PDA

View Full Version : Nederlandse Top Mma vechters?



paultjetilburg
10-06-2016, 12:10
Ik wil hier geen top 5 of top 10 van maken.
Puur kijken welke Mma vechters we hebben en ooit potentiële ufc kandidaten zijn.

-66:
Joey Kuiten
Michel Adelina
Rida Zaghoudi
Boy Reuvers
Farid el Said

-70:
Agy Sadari
Duane Van Helvoirt
Victor Kuku
Paulo Boer
Chamil Chan
Hyram Rodriguez
Hubert Geven
Brian Hooi

-77:
Pieter Buist
Michel Landvreugd
Karim Bouarassi
Raymond Jarman
Twan Van Buuren
Harun Kina

-85:
Michael Kuiper
Pim Kusters
David Evers
Costello van Steenis

-95:
Nills van Noord
Hans Stringer

+95:
Egzon Selmani


Ik zou het leuk vinden als de lijst word aangevuld

Kemal
10-06-2016, 13:18
-66:
Joey Kuiten
Michel Adelina
Rida Zaghoudi
Boy Reuvers
Farid el Said

-70:
Vincent Latoel
Agy Sadari
Duane Van Helvoirt
Victor Kuku
Paulo Boer
Chamil Chan
Hyram Rodriguez
Hubert Geven
Brian Hooi

-77:
Pieter Buist
Michel Landvreugd
Karim Bouarassi
Raymond Jarman
Twan Van Buuren
Harun Kina

-85:
Michael Kuiper
Pim Kusters
David Evers
Costello van Steenis

-95:
Nills van Noord
Hans Stringer

+95:
Egzon Selmani
-------------

Vincent Latoel toegevoegd

paultjetilburg
10-06-2016, 15:20
-66:
Joey Kuiten
Michel Adelina
Rida Zaghoudi
Boy Reuvers
Farid el Said

-70:
Vincent Latoel
Agy Sadari
Duane Van Helvoirt
Victor Kuku
Paulo Boer
Chamil Chan
Hyram Rodriguez
Hubert Geven
Brian Hooi
Erdi Karatas
Willy Ni

-77:
Pieter Buist
Michel Landvreugd
Karim Bouarassi
Raymond Jarman
Twan Van Buuren
Harun Kina

-85:
Michael Kuiper
Pim Kusters
David Evers
Costello van Steenis

-95:
Nills van Noord
Hans Stringer

+95:
Egzon Selmani
-------------

Erdi Karatas en Willy Ni toegevoegd

Mr.Geven
10-06-2016, 15:27
-66:
Joey Kuiten
Michel Adelina
Rida Zaghoudi
Boy Reuvers
Farid el Said
Robin van Roosmalen
-70:
Vincent Latoel
Agy Sadari
Duane Van Helvoirt
Victor Kuku
Paulo Boer
Chamil Chan
Hyram Rodriguez
Hubert Geven
Brian Hooi
Erdi Karatas
Willy Ni

-77:
Pieter Buist
Michel Landvreugd
Karim Bouarassi
Raymond Jarman
Twan Van Buuren
Harun Kina

-85:
Michael Kuiper
Pim Kusters
David Evers
Costello van Steenis

-95:
Nills van Noord
Hans Stringer
Dion staring

+95:
Egzon Selmani
Dion staring

Dion staring bij + en - 95 er bij gezet.
En Robin van Roosmalen er bij gezet

YoMarK
10-06-2016, 16:22
-66:
Joey Kuiten
Michel Adelina
Rida Zaghoudi
Boy Reuvers
Farid el Said
Robin van Roosmalen
Joziro Boye

-70:
Vincent Latoel
Agy Sadari
Duane Van Helvoirt
Victor Kuku
Paulo Boer
Chamil Chan
Hyram Rodriguez
Hubert Geven
Brian Hooi
Erdi Karatas
Willy Ni
Andy Souwer

-77:
Pieter Buist
Michel Landvreugd
Karim Bouarassi
Raymond Jarman
Twan Van Buuren
Harun Kina

-85:
Michael Kuiper
Pim Kusters
David Evers
Costello van Steenis

-95:
Nills van Noord
Hans Stringer
Dion staring

+95:
Egzon Selmani
Dion staring
Rico Verhoeven


---
Andy Souwer, Joziro Boye en Rico Verhoeven erbij gezet.

