PDA

View Full Version : Romero Zoveelste slachtoffer van USADA



LightHeavyWeight
13-01-2016, 16:33
Nou hij is gepakt hoor, dat kon natuurlijk niet uitblijven. Ik begrijp het ook niet, iedereen ziet het toch gewoon dat het niet in de haak is?

Klassikl
13-01-2016, 17:57
Dus ook maar gaan schorsen omdat iemand er te goed uitziet op de weigh ins?

Of bedoelde je dat niet? Want wat bedoelde je dan wel?

Kingbalotelli
13-01-2016, 18:41
Er staat duidelijk overal potential.. Oftewel nog niks is zeker.

viTRTor
13-01-2016, 18:50
Naja, niks is zeker, maar zeg eens eerlijk, 38 jaar, 1,78 meter, minimaal 90 kilo, denk 10 procent vet en spierballen zo groot als de bovenbenen van GSP. Puur natuur?

LightHeavyWeight
13-01-2016, 20:12
Dus ook maar gaan schorsen omdat iemand er te goed uitziet op de weigh ins?

Of bedoelde je dat niet? Want wat bedoelde je dan wel?


Naja, niks is zeker, maar zeg eens eerlijk, 38 jaar, 1,78 meter, minimaal 90 kilo, denk 10 procent vet en spierballen zo groot als de bovenbenen van GSP. Puur natuur?

Dat bedoel ik dus. Het valt mij op dat sommigen er niet goed tegen kunnen als hun geliefde sport bekritiseert wordt. Maar ik zal je vertellen, het is ook mijn sport en kijk er met een objectieve blik naar.
Als ze in een hele promotie PEDS (oogluikend) toestaan maakt het mij ook niet uit. Maar dat is in de UFC niet meer zo dus aan die regels moeten ze zich houden.

Klassikl
13-01-2016, 20:19
Maar wat begrijp je dan niet? Je probeert een punt te maken maar ik begrijp niet helemaal welk punt.
Natuurlijk is Romero verdacht. Net zoals Lombard, Overeem, Belfort en noem ze allemaal maar op.

Daarom is USADA testing ook zo'n goede keuze. Geen uitzonderingen, out of competition tests en meer mensen die rond evenementen getest worden.

Helaas (gelukkig) kan je niet iemand op verdenkingen of vermoedens alleen schorsen. Er zijn al heel veel voorbeelden te zien van vechters die er niet meer uitzien zoals ze deden pre USADA. Dus het effect, ondanks dat niet iedereen gepakt is, is al heel groot binnen de UFC. Hopelijk worden de huidige valsspelers er nog uitgevist.

LightHeavyWeight
13-01-2016, 20:27
Maar wat begrijp je dan niet? Je probeert een punt te maken maar ik begrijp niet helemaal welk punt.
Natuurlijk is Romero verdacht. Net zoals Lombard, Overeem, Belfort en noem ze allemaal maar op.

Daarom is USADA testing ook zo'n goede keuze. Geen uitzonderingen, out of competition tests en meer mensen die rond evenementen getest worden.

Helaas (gelukkig) kan je niet iemand op verdenkingen of vermoedens alleen schorsen. Er zijn al heel veel voorbeelden te zien van vechters die er niet meer uitzien zoals ze deden pre USADA. Dus het effect, ondanks dat niet iedereen gepakt is, is al heel groot binnen de UFC. Hopelijk worden de huidige valsspelers er nog uitgevist.

Ik begrijp niet dat ze het niet beter proberen te maskeren.

viTRTor
13-01-2016, 21:38
Dat bedoel ik dus. Het valt mij op dat sommigen er niet goed tegen kunnen als hun geliefde sport bekritiseert wordt. Maar ik zal je vertellen, het is ook mijn sport en kijk er met een objectieve blik naar.
Als ze in een hele promotie PEDS (oogluikend) toestaan maakt het mij ook niet uit. Maar dat is in de UFC niet meer zo dus aan die regels moeten ze zich houden.

Bedoel je dat ik er niet tegen kan als de sport bekritiseerd wordt? Dan mis je de strekking van mijn bericht denk ik een beetje. Van mij mag iedereen PED's, anabolen of weet ik veel wat gebruiken, maar als je gepakt wordt, eigen schuld dikke bult. Die Jacare roept nu al dat hij een title shot wil, maar dat is net zo een volgespoten bodybuilder als Romero en om heel eerlijk te zijn denk ik dat 80% van de vechters iets gebruikt wat niet mag.

