PDA

View Full Version : Daniel Comier last pauze in



Fasada
15-10-2015, 12:43
De huidige UFC light heavyweight kampioen Daniel Cormier heeft besloten om een tijdje rust te nemen. Gister in een podcast van Kenny Florian en Jon Anik gaf hij aan dat het tijd is om een pauze in te lassen. Niet zo gek als je na gaat dat de al 36 jarige vechter al 8 wedstrijden heeft gevochten tussen 2013 en 2015, ook niet tegen de minste.

“Ik heb geen idee wanneer Jones terug komt, het enige wat ik weet is dat ik rust ga namen. In 2015 vocht ik tegen Jones, Rumble Johnson en Gustafsson. Ik heb gestaan tegen de beste in de divisie en dat allemaal in 10 maanden tijd op een leeftijd van 36 jaar oud. Ik moet gewoon even pauze nemen. Ik heb 7 keer gevochten voor de UFC in 2 jaar tijd. Ik moet gewoon wat meer tijd vrij maken voor mijn gezin. Ik heb gewoon rust nodig en denk dat ik dit ook heb verdiend.”

e-type
15-10-2015, 13:42
Helemaal terecht natuurlijk, hij heeft flinke partijen gedraaid. Aan de andere kant hoop ik niet dat elke kampioen er een jaartje uitgaat, zie Werdum en nu Cormier.

Klassikl
15-10-2015, 19:06
Kampioenskwaaltje.

viTRTor
15-10-2015, 19:09
Vecht van de zomer gewoon weer.

K-1sunstarr
15-10-2015, 20:08
Die rust heeft hij vast wel nodig.Jon Jones is coming!

Bromios
16-10-2015, 09:34
Ik snap dat niet. Zodra de titel binnen is willen die gasten niet meer vechten.

Dana moet zo'n figuur bellen. Wanneer ben je thuis ? kom ik die belt even halen. Als je weer zin hebt mag je hem weer terug verdienen.

mario the count
16-10-2015, 10:14
Ik snap dat niet. Zodra de titel binnen is willen die gasten niet meer vechten.

Dana moet zo'n figuur bellen. Wanneer ben je thuis ? kom ik die belt even halen. Als je weer zin hebt mag je hem weer terug verdienen.
In Cormier zijn geval snap ik het wel. Meerdere partijen gevochten in korte tijd, tegen de besten in de divisie. Daarnaast heeft hij in zijn laatste partij echt wel wat schade opgelopen. Als er 1 champ wat rust verdient is hij het wel. Dat hoeft uiteraard geen jaar te zijn.

T15Boxing
16-10-2015, 11:49
Wie zegt 1 jaar dan? En als dat uit eigen keuze is is dat juist heel dom voor een vechter. Na een half jaar niet actief zijn beginnen de meesten al minder scherp te zijn.

Rverm
16-10-2015, 12:13
Wie zegt 1 jaar dan? En als dat uit eigen keuze is is dat juist heel dom voor een vechter. Na een half jaar niet actief zijn beginnen de meesten al minder scherp te zijn.

Of het is juist slim omdat zijn scherpte af zou kunnen nemen. Neem aan dat jij bv.ook op zomervakantie gaat, dit doe je omdat je daar aan toe bent, je bv. even minder scherp bent op je werk en je jezelf dan weer op kan laden.

Vind het juist een verstandige keuze van hem om ook even zijn rust te pakken. Misschien is hij bij terugkomst nog scherper dan die al was.

mario the count
16-10-2015, 12:17
Wie zegt 1 jaar dan? En als dat uit eigen keuze is is dat juist heel dom voor een vechter. Na een half jaar niet actief zijn beginnen de meesten al minder scherp te zijn.
Ik zou niet weten wie 1 jaar zegt, ik zeg alleen dat het geen jaar hoeft te zijn.

Fasada
16-10-2015, 12:36
Hij gaat heus niet 1 jaar rust pakken, denk eerder 6 maanden ofzo. Eerst gewoon lekker op vakantie een paar weken en dan wachten wanneer Jones terug komt. Zelf verwacht ik dat de UFC Jones in Juli terug laat komen op UFC 200 en dat zou een mooie partij zijn voor zo een groot evenement.

