PDA

View Full Version : Van Roosmalen MMA debuut



LightHeavyWeight
20-02-2016, 09:43
https://www.youtube.com/watch?v=Dq4CmbVwQXE

LightHeavyWeight
20-02-2016, 09:44
Staand pure klasse uiteraard, worstelwerk en grondwerk toch nog wel behoorlijk onder topniveau. En aangezien hij een wereldklasse kickbokser is ga je toch vergelijken met topniveau. Maar ik denk niet dat hij nu al gereed is voor een Bellator o.i.d.

Jeru
20-02-2016, 10:05
********************Spoilert********************** *************
























Mooi debuut, niks mis mee. Genoeg ruimte om te groeien en lekker afgemaakt.

mario the count
20-02-2016, 10:25
Gewoon heel veel grond trainen, zijn striking is zoals verwacht top. Als je het niveau van sommige partijen in bellator bekijkt, zou ik niet weten waarom van Roosmalen na een paar partijen gedraaid te hebben niet in bellator kan vechten

lukashenko
20-02-2016, 10:46
wat een beest is robin van roosmalen toch .en nog jong ook .
als hij alles goed doet kan hij heel ver komen vermoed ik ..
voelt als een nederlandsche invasie op de mma wereld ..
rico debuut gehad . souwer debuut gehad . nu van roosmalen ook . overeem die in de top 3 zit ..
hopen dat we binnen nu en 5 jaar een ufc champ mogen verwelkomen op schiphol

pronk
20-02-2016, 11:21
De oranje brillen zijn er weer klaar voor.

Atila
20-02-2016, 11:39
Staand pure klasse uiteraard, worstelwerk en grondwerk toch nog wel behoorlijk onder topniveau. En aangezien hij een wereldklasse kickbokser is ga je toch vergelijken met topniveau. Maar ik denk niet dat hij nu al gereed is voor een Bellator o.i.d.

Robin heeft volgens mij een zwarte band in Judo, geen idee hoe het qua grondwerk zit. Verder was het wel een leuke partij om te zien :)

M3
20-02-2016, 11:39
Oranje of niet, top prestatie en gun ze allemaal het hoogst haalbare, genieten dit!👊🏾

mario the count
20-02-2016, 12:33
Robin heeft volgens mij een zwarte band in Judo, geen idee hoe het qua grondwerk zit. Verder was het wel een leuke partij om te zien :)
Zijn guard was niet echt best in ieder geval. Maar ja, zijn staande werk compenseert veel.

ChingChong
20-02-2016, 12:39
Waarom vecht hij in glory niet op FW en met zn MMA debuut direct wel?
Hij heeft wel veel potentie. Veel sprawl en get-up drills naast JJ trainingen en ik denk dat hij het ver kan schoppen!

lukashenko
20-02-2016, 13:20
De oranje brillen zijn er weer klaar voor.
dus door te hopen dat onze jongens in het mma succes hebben heb ik een oranje bril op ??
sorry dat ik hoop er binnen 5 jaar een nederlandse ufc champ is

DonMMA
20-02-2016, 13:53
wat een beest is robin van roosmalen toch .en nog jong ook .
als hij alles goed doet kan hij heel ver komen vermoed ik ..
voelt als een nederlandsche invasie op de mma wereld ..
rico debuut gehad . souwer debuut gehad . nu van roosmalen ook . overeem die in de top 3 zit ..
hopen dat we binnen nu en 5 jaar een ufc champ mogen verwelkomen op schiphol

Helemaal mee eens. Een mooi debuut.:thup::thup:

Klassikl
20-02-2016, 14:02
Degelijk debuut. Heeft in ieder geval al een betere sprawl dan de meeste die vanuit Nederland hun debuut maken.


http://www.sherdog.com/fighter/Athinodoros-Michailidis-93001

De tegenstander voor de geďnteresseerden. Geen hoogvlieger maar wel redelijk wat mma ervaring.

carlo1
21-02-2016, 00:57
Mooie ko. precision beats power and timing beats speed :-)

Lionheart
21-02-2016, 03:32
Degelijk debuut. Heeft in ieder geval al een betere sprawl dan de meeste die vanuit Nederland hun debuut maken.

Helemaal mee eens!

Wat n topper! Bellator kom maar op!