LightHeavyWeight
13-01-2016, 23:01
Bedoel je dat ik er niet tegen kan als de sport bekritiseerd wordt? Dan mis je de strekking van mijn bericht denk ik een beetje. Van mij mag iedereen PED's, anabolen of weet ik veel wat gebruiken, maar als je gepakt wordt, eigen schuld dikke bult. Die Jacare roept nu al dat hij een title shot wil, maar dat is net zo een volgespoten bodybuilder als Romero en om heel eerlijk te zijn denk ik dat 80% van de vechters iets gebruikt wat niet mag.

Nee was een algemene opmerking, ik ben het juist helemaal met je eens.

Diz
14-01-2016, 15:36
Nounou wat een verassing weer....
Net als Lombard deel van het Cubaanse olympisch team... Toeval?

Bromios
14-01-2016, 17:12
Slachtoffer ? Dader bedoel je denk ik.

Klassikl
14-01-2016, 17:46
Nounou wat een verassing weer....
Net als Lombard deel van het Cubaanse olympisch team... Toeval?

Ik denk niet dat hij gepakt is op een middeltje dat hij voor 2007 genomen heeft. Aangezien hij toen in Duitsland zat.
Dus ja, toeval.

LightHeavyWeight
14-01-2016, 18:43
Ik denk niet dat hij gepakt is op een middeltje dat hij voor 2007 genomen heeft. Aangezien hij toen in Duitsland zat.
Dus ja, toeval.
Je doet een beetje neerbuigend en zwartgallig, daar ben je jezelf van bewust neem ik aan? Het is alsof ze jou betrapt hebben i.p.v. Romero, no offence.

Lionheart
15-01-2016, 00:46
Als Romero heeft gebruikt moet hij bestraft worden..
Maar met of zonder PED s het is een fucking baas van een vechter!

Diz
15-01-2016, 08:21
Ik denk niet dat hij gepakt is op een middeltje dat hij voor 2007 genomen heeft. Aangezien hij toen in Duitsland zat.
Dus ja, toeval.

Nee niet op een middeltje wat ie toen genomen zou hebben maar ik denk wel dat daar net als bij de Russen een PED cultuurtje geweest is.
Maar je snapt vast zelf ook wel wat ik bedoelde, alhoewel ik wel erg blij voor je ben dat je toch nog wat gevonden hebt om over te zeiken...

Klassikl
15-01-2016, 12:00
Je doet een beetje neerbuigend en zwartgallig, daar ben je jezelf van bewust neem ik aan? Het is alsof ze jou betrapt hebben i.p.v. Romero, no offence.


Nee niet op een middeltje wat ie toen genomen zou hebben maar ik denk wel dat daar net als bij de Russen een PED cultuurtje geweest is.
Maar je snapt vast zelf ook wel wat ik bedoelde, alhoewel ik wel erg blij voor je ben dat je toch nog wat gevonden hebt om over te zeiken...

Point taken. Het komt misschien zo over. Niet helemaal de bedoeling. Alleen dit soort theorieën zijn niet zo relevant. Vast en zeker dat er in Cuba veel doping gebruikt wordt op de atleten. Maar waar niet? We kennen allemaal de grote schandalen uit het wielrennen, atletiek, gewichtheffen. Noem de sporten maar op. Dat laat zich niet binden aan landgrenzen.

Als iemand al sinds 2007 weg is uit een land en als ze beide via verschillende routes in dezelfde sportschoo terecht komen, dat als verband pakken. Waarom teruggrijpen naar Cuba? Waarom niet naar waar ze nu trainen (American Top Team). Welke trainingspartners hebben ze (o.a. Lawler)? Wie zijn daarvan nog meer gepakt (Gleison Tibau)? Ik zou dit eerder als een probleem van American Top Team aanmerken dan een Cubaans probleem. Aangezien er al 3 vechters uit hun team gepakt zijn sinds Usada is begonnen met testen.

Dus de zwartgalligheid komt meer vanuit daar dan dat ik het erg vind dat er weer iemand gepakt is.

Op Sherdog is een mooi topic waarin iemand bij gehouden heeft, hoeveel de verschillende vechters en gyms getest zijn.
Leuk om in te zien, dat de testen dik opgeschroefd zijn.

Ik verwacht dus dat we nog veel meer Erik Silvas gaan zien. Die van een Goddelijk lichaam ineens naar het lichaam van een 16 jarige die nog nooit aan sport heeft gedaan transformeren.