LightHeavyWeight
10-06-2016, 17:52
Hoe heet die Armeense jongen ook alweer uit Beverwijk geloof ik, ook wel een Nederlander toch.

train2grow
10-06-2016, 18:34
Hoe heet die Armeense jongen ook alweer uit Beverwijk geloof ik, ook wel een Nederlander toch.

Vermoed dat jij Hracho Darpinyan (tot 85kg) bedoeld van team Schreiber?

Mis in deze Lijst Ben Boekee (-66kg) & Arne Boekee (-77kg)

Suplex
10-06-2016, 18:34
Er word ook gepraat over potentiële ufc kandidaten dus denk dat minimaal 90% van de bovenstaande vechters geschrapt kan worden.
ik snap dat het nationaal de toppers zijn maar internationaal komen we nog veel te veel te kort.

paultjetilburg
10-06-2016, 19:13
Er word ook gepraat over potentiële ufc kandidaten dus denk dat minimaal 90% van de bovenstaande vechters geschrapt kan worden.
ik snap dat het nationaal de toppers zijn maar internationaal komen we nog veel te veel te kort.

Ik ben benieuwd naar het lijstje met jongens die dan overblijven?

S.B.
10-06-2016, 19:23
Ik denk dat Nills van Noord mee kan in de UFC. Niet met de top 10, maar wel meedraaien. Voor de toekomst denk ik Hubert Geven en Agy. Die gasten zijn nog heel jong en hebben echt skills.

paultjetilburg
10-06-2016, 19:27
Ik had de partij Agy Versus Hubert Liever op Ufc Rotterdam gezien. Wat een knal pot.

pronk
10-06-2016, 20:03
Waarom staan Michael Kuiper en Hans Stringer op de lijst , ze hebben beiden al gevochten voor de Ufc.

mario the count
11-06-2016, 09:57
Zoals ik het zie wordt er hierboven gewoon een lijst gemaakt van MMA vechters die men kent, niet van MMA vechters die in de UFC mee kunnen draaien. Zoals Suplex aangeeft blijft er niet veel over dan.

Suplex
11-06-2016, 10:07
Waarom staan Michael Kuiper en Hans Stringer op de lijst , ze hebben beiden al gevochten voor de Ufc.

Zelfde geld voor Paulo boer en chamil Chan die werden in de 1e ronde gesubt tijdens tuf 22.

Suplex
11-06-2016, 10:09
Zoals ik het zie wordt er hierboven gewoon een lijst gemaakt van MMA vechters die men kent, niet van MMA vechters die in de UFC mee kunnen draaien. Zoals Suplex aangeeft blijft er niet veel over dan.

Hij vraagt in de eerste zin van het topic welke mma vechters we kennen en potentieele ufc kandidaten zijn.

mario the count
11-06-2016, 13:44
Hij vraagt in de eerste zin van het topic welke mma vechters we kennen en potentieele ufc kandidaten zijn.En vervolgens wordt er een lijst gemaakt van MMA vechters die men kent, maar echt potentiele UFC kandidaten staan er niet veel tussen.

Suplex
11-06-2016, 15:03
En vervolgens wordt er een lijst gemaakt van MMA vechters die men kent, maar echt potentiele UFC kandidaten staan er niet veel tussen.

Sorry las je reactie verkeerd

mario the count
11-06-2016, 15:12
Sorry las je reactie verkeerd
Nema problema;)

pronk
11-06-2016, 16:06
Zelfde geld voor Paulo boer en chamil Chan die werden in de 1e ronde gesubt tijdens tuf 22.

Dat bedoel ik, goed over de lijst nagedacht.

Briant
12-06-2016, 00:39
Of je wel of niet in de UFC vecht heeft naar mijn idee meer te maken met connecties dan met skills. Tuurlijk moet je skills hebben, maar het is niet alsof per se de meest geskillde Nederlandse vechters dichtbij de ufc zijn of daar een kans hebben gekregen.

En alhoewel ik respect heb voor alle bovenstaande mma vechters, zie ik maar een paar namen die binnen nu en een paar jaar een kans maken (qua skills) om in de ufc te komen.

paultjetilburg
12-06-2016, 02:16
Of je wel of niet in de UFC vecht heeft naar mijn idee meer te maken met connecties dan met skills. Tuurlijk moet je skills hebben, maar het is niet alsof per se de meest geskillde Nederlandse vechters dichtbij de ufc zijn of daar een kans hebben gekregen.