BIG Lebowski
21-02-2016, 21:00
Mooie partij! Zit wel altijd met gekruiste vingertjes met NL kickboksers die mma gaan doen vanwege het grondwerk. Maakt het wel spannend, en zo lang de Nederlanders winnen, is het goed. 8 mei kan in potentie wel een mooie kaart krijgen zo langzamerhand.

LightHeavyWeight
22-02-2016, 06:33
Mooie partij! Zit wel altijd met gekruiste vingertjes met NL kickboksers die mma gaan doen vanwege het grondwerk. Maakt het wel spannend, en zo lang de Nederlanders winnen, is het goed. 8 mei kan in potentie wel een mooie kaart krijgen zo langzamerhand.

Denk je dat de UFC misschien jongens als Van Roosmalen gaat contracteren? Lijkt mij toch wat vroeg.

YoMarK
22-02-2016, 10:04
Goed bezig. Z'n tegenstander leek ook echt wel van een degelijk niveau, al was hij wel erg bang voor Robin's standup(misschien begrijpelijk - maar daardoor was het wel erg overhaast allemaal).
War Robin!

fww
22-02-2016, 10:14
toch prachtig al zie ik de ufc dit soort jongens nog niet snel op de card zetten al zou het mooi zijn een verhoeven en een van roosmalen erbij..

e-type
22-02-2016, 10:36
Zet ze tegen een degelijke grapler en ze zijn kansloos met hun huidige ervaring. Staand kunnen ze hun mannetje staan, maar op de grond gaan ze in Bellator of UFC echt voortijdig de octagon uit. Misschien dat Verhoeven nog een potje kan breken, maar laat ze eerst even in alle rust een aantal partijen draaien voordat ze al aan de Main Card van UFC Rotterdam worden gekoppeld.

LightHeavyWeight
22-02-2016, 10:51
Zet ze tegen een degelijke grapler en ze zijn kansloos met hun huidige ervaring. Staand kunnen ze hun mannetje staan, maar op de grond gaan ze in Bellator of UFC echt voortijdig de octagon uit. Misschien dat Verhoeven nog een potje kan breken, maar laat ze eerst even in alle rust een aantal partijen draaien voordat ze al aan de Main Card van UFC Rotterdam worden gekoppeld.

Ik moet wel zeggen dat ik van Souwer zijn debuut erg onder de indruk was.

train2grow
22-02-2016, 12:15
Zet ze tegen een degelijke grapler en ze zijn kansloos met hun huidige ervaring. Staand kunnen ze hun mannetje staan, maar op de grond gaan ze in Bellator of UFC echt voortijdig de octagon uit. Misschien dat Verhoeven nog een potje kan breken, maar laat ze eerst even in alle rust een aantal partijen draaien voordat ze al aan de Main Card van UFC Rotterdam worden gekoppeld.

Zonder ervaring heb je in een kooi van UFC & Bellator niets te zoeken.

Net als mensen zoals Kimbo Slice Vs Dada 5000 @ Bellator 149.. wat een afgang voor de sport...

pronk
22-02-2016, 12:34
Zonder ervaring heb je in een kooi van UFC & Bellator niets te zoeken.

Net als mensen zoals Kimbo Slice Vs Dada 5000 @ Bellator 149.. wat een afgang voor de sport...

Ik denk dat we de naam ,ufc en bellator niet eens mogen uitspreken in deze situatie.

king
22-02-2016, 14:31
Wat een gezeik over het grondwerk hier. Het was een mooie, harde en spannende partij met een KO op het eind voor Van Roosmalen! Op naar de volgende.

YoMarK
22-02-2016, 14:45
Ik denk dat we de naam ,ufc en bellator niet eens mogen uitspreken in deze situatie.
Waarom niet? Denk je nu echt dat Souwer en van Roosmalen kansloos zijn tegen de onderkant van de vechters in de UFC en Bellator?
Wat betreft striking zijn ze top, en wat betreft grondwerk en takedown defence hebben we niet veel van ze gezien. Dat kan goed of slecht zijn, maar het is in ieder geval ook niet genoeg voor jou om te bepalen welk niveau ze nu wel of niet hebben...
Ik weet dat ze al jaren grondwerk trainen, dus dat geeft aan dat ze al wel e.e.a. gezien hebben.