Het betreffende topic.
http://forums.sherdog.com/threads/ufc-usada-testing-numbers-and-summaries.3150415/

LightHeavyWeight
15-01-2016, 12:21
Point taken. Het komt misschien zo over. Niet helemaal de bedoeling. Alleen dit soort theorieën zijn niet zo relevant. Vast en zeker dat er in Cuba veel doping gebruikt wordt op de atleten. Maar waar niet? We kennen allemaal de grote schandalen uit het wielrennen, atletiek, gewichtheffen. Noem de sporten maar op. Dat laat zich niet binden aan landgrenzen.

Als iemand al sinds 2007 weg is uit een land en als ze beide via verschillende routes in dezelfde sportschoo terecht komen, dat als verband pakken. Waarom teruggrijpen naar Cuba? Waarom niet naar waar ze nu trainen (American Top Team). Welke trainingspartners hebben ze (o.a. Lawler)? Wie zijn daarvan nog meer gepakt (Gleison Tibau)? Ik zou dit eerder als een probleem van American Top Team aanmerken dan een Cubaans probleem. Aangezien er al 3 vechters uit hun team gepakt zijn sinds Usada is begonnen met testen.

Dus de zwartgalligheid komt meer vanuit daar dan dat ik het erg vind dat er weer iemand gepakt is.

Op Sherdog is een mooi topic waarin iemand bij gehouden heeft, hoeveel de verschillende vechters en gyms getest zijn.
Leuk om in te zien, dat de testen dik opgeschroefd zijn.

Ik verwacht dus dat we nog veel meer Erik Silvas gaan zien. Die van een Goddelijk lichaam ineens naar het lichaam van een 16 jarige die nog nooit aan sport heeft gedaan transformeren.

Het betreffende topic.
http://forums.sherdog.com/threads/ufc-usada-testing-numbers-and-summaries.3150415/

Nou, zo zie je maar dat we er in grote lijnen allemaal hetzelfde over denken. Goede reactie!

hypergiant
16-01-2016, 00:16
Vind dat Klassikl over het algemeen goede inhoudelijke reacties plaatst.

pronk
19-01-2016, 02:19
Eigenlijk zouden ze de partij tegen Ronaldo Souza een NC moeten geven, en Ronaldo voor de belt moeten laten vechten naar mijn mening.

viTRTor
19-01-2016, 09:51
Als hij schuldig wordt bevonden sowieso een NC, dat staat in de nieuwe reglementen. Of ze Jacare voor de titel laten vechten weet ik niet, denk eerder een rematch met Weidman, ook al verdient hij die eigenlijk niet.

Bromios
19-01-2016, 10:06
Die Jacare zal lekker schoon zijn....

pronk
19-01-2016, 18:28
Zinloos comment weer!

pronk
19-01-2016, 18:31
Als hij schuldig wordt bevonden sowieso een NC, dat staat in de nieuwe reglementen. Of ze Jacare voor de titel laten vechten weet ik niet, denk eerder een rematch met Weidman, ook al verdient hij die eigenlijk niet.

Mog Weidman hem niet krijgen verdiend Jacare hem als eerste titel shot.

viTRTor
20-01-2016, 00:43
Jacare staat 14 mei in Brazilie tegen Belfort. Denk dat Weidman de rematch krijgt en dit een number 1 contender is.

Minotauro
21-01-2016, 14:09
Romero vs Belfort, allebei aan de PEDs. Dat wil ik zien! Gelijke kansen

Suplex
25-01-2016, 15:06
Romero is geschrapt uit de ufc middelweight ranglijst ben benieuwd waar tie op gepakt is

The Company
25-01-2016, 15:44
Als het anabolen zijn zou hij volgens de richtlijnen 3 jaar geschorst moeten worden. Dat zou einde carrière zijn aangezien hij nu al 38 jaar oud is.

YoMarK
28-01-2016, 11:52
Volgens mij is het 2 jaar voor "first offence", maar dit kan ook met maximaal 2 jaar uitgebreid worden bij b.v. meerdere middelen, het verdoezelen van resultaten enz.. 2 tot 4 jaar dus. Zie b.v. http://mmajunkie.com/2015/06/ufcs-new-drug-testing-possible-4-year-suspension-for-first-time-offenders

fifi23
28-01-2016, 12:49
Vreemde titel. Hij is nou niet echt "slachtoffer". Hij is gewoon gepakt op vals spelen en niet (alu hoedje alert) geframed door USADA.

