PDA

View Full Version : GSP vraagt aandacht aan petitie Nick Diaz



Fasada
14-10-2015, 11:14
George St. Pierre heeft publiekelijk zijn steun betuigd aan Nick Diaz. GSP die al jaren lang vraagt om strengere regels tegen doping liet in een interview weten dat hij ook vindt dat de straf die Nick Diaz kreeg overdreven.

“Persoonlijk vind ik 5 jaar te veel. Zeker als je ziet wat Anderson Silva kreeg voor het bewust gebruiken van doping wat je prestaties doet verbeteren. Ik denk dat zij gewoon een voorbeeld wilde stellen met hem. Nick Diaz is een kleurrijk persoon die geen blad voor de mond neemt. Ze wilde gewoon hem als voorbeeld gebruiken net als Olympische kampioene Marion Jones. Helaas is hij het geworden maar ik vind dat iedereen een tweede kans hoort te krijgen.”

Nu moet wel gezegd worden dat Diaz wel vaker een kans heeft gekregen maar het is vooral het vergrijp wat GSP niet eerlijk vindt.

“Marihuana is een drugs maar ik vind wel dat er verschillende straffen horen bij verschillende soorten drugs. Het slaat nergens op, Marihuana kan je helpen met bepaalde stoornissen zoals angst of spanning. Je wordt er niet sterker of krachtiger van, vandaar dat je zoiets lager moet straffen. Nick is een charismatische gozer. Veel mensen praten over hem. Hij is niet iemand die ik haat, er zijn dingen gezegd naar aanloop van onze wedstrijd maar dat hoort erbij. Ik nam niks daarvan persoonlijk.

Wij hebben een jongen als hem nodig in deze sport dus ik hoop dat hij snel terug komt. Als hij mijn hulp nodig heeft dan help ik hem graag, dat doe ik met veel plezier maar dan moet hij mij niet voorschut zetten. Ik mag hem graag en wens hem het allerbeste.”

In de laatste Tommy Toe Hold Show vraagt GSP mensen op om de petitie te tekenen. Deze petitie houdt in dat als Nick Diaz 100.000 handtekeningen weet te verzamelen de regering verplicht naar de zaak moet kijken en daar een uitspraak over te doen. Op dit moment staat de teller op 97.000 en heeft tot vrijdag de tijd om het te halen maar het ziet er goed uit.

Je kan overigens ook gewoon je steun betuigen als je niet in Amerika woont:

https://petitions.whitehouse.gov//petition/lift-nsac-ban-mma-fighter-nick-diaz


https://www.youtube.com/watch?v=7pQrMEr33Zk

e-type
14-10-2015, 11:37
Wat een onzin. Sommige werkgevers zijn gewoon enorm streng op drugsgebruik, niet alleen de UFC, ook in het corporate kan je urine-testen krijgen. Hij's gewoon gepakt, klaar. Staat duidelijk in z'n contract en 't zijn regels die hij al meerdere keren heeft overtreden.'k Kan genieten van Diaz en z'n onorthodoxe maniertjes en vechtershart, maar nu moet je ook een man zijn en niet zeuren. En het constante vergelijk met overtredingen van andere vechters is niet meer dan Calimero gedrag...INB4 Jon Jones en coke....

Brainthief
14-10-2015, 11:41
Nou 2 WADA gecertificeerde Labs hebben hem getest en hij zal ruim onder de grenswaarde. 1 niet gecertificeerd lab zat ontiegelijk ver boven de grenswaarde. Wat houd de nsac?

viTRTor
14-10-2015, 12:43
De 100.000 handtekeningen zijn gehaald. Het witte huis (jaja) Zal nu verder beslissen over hoe of wat...

YoMarK
14-10-2015, 12:56
Staat duidelijk in z'n contract en 't zijn regels die hij al meerdere keren heeft overtreden.
Onzin. Zelfs in de "nieuwe" regels staat als sanctie geen schorsing van 5 jaar. Er wordt gewoon met 2 maten gemeten(puur machtsmisbruik).

