PDA

View Full Version : Glory pakt uit met drie titelgevechten



Fasada
03-02-2016, 17:06
Het heeft een tijdje geduurd en de geruchten waren al bekend dat Glory hun eerst volgende Europese evenement zouden gaan houden in de hoofdstad van Frankrijk, Parijs. Eerste instantie zou de terugkeer van Gokhan Saki de grote verassing zijn om het jaar goed mee te beginnen maar helaas moest die afzeggen en ging de main card tussen Cavalari en Saki niet door.

Gister werd bekend gemaakt dat zwaargewicht Rico Verhoeven zijn titel weer zal gaan verdedigen tegen de vrij onbekende Mladen Brestovac, die notabene zijn laatste gevecht verloor van Benjamin Adegbuyi die op zijn beurt kansloos verder verslagen door Rico Verhoeven. Waarom er niet gekozen is voor de nummer twee in de ranking Jahfarr Wilnis is niet bekend.

De tweede titelgevecht gaat tussen kampioen Saulo Cavalari en Artem Vakhitov. Een veel interessantere partij dan de main event aangezien Cavalari voor het eerst zijn titel zal verdedigen en Vakhitov een tegenstander is die het de Braziliaan ook daadwerkelijk moeilijk kan gaan maken. Cavalari probeerde nog een wedstrijd met Verhoeven af te dwingen door in een interview te zeggen dat hij graag een superfight wilde met de zwaargewicht. Verhoeven wees de uitdaging helaas af.

De laatste titelgevecht zal gaan tussen Mike’s gym vechter Serhiy Adamchuk en Mosab Amrani. Amrani wist terecht een titelgevecht af te dwingen na dat hij de contender tournament had gewonnen. Iets wat Glory in het begin van het seizoen uniek maakte door telkens de winnaar van dat toernooi te laten strijden voor de gouden Glory riem.

Het lijkt erop dat Glory nog aan het zoeken is naar de juiste formule want ondanks dat een affiche met drie titelgevechten bijzonder lijkt is het toch weer een zeer vreemde matchmaking. Vooral dat twee titelgevechten niet eens deel uit maken van de main card. Er zal vast een reden voor zijn waarom gekozen is voor zoiets maar het blijft toch opmerkelijk. Wel zal op de main card Murthel Groenhart te zien zijn tegen Cedric Doumbe, ook weer een wedstrijd waar je toch afvraagt waarom men niet kiest voor een sterkere tegenstander voor Groenhart. Verder zal er ook weer een contender toernooi te zien zijn in de lightweight divisie waarbij Sittichai de enige naam is die bekend is gemaakt. De winnaar van dat toernooi zal het opnemen tegen kampioen Robin van Roosmalen.

GLORY 28 FIGHT CARD
Heavyweight Title: Rico Verhoeven vs. Mladen Brestovac
Murthel Groenhart vs. Cedric Doumbe
Lightweight Final
Lightweight Semifinal: Sittichai vs. TBA
Lightweight Semifinal: TBA vs. TBA

GLORY SUPERFIGHT SERIES PARIS
Light Heavyweight Title: Saulo Cavalari vs. Artem Vakhitov
Featherweight Title: Serhiy Adamchuk vs. Mosab Amrani
Eddy Nait Slimani vs. TBA

Kemal
03-02-2016, 18:37
leuke card hoor!

pitbulram
03-02-2016, 21:18
line up van niks

Willem033
03-02-2016, 21:54
Adamchuk vs Amrani vette partij.
Die Adamchuk is ook echt heel goed.

De enige partijen die me boeien zijn Groenhart vs Doumbe en bovengenoemde.
Mogen dan 3 titelpartijen zijn, vind t toch een beetje magertjes, sws tegenvaller dat Saki niet vecht.

lukashenko
03-02-2016, 22:45
ik vind het altijd leuk rico aan het werk te zien ..
en omdat mladen van benjamin verloor betekent niet dat hij rico niet in de problemen kan brengen .
die jongen heeft niks te verliezen en je weet het nooit met zwaargewicht.
volgens mij vecht jahfarr tegen lazaar binnenkort op een ander gala.
zoals willem zegt adamchuck vs amrani is een dikke pot .
en groenhart is ook altijd spektakel .
ik vind het een redelijke card hoor kijk er graag naar

Willem033
03-02-2016, 23:23
Haha, ik kijk er ook naar hoor, maar dat is meer omdat andere organisaties vaak nog mindere cards hebben.
Prijs me toch gelukkig dat ik de hoogtijdagen van de K1 mee heb mogen maken, en in die tijd had de K1 het geluk dat er een hele sterke aanwas van zwaargewichten was.
Als er nu jongens als Hoost, Aerts, Schilt, Hari, Hug, le Banner waren dan zou Glory ook vette gala s kunnen organiseren.
Voorgenoemde heren konden allemaal van elkaar winnen, al stonden er een paar op eenzame hoogte.
Bij Glory heb je verhoeven, en die rest is niet zo boeiend.

e-type
04-02-2016, 11:42
Vroegah was alles beter. Het zwaartepunt ligt niet meer zo op de zwaargewichten, de lichtere divisies zijn nu aantrekkelijker om te kijken. Niet alleen bij Glory, maar ook bij Enfusion bijvoorbeeld.