PDA

View Full Version : Rizin-De beste vechter van alle bonden en alle stijlen!!



BIG Lebowski
17-12-2015, 02:31
Sakakiraba (Oud oprichter van Pride) heeft zijn oude team weer bij elkaar gehaald: Fedor, Fuji en hijzelf. Een paar oude aansprekende namen erbij plus een prachtig concept voor de komende jaren. Om te beginnen zo'n ouderwets fijn 8-mans toernooi a la K-1 met Fedor als uitsmijter!

Superconcept!: http://www.rizinff.com/en/about

Kemal
17-12-2015, 07:40
Dat ziet er veelbelovend uit!

LightHeavyWeight
17-12-2015, 08:54
Zoals het daar staat beschreven, dat is precies zoals het zou moeten. Een soort Champions league of fighting.
Word ik wel blij van hoor!

Bromios
17-12-2015, 09:57
Daar mogen de UFC fighters nooit aan meedoen. Dus gaat een beetje best of the rest worden.

dirk5
17-12-2015, 11:25
Alhoewel het allemaal vergane glorie is, begint het bij mij toch al weer aardig te kriebelen voor dit event. Iets wat de UFC al jaren niet meer voor elkaar krijgt (dit is natuurlijk geheel persoonlijk).

De 29ste Aoki, Sakuraba, Takaya en niet te vergeten WICKY!
de 31ste Fedor, Le Banner en Souwer

Mijn tijdmachine staat in ieder geval klaar om over 2 weken zo'n pak 'm beet 7-11 jaar terug in de tijd te gaan. Nu maar hopen dat er ergens een stream te vinden is.

lukashenko
17-12-2015, 11:49
laten we hopen dat we een soort 2e pride era gaan krijgen..
tuurlijk begint het als een best of the rest .. niemand kan zich nu of de komende 10 jaar met ufc meten - daar zijn ze mmers te grrot voor.
je weet het nooit met vechten er kunnen binnen 2 a 3 jaar een paar leuke sterren onstaan .. een paar vechters heengaan (net als phil davis naar belator) en met kickbox iconen als souwer .. je zult nog wel een paar andere iconen van hun eigen tak afkomen judo ect ..
in japan met de juiste japaners(anders word het niet groot) kan een vechtsport evenement in japan altijd iets moois opleveren ..
ik ben benieuwt

BIG Lebowski
18-12-2015, 01:30
Die Sakakiraba heeft dit kunstje al eerder gedaan met Pride. Daar kan en kon geen UFC tegenop (En ik ben inmiddels een UFC fan). Fuji TV erbij. En vergeet niet dat die Japanners het echt goed snappen. Kijk naar de K-1: veel Farangs erbij en de wereld gaat weer plat. Oude tijden gaan mogelijk weer herleven. Echte passie die die Sakakiraba drijft. Mooi om te zien.

In de vakantie maar weer eens de video 'A decade of Pride' kijken. Ongeveer de beste 2 uur die je kunt spenderen.

willy123
18-12-2015, 09:12
http://www.rizinff.com/en/fighter

En de geweldige tegenstander die zolang onbekend was is.......
....dus toch gewoon Jaideep....pffff... manmanman konden
ze echt niks beters vinden...

willy123
18-12-2015, 09:23
Jaideep heeft wel een overwinning op Carlos Toyota..die gozer die zwarte banden
in Nederland kwam uitdelen..maar goed Toyota heeft meer verlies dan winstpartijen dus
dat zegt ook niet veel.

viTRTor
18-12-2015, 09:48
Toch heerlijk. Zie het als een soort Zuluzinho. Eindelijk gaat de emperor weer slopen en geloof me in april ofzo vecht hij gewoon weer. Dat 8-mans toernooi ook top trouwens.

willy123
18-12-2015, 10:00
Ik heb eerder het idee dat die hele comeback van Fedor een grap is.
Na dit oudejaarsoptreden doet hij misschien nog een keer hetzelfde
een jaar later tegen een andere Zuluzinho of Butterbean,
maar meer verwacht ik er niet van. Zeker geen UFC.

LightHeavyWeight
18-12-2015, 10:21
Het klinkt oneerbiedig maar Fedor is zijn status als GOAT helemaal aan het verkwanselen. Dit is gewoon zielig.

fww
18-12-2015, 10:22
het blijft een held voor me maar dit is wel echt een tegenstander van .....

dirk5
18-12-2015, 10:50
Voor mij maakt het echt helemaal niks uit dat ze hem tegenover een opgewarmd lijk in de ring zetten. Fedor heeft de afgelopen 3 en een half jaar niet gevochten dus is het niet niet gek dat ze hem niet tegen een wereldtopper zetten. Het doet voor mij ook geen enkele afbreuk aan de prestaties die hij in het verleden heeft neer gezet. Als dat bij anderen wel zo is dan zal dat voor hem ook geen probleem zijn, volgensmij heeft Fedor zelf namelijk nooit gepretendeerd de GOAT te zijn.

