei krijg je dus 5 maanden geld (kleine vergoeding, iets van 1000 a 1500 dollar). Op het moment dat jij moet afzeggen door een blessure dan vervalt dat bedrag na 1 mei. Dus stel je kan pas in Augustus vechten zit je dus tussen Mei en Augustus zonder maandelijkse inkomen...

LightHeavyWeight
09-10-2015, 14:15
Het geld moet dan naar de Gym en de Gyms moeten de vechters betalen/salaris uitkeren.
Anders wordt het niks zo vanwege bovenstaande redenen.

Fasada
09-10-2015, 14:24
Het geld moet dan naar de Gym en de Gyms moeten de vechters betalen/salaris uitkeren.
Anders wordt het niks zo vanwege bovenstaande redenen.

Ja dat het naar een gym gaat wordt het helemaal een lastig verhaal. Hoe wil je dat doen? Sommige vechters trainen bij meerdere gyms en hoezo zou een gym een vechter moeten uitbetalen?

Tenzij je verplicht aan vechters dat zij zich moeten aansluiten bij een gym willen ze recht krijgen op een vergoeding, vind het zelf een beetje krom...Trouwens een vechter kan altijd een blessure 'faken', dat geldt ook voor voetballers als ze willen dus dat probleem ondervang je er niet mee..

Kemal
09-10-2015, 14:59
Wie wilt dat nou niet ;)

Suplex
09-10-2015, 15:32
Dat snap ik dat José " altijd geblesseerd en cancel mijn gevechten" Aldo dit wil . als hij gewoon 2x per jaar knokt is er niet veel aan t handje dacht ik zo voor aldo

LightHeavyWeight
09-10-2015, 15:45
Ja dat het naar een gym gaat wordt het helemaal een lastig verhaal. Hoe wil je dat doen? Sommige vechters trainen bij meerdere gyms en hoezo zou een gym een vechter moeten uitbetalen?

Tenzij je verplicht aan vechters dat zij zich moeten aansluiten bij een gym willen ze recht krijgen op een vergoeding, vind het zelf een beetje krom...Trouwens een vechter kan altijd een blessure 'faken', dat geldt ook voor voetballers als ze willen dus dat probleem ondervang je er niet mee..

Management -organisaties dan beter gezegd. Ik denk dat je moeilijk kunt vergelijken met teamsporten overigens.

Fasada
09-10-2015, 16:32
Dat snap ik dat José " altijd geblesseerd en cancel mijn gevechten" Aldo dit wil . als hij gewoon 2x per jaar knokt is er niet veel aan t handje dacht ik zo voor aldo

Denk overigens niet dat Aldo dit roept omdat hij zelf zo zit te springen op geld. Denk eerder dat hij het vooral ziet bij zijn teamgenoten....Maar ben het wel met je eens dat als Aldo het zegt je automatisch denkt aan het feit dat hij vaak geblesseerd is en niet zo veel vecht.

Pansier
09-10-2015, 17:03
Het zijn gewoon zzp'ers...

viTRTor
09-10-2015, 19:11
Hij heeft wel een punt, maar voor het systeem uit de nba en nfl moet er wel veel op de schop genomen worden. Die gasten pakken ook geen matchbonus van 2 ton als ze spelen. Ben het met fasada eens, al is het bedrag wat je noemt niet helemaal conform ;)

T15Boxing
09-10-2015, 19:36
Hun hebben ook een pensioen, dan kom je weer terecht in een discussie over unions voor vechters.