PDA

View Full Version : Interview Tycho Brakel - North vs the Rest



mmatalkww
25-05-2016, 00:21
Zoals jullie weten geven wij, als MMATalk, Nederlandse MMA vechters een platform om zichzelf kenbaar te maken bij het publiek en de fans. De interviews van Fight Club Den Haag staan online, en nu zijn wij bezig met North vs the Rest en het A1 gala!

Hieronder het interview met opkomende Mike's gym vechter Tycho Brakel!

1: Kan je wat over jezelf vertellen?

Mijn naam is Tycho Brakel, ik ben 20 jaar en train bij Mike’s Gym. Op mijn 16de ben ik begonnen met MMA. Als Amateur heb ik vrij veel partijen gevochten en vecht de 28ste van mei, mijn eerste pro partij op het gala ‘North vs the rest’. Ik ben sinds kort gestopt met mijn studie vanwege wat problemen op mijn school daardoor is nu al mijn focus op het trainen gegaan.

2: Wat kun je ons vertellen over je laatste partij (winst/verlies) en hoe heb je deze partij ervaren. Wat is het belangrijkste wat je hieruit hebt geleerd?

Mijn laatste partij dat was in Duitsland, ik vocht tegen een jongen uit Polen. Hij was op de grond vrij goed en dat wist ik, dus ik probeerde de grond te vermijden. Ik domineerde hem staand maar kreeg een takedown waardoor me tegenstander alles eraan deed om mij op de grond te houden, dus verloor ik op punten. Het was een goede ervaring voor mij en ik zie het niet als een verlies maar als een les, na die partij was ik de volgende dag meteen weer in de gym om me fouten te verbeteren en werken op mijn zwakke punten.

3: Je draait een partij op het ‘North vs The Rest’ gala op 28 mei. Wat weet je van je tegenstander?

Ik doe nooit altijd veel onderzoek op me tegenstanders maar ik heb wel wat dingetjes gezien van hem. Hij is ook een staande vechter en komt ook om te vechten en daar houd ik wel van. Alleen, ik vind hem niet zo bijzonder.

4: Hoe is je voorbereiding verlopen?

Ik heb elke dag getraind, 2 x per dag. In de ochtenden deed ik MMA met Gilbert Yvel en Mike Passenier, ze hebben me veel technische dingen geleerd en laten zien. Het zijn echt super trainers met veel ervaring die me helpen dus ik leer elke dag van hun, en avonden doe ik kickboks en MMA. Ik weet precies op wat voor dingen ik moest trainen en ben daar ook op gefocust ik heb ook trainingspartners gehad die gevochten hebben tegen mijn tegenstander dus die hebben mij ook geholpen.

5: Wat zijn je favoriete technieken / vechtstijlen? Waar moet de tegenstander voor oppassen?

Mijn favoriete style is natuurlijk het staande gevecht. Ik bestudeer elke dag vechters op hoogste niveau met MMA en boksen zoals Nick Diaz, Jon Jones, Muhammad Ali, Lennox Lewis, Wladimir Klitschko. Ik kijk naar de manier hoe hun vechten en probeer dat dan na te doen en te gebruiken. Ik houd er ook van om vanuit te clinch te werpen. Ik ben een allround vechter dus mijn tegenstander moet voor alles oppassen wanneer die tegenover me staat. Maar ik lees ook veel boeken, want vechten is meer mentaal dan fysiek. Ik lees dan bijvoorbeeld veel over visualisatie en ik lees boeken van oude strijder zoals Genghis Khan Ali ibn Abi talib, Alexander de grote ik vind dat zeer leerzaam om hun denkwijze te weten en hoe hun zo mentaal sterk waren.

6: Wat kunnen je fans van jou verwachten in deze partij?

Mensen die mij kennen die weten wat voor partij dit zal worden. We komen allebei om te slopen! Het is kill or be killed en ik zal alles geven en me hart uit vechten om me tegenstander neer te slaan! Het zal een oorlog worden ik kom niet om te knuffelen op de grond, of om je vast te houden. Ik kom met de intentie om je af te maken en wanneer ik die kooi instap breekt de hel los! Ik wil het een partij maken waar het publiek van gaan genieten en op hun puntje van hun stoel gaan zitten. Ik beloof een spektakel, win of verlies maakt niet uit als het maar oorlog word.!

