PDA

View Full Version : Meest corrupte jurybeslissing in Glory? (spoiler!)



RedDawn
07-11-2015, 10:47
Hoe kunnen de juryleden in godsnaam de partij geven aan Van Roosmalen? En dat hij nog de belt in ontvangst durft te nemen? Die toespraak van Van Roosmalen na afloop.......LOL

Video:

http://kinopops.com/sport/526-robin-van-roosmalen-vs-sittichai-sitsongpeenong-glory-25-milan-2015.html

Anderson
07-11-2015, 10:53
Misschien omkoop in het spel het was gewoon belachelijk.

Fasada
07-11-2015, 15:09
Misschien ligt het aan mij en ben ik bevooroordeeld maar ik vond het niet zo een robbery zoals iedereen het stelt. Misschien komt het dat ik op de hoogte ben van de Glory regels maar tijdens partij zei ik al dat Sittchai met deze stijl niet zou gaan winnen want het is geen muay thai gevecht. Dat hij rust uitstraalt en goed afstand weet te creëren met zijn trappen en stoten (voornamelijk op de dekking) wist ik dat hij de belt er niet mee zou afpakken. Nu ben ik wel zo eerlijk om te zeggen dat Robin ook niet echt veel scoorde maar het was voor mij voldoende om z'n belt te houden. Zelf ben ik ook van het principe dat je overtuigend moet winnen wil je de belt afpakken, vandaar dat ik eerder verbaasd was over de beslissing in de featherweight titelgevecht, maar dat terzijde.

De stats tijdens de wedstrijd en er na versterkte dat beeld alleen maar. Wel kan ik me voorstellen als je veel kickboksen heb gezien bij andere bonden dat je zou denken dat het een vreemde beslissing is en misschien moet Glory wel nog een keer naar hun regels kijken maar op basis van hun eigen regels was ik dus helemaal niet verbaasd met de uitslag.

Ch3f1
07-11-2015, 15:51
Antwoord op je vraag: Nee

Lastig voor de jury te scoren: ja

Het lag dicht bij elkaar: ja

Ronde 1: gelijk, maar geef ik aan Sittchai

Ronde 2 Sittchai

Ronde 3: Gelijk grotendeels Sittchai, Rosmalen sluit goed af

Ronde 4: Rosmalen

Ronde 5 Rosmalen

Briant
07-11-2015, 16:10
Als veel kenners de beslissing onterecht vinden, klopt er misschien iets niet in de puntentelling bij Glory.

Ik heb de wedstrijd gezien, maar imo is het too close to call. Wat dat betreft kan ik me wel vinden in dat de kampioen kampioen blijft.

blackadder
07-11-2015, 16:31
Gelijk opgaande partij met in geval van twijfel een voordeel voor de kampioen. Niks mis mee. Als je de commentaren van de "kenners" leest zou je de indruk krijgen dat Robin 5 rondes lang kansloos de ring door werd geslagen. Niet de meest spannende partij die ik ooit heb gezien maar hardly een robbery.

Minotauro
07-11-2015, 17:07
Typisch zoals GSP ook een paar partijen won. Gelijk opgaand en close gevechten, maar alsnog vaak kampioen blijven

The Company
07-11-2015, 17:17
Typisch zoals GSP ook een paar partijen won. Gelijk opgaand en close gevechten, maar alsnog vaak kampioen blijven

Alleen zijn laatste tegen Hendricks, de rest won hij met gemak.

Anderson
07-11-2015, 18:16
Typisch zoals GSP ook een paar partijen won. Gelijk opgaand en close gevechten, maar alsnog vaak kampioen blijven




Volgens mij ben jij helemaal lazurus

Anderson
07-11-2015, 18:58
De Fransen zeggen het ook Sittichai is genaaid door Glory.

http://boxemag.com/muay-k-1/muay-k-1-news/item/sitthichai-victime-d-un-hold-up-au-glory-video

Anderson
07-11-2015, 19:06
Op de facebook site van Glory krijgt Glory ervan voor de foute beslissing.

viTRTor
07-11-2015, 20:56
Gsp won terecht van Hendricks hoor. Je moet de hype van Rogan en Goldberg even wegdenken.

Ontopic; slechte beslissing jury, al moet de kampioen wel echt verslagen worden...

Anderson
07-11-2015, 21:17
Dat bedoel ik dus GSP won altijd terecht dus GSP vergelijken met van Roosmalen deze partij dat kan niet.

payap
07-11-2015, 23:25
Vraag over hoe men dan het blokken van hoge trappen ziet? Hier onder twee foto's van Sittichai uit oude partijen met een high kick.

