PDA

View Full Version : Cowboy Cerrone krijgt waarschuwing van USADA



Fasada
11-11-2015, 11:15
Met de komst van USADA in de UFC lijkt het erop dat het testen een stuk strenger is geworden. USADA, de anti-doping organisatie die wordt gebruikt voor de Olympische spelen is misschien wel de strengste organisatie als het gaat om het tegen gaan van doping.

Alle vechters horen zich namelijk te houden aan een protocol waarbij zij te allen tijde moeten aangeven waar ze zijn. Deze ‘whereabouts’ moeten zij dus aan USADA doorgeven zodat men altijd weet waar je bent. In dit geval besloten zij een verassingsbezoek te brengen bij Donald Cerrone thuis maar hij was nergens te bekennen. Dit omdat hij besloot spontaan een weekendje weg te gaan naar Las Vegas en heeft hij dit niet doorgegeven wat inhoudt dat hij zijn test heeft gefaald.

Gelukkig voor ons krijgt hij eerst een officiële waarschuwing en heeft het geen gevolgen voor zij aankomende titelgevecht tegen Dos Anjos. Wel wordt hij op de vingers getikt door USADA en mag zoiets maar een paar keer gebeuren voordat het serieuze consequenties heeft. Het mogen duidelijk zijn dat deze strengere regels ook voor de atleten even wennen is en dat zij dus niet zomaar even van huis kunnen gaan.

Bromios
11-11-2015, 11:45
Net als bij wielrennen dus. Die moeten het al opgeven als ze verder dan 15 minuten bij hun huis weg zijn.
Gaat ook nergens meer over. Maar ze hebben het er zelf naar gemaakt.

YoMarK
11-11-2015, 12:12
Ze hebben het er inderdaad zelf naar gemaakt(al willen wij als publiek ook graag spektakel zien, en een echte winnaar en verliezer aanwijzen), maar het feit dat er veel mensen betrapt zijn op doping in het wielrennen komt alleen maar omdat ze daar juist deze testen doen.
Andere sporten wordt ook gebruikt, maar daar blijft het hoogstens bij in een potje pissen voor de wedstrijd. Geen controles off-competition enz..

Ik vind het zelf nogal ver gaan. Vind het goed dat ze controleren, maar dit is een inbreuk op de privacy.

Minotauro
11-11-2015, 14:55
Bedankt he Alistair (als je dit leest)!

e-type
11-11-2015, 17:28
Bedankt he Alistair (als je dit leest)!

Alistair zit op dit moment even te poepen, dus grote kans dat ie nu meeleest.
Groet,
USADA

Minotauro
11-11-2015, 17:54
Krijg je buikpijn van paardenvlees dan?

viTRTor
11-11-2015, 18:35
Bedankt he Alistair (als je dit leest)!

Dat is 3,5 jaar geleden, redelijk kortzichtig om dat de schuld te geven maar dat snap je denk ik zelf ook wel?

Facade
11-11-2015, 19:52
Dat is 3,5 jaar geleden, redelijk kortzichtig om dat de schuld te geven maar dat snap je denk ik zelf ook wel?

Minotauro snapt meer niet dan wel, dus ik zou daar niet zomaar van uitgaan.

my2cents
11-11-2015, 20:27
Bedankt he Alistair (als je dit leest)!

Beetje domme reactie.... Iedereen juiced

Guytje
11-11-2015, 21:31
Eigenlijk kan je als topsporter maar één ding doen.......een enkelbandje!!

train2grow
12-11-2015, 09:21
Makelijk om Alister aan te wijzen!!
Bigfoot Silva, Jon Jones, Chael Sonnen, Nick Diaz, Anderson Silva, Kevin Casey allemaal onschuldig en niet verantwoordelijk voor strengere testen??