T15Boxing
28-01-2016, 16:08
Fuck USADA. Corrupte schoften die alleen steun krijgen van schapen die denken dat drug tests iets te maken hebben met 'vals spelen'.

lukashenko
28-01-2016, 18:13
Fuck USADA. Corrupte schoften die alleen steun krijgen van schapen die denken dat drug tests iets te maken hebben met 'vals spelen'.

het klopt dat usada geen zuivere vis is .. maar het is nu verschrikkelijk moeilijk om door de nieuwe testing van de ufc te komen .. jongens die normaal op een handige manier door de testing komen vallen nu met bosjes .
ik ben bewust van de potentie van steroids . ik weet ook dat het eigenlijks is wat het publiek wil zien . ondanks dat iedereen roept dat het "valsspelen" is .
een monster als trt belfort of designer doping Romero is een plezier om naar te kijken .
steroids zijn goed voor herstel van erge blessures . of op de juiste dosering bij zoals bij dan Henderson ,dat moet in mijn ogen wel kunnen, door leeftijd , bij bigfoot (kanker overwonnen) met de juiste dosering aangezien zijn eigen lichaam het niet meer aanmaakt door de chemotherapie moet in mijn ogen kunnen . maar sommige jongen misbruiken steroids . in plaats van gebruiken .. heren of dames die met een silverback-superhuman testosteron level gepakt worden, overeem-sonnen-cyborg-belfort-marquardt-lombard-palhares-tibau . je ziet wat voor spoor van vernietiging ze hebben achtergelaten bij hun tegenstanders .. ik vind dat een regulatie voor de veiligheid van de vechters op lange termijn helemaal niet verkeerd is .
er zijn nu bepaalde reglementen en als ze zich daar niet aan kunnen houden moet je bij bellator of rizin tekenen .(wel grappig hoe je mening kan veranderen over tijd 5 jaar geleden dacht ik er heel anders over)

T15Boxing
28-01-2016, 18:32
Oke dan, jammer dat de meeste mma fans dan wel zo kinderlijk naïf zijn. Ik weet dat 100% van alle vechters gebruiken maar ben het met je eens dat sommigen te duidelijk bezig zijn. Maar toch, niemand is clean en de USADA straft alleen mensen die niet fatsoenlijk kunnen kuren, niet mensen die een of ander oneerlijk voordeel hebben over hun tegenstander want die gebruikt ook. Welke imbeciel denkt nou echt dat Jacare zelf niets had gebruikt tegen Romero? En dan juist Romero straffen en zwart maken? Sjonge jonge.

viTRTor
28-01-2016, 22:59
Oke dan, jammer dat de meeste mma fans dan wel zo kinderlijk naïf zijn. Ik weet dat 100% van alle vechters gebruiken maar ben het met je eens dat sommigen te duidelijk bezig zijn. Maar toch, niemand is clean en de USADA straft alleen mensen die niet fatsoenlijk kunnen kuren, niet mensen die een of ander oneerlijk voordeel hebben over hun tegenstander want die gebruikt ook. Welke imbeciel denkt nou echt dat Jacare zelf niets had gebruikt tegen Romero? En dan juist Romero straffen en zwart maken? Sjonge jonge.

Jij WEET dat 100 procent van de vechters gebruikt? Wat een arrogante, domme opmerking. Waarom weet jij dat? En hoe vooral? Kan je echt niet meer serieus nemen nu...

T15Boxing
28-01-2016, 23:43
Je hebt me niet beantwoord. Denk jij dat er tussen die 2 gasten een iemand niets gebruikt? Kijk jij werkelijk naar Jacare's lichaam en prestaties voor zijn leeftijd en denkt dat hij 'clean' is omdat hij geen drugs test heeft verknalt? Zo ja, dan weten we pas echt wie we hier niet serieus kunnen nemen. Want toen hun aan het vechten waren was er echt niet 1 iemand met een oneerlijk voordeel gebaseerd op doping gebruik. Als je je ogen niet wilt openen mag je gerust blijven denken dat test resultaten alles vertellen want Romero die nu een zogenaamde valspeler is heeft hiervoor ook geen test verknalt.

Bert Kops
29-01-2016, 00:09
Afgelopen maandagochtend om 11.00 stonden ze bij Gegard op de stoep voor een controle...!

viTRTor
29-01-2016, 00:12
Je hebt me niet beantwoord. Denk jij dat er tussen die 2 gasten een iemand niets gebruikt? Kijk jij werkelijk naar Jacare's lichaam en prestaties voor zijn leeftijd en denkt dat hij 'clean' is omdat hij geen drugs test heeft verknalt? Zo ja, dan weten we pas echt wie we hier niet serieus kunnen nemen. Want toen hun aan het vechten waren was er echt niet 1 iemand met een oneerlijk voordeel gebaseerd op doping gebruik. Als je je ogen niet wilt openen mag je gerust blijven denken dat test resultaten alles vertellen want Romero die nu een zogenaamde valspeler is heeft hiervoor ook geen test verknalt.