Imo zie ik de bovenste foto als een score en de onderste foto als een geblokte trap.


http://www.pupophoto.com/clients/1764/fichiers/photos/53a02390ea7ca.jpg



http://www.muayfarang.com/wp-content/uploads/2014/12/sitthichai-sitsongpeenong-sittichai-vs-dylan-slavador-victory-france-muay-thai.jpg

Fasada
08-11-2015, 00:24
[QUOTE=payap;1294977]Vraag over hoe men dan het blokken van hoge trappen ziet? Hier onder twee foto's van Sittichai uit oude partijen met een high kick.

Ja vanuit het muay thai is dit inderdaad het verschil, alleen bij Glory is de bovenste foto dus geen score. Sittichai zal zich bewuster moeten zijn van deze regelgeving vind ik. Als hij die trap dus op z'n benen had getrapt had die hoogstwaarschijnlijk gewonnen. Ik verzin de regels niet maar dat is nou Glory, iets waar Robin al lang ervaring mee heeft. Want je zag duidelijk dat hij hem liet trappen op de armen wetend dat het geen scores zou opleveren. Dat viel mij namelijk op dat Robin zich niet druk maakte en wel leek te denken van ''vecht maar op jou stijl maar het gaat je toch geen punten opleveren", dat gevoel kreeg ik.

@Payap; vraagje voor jou als Muay Thai kenner, Buakaw had toch ook moeite eerste instantie met de K-1 regels en was hij een middelmatige vechter als het echt ging om Muay Thai en waren er jongens de beter dan hem waren. Toch is hij de meest internationale vechter geworden, komt dit doordat hij als enige tijd die transitie wist te maken naar de K-1 rules??

mrtweakbox
08-11-2015, 00:59
Zou Glory wel aanraden de regele in ieder geval duidelijk te maken aan de comentatoren (en vooruit: neem gelijk de vechters mee) want die verklaarde op hun eigen stream dat het een onzin beslissing was. Dacht dat zelf ook maar kan het nu wel wat beter plaatsen.

Ch3f1
08-11-2015, 11:56
Als we trappen waarderen zoals de kritiek zegt, dan zou je de stoten op de dekking ook moeten waarderen en dan is winst voor Rosmalen helemaal duidelijk. Ik begrijp de kritiek niet, het lijkt mij een duidelijk verhaal van zuivere treffers.

Anderson
08-11-2015, 12:21
Hij raakte bijna geen defence maar lucht.

payap
08-11-2015, 16:49
Als we trappen waarderen zoals de kritiek zegt, dan zou je de stoten op de dekking ook moeten waarderen en dan is winst voor Rosmalen helemaal duidelijk. Ik begrijp de kritiek niet, het lijkt mij een duidelijk verhaal van zuivere treffers.

Effect van een bokshandschoen op je bovenarm is echt anders dan dat van een scheenbeen.

payap
08-11-2015, 17:06
Zou dus betekenen dat het verstandig is veel te boksen met lowkicks maken bij Glory om te scoren? Als ik die telling zo zie leveren middle en highkicks en knieen weinig op. Lijk me een telling die is afgesteld op de Hollandse kickboksschool.

Je kunt je dus helemaal lens laten trappen en een paar jabs geven en dan de partij winnen?

Wat Buakaw betreft: Volgens mij was hij een goede vechter in Thailand maar niet de top. Bv in het kamp van Buakaw zat Namsaknoi wat toendertijd de top was. Was jarenlang ongeslagen kampioen van Lumpinee. Maar Buakaw had een stijl die voor MuayThai begrippen redelijk geschikt was voor K-1 regels. Veel vechters hebben een stijl echt veel afwijken met K-1.

Maar sta me ook bij dat toen Buakaw in de K-1 kwam veel meer mocht, met namelijk met de clinch. Volgens mij is hij de reden geweest dat men dit veel verder is gaan afbouwen. Uiteraard om de Japanners zo voordeel te geven. Maar als je die beelden ziet dan zie je Buakaw ook veel trappen op armen geven. Sittichai kwam vreemd genoeg in andere partijen met deze stijl weer wel als winnaar uit het gevecht bij Glory.

Bij de K-1 zag je dat en nu bij Glory ook dan men zo min mogelijk Thais willen toelaten. Is commercieel niet zo aantrekkelijk als Amerikanen, Japanners en desnoods die lastige Hollanders. Anders zouden er in die -65 helemaal en ook in die -70 kg nog wel een paar beesten uit Thailand tussen lopen.

payap
08-11-2015, 17:07
Overigens vond ik het geen denderende partij.