T15Boxing
16-10-2015, 12:39
Of het is juist slim omdat zijn scherpte af zou kunnen nemen. Neem aan dat jij bv.ook op zomervakantie gaat, dit doe je omdat je daar aan toe bent, je bv. even minder scherp bent op je werk en je jezelf dan weer op kan laden.
.

Mijn werk? Ik verdien mijn brood zittend voor een pc. Cormier is een mixed martial artist, hij heeft optimale hand-oog coördinatie en de feel van een full contact mma gevecht nodig en dat kan hij alleen op 100% houden als hij actief blijft vechten. Daarom waren de jongens in Pride zo consistent in hun prestaties, ze bleven scherp en in de ritme omdat ze actief bleven. Als je geen blessures hebt dan zijn zulke lange pauzes onverstandig.

viTRTor
16-10-2015, 12:43
Mijn werk? Ik verdien mijn brood zittend voor een pc. Cormier is een mixed martial artist, hij heeft optimale hand-oog coördinatie en de feel van een full contact mma gevecht nodig en dat kan hij alleen op 100% houden als hij actief blijft vechten. Daarom waren de jongens in Pride zo consistent in hun prestaties, ze bleven scherp en in de ritme omdat ze actief bleven. Als je geen blessures hebt dan zijn zulke lange pauzes onverstandig.
2x

De enige die ik kan bedenken die na lange pauze goed terug gekomen is, is GSP.

train2grow
16-10-2015, 15:37
Een UFC Champion moet minimaal 2 a 3 keer per jaar zijn/haar titel verdedigen na mijn mening,
Niemand heeft DC gevraagd om zoveel partijen te draaien, hij heeft zich meerdere keren zelf opgegeven om te vechten zodat meerdere kansen na de titel had...

Pansier
16-10-2015, 16:37
Een UFC Champion moet minimaal 2 a 3 keer per jaar zijn/haar titel verdedigen na mijn mening,
Niemand heeft DC gevraagd om zoveel partijen te draaien, hij heeft zich meerdere keren zelf opgegeven om te vechten zodat meerdere kansen na de titel had...

2x per jaar vind ik ook een mooie regel. 6 maanden is in mijn ogen genoeg om 2 weekjes vakantie te pakken na elke partij.

cornelus
16-10-2015, 17:27
Een UFC Champion moet minimaal 2 a 3 keer per jaar zijn/haar titel verdedigen na mijn mening,
Niemand heeft DC gevraagd om zoveel partijen te draaien, hij heeft zich meerdere keren zelf opgegeven om te vechten zodat meerdere kansen na de titel had...

Ook dat, maar steeds vijf ronden beating tegen niet de minste gasten die erop gebrand zijn hun gelijk te halen lijkt me nou ook niet bepaald goed voor je gezondheid. En zeker niet als je inmiddels een daggie ouder wordt. Als je die beelden van DC ook zag toen hij uit de Octagon kwam... en interviews van vlak na de happening.. dan zie je duidelijk iemand die het zeer zeer zwaar heeft gehad en echt zijn bodem heeft moeten bereiken om daar nog een poosje rond te dweilen. Alle respect hoor, maar het lijkt me een hele verstandige beslissing.

Bromios
16-10-2015, 19:37
Hij kan toch een maand rust pakken en dan 3 maand voorbereiden op een partij ? dan staat hij elk kwartaal in de ring. Zoveel jaar kan hij niet meer mee.

T15Boxing
16-10-2015, 20:43
Ook dat, maar steeds vijf ronden beating tegen niet de minste gasten die erop gebrand zijn hun gelijk te halen lijkt me nou ook niet bepaald goed voor je gezondheid. En zeker niet als je inmiddels een daggie ouder wordt. Als je die beelden van DC ook zag toen hij uit de Octagon kwam... en interviews van vlak na de happening.. dan zie je duidelijk iemand die het zeer zeer zwaar heeft gehad en echt zijn bodem heeft moeten bereiken om daar nog een poosje rond te dweilen. Alle respect hoor, maar het lijkt me een hele verstandige beslissing.

Als je het niet aan kan dan heb je pech. Een sport hoor je niet af te remmen uit medelijden voor 1 atleet tenzij er een echte reden is als een zware blessure. Cormier leeft in een vrij land, als hij het niet meer wilt kan hij zn papieren titel inleveren zodat de andere jongens ervoor kunnen vechten.

