PDA

View Full Version : 'Auw' zei Winklejohn na low kick nr. 17 van legende Samart



BIG Lebowski
17-03-2016, 02:06
En Changpuek, Roufus en Bennie Urquidez riepen hetzelfde. Gaaf filmpje met legendes uit de oude doos!

https://www.youtube.com/watch?v=BYwvFIhqSRM

my2cents
17-03-2016, 11:39
Wow, vooral dat eerste gevecht.... Prachtig en die Roufus houdt het nog lang vol

BIG Lebowski
18-03-2016, 08:56
Erg lang inderdaad. Changpuek trouwens ook met een gebroken kaak. Hij krijgt er later nog een paar fikse stoten op.

Suplex
18-03-2016, 09:34
Wow, vooral dat eerste gevecht.... Prachtig en die Roufus houdt het nog lang vol

Levensgevaarlijk zolang zoveel lowkicks nemen.
Zelf ook gedaan niet op willen geven en door blijven gaan.
Gevolg : 3 weken ziekenhuis compartiment syndroom aan mijn bovenbeen de dokter was er net optijd bij hoofdslagader zat dicht gedrukt door de zwelling in het boven been door deze open te snijden hebben ze mijn been nog kunnen redden.
Dit moest gebeuren door kleine sneetjes in het bovenbeen.
De druk was dusdanig hoog in het bovenbeen dat bij het aanraken met het mes bijn bovenbeen open klapte van me heup tot aan mijn knie.
2e nacht in het ziekenhuis is de wond opengegaan en ben ik bijna dood gebloed heb met spoed bloed bijgekregen.
Was gelijk einde carrière en einde fanatiek sporten.

De kracht van een lowkick word vaak onderschat maar kan echt letterlijk levensgevaarlijk zijn.

e-type
18-03-2016, 11:43
Levensgevaarlijk zolang zoveel lowkicks nemen.
Zelf ook gedaan niet op willen geven en door blijven gaan.
Gevolg : 3 weken ziekenhuis compartiment syndroom aan mijn bovenbeen de dokter was er net optijd bij hoofdslagader zat dicht gedrukt door de zwelling in het boven been door deze open te snijden hebben ze mijn been nog kunnen redden.
Dit moest gebeuren door kleine sneetjes in het bovenbeen.
De druk was dusdanig hoog in het bovenbeen dat bij het aanraken met het mes bijn bovenbeen open klapte van me heup tot aan mijn knie.
2e nacht in het ziekenhuis is de wond opengegaan en ben ik bijna dood gebloed heb met spoed bloed bijgekregen.
Was gelijk einde carrière en einde fanatiek sporten.

De kracht van een lowkick word vaak onderschat maar kan echt letterlijk levensgevaarlijk zijn.

Kolere. Heftig verhaal man.

LightHeavyWeight
18-03-2016, 12:06
Nou dat mag je zeggen, dit is wel echt een heel lelijke gebeurtenis zeg.
Als je één keer een volle lowkick hebt gehad op een bovenaan waar je vol op leunt zonder je spier aan te spannen dan weet je het wel, ze doen erg zeer.

my2cents
18-03-2016, 17:39
Levensgevaarlijk zolang zoveel lowkicks nemen.
Zelf ook gedaan niet op willen geven en door blijven gaan.
Gevolg : 3 weken ziekenhuis compartiment syndroom aan mijn bovenbeen de dokter was er net optijd bij hoofdslagader zat dicht gedrukt door de zwelling in het boven been door deze open te snijden hebben ze mijn been nog kunnen redden.
Dit moest gebeuren door kleine sneetjes in het bovenbeen.
De druk was dusdanig hoog in het bovenbeen dat bij het aanraken met het mes bijn bovenbeen open klapte van me heup tot aan mijn knie.
2e nacht in het ziekenhuis is de wond opengegaan en ben ik bijna dood gebloed heb met spoed bloed bijgekregen.
Was gelijk einde carrière en einde fanatiek sporten.

De kracht van een lowkick word vaak onderschat maar kan echt letterlijk levensgevaarlijk zijn.

Ik denk dat jij misschien ook wel heel erg pech hebt gehad, maar ik begrijp je houding. Heftig.

BIG Lebowski
19-03-2016, 00:06
Inderdaad heftig verhaal. Ik kan het aantal dagen mank lopen van ontvangen low kicks niet meer tellen. Wat dan wel weer scheelt is de wetenschap dat anderen nog meer dagen mank hebben gelopen door tijdig blokken. Een van mij favoriete wapens, samen met de leverstoot.

Suplex
19-03-2016, 20:39
Compartiment syndroom in het bovenbeen komt wel vaker voor in t kickboksen door lowkicks.
Geloof dat Vincent vilvoye dit ook gehad heeft maar dit is met minimale ingreep opgelost.

Heb idd ook beetje pech geweest links handige tegenstander plaatste constant lowkick op me standbeen ik Was meer van het bokser dus stond altijd iets wat door gezakt op me achterste been en dus veel spanning op het bovenbeen.

Is inmiddels al weer 8 jaar geleden