Vuroja
09-11-2015, 16:02
Ik sluit me volkomen aan bij Payap, en ook ik denk dat Sittichai de partij heeft gewonnen. Denk dat het grootste gedeelte van de teleurstelling bij Sittichai zal liggen aan het feit dat, hij de vorige partijen (Jauncey) wel wint met deze stijl en aantal trappen op de armen, en nu op het grote moment voor de titel een andere puntentelling voorgeschoteld krijgt.

Mijn inziens moeten er veel duidelijkere regels en meer bekwame(niet gericht op glory) bonden moeten komen die overal grip op hebben. Ook bij de laatste UFC zagen we dat de scheidsrechter zelf een partij besluit te stoppen omdat hij denkt dat een vechter ''out'' is zonder enige controle uit te voeren.

Ik heb de partij slechts eenmaal gezien, vond het ook niet een spectaculaire partij, maar denk dat Sittichai zelfs op de ''glory'' regels heeft gewonnen. Beide sloegen ze 9 van de 10x op dekking maar Sittichai dan vaker. Snap heel die compustrike programma niet.... ben het ook nooit eens geweest met de manier waarop dat apparaat? telt.

Ch3f1
09-11-2015, 18:05
Effect van een bokshandschoen op je bovenarm is echt anders dan dat van een scheenbeen.

Eens. Bij het boksen wordt stoot op dekking ook niet gescoord. Maar flinke beuken op dekking lichaam draagt wel bij aan het zakken van de dekking. Geen scores omdat impact niet of lastig af te meten is. Wel draagt het bij aan het complete plaatje van het gevecht. Dominantie en activiteit kunnen doorslag geven bij gelijk opgaande scores. Daarnaast is creëren van openingen iets wat zich dan weer uitbetaald in zuivere scores.
Dit laatste vind ik niet het geval bij Sittaich. Hij stopte Rosmalen niet af een creëerde met zijn trappen op het lichaam ook niet de openingen voor zuivere scores. Hij verraste Rosmalen geen moment, het was hard maar veel van het zelfde en onvoldoende om Rosmalen af te stoppen en of te breken.

YoMarK
09-11-2015, 18:24
Effect van een bokshandschoen op je bovenarm is echt anders dan dat van een scheenbeen.Klopt, alleen wordt het afgezien van de ongemakken voor de tegenstander niet beloond(als zijne landed punch/kick) in Glory.Je kan beter een Jab geven, of met een lowkick een been schampen.Heb net nog eens gekeken, en ronde 4 en 5 kan je echt niet aan Sitthichai geven(loopt achteruit, en raakt vrijwel niets). Robin raakt in die ronde ook niet veel, maar toch duidelijk meer.Ronde 3 is close.Als je het als gevecht zou beoordelen dan zou Sitthichai gewonnen hebben. Als je de ronden individueel scored, dan gaat het toch gelijk op. Sta niet te kijken van de beslissing eigenlijk. Sitthichai had iets meer gas moeten geven in ronde 4 en 5, maar hij dacht waarschijnlijk dat hij het al in de pocket had.

Bosnier91
09-11-2015, 21:07
Een stoot op dekking op zich is geen punt, maar wanneer de jury duidelijk ziet dat de stoot impact heeft en de vechter er last van heeft dan is het wel een punt. En volgens mij zijn de Glory regels relatief gelijk aan die van de K1. In de K1 had de aanvallende vechter altijd een puntenvoordeel, de vechter die dus naar voren gaat. Daarbij kun je minimaal punten scoren, inderdaad wat YoMark hierboven zegt, en alsnog de partij naar je toe trekken. Op MT en FMT regels tellen trappen en knieen naar het lichaam extra zwaar, en onderuit vegen ook. Nadelig genoeg voor Sitthichai is dat bij Glory gewoon niet zo. Veel Thaise vechters weten ook wel van te voren dat ze anders moeten gaan vechten volgens K1 of dan nu Glory regels. Dat Robin super overtuigend heeft gewonnen kun je niet zeggen, maar dat hij heeft verloren kun je ook niet zeggen. Een kampioen moet je of KO slaan, of 5 rondes lang helemaal afbreken met minstens 1 á 2 keer 8 tellen. Dat was hier niet het geval. Maar de Thaise stijl is lastig te bevechten.

taygym
10-11-2015, 00:31
EEen kampioen moet je of KO slaan, of 5 rondes lang helemaal afbreken met minstens 1 á 2 keer 8 tellen. Dat was hier niet het geval. Maar de Thaise stijl is lastig te bevechten.

Of uit Noord Amerika komen. Dan krijg je de titel cadeau

Anderson
10-11-2015, 00:41
Of Nederlander