Ik denk best dat Jacare gebruikt. Maar iedereen? Dat vind ik een redelijk gewaagde uitspraak...

e-type
29-01-2016, 08:32
Ik denk best dat Jacare gebruikt. Maar iedereen? Dat vind ik een redelijk gewaagde uitspraak...

Wil je de mening van T15 niet in twijfel trekken? De gehele, naieve, MMA wereld hangt namelijk aan z'n lippen.

LightHeavyWeight
29-01-2016, 08:33
Ik denk ook dat 99% ooit iets heeft gebruikt maar ik geloof ook dat een Mousasi nu wel clean rondloopt. Niet toen hij in Pride op LHW rondliep maar nu wel. En met gebruiken bedoel ik meer erin stoppen dan toegestaan want met testosteron zijn ze allemaal wel bezig.
Jacare is een no brainer, die heeft het blijkbaar alleen beter weten te maskeren.

pronk
29-01-2016, 17:07
Ik denk ook dat 99% ooit iets heeft gebruikt maar ik geloof ook dat een Mousasi nu wel clean rondloopt.

Ik denk en ik geloof mooie combi whahaha.

LightHeavyWeight
29-01-2016, 20:34
Ik denk en ik geloof mooie combi whahaha.

Wat is er mis met die zin?

pronk
30-01-2016, 00:43
Niks mis met de zin ,alleen kan ik je stelling niet serieus nemen.

Minotauro
30-01-2016, 00:49
Niks mis met de zin ,alleen kan ik je stelling niet serieus nemen.

Gewoon een correcte zin, oude taalnazi

pronk
30-01-2016, 01:42
Gewoon een correcte zin, oude taalnazi

Haha je zal maar een naam verkeerd spellen hier ;)

Maar als je goed leest , zeg ik nog dat er niks mis is met de zin opbouw, het gaat mij enkel op de stelling over Mousasi.

LightHeavyWeight
30-01-2016, 10:29
Haha je zal maar een naam verkeerd spellen hier ;)

Maar als je goed leest , zeg ik nog dat er niks mis is met de zin opbouw, het gaat mij enkel op de stelling over Mousasi.

Oke dat kan, het is ook maar een mening/veronderstelling.

Suplex
07-02-2016, 00:09
lees op verschillende sites dat Yoel niet geschorst zou worden dat het B-staal negatief zou zijn iemand meer nieuws of goeie bron?

Ook op instagram schrijft hij bij een foto :dat het een goede dag is en er is goed nieuws voor de ufc , de nieuwe champ.


https://www.instagram.com/p/BBbeL-rsB8l/?taken-by=yoelromeromma

Ralphie89
07-02-2016, 00:18
lees op verschillende sites dat Yoel niet geschorst zou worden dat het B-staal negatief zou zijn iemand meer nieuws of goeie bron?

Ook op instagram schrijft hij bij een foto :dat het een goede dag is en er is goed nieuws voor de ufc , de nieuwe champ.


https://www.instagram.com/p/BBbeL-rsB8l/?taken-by=yoelromeromma

Wat is dat B-sample eigenlijk? Zijn er 2 buisjes bloed afgenomen, sample A en B? Of 1 buisje opgesplits in sample A en B? Zo ja, dan is het toch vreemd dat de ene positief en de ander negatief wordt bevonden.

Klassikl
07-02-2016, 04:48
Wat is dat B-sample eigenlijk? Zijn er 2 buisjes bloed afgenomen, sample A en B? Of 1 buisje opgesplits in sample A en B? Zo ja, dan is het toch vreemd dat de ene positief en de ander negatief wordt bevonden.

Een test is nooit 100% daarom dat er altijd een B-staal getest wordt bij een positieve test. Een positieve test gaat soms om kleine hoeveelheden vandaar dat het b staal soms negatief uitpakt. Gebeurd best vaak dat de b-staal anders uitpakt dan de a-staal.

e-type
07-02-2016, 09:56
Wat is dat B-sample eigenlijk? Zijn er 2 buisjes bloed afgenomen, sample A en B? Of 1 buisje opgesplits in sample A en B? Zo ja, dan is het toch vreemd dat de ene positief en de ander negatief wordt bevonden.

Bij bloed is het b-sample een tweede buisje die bij hetzelfde bezoek is afgenomen.
Bij urine wordt een bepaald volume opgedeeld in een a- en b-sample.