7: Wat kunnen je fans van jou verwachten in de toekomst?

Ik train hard en ik doe mijn best om ver te komen, en ik geef nooit op. Dus ik hoop, met Gods wil, om later in grote organisaties te vechten als Bellator of UFC.

8: Wat zijn jou ambities in het leven, en in de sport?

Ik ben iemand die van het leven geniet en houd ervan om leuke dingen te doen met mensen van wie ik houd. Probeer altijd een goed mens te zijn en humble te blijven, ik heb vaak moeilijke tijden in me leven maar heb nooit opgegeven. Ik heb me leven gewijd aan de sport, er zijn veel opofferingen die ik heb moeten maken zoals vaak kan ik niet weg met familie of vrienden omdat ik moet trainen of omdat ik een wedstrijd heb, maar dit is wat ik wil en ik zal er alles aan doen om me droom te bereiken. Want niks is onmogelijk in het leven, als je er hard voor werkt en blijft geloven in god en een goed mens blijft kan je alles bereiken wat je wilt.

9: Heb je nog een bericht naar je fans en/of tegenstanders? Wie zou je willen uitdagen en/of tegen wie zou je een keer willen vechten?

Iedereen die komt naar het gala ‘North vs the Rest’ ik zal een mooie show maken voor jullie. En het maakt niet uit tegen wie ik vecht ik vecht tegen iedereen op elk moment op elk tijdstip. Ik zal nooit nee zeggen!


Bedankt voor je tijd. MMA Talk wenst je veel succes bij je aankomende partij. Osu!

new_world_order
25-05-2016, 10:21
Ik ken Tycho niet, maar als ik dit zo lees denk ik toch dat hij zn focus moet gaan verleggen. Als je na 4 jaar MMA trainen nog niet naar de grond wilt en het grondspelletje knuffelen noemt dan denk ik dat je niet heel ver gaat komen in een sport die de laatste jaren zo erg geevalueerd is. De freefight tijden waarin z'n trainer Gilbert een baas was zijn over. Als je echt de ambitie hebt om ooit in de UFC te vechten, zou ik een goede worstel en BJJ trainer erbij nemen.

Succes!

willy123
25-05-2016, 10:28
me tegenstander, me fouten, me hart, me leven, me droom, met Gods wil veel succes!

fww
25-05-2016, 13:41
leuk stukkie maar eens met new world order... zou toch ook me meer focussen op knuffelen als je bellator of ufc in wilt.

YoMarK
25-05-2016, 14:12
D'r is ook nog een verschil tussen "lay and pray" en actief grapplen. Laten we hopen dat hij dat bedoeld.

mmatalkww
26-05-2016, 15:18
Bedankt voor de reacties allemaal.

Ik wil even duidelijk maken dat wij absoluut niet de vechters proberen te verdedigen of op te hypen. Mijn reactie is dan ook puur gebaseerd op mijn eigen mening en ervaringen. Verder editen wij de interviews tot bepaalde mate. Wat willy123 hierboven aanduidt laten wij staan omdat wij vinden dat de emoties en gevoelens van de vechters (in hoeverre dat mogelijk is in tekst) beter naar voren komt.

Mijn mening over Tycho en knuffelen is dat hij idd refereert naar het Lay 'n Pray principe. Ik heb Tycho een aantal keer zien vechten, en het is een agressieve drukke vechter. Zijn grond is in mijn optiek minder sterk als zijn staand maar het is niet bar slecht o.i.d.

Daarnaast deel ik zeker dezelfde mening als mening MMA vechter/kenner. Wij lopen erg achter met het MMA wat betreft grondwerk/worstelen. Daarom proberen wij ook meer exposure te creëren om de fans en vechters beter kennis te laten met elkaar. Misschien vloeit hieruit nog een contact uit voort zodat de vechters ergens een training kunnen krijgen, een sponsor aan de haak slaan etc.

Bromios
26-05-2016, 16:39
Ik vind het leuke stukjes. Misschien wat foto's er bij ? Of als er youtube beelden zijn die er even bij plakken ? Dat komt de exposure ten goede.

Even over de schrijfwijze zelf. Ik zou me nog nog wel even verdiepen in hun/zij en me/mij en het gebruik van leestekens . Op zich vind ik de schrijfwijze en de interviewvorm wel ok.