PDA

View Full Version : JUNIOR DOS SANTOS: STIPE MIOCIC IS BETER DAN ALISTAIR OVEREEM



Stannos
25-05-2016, 23:39
JUNIOR DOS SANTOS: STIPE MIOCIC IS BETER DAN ALISTAIR OVEREEMMay 24, 2016 Stipe Miocic veroverde op zaterdag 14 mei tijdens UFC 198 in Brazilië de UFC zwaargewicht titel toen hij met een “one-punch” knock-out van Fabricio Werdum won. Terwijl de UFC nog geen officiële aankondiging gemaakt heeft gaan wij ervan uit dat de volgende stap voor de kersverse UFC zwaargewicht kampioen Miocic waarschijnlijk een titel verdediging tegen Alistair Overeem is.

Overeem is na zijn knock-out overwinning eerder deze maand op Andrei Arlovski in Ahoy Rotterdam de #1 uitdager voor de titel.
Dit gevecht is een fascinerende stilistische match-up, de atletische Miocic kan zijn boksen testen tegen de ervaring en geroemde kickboks skills van Overeem. Collega-zwaargewicht Junior dos Santos heeft geproefd wat beide mannen in de kooi te bieden hebben en dos Santos gelooft dat als het gevecht tussen Miocic en Overeem bevestigd wordt de titel in handen van Miocic blijft.
"Als het gevecht er komt dan geef ik het voordeel aan Miocic" zei dos Santos maandag tijdens de uitzending van The MMA Hour. "Ik denk niet dat Overeem heeft wat er nodig is om Miocic te verslaan, Miocic is echt moeilijk. Herinneren jullie mijn gevecht tegen Miocic? Het was een van de zwaarste gevechten die ik ooit heb gehad, hij slaat heel hard. Hij heeft echt zware stoten in zijn handen en ik vind dat Miocic veel beter dan hem is."
Dos Santos is een van de weinige zwaargewichten die tegen zowel Miocic en Overeem gevochten heeft. Hij won via in 2014 via een nauwe unanieme beslissing van Miocic en verloor in 2015 in op TKO van Overeem.
Die overwinning was de vierde overwinning op rij van Overeem die bezig is aan een indrukwekkende reeks en lijkt wel een herboren vechter onder de technische staf van Jackson-Winkeljohn. Overeem heeft naast een overwinning over dos Santos overwinningen over Stefan Struve, Roy Nelson en Arlovski.
Dos Santos gaf maandag aan dat zijn verlies tegen Overeem nog steeds een van de grootste tegenslagen in zijn carrière was. De twee zwaargewichten waren al jaren rivalen en de Braziliaan wil heel graag een rematch tegen Overeem.
Dos Santos komt van een meesterlijke overwinning op Ben Rothwell en dos Santos weet dat zolang hij blijft winnen hij de kans gaat krijgen om zijn verlies tegen Overeem te wreken.
“Ik heb er geen woorden voor, dat was hard," zei dos Santos. "Dat was heel moeilijk voor mij. Ik zeg niet dat hij niet goed is of dat hij het niet verdient heeft, hij heeft die overwinning verdiend. Hij won het gevecht en was die avond beter dan mij. Maar man, als ik zijn gevecht tegen Arlovski terug kijk dan denk ik: Hoe heb ik van die kerel kunnen verliezen ? Ik ben niet respectloos naar hem toe, hij draait al een lange tijd mee maar wat zou het geweldig zijn om die rematch te krijgen. "

Ik heb dit stukje even gekopieerd van de voorpagina.

Maar wtf doet Dos Santos stoer?
Na het zien van de partij tegen Arlovski dacht hij; hoe ik heb ik van die kerel kunnen verliezen?
Hoe kan je dit zeggen nadat Overeem je KO heeft geslagen?
Hij vindt dat Miocic veel beter is? waarop gebaseerd..

Ik zelf denk dat het 50/50 is tussen Overeem en Miocic en hoop echt dat de partij er komt

Bromios
25-05-2016, 23:45
Dos Santos is een zure verliezer en ik verwacht dat Stipe gewoon verliest van Overeem 2.0.

stoet
26-05-2016, 09:00
Ik ben er van overtuigd dat Overeem van Miocicwint, Overeem is een berekende technische vechter geworden. Overeem heeft quatools veel meer in huis en hoeft niet bang te zijn voor een takedown. Hierdoorkan Overeem al zijn tools gebruiken. Overeem beweegt nu ook heel veel waardoorhij moeilijker te raken zal zijn. Het zal geen gemakkelijke pot worden maar devoorbereidingen die Overeem de laatste tijd heeft en het team wat hem begeleidben ik er eerlijk gezegd van overtuigd dan Overeem deze pot kan en zal winnen.

Voor wat Santos betreft, die moet gewoon z`nkop houden.

Kemal
26-05-2016, 09:39
Ach ja.. ieder zijn mening ;)

LightHeavyWeight
26-05-2016, 09:44
het is jammer, Junior is een respectabel man, hij heeft dit niet nodig. Als Alistair Miocic pakt en Velaszquez wint van Browne en raakt weer geblesseerd dan mag JDS het gewoon weer proberen.
Deze denigrerende toon staat hem echt niet.