Rverm
16-10-2015, 22:09
Mijn werk? Ik verdien mijn brood zittend voor een pc. Cormier is een mixed martial artist, hij heeft optimale hand-oog coördinatie en de feel van een full contact mma gevecht nodig en dat kan hij alleen op 100% houden als hij actief blijft vechten. Daarom waren de jongens in Pride zo consistent in hun prestaties, ze bleven scherp en in de ritme omdat ze actief bleven. Als je geen blessures hebt dan zijn zulke lange pauzes onverstandig.

Oke

viTRTor
16-10-2015, 22:49
Oke

Kan je een "grappige" opmerking maken, maar hij heeft wel gelijk.

cornelus
17-10-2015, 00:06
Als je het niet aan kan dan heb je pech. Een sport hoor je niet af te remmen uit medelijden voor 1 atleet tenzij er een echte reden is als een zware blessure. Cormier leeft in een vrij land, als hij het niet meer wilt kan hij zn papieren titel inleveren zodat de andere jongens ervoor kunnen vechten.

De andere jongens... krijgen hun kansen echt nog wel. Het lijkt verder wel aannemlijk wat je zegt, het klinkt alleen zo klinisch. Ik denk dat Cormier er gewoon tussenuit gaat piepen. Hij weet dat Jones 'm sowieso weer zwaar gaat naaien. Dat gaat 'm weer tien jaar van zijn leven kosten. Vraag is of hij dat gaat trekken. Ik gun hem persoonlijk wel een aftocht zonder gezichtsverlies.

hypergiant
17-10-2015, 01:03
Hij kan toch een maand rust pakken en dan 3 maand voorbereiden op een partij ? dan staat hij elk kwartaal in de ring. You try to confuse!

Rverm
17-10-2015, 01:19
Kan je een "grappige" opmerking maken, maar hij heeft wel gelijk.

Dat is jouw mening dat íe gelijk heeft, maar daar ben ik het niet mee eens. Maar zoals je merkt gaan we het daar op korte termijn niet over eens worden denk ik ;)

Ik ben nog steeds van mening dat rust hem goed zal kunnen doen, ik zeg niet dat dat 100% zo is, ik ben tenslotte zijn trainer, sportpsycholoog of inspanningsfysioloog o.i.d. niet, maar ik kan me het wel voorstellen dat rust goed voor hem is. Dat er dan een voorbeeld wordt gegeven, zonder dat hij/zij Cormier kent en dus ook zijn fysieke/mentale weerbaarheid op dit moment niet weet, maar dat wel wilt vertellen als de volledige waarheid, dan gaan we we er samen niet uitkomen.

Maar wie weet is T15Boxing wel een echte kenner, bekende, trainer, iemand die weet waar die over praat of iemand die dicht op het vuur zit, maar zolang het anoniem op een forum is, dan blijft het voor mij een mening van iemand die net als ik ook gewoon even een paar minuten over had om een reactie te typen...

Fasada
17-10-2015, 15:29
Hoewel ik T15 zijn standpunt begrijp is het natuurlijk voor elk persoon anders of rust wel of niet goed is. Helaas zijn er meer voorbeelden van vechters die na een lange tijd afwezig zijn geweest die minder goed uitpakte vandaar dat ik mij wel kan vinden in T15. Maar er zijn ook zat voorbeelden van vechters die na een lange afwezigheid wel gewoon weer goed terugkomen. Niemand kan hier dus een antwoord op geven.

Cormier aan de andere kant is een atleet die al vanaf een vroege leeftijd bezig is met worstelen op olympisch niveau dus hij zal zijn lichaam echt wel kennen en hij is wel is vaker een poos er tussen uit geweest en dat is nooit een verkeerde keuze geweest. De meeste vechters hebben de luxe niet om een tijdje rust te pakken want er moet brood op de plank komen. Jongens als Cormier zitten er financieel prima bij dus als hij een paar maanden van zijn gezin wilt genieten dan wens ik hem alle plezier toe. Zoals hij zelf zegt is hij niet meer de jongste en maakt hij een beslissing die hij zelf kan rechtvaardigen.

Verder denk ik trouwens dat hij dit om een strategische reden zegt want Bader zou de eerst volgende zijn en zit daar niet zo op te springen. Meer vanuit het oogpunt dat een rematch met Jones gewoon vele malen interessanter is. Het kan zelf een slimme truc zijn uit de PR koker van de UFC om zo Cormier te beschermen en de wedstrijd die iedereen wilt zien veilig stellen.