Met name Souwer zou ik graag in de UFC zien, vooral omdat er wat betreft leeftijd geen tijd meer is om rustig te beginnen(en in z'n MMa partij zag het er degelijk uit verder). Als ik Souwer was zou ik bij de UFC gaan lobbyen voor UFC Rotterdam voor een deal van 1 partij. Hij heeft naam genoeg om interessant te zijn voor de UFC. Bij winst nog maar eens verder kijken.

LightHeavyWeight
22-02-2016, 15:01
Wat een gezeik over het grondwerk hier. Het was een mooie, harde en spannende partij met een KO op het eind voor Van Roosmalen! Op naar de volgende.

Gezeik? Sjonge jonge man.

Suplex
22-02-2016, 16:13
Denk je dat de UFC misschien jongens als Van Roosmalen gaat contracteren? Lijkt mij toch wat vroeg.

Ze doen wel vaker vechters uit het land waar de fighting night plaats vind een 1 fight contract geven is in Polen en Berlijn ook gebeurt en met roosmalen en souwer heb je wel grote namen op je card.

Verder denk ik dat roosmalen en souwer zeker wat potjes kunnen breken ook al leek van Roosmalen niet sterk op de grond staand is hij een monster en kan hij iedereen eruitslaan in de ufc op fw.
En zoals al gezegd was souwer zijn mma debuut zeer sterk ook op de grond .

Appielwt
22-02-2016, 18:39
Ze doen wel vaker vechters uit het land waar de fighting night plaats vind een 1 fight contract geven is in Polen en Berlijn ook gebeurt en met roosmalen en souwer heb je wel grote namen op je card.

Verder denk ik dat roosmalen en souwer zeker wat potjes kunnen breken ook al leek van Roosmalen niet sterk op de grond staand is hij een monster en kan hij iedereen eruitslaan in de ufc op fw.
En zoals al gezegd was souwer zijn mma debuut zeer sterk ook op de grond .

Precies wat ik ook dacht/hoop. Zou prachtig zijn om zulke Nederlandse vechters 8 mei op de Card te hebben. Beetje een goede matchup en je krijgt prachtige partijen!

tyson19
22-02-2016, 20:57
Zeker geen slechte openingspartij voor Robin, tegstander was ook geen pannenkoek. Mooie vuistwerk gezien, herinnerde mij op bepaalde momenten aan Manhoef in zijn hoogtijdagen en Tyson. Waarom ik denk dat Roosmalen het goed zal gaan doen in mma? Hij heeft de fysiek ervoor, toch een belangrijk element als je aan mma wil gaan doen, een sterk fysiek. Moet nog wel natuurlijk technisch gezien ontwikkelen voor mma, wat ik zag was mooi, hoop op meer.

Zo te zien vertrekken zo beetje alle kickboxers naar mma, definitief over met kickbox, duidelijk...

pronk
22-02-2016, 21:07
Waarom niet? Denk je nu echt dat Souwer en van Roosmalen kansloos zijn tegen de onderkant van de vechters in de UFC en Bellator?
Wat betreft striking zijn ze top, en wat betreft grondwerk en takedown defence hebben we niet veel van ze gezien. Dat kan goed of slecht zijn, maar het is in ieder geval ook niet genoeg voor jou om te bepalen welk niveau ze nu wel of niet hebben...
Ik weet dat ze al jaren grondwerk trainen, dus dat geeft aan dat ze al wel e.e.a. gezien hebben.


Ik bepaal altijd nog zelf hoe ik ze inschat , ik kijk iedergeval nog niet door de oranje bril.
En wat mij betreft mag de naam UFC en Bellator nog niet genoemd worden.

Anderson
22-02-2016, 21:08
Hij heeft het ideale fysiek? wat een onzin.

mario the count
22-02-2016, 21:24
Ik denk dat hij tegen de top in het boksen meer kans maakt!

hypergiant
22-02-2016, 23:26
Waarom niet? Denk je nu echt dat Souwer en van Roosmalen kansloos zijn tegen de onderkant van de vechters in de UFC en Bellator?
Wat betreft striking zijn ze top, en wat betreft grondwerk en takedown defence hebben we niet veel van ze gezien. Dat kan goed of slecht zijn, maar het is in ieder geval ook niet genoeg voor jou om te bepalen welk niveau ze nu wel of niet hebben...
Ik weet dat ze al jaren grondwerk trainen, dus dat geeft aan dat ze al wel e.e.a. gezien hebben.

