PDA

View Full Version : Mogelijk meer schuil achter blessure Crocop



Fasada
12-11-2015, 13:11
Eergister kwam het bericht naar buiten dat Crocop geblesseerd was geraakt en kondigde hij meteen zijn pensioen aan. Gezien zijn leeftijd en carrière is het niet zo gek dat hij besluit om zijn handschoenen aan de wilgen te hangen.

Nu heeft UFC gister bekend gemaakt dat de partij van Crocop tegen Anthony Hamilton inderdaad is afgezegd maar dat dit vooral komt door USADA die zowel Crocop en de UFC heeft ingelicht dat hij de anti-doping regels heeft geschonden. Het is dus nog niet bekend wat hij heeft genomen maar dat er iets in zijn systeem is gevonden wat verboden is mag wel duidelijk zijn.

Het lijkt er dus op dat het bericht van Crocop doel bewust naar buiten is gebracht, zeker als je het bericht terug leest kan je lezen dat hij alles heeft gedaan om zijn blessure te verhelpen. Nu blijkt dat hij waarschijnlijk een stapje te ver is gegaan met ‘alles’.

Oorspronkelijk persbericht:

"UFC announced today that a scheduled bout between Mirko Cro Cop and Anthony Hamilton in Seoul, South Korea has been canceled. The U.S. Anti-Doping Agency (USADA) has notified both Mirko Cro Cop and UFC that he has been provisionally suspended at this time due to a potential Anti-Doping Policy violation.
"USADA, the independent administrator of the UFC Anti-Doping Policy, will handle the results management and appropriate adjudication of this case involving Cro Cop. Additional information will be provided at the appropriate time in the process."

T15Boxing
12-11-2015, 13:34
Ik voel een soort Wanderlei einde aankomen maar hoop het niet.

Fasada
12-11-2015, 13:54
Crocop pakt het wel wat slimmer aan, dat hij gepakt is met doping lijkt wel duidelijk. Alleen heeft slim 'damage controle' gedaan door van te voren aan te geven dat hij er alles aan deed om zijn blessure te verhelpen, in dit geval door spullen te gebruiken die verboden zijn. Op deze manier heeft hij een soort van 'excuus' want veel mensen zullen het minder erg vinden omdat hij al zo op leeftijd is en gezien zijn staat van dienst binnen de sport.

Zelf heb ik mijn vraagtekens of hij wel echt geblesseerd is mede dat het qua timing wel heel toevallig is allemaal. Desondanks blijft hij voor mij een pionier en heb ik respect voor zijn carriere en heb ik mooie momenten mee gemaakt. Vooral zijn tijd in Japan (Pride) was onvergetelijk.

T15Boxing
12-11-2015, 13:57
En een perfecte einde nog met zijn wraak tegen Gonzaga.

YoMarK
12-11-2015, 15:15
Volgens mij hoeft hij niet perse gepakt te zijn, hij kan ook weggelopen zijn bij een controle of niet de juiste locatie van verblijf hebben opgegeven(zoals Cerrone laatst).

Maar aangezien hij zelf aangeven heeft spullen gebruikt te hebben voor z'n herstel, zal dat dan ook wel het geval zijn. Maar ze hoeven dus niet daadwerkelijk iets gevonden te hebben.

Fasada
12-11-2015, 16:25
Volgens mij hoeft hij niet perse gepakt te zijn, hij kan ook weggelopen zijn bij een controle of niet de juiste locatie van verblijf hebben opgegeven(zoals Cerrone laatst).

Maar aangezien hij zelf aangeven heeft spullen gebruikt te hebben voor z'n herstel, zal dat dan ook wel het geval zijn. Maar ze hoeven dus niet daadwerkelijk iets gevonden te hebben.

Lijkt mij sterk want Cerrone kreeg een waarschuwing (1 van de 3) en dat gevecht gaat door, het is duidelijk dat er bij Crocop meer aan de hand is anders wordt zijn partij niet gecancelled. Verder is het ook bijzonder dat UFC een bericht naar buiten komt dat het niet door een blessure komt maar door het niet nakomen van de USADA regels. Maar time will tell, denk zelf dat hij TRT of iets in die trant heeft gebruikt maar goed dat zal niet lang duren voordat zoiets naar buiten komt.

LightHeavyWeight
12-11-2015, 17:45
Ik durf er mijn handen wel voor in het vuur te steken dat CroCop steroïden gebruikt met enige regelmaat. Ik denk dat iedereen dat wel ziet dus mooi dat het hiermee nu eindigt.

Kemal
12-11-2015, 18:27
Blijft toch jammer dat een carriere zoals die van cro cop zo moet eindigen.

breahule
12-11-2015, 22:43
Fedor vs Crocop 2? of is dit te ver gezocht....