Daarnaast is Marihuana niet prestatiebevorderend en zelfs gewoon legaal. Natuurlijk moet je niet stoned staan op fight night, maar deze test toont alleen gebruik aan in het verleden. In het geval van Nick is het zelfs zo dat 2 v/d 3 testen negatief waren, en maar 1 positief. Vreemd verhaal, en vreemd dat dat helemaal niet is meegenomen in zijn hoorzitting.

Suplex
14-10-2015, 14:18
Wat een onzin. Sommige werkgevers zijn gewoon enorm streng op drugsgebruik, niet alleen de UFC, ook in het corporate kan je urine-testen krijgen. Hij's gewoon gepakt, klaar. Staat duidelijk in z'n contract en 't zijn regels die hij al meerdere keren heeft overtreden.'k Kan genieten van Diaz en z'n onorthodoxe maniertjes en vechtershart, maar nu moet je ook een man zijn en niet zeuren. En het constante vergelijk met overtredingen van andere vechters is niet meer dan Calimero gedrag...INB4 Jon Jones en coke....

x2 hij weet dat het niet mag en heeft het toch gedaan terwijl hij er al een keer voor gestraft is als het dan toch doet neem je bewust het risico dat als je gepakt word je lang geschorst kan worden.

Of het wel of niet prestatie bevorderend is weer een andere discussie feit blijft dat hij gerookt heeft en dat heeft gevolgen.

#teamBADGUY
15-10-2015, 02:56
x2 hij weet dat het niet mag en heeft het toch gedaan terwijl hij er al een keer voor gestraft is als het dan toch doet neem je bewust het risico dat als je gepakt word je lang geschorst kan worden.

Of het wel of niet prestatie bevorderend is weer een andere discussie feit blijft dat hij gerookt heeft en dat heeft gevolgen.

They just dont like HIM...
hoeveel jaar kreeg Jones ookalweer?
en coke helpt wel denkik.

Fasada
15-10-2015, 10:34
x2 hij weet dat het niet mag en heeft het toch gedaan terwijl hij er al een keer voor gestraft is als het dan toch doet neem je bewust het risico dat als je gepakt word je lang geschorst kan worden.

Of het wel of niet prestatie bevorderend is weer een andere discussie feit blijft dat hij gerookt heeft en dat heeft gevolgen.

Hij is zelfs twee keer gepakt en dit is de derde keer. Ik zelf ben niet zo tegen de 5 jaar straf die hij heeft gekregen want als je tot 3x toe wordt gepakt ben je hardleers en verdien je ook een strenge straf...

De reden waarom ik de petitie heb getekend is dat de commissie totaal niet heeft geluisterd naar de verdediging van Nick Diaz. Als je het een beetje heb gevolgd zie je gewoon duidelijk dat zij hem al hadden veroordeeld op basis van wie hij is en het feit dat hij al eerder twee keer is gepakt.

Hij wordt 3x getest waarvan 2x door een officiële WADA laboratorium en 1x getest door een laboratorium die niet is aangesloten bij een officiële instantie. De twee testen van het officiële lab geven aan dat hij binnen de marge zit wat mag en de andere niet. Dan is het voor mij onbegrijpelijk dat die twee testen gewoon worden genegeerd en hij op basis van een niet officiële test zo hard wordt aangepakt.

Zelf wil ik zo ver gaan dat hij vrijspraak hoort te krijgen puur omdat het niet onomstotelijk kan worden vastgesteld. Als men toch besluit hem schuldig te vinden dan moet het op z'n minst in de strafmaat terug komen dat hij twee negatieve testen heeft gehad. Dat is niet gebeurt en dat vind ik een kwalijke zaak...

Bromios
15-10-2015, 12:02
Inderdaad. Net als bij elk misdrijf hoor je er van uit te gaan dat er onomstotelijk moet worden vastgesteld dat je schuldig blijft. Als er normaal een afwijking is tussen de A en de B staal word je al vrijgesproken. Hier zit een verschil tussen een gecertificeerd bureau en een beunhaas.

Hij is politiek veroordeeld. En dat is altijd fout. Of je hem nu mag of niet.