Met name Souwer zou ik graag in de UFC zien, vooral omdat er wat betreft leeftijd geen tijd meer is om rustig te beginnen(en in z'n MMa partij zag het er degelijk uit verder). Als ik Souwer was zou ik bij de UFC gaan lobbyen voor UFC Rotterdam voor een deal van 1 partij. Hij heeft naam genoeg om interessant te zijn voor de UFC. Bij winst nog maar eens verder kijken.

+1

e-type
23-02-2016, 07:45
Hans Stringer was ook een prima vechter. Die had alleen wel 20 Ws voordat ie serieus in de UFC terecht kwam en na drie wedstrijden weer gecut werd. Leuk hoor, Van Roosmalen tegen de nummer nul van z'n weight class op UFC Rotterdam. Maar dan is het niet meer dan een veredeld demonstratiepartijtje natuurlijk, puur omdat ie NL is.
Ach, ik klink bijna als T15, hahaha. Zo bedoel ik het echt niet hoor. Ik zie ook graag een NL card, maar dan liever Mousasi, Randamie enzo.

LightHeavyWeight
23-02-2016, 08:12
Hans Stringer was ook een prima vechter. Die had alleen wel 20 Ws voordat ie serieus in de UFC terecht kwam en na drie wedstrijden weer gecut werd. Leuk hoor, Van Roosmalen tegen de nummer nul van z'n weight class op UFC Rotterdam. Maar dan is het niet meer dan een veredeld demonstratiepartijtje natuurlijk, puur omdat ie NL is.
Ach, ik klink bijna als T15, hahaha. Zo bedoel ik het echt niet hoor. Ik zie ook graag een NL card, maar dan liever Mousasi, Randamie enzo.

Maar je hebt wel gelijk maar het is niet wat sommigen willen horen. Dus dan is het onzin en ben je negatief terwijl je juist positief bent, schijnt ook een soort logica te zijn. Het meest ''negatieve'' wat ik gelezen heb is dat hij nog wat op zijn grondskills moet trainen voordat hij aan een grote promotie moet gaan denken. Nou nou wat een zeikerds zeg.
Laat hem lekker nog even wat partijen draaien en als dat allemaal goed gaat komt hij er wel.

mario the count
23-02-2016, 12:34
Hans Stringer was ook een prima vechter. Die had alleen wel 20 Ws voordat ie serieus in de UFC terecht kwam en na drie wedstrijden weer gecut werd. Leuk hoor, Van Roosmalen tegen de nummer nul van z'n weight class op UFC Rotterdam. Maar dan is het niet meer dan een veredeld demonstratiepartijtje natuurlijk, puur omdat ie NL is.
Ach, ik klink bijna als T15, hahaha. Zo bedoel ik het echt niet hoor. Ik zie ook graag een NL card, maar dan liever Mousasi, Randamie enzo.
Ben het grotendeels met je eens hoor. Enige verschil is dat Stringer in meerdere aspecten van het spelredelijk is, van Roosmalen in een van de aspecten top.

YoMarK
23-02-2016, 12:52
Ik bepaal altijd nog zelf hoe ik ze inschat , ik kijk iedergeval nog niet door de oranje bril.
En wat mij betreft mag de naam UFC en Bellator nog niet genoemd worden.
Kijk zelf anders even terug in deze thread, niemand zegt dat Robin wel even UFC kampioen word. of weet ik wat. Gewoon wat complimenten voor Robin's partij, meer is het niet. Daarna kom jij met je oranje bril verhaal. :D

Die zogenaamde oranje bril bestaat trouwens niet, in de praktijk zijn wij Nederlanders eerder sceptische zeikers dan dat we iemand credits geven. Zeker als het om sporters gaat.

pronk
23-02-2016, 14:13
Kijk zelf anders even terug in deze thread, niemand zegt dat Robin wel even UFC kampioen word. of weet ik wat. Gewoon wat complimenten voor Robin's partij, meer is het niet. Daarna kom jij met je oranje bril verhaal. :D

Die zogenaamde oranje bril bestaat trouwens niet, in de praktijk zijn wij Nederlanders eerder sceptische zeikers dan dat we iemand credits geven. Zeker als het om sporters gaat.

