PDA

View Full Version : Klitschko vs. Fury | Results **Spoiler**



Kemal
29-11-2015, 11:05
Fury upsets Klitschko to win heavyweight championship

It certainly wasn't pretty, but Tyson Fury has ended the Klitschko reign on top of boxing's heavyweight division. The 6'9 British fighter met Wladimir Klitschko in a stadium in Germany today, looking to take the heavyweight title away from him and hand him his first loss in 10 years. And he did exactly that, winning a unanimous decision.

The scores were 115-112, 115-112, and 116-111 for Fury.

It was not the most eventful title fight by any means. Klitschko was holding back all night, and Fury wasn't exactly lighting it up either. The bout involved a whole lot of clinching, with Fury actually getting deducted a point for rabbit punching late. It didn't matter though - he was more effective than the champ all night, scoring enough with his left and to the body in the clinch to take round after round.

Klitschko was never able to figure him out, and was gunshy with his powerful right hook for pretty much the entire 12 rounds. It was the lowest output from him that I've ever seen. He finally showed a little urgency in the final stanza, but it was much too late by then.

The 26-year-old Fury (25-0, 18 KO) gave the UK one of their biggest boxing moments in many years with the win. You'd have to figure there will be an immediate rematch though.

mrtweakbox
29-11-2015, 12:05
Klitschko leek echt niet te willen of durven, persoonlijk zit ik niet te wachten op een rematch: hoop op een Fury vs Wilder pot

Facade
29-11-2015, 12:25
Wat hij de laatste ronde deed, had hij veel eerder moeten doen. Nu leek hij dat inderdaad niet te durven. Hij leek verrast door Fury. Een rematch lijkt me zelf wel leuk eigenlijk.

uutje
29-11-2015, 13:51
so hadden jullie gezien,elke keer dat fury stevig aanviel,dat klitscho zich elke keer maar omdraaide,van de schrik denk ik,ben blij da ie eens verloren heeft,altijd maar tegen kabouters staan,kan ik ook

LightHeavyWeight
01-12-2015, 10:12
http://www.nu.nl/sport-overig/4174844/bokser-fury-vreesde-positieve-dopingtest-mensen-rond-klitsjko.html

Coldcrust
01-12-2015, 10:25
De partij was niet om aan te gluren maar het is hoe dan ook een prestatie om aan zijn ongeslagen reeks een einde te maken.
Ik denk dat Klitshko beter kan stoppen, hij heeft meer bereikt dan weke zwaargewicht dan ook n het heilige vuur in hem is duidelijk gedoofd.
Deontay Wilder vs Tyson Fury voor een unification bout is nu wel interessanter dan een rematch idd.

Chane
02-12-2015, 16:01
Apart hoe weinig aandacht hier voor is in de media.

Anderson
02-12-2015, 16:14
Ik was de partij helemaal vergeten zal ook wel komen door Cotto v.s. Canelo daar keek iedereen naar uit.

uutje
02-12-2015, 18:53
Ik was de partij helemaal vergeten zal ook wel komen door Cotto v.s. Canelo daar keek iedereen naar uit.
je kan m toch na 10 jaren die belts vergelijken mer mike tyson,sorry hoor tegen kabouters net als haye kan ik nog wel vechten,nou had ie ns een keer tzelfde formaat tegenstander die ook nog eens wat kon,die klitscho s echt ieder gevecht was een drama om te zien,een beginneling muay thai vechter bokst nog beter als die broers...en altijd induitsland he,was ie in de vs aan de bak gekomen,oh god,na 1 jaar waren we m al vergeten

uutje
02-12-2015, 18:54
en ja,ben 67.5kg,had ik zijn lijf en lengte,gerum,erger me kapot aan die 2

viTRTor
02-12-2015, 19:17
Er is geen touw aan vast te knopen met jou.