Ik ben allang blij dat ik hem weer in de ring kan zien staan. Wanneer hij dit over een half jaar tegen een betere tegenstander doet vind ik dit geweldig, wanneer hij na deze partij met zijn goed gevulde portemonnee thuis in Stary Oskol op de bank gaat zitten maakt het me ook al niks uit. Fedor blijft voor mij toch altijd de belichaming van MMA.

BIG Lebowski
18-12-2015, 19:07
Dirk5 begrijpt het!

viTRTor
18-12-2015, 19:24
Dirk5 begrijpt het!

lukashenko
18-12-2015, 20:37
dirk 5 hits the spot.
ik ben allang blij dat we hem weer in actie kunnen zien ..
en gelijk een soort party zoals bigfoot vs fedor zit ik niet op te wachten.
.

lukashenko
18-12-2015, 20:43
al hebben we in 2015 kunnen zien dat je het echt nooit van te voren kan weten in mma .
ben ik benieuwt wie er op jaideep gaat stemmen in de poll .
en hoe de odds bij de bookie zijn .

Djani
18-12-2015, 21:00
x2 @Dirk5

Ik vind dit zo ongelofelijk vet. Sakakibara pakt dit weer goed aan. Oude japanse sterren, nieuwe japanse talenten, rauwe zwaargewichten uit amerika, brazilie en oost europa, Pride rules en hopelijk ook de oude production value. Echt, fuck de UFC vergeleken met dit. Entertainment gaat voor mij boven alles.

Capo dei capii
18-12-2015, 22:54
Mensen er is een reden dat Pride & K1 niet meer bestaan en dat is ook de reden dat dit hele Rizin verhaal geen lang leven zal hebben. Er werd gewoon te weinig geld verdiend. Ze kregen de zalen niet meer vol. En ik geloof wel dat het nu gaat lukken, maar als niveau van de vechters zo laag blijft als nu en er geen nieuwe grote Japanse kampioen op staat dan dooft dit kaarsje snel weer uit.

BIG Lebowski
18-12-2015, 23:45
Capo dei capii begrijpt het niet!

Briant
19-12-2015, 15:29
enjoy it while it lasts

Nelisje
19-12-2015, 19:19
Als er een intense samenwerking is tussen bellator en rizin is er wel hoop. Misschien wil ik het wel te graag hoor, maar persoonlijk gun ik de UFC niets, de UFC is mij te amerikaans. Het gaat niet om respect zoals het zou moeten zijn maar om trash talken. Japanners zijn wat respectvoller en dat waardeer ik.

Ben persoonlijk ook wel benieuwd of ze in een ring of kooi gaan vechten, ik ben persoonlijk wel meer een fan van de ring, dat komt misschien ook wel meer door de pride sentimenten :)

yuko
27-12-2015, 22:51
http://www.dailymotion.com/video/x3jokol_rizin-fighting-world-grand-prix-preview_sport#tab_embed



Er staan toch genoeg interessante vechters op de kaart voor moij om het te willen zien

Lionheart
28-12-2015, 00:16
We gaan het meemaken of het de Pride era zal kunnen evenaren..
Als Fedor al een paar opgewarmde lijken heeft gehad, dan zou ik hem wel tegen Jon Jones willen zien..

yuko
28-12-2015, 15:51
Met pride hoef je het niet vergelijken.. maar als ze structureel wat leuke events op kunnen zetten zou dat mooi zijn.

Wheelie
28-12-2015, 20:21
http://mixfight.com/2015/12/Complete-matchmaking-Rizin-Fighting-World-GP

Op dinsdag 29 december vind vanuit de Saitama Super Arena in Tokyo, Japan, het eerste evenement van Rizin Fighting Federation plaats. Tijdens het eerste evenement begint het acht-man zwaargewicht toernooi en vecht de Japanse levende legende Kazushi Sakuraba tegen Shinja Aoki. Twee dagen later staat het tweede evenement van Rizin op het programma waar de halve finale van het toernooi op het programma staat. Voormalig PRIDE FC zwaargewicht kampioen Fedor Emelianenko maakt zijn langverwachte comeback, hij neemt het op tegen kickbokser Jaideeep Singh.

De twee evenementen vinden op dinsdag 29 december en donderdag 31 december in de Saitama Super Arena plaats. Spike TV, de partner van Bellator MMA, heeft de exclusieve Amerikaanse rechten op het evenement.