En alhoewel ik respect heb voor alle bovenstaande mma vechters, zie ik maar een paar namen die binnen nu en een paar jaar een kans maken (qua skills) om in de ufc te komen.


Aan wie denk je dan?
Agy en Hubert zijn genoemd, Paulo en Chamil werden Gesubmit in the Tuf.
Ik ben echt benieuwd Welke vechter(hoe het er nu natuurlijk uit ziet) in de ufc kan komen.

Laten we het lijstje opnieuw maken:

Potentieel UFC materiaal:

-70:
Agy Sardari
Hubert Geven

Laten we dit lijstje bijvullen.

LightHeavyWeight
12-06-2016, 09:57
Ik krijg de indruk dat sommigen verwachten dat er wel 20 vechters uit Nederland in de UFC zouden moeten zitten. We hebben nu 4 Nederlanders en een Afgaan in de UFC, dat is al heel wat. Als er elke 4 jaar een nieuwe instroomt is dat al heel wat.

Briant
12-06-2016, 10:40
Aan wie denk je dan?
Agy en Hubert zijn genoemd, Paulo en Chamil werden Gesubmit in the Tuf.
Ik ben echt benieuwd Welke vechter(hoe het er nu natuurlijk uit ziet) in de ufc kan komen.

Laten we het lijstje opnieuw maken:

Potentieel UFC materiaal:

-70:
Agy Sardari
Hubert Geven

Laten we dit lijstje bijvullen.

Ik ben niet op de hoogte van wie allemaal waar traint en wat hun connecties zijn. Ik had nog nooit van Paulo Boer gehoord voor hij bij TUF terecht kwam. Vervolgens verliest hij hier in Nederland van Duane van Helvoirt. Wat zegt dat dus eigenlijk?

Verder, wat LHW zegt.

Suplex
12-06-2016, 11:57
Of je wel of niet in de UFC vecht heeft naar mijn idee meer te maken met connecties dan met skills. Tuurlijk moet je skills hebben, maar het is niet alsof per se de meest geskillde Nederlandse vechters dichtbij de ufc zijn of daar een kans hebben gekregen.

En alhoewel ik respect heb voor alle bovenstaande mma vechters, zie ik maar een paar namen die binnen nu en een paar jaar een kans maken (qua skills) om in de ufc te komen.

Ik denk dat het heel veel met training en sparringspartners te maken heeft.

Ik heb begrepen dat de top mma vevhters van Nederland 1x per maand samen komen om te trainen dat is al een begin .
Maar om de top te behalen moet je naar america daar hebben ze alle faciliteiten zolang ze hier blijven ongeacht het talent dat ze hebben zullen ze zich nooit verder ontwikkelen we komen gewoon nog zwaar te kort in het worstelen en grond gevecht.

Goed voorbeeld zijn de tuf 22 jongens dat was alleen Europa onderling.
En werden gelijk gesubt binnen 2 minuten en dat is dan de top van Nederland.

e-type
12-06-2016, 12:41
Aangezien er op de undercard van UFC Rotterdam geen talentvolle NL-ers hebben gestaan, valt het denk ik nog wel mee met vechters die aan de deur kloppen...

LightHeavyWeight
12-06-2016, 13:03
Als je nu een jonge A-klasse kickbokser bent moet je gewoon z.s.m. overstappen naar het MMA want daar ligt de toekomst. Komt wel goed, nu moeten er gewoon even wat meer vechters de transitie maken.

Suplex
12-06-2016, 13:40
Als je nu een jonge A-klasse kickbokser bent moet je gewoon z.s.m. overstappen naar het MMA want daar ligt de toekomst. Komt wel goed, nu moeten er gewoon even wat meer vechters de transitie maken.

Dan nog komen we te kort in begeleiding, training , faciliteiten , geld en sparrings partners.

Briant
12-06-2016, 15:50
Ik denk dat het heel veel met training en sparringspartners te maken heeft.

Ik heb begrepen dat de top mma vevhters van Nederland 1x per maand samen komen om te trainen dat is al een begin .
Maar om de top te behalen moet je naar america daar hebben ze alle faciliteiten zolang ze hier blijven ongeacht het talent dat ze hebben zullen ze zich nooit verder ontwikkelen we komen gewoon nog zwaar te kort in het worstelen en grond gevecht.

