PDA

View Full Version : USADA verbiedt Lombard als coach



Fasada
10-11-2015, 13:47
Vervelend nieuws voor Valerie Letourneau, zij zal tijdens UFC 193 in Australië het moeten doen zonder haar coach Hector Lombard. De Canadese die traint bij ATT wilde graag haar teamgenoot Hector Lombard in haar hoek hebben tijdens haar titelgevecht tegen Joanna Jedrzejczyk.

USADA, de organisatie die UFC heeft aangetrokken om te zorgen voor testen en het schoon houden van de sport heeft in haar regels staan dat vechters die geschorst zijn niet mogen werken met atleten die wel actief zijn in de sport. Door deze regel zal Valerie Hector thuis moeten laten en op zoek moeten gaan naar iemand anders in haar hoek.

Valerie Letourneau had een korte verklaring hierover; “Ik zal nooit veranderen met wie ik train omdat degenen gepakt zijn met iets, het verandert hun niet als persoon.”

Vinden jullie dit terecht van USADA of gaat men een stap te ver met dit soort regels?

YoMarK
10-11-2015, 13:51
Tijdens de schorsingstermijn vind ik dit wel prima. Daarna is de straf over. Uitstekende regel wat mij betreft.

pronk
10-11-2015, 14:35
Een terechte regel.

hankmoody
10-11-2015, 22:30
Dat je dan niet mag vechten is logisch, ik zou zelfs liever zien dat drugsgbruikers voor altijd worden geschorst, maar voor straf andere mensen niet mogen helpen slaat nergens op. Zullen wel weer mensen besloten hebben die geen reet met de sport te maken hebben.