Emelianenko (34-4), wordt door de meeste gezien als een van de beste zwaargewichten in de geschiedenis van het MMA. Fedor wordt met Jaideep Singh geconfronteerd, Singh is een kickbokser uit India en heeft slechts twee MMA gevechten op zijn cv. De 38-jarige Emelianenko maakte eerder dit jaar bekend dat hij zijn comeback zou gaan maken, hij vocht in 2012 zijn laatste MMA gevecht.

De fans hadden gehoopt dat Emelianenko op weg naar de UFC zou zijn en later werd er gespeculeerd dat hij naar Bellator zou gaan. Nu vecht Fedor voor zijn oude werkgever, voormalig PRIDE FC president Nobuyuki Sakakibara.

http://www.rizinff.com/wp-content/uploads/2015/10/1db2da54dc6ad65080b59004dc7a454c.png

Rizin Fighting Federation, Dag 1 (dinsdag)

Shinya Aoki vs. Kazushi Sakuraba
Satoshi Ishii vs. Jiri Prochazka – heavyweight tournament opening round
Vadim Nemkov vs. Goran Reljic – heavyweight tournament opening round
Teodoras Aukstuolis vs. Bruno Cappelozza – heavyweight tournament opening round
Muhammed Lawal vs. Brett McDermott – heavyweight tournament opening round
Valentin Moldavsky vs. Yuta Uchida – heavyweight tournament alternate fight
Daiki Hata vs. Hiroyuki Takaya
Kizaemon Saiga vs. Hideo Tokoro
A.J. Matthews vs. Anatoly Tokov
Felipe Efrain vs. Yuki Motoya
Kirill Sidelnikov vs. Carlos Toyota
Tsuyoshi Kohsaka vs. James Thompson

Rizin Fighting Federation, Dag 2 (donderdag)

TBA vs. TBA – heavyweight tournament final
Fedor Emelianenko vs. Jaideep Singh
Kron Gracie vs. Asen Yamamoto
Kaido Hoovelson vs. Jerome LeBanner
Yuichiro Nagashima vs. Andy Souwer
Gabi Garcia vs. Seini Draughn
Soo Chul Kim vs. Maike Linhares Galvao Amorim
Ken Hasegawa vs. Brennan Ward
TBA vs. TBA – heavyweight tournament semifinals
TBA vs. TBA – heavyweight tournament semifinals
Rena Kubota vs. Jleana Valentino

Wheelie
28-12-2015, 20:23
https://www.youtube.com/watch?v=iYudrgbHw-4

Suplex
28-12-2015, 20:31
Net de weging gekeken volgens controleren ze niet streng op doping daar of wel?? Denk dat de helft met de controles die ze nu bij de ufc hebben door de mand zouden vallen.

Toernooi verdeelt over 2 dagen das best zwaar als je de volgende dag weer moet vechten en je de dag daarvoor flink heb moeten knokken en incasseren de volgende ochtend voel je alle pijntjes pas. Paar goeie lowkicks pakken en je loopt de volgende dag mank.

Wheelie
28-12-2015, 20:39
https://www.youtube.com/watch?v=GBpt_oeoh8s

The Company
28-12-2015, 20:54
Net de weging gekeken volgens controleren ze niet streng op doping daar of wel?? Denk dat de helft met de controles die ze nu bij de ufc hebben door de mand zouden vallen.

Toernooi verdeelt over 2 dagen das best zwaar als je de volgende dag weer moet vechten en je de dag daarvoor flink heb moeten knokken en incasseren de volgende ochtend voel je alle pijntjes pas. Paar goeie lowkicks pakken en je loopt de volgende dag mank.

Valt wel mee toch? Alleen King Mo zijn tegenstander.

appelsap
28-12-2015, 21:06
Valt wel mee toch? Alleen King Mo zijn tegenstander.

Die vliegt toch de hele ring door en moet dus wat bumpertjes hebben.

Vecht Kron een MMA partij?

mario the count
28-12-2015, 21:31
Leuk dat Fedor weer eens vecht maar verder kan ik hier echt niet zo een warm gevoel kan krijgen als dat ik bij de UFC cards heb. Het wordt allemaal niet veel denk ik, ze moeten echt wat serieuze vechters gaan aantrekken.

Wheelie
28-12-2015, 21:48
Vecht Kron een MMA partij?

Ik verwacht van wel

dietrik
29-12-2015, 00:31
james "i watched a lot of dvd's" thompson

Lionheart
29-12-2015, 02:55
Doe mij maar Lawler VS Condit as zaterdag!!