PDA

View Full Version : WK WKA Benidorm



Koike88
06-11-2015, 10:20
Wellicht zijn velen jullie hiervan al op de hoogte, maar in Benidorm vindt van 4 tot 8 november het WK van de WKA plaats. Op diverse regels in diverse disciplines kan worden gevochten, waaronder muay thai en K1.
Nederland doet hier aan mee met circa 50 vechters. Variërend van jeugd tot A-klassers.

Enkele vechters zijn al verzekerd voor de finale welke plaatsvindt op zondag.
Dit zijn in ieder geval:
Joey Smits
Georgina van der Linden
Romina Schoonderbeek
Anne Kaminga
Lucielle Verhoef
Jayden Hendrikse

Vandaag vinden nog diverse voorrondes plaats. Meer info volgt!
Ps: hoe plaats ik een foto vanaf de telefoon?

Minotauro
06-11-2015, 12:09
Wka?

Coldcrust
06-11-2015, 12:42
Wka?

Ja, zo ongeveer de oudste kickboksbond

Koike88
07-11-2015, 07:18
De WKA is echt wel een serieuze bond te noemen. Aan dit evenement doen ook daadwerkelijk meer dan 60 landen mee in de categorieën muay thai, kickboxing en k1.
Hoe dan ook, valt het me altijd op dat mensen zeggen 'er is weinig aandacht hiervoor in de pers'. Op mixfight zelf is er vervolgens precies hetzelfde. Men is liever bezig met wat vechter x uit land y doet 5000 km verderop die ze volgen via tv.

LightHeavyWeight
07-11-2015, 14:30
De WKA is echt wel een serieuze bond te noemen. Aan dit evenement doen ook daadwerkelijk meer dan 60 landen mee in de categorieën muay thai, kickboxing en k1.
Hoe dan ook, valt het me altijd op dat mensen zeggen 'er is weinig aandacht hiervoor in de pers'. Op mixfight zelf is er vervolgens precies hetzelfde. Men is liever bezig met wat vechter x uit land y doet 5000 km verderop die ze volgen via tv.

Het is gewon vraag en aanbod, als mensen hier niet warm voor lopen dan interesseert het ze gewoon niet. Ik begrijp niet dat je daar zo moeilijk over kunt doen.

Coldcrust
07-11-2015, 18:14
Het is gewon vraag en aanbod, als mensen hier niet warm voor lopen dan interesseert het ze gewoon niet. Ik begrijp niet dat je daar zo moeilijk over kunt doen.

Dus we moeten onze oren maar weer eens laten hangen naar de vraag en aanbodkant. Dat is al eerder gebeurd..en zo hebben we in NL een achterstand opgelopen in het Muay Thai en MMA omdat de mensen niet warm liepen voor respectievelijk clinchen en grondgevecht.
Het grote publiek is alleen geinteresseerd in sensatie maar we zitten hier op een discussieforum waarop mensen worden geacht ietsje meer verstand te hebben van de sport.

LightHeavyWeight
07-11-2015, 18:20
Dus we moeten onze oren maar weer eens laten hangen naar de vraag en aanbodkant. Dat is al eerder gebeurd..en zo hebben we in NL een achterstand opgelopen in het Muay Thai en MMA omdat de mensen niet warm liepen voor respectievelijk clinchen en grondgevecht.
Het grote publiek is alleen geinteresseerd in sensatie maar we zitten hier op een discussieforum waarop mensen worden geacht ietsje meer verstand te hebben van de sport.

Maar dan zijn we het toch eens? De massa bepaalt de vraag, van een paar puristen kun je nou eenmaal niet leven. Begrijp me niet verkeerd, altijd goed om te vechten voor de goede zaak maar je hoeft niet verbaast te zijn dat de animo laag is.

Minotauro
07-11-2015, 23:46
Ja, zo ongeveer de oudste kickboksbond


Oke thanks