PDA

View Full Version : Oud-voetballer Andy van der Meijde gaat kickboksen



Kemal
11-12-2015, 11:03
Andy van der Meijde gaat vanaf volgend jaar als kickbokser door het leven. De oud-profvoetballer en 17-voudig international van Oranje debuteert op 9 april tijdens het Beast of the East-gala in Zutphen.


,,Ik ben altijd gek geweest van vechtsporten'', verklaart Van der Meijde zijn opmerkelijke carrière-switch. ,,Het is hard werken en je bent op jezelf aangewezen in de ring. Dat trekt me aan en blijkbaar is de afgelopen maanden gebleken dat ik er wel wat van kan.''

Van der Meijde meldde zich afgelopen zomer bij kickbokstrainer Faldir Chahbari. De Zutphense vijfvoudig wereldkampioen ontfermde zich over de oud-prof en ging met Van der Meijde aan de slag.

,,Hij ontwikkelt zich sterk'', stelt Chahbari. ,,Andy was een luie donder, maar langzaamaan zag ik dat veranderen. Ik ben vier keer per week met 'm bezig nu en hij is heel erg fit. Zijn mentaliteit maakt hem sterk. Andy is van nature een knokker en dat kan hem als kickbokser een heel eind brengen.''

De oud-speler van onder meer Ajax en Inter haalde met het Nederlands elftal de halve finale op het EK 2004, maar belandde na zijn carrière aan de zelfkant van het bestaan. Alcohol en drugs ruïneerden zijn privéleven, onthulde hij 3 jaar terug in zijn biografie Geen genade. ,,Het kan mentaal een voordeel zijn dat ik zó veel heb meegemaakt in mijn leven. Ik ben van huis uit een knokker, kan niet tegen mijn verlies en geef nooit op. Een mooie basis om als kickbokser de ring in te gaan.''

Bang voor een afgang in de Zutphense Hanzehal is Van der Meijde niet. ,,Ben je gek? Ik heb de beste trainer van Nederland. Ik ben er dan klaar voor om de ring in te gaan.''

Sato
11-12-2015, 11:52
Toen hij in Engeland voetbalde was hij al regelmatig in de gym/dojo te vinden.
Nu heeft hij het blijkbaar weer opgepakt. Goed om te zien dat hij van wereldvoetballer, ongezonde donder, weer sport heeft opgepakt.