Heb ik beweerd dat men heeft geconcludeerd dat hij kampioen wordt? , het was enkel het afwachten tot de onranje bril tevoorschijn kwam ;)

Fasada
23-02-2016, 15:03
Gewoon een prima partij van Robin van Roosmalen!

Hoe vaak hebben wij niet Zimmerman, Badr Hari of Aerts hard zien verliezen als zij een uitstap waagde naar M.M.A., nu hebben wij een aantal die het serieuzer aanpakken zoals Souwer, Verhoeven en Roosmalen en die hun eerste wedstrijd (redelijk) overtuigend winnen en dan beginnen veel mensen te piepen over hun grondwerk.

Ik ga toch ook niet zeiken op Conor omdat Mendes hem een ronde lang op de grond heeft gehouden, dat hoort nou eenmaal bij het spelletje en elke tegenstander (zelfs degene die niet goed zijn op de grond) willen niet staan met een Glory kampioen.

Nee, ik vond zijn partij heel goed zelfs, hij vocht tegen een sterke gast en hij bleef kalm op de grond en had genoeg lucht om de partij af te maken.

Gefeliciteerd met je partij!

Willem033
23-02-2016, 15:23
Ik denk dat hij tegen de top in het boksen meer kans maakt!
Idd, ik vind dat hij tegen Fury of Klitschko moet.

YoMarK
23-02-2016, 16:51
Heb ik beweerd dat men heeft geconcludeerd dat hij kampioen wordt? , het was enkel het afwachten tot de onranje bril tevoorschijn kwam ;)
Dus als iemand een Nederlander complimenten geeft, dan komt dat altijd omdat deze persoon de zogenaamde "oranje bril" op heeft? Jij weet het allemaal wel beter natuurlijk? :D
Logica van lik m'n vestje....

fifi23
23-02-2016, 20:36
IS het niet gewoon een financieel plaatje?
.
De Nederlanders die je noemt zijn de absolute top in het kickboxen/Thaiboksen.

Stel ze stappen over naar de UFC dan kent geen amerikaan ze, mogen ze alleen nog maar bij de UFC vechten (1 of 2 keer per jaar), staan ze ergens op een undercard en verdienen ze geen drol in vergelijking met wat ze met thaiboksen binnen halen.

LightHeavyWeight
23-02-2016, 21:32
IS het niet gewoon een financieel plaatje?
.
De Nederlanders die je noemt zijn de absolute top in het kickboxen/Thaiboksen.

Stel ze stappen over naar de UFC dan kent geen amerikaan ze, mogen ze alleen nog maar bij de UFC vechten (1 of 2 keer per jaar), staan ze ergens op een undercard en verdienen ze geen drol in vergelijking met wat ze met thaiboksen binnen halen.

En met een redelijke kans dat ze in no time in een armklem liggen en zo hun carričre meteen vergooien. Gewoon lekker partijtjes draaien in andere promoties en als je echt getest bent richting een grote promotie. Je wilt zeker bij de UFC niet je eerste undercard wedstrijd verliezen, je ligt er zo weer uit.

pronk
23-02-2016, 23:05
Dus als iemand een Nederlander complimenten geeft, dan komt dat altijd omdat deze persoon de zogenaamde "oranje bril" op heeft? Jij weet het allemaal wel beter natuurlijk? :D
Logica van lik m'n vestje....

Het zit je echt dwars he , zet je erover heen en niet meer dromen over die oranje bril.

pronk
23-02-2016, 23:10
En met een redelijke kans dat ze in no time in een armklem liggen en zo hun carričre meteen vergooien. Gewoon lekker partijtjes draaien in andere promoties en als je echt getest bent richting een grote promotie. Je wilt zeker bij de UFC niet je eerste undercard wedstrijd verliezen, je ligt er zo weer uit.

idd, dat zou de beste optie zijn.

appelsap
24-02-2016, 07:32
idd, dat zou de beste optie zijn.

Als je 25 bent wel. Souwer kan daar niet op wachten en kan misschien vragen om een eerste tegenstander met een stand up achtergrond. Zeker als ze hem in rotterdam of bijvoorbeeld Japan laten vechten. Daar trekt hij voor de UFC meer publiek dan de gemiddelde Amerikaan met weinig MMA ervaring.