PDA

View Full Version : Kijkcijfers Glory 25: slechts 198.000 tv-kijkers



RedDawn
11-11-2015, 11:48
Glory 25 trok 198.000 tv-kijkers. De VS is gewoon geen kickboksland. Waarom richten ze zich niet op Europa en Azië?

Fasada
11-11-2015, 12:20
Ja laat het overkomen of het een slecht aantal is, maar daar vergis je behoorlijk in. Als men rond de 200.000 kijkers zou hebben zou men spreken over een groot succes.

Neem in overweging dat de show pas om 01.30 in de nacht werd uitgezonden als tape-delay, dus niet live. Verder is het op een nieuwe zender terecht gekomen die 0,0 promotie heeft gehouden voor dit evenement.

Als je nagaat dat de vorige show slechts 283.000 deed op Spike en dat werd wel op een beter tijdstip uitgezonden namelijk 23.00 dan weet je dat de eerste nummers op ESPN echt niet zo slecht zijn.

Als men wat meer mogelijkheden krijgt om het te promoten en het wordt niet midden in de nacht uitgezonden is er zeker ruimte voor groei.

Om een voorbeeld te geven; NBA wedstrijd had op dezelfde kanaal 306.000 kijkers en de NBA herhaling na Glory 153.000 kijkers...

blade
12-11-2015, 08:13
Ja laat het overkomen of het een slecht aantal is, maar daar vergis je behoorlijk in. Als men rond de 200.000 kijkers zou hebben zou men spreken over een groot succes.

Neem in overweging dat de show pas om 01.30 in de nacht werd uitgezonden als tape-delay, dus niet live. Verder is het op een nieuwe zender terecht gekomen die 0,0 promotie heeft gehouden voor dit evenement.

Als je nagaat dat de vorige show slechts 283.000 deed op Spike en dat werd wel op een beter tijdstip uitgezonden namelijk 23.00 dan weet je dat de eerste nummers op ESPN echt niet zo slecht zijn.

Als men wat meer mogelijkheden krijgt om het te promoten en het wordt niet midden in de nacht uitgezonden is er zeker ruimte voor groei.

Om een voorbeeld te geven; NBA wedstrijd had op dezelfde kanaal 306.000 kijkers en de NBA herhaling na Glory 153.000 kijkers...


op 318,9 miljoen mensen die er wonen zijn het gewoon slechte cijfers niks meer niks minder

mrtweakbox
12-11-2015, 10:35
Denk dat je het moet vergelijken met wat andere last minute aangekondigde shows op die zender deden op het moment van uit zenden. Glory heeft laten zien dat de VS toch een wat lastiger markt is dan gedacht maar er moet een manier zijn waarop het daar ook een groot publiek aan spreekt - het is een kwestie van de juiste formule vinden.

Fasada
12-11-2015, 10:39
op 318,9 miljoen mensen die er wonen zijn het gewoon slechte cijfers niks meer niks minder

Dat er zoveel mensen wonen, ja dat zal best... Zullen al die mensen ESPN hebben?? Nee niet, denk dat je het eerder moet afwegen met andere cijfers.

"The college football game on ESPN average over 1 million viewers, SportsCenter directly following it had 538,000 viewers. The SportsCenter following that had 389,000 viewers."

College football was op primetime TV en is één van de grootste sporten in Amerika dus denk dat je beter het nummer moet afzetten tegen andere programma's op de zender wil je uitgaan van een succes... Jou beredenering slaat dus een beetje de plank mis want om een voorbeeld te noemen; van die 318,9 miljoen mensen hebben er slechts 95 miljoen ESPN, daarnaast is het aanbod van zenders in Amerika enorm.

Om een andere vergelijking te geven; UFC on FOX Sports had 775.000 kijkers en Bellator 814.000 kijkers, zet dit af tegen de bijna 200.000 kijkers en neem dan mee dat UFC en Bellator M.M.A. events zijn en dat deze op prime time TV worden uitgezonden... Dat zijn de nummer waar je het tegen moet afzetten en niet met je argument er wonen 318,9 miljoen mensen dus het zijn slechte cijfers.

Zelf hadden ze van te voren gezegd (Glory en ESPN) dat wanneer 200.000 - 250.000 viewers gehaald zouden worden je mag spreken over een succes. Met andere woorden die doelstelling hebben zij bijna gehaald dus wil het nog geen succes noemen omdat men 2000 kijkers te kort komen maar dat men meer dan tevreden is lijkt mij wel duidelijk..

Kemal
12-11-2015, 18:24
Toch vind ik persoonlijk deze cijfers best tegenvallen.

blackadder
12-11-2015, 18:29
Toch vind ik persoonlijk deze cijfers best tegenvallen.
Zijn we inmiddels toch wel gewend van Glory?

Anderson
12-11-2015, 21:28
Alleen Fasada Glory junkie en tevens aandelen houder gelooft nog in de sprookjes van Glory.

Fasada
13-11-2015, 00:20
Alleen Fasada Glory junkie en tevens aandelen houder gelooft nog in de sprookjes van Glory.

Ik weet niet waar jij mee komt aanzetten, ik baseer dit gewoon op een artikel van liverkick...

http://www.liverkick.com/index.php/item/3767-glory-25-on-espn2-pulls-198-000-viewers

Wilde het nog net niet copy paste maar omdat je zo reageert verwijs ik je liever naar de link.

Ik ben inderdaad te spreken over Glory qua product, in mijn ogen is het de enige constante organisatie op het gebied van kickboksen. Lion Fights heeft leuke evenementen maar zijn toch op zich zelf staande shows.

De toekomst van Glory hangt inderdaad aan een zijde draad en sta ook niet achter de 'Amerikaanse' kant van promoten. Vandaar dat ik blij ben dat Glory weer naar Europa komt want daar leeft het gewoon. Een klein lichtpuntje dat ESPN aan boord is maar dan is het weer afwachten hoe lang dat gaat duren. Als je liever denkt in problemen moet je zelf weten denk liever in oplossingen. Zijn de kijkcijfers top? Nee, zijn het cijfers waar ze mee verder kunnen? Ja...

2016 zal het jaar van de waarheid worden voor Glory want na Amsterdam heb ik nog nergens een vervolg evenement gezien.
Dat ik liever zie dat ze blijven bestaan? ja natuurlijk hoe meer kansen voor vechters hoe beter maar om te zeggen dat ik meteen aandeelhouder/junkie ben die in sprookjes geloof slaat natuurlijk nergens op..