Goed voorbeeld zijn de tuf 22 jongens dat was alleen Europa onderling.
En werden gelijk gesubt binnen 2 minuten en dat is dan de top van Nederland.

Het is dus niet de top want hier in Nederland lopen betere rond dan die twee jongens. Ook op het gebied van worstelen en grond. Maar die krijgen geen kans omdat ze niemand kennen die iemand kent binnen de ufc.

LightHeavyWeight
12-06-2016, 16:33
Dan nog komen we te kort in begeleiding, training , faciliteiten , geld en sparrings partners.

Maar dat moet dan groeien. En met dit fundament hebben we al vechters lopen die in de top 10 staan dus sky is the limit.

Suplex
12-06-2016, 17:46
Maar dat moet dan groeien. En met dit fundament hebben we al vechters lopen die in de top 10 staan dus sky is the limit.

Zeker moet dat gaan groeien het zou mooi zijn als iemand als overeem hier ooit jongens gaat trainen.
Maar voorlopig trekken ook de top trainers naar de usa voor de centen

Suplex
12-06-2016, 17:52
Het is dus niet de top want hier in Nederland lopen betere rond dan die twee jongens. Ook op het gebied van worstelen en grond. Maar die krijgen geen kans omdat ze niemand kennen die iemand kent binnen de ufc.

Ik denk niet dat andere Nederlandse mma vechters het veel beter hadden gedaan dan hun 2.
Natuurlijk zullen er hier en daar wat niveau verschillen zijn maar die zijn niet zo schrikbarend groot zoals jij nu doet voorkomen.
We hebben gewoon een zware mma achterstand tov de rest en dat gaat nu langzaam veranderen maar tegen de tijd dat we daar de vruchten van gaan plukken zijn we minimaal 10 jaar verder. Tot die tijd zit er nix anders ip dan achter de feiten aan lopen.
Of vroegtijdig in de USA gaan trainen.

fifi23
12-06-2016, 23:27
Iedereen zegt hier: "hup naar Amerika om te trainen!!!"
.
Waarom zo ver?
Als je zeg maar talent hebt, dan is die stap wel heel erg groot. (en duur en lastig met visums en zo.)
.
Misschien is verstandiger om eens te kijken bij SBG in Ierland.
Makkelijker te bereiken, eerder een baantje, geen visums, etc......

http://www.sbgireland.com/

En een ingang in de UFC met vechters die er al vechten em waarbij jezelf dus ook een idee hebt hoe goed je bent.

K-1sunstarr
13-06-2016, 23:23
Zijn gewoon te weinig MMA school hier in Nederland, die het niveau hebben zoals in Amerika.

paultjetilburg
14-06-2016, 11:13
Een ding is zeker Agy kan winnen van jongens uit de top 15ufc.

Suplex
14-06-2016, 12:02
Een ding is zeker Agy kan winnen van jongens uit de top 15ufc.

wat een onzin zeg

Vuroja
14-06-2016, 17:05
Een ding is zeker Agy kan winnen van jongens uit de top 15ufc.Ik denk dat je de EU titel die Hubert bezit verward met de titel van RDA......Ontopic: Ik zie momenteel niet veel vechters doorbreken uit Nederland, puur door de faciliteiten.... Kijkend naar het kickboks (en andere sporten) zal het zeker niet aan talent liggen, dat hebben we genoeg in Nederland, maar de faciliteiten..... heel jammer

lopez86
14-06-2016, 17:10
[QUOTE=Mr.Geven;1306211]-66:
Joey Kuiten
Michel Adelina
Rida Zaghoudi
Boy Reuvers
Farid el Said
Robin van Roosmalen ?

Interessant, heeft van Roosmalen ooit al ns mma gevochten?

Bromios
14-06-2016, 17:25
Ik heb het al vaker gezegd. Ring ervaring is alles. Ze moeten van Shooto gewoon een goede budo-variant maken met 2 a 3 rondjes van 2 minuten. Semi-contact dan kunnen de jongens met talent praktisch elk weekend ergens op de mat of in de kooi staan. net als bij KBN karate en judo. Voor mijn part met beenbeschermers en helm. Zo min mogelijk schade en zo veel mogelijk knokken.

LightHeavyWeight
14-06-2016, 17:27
[QUOTE=Mr.Geven;1306211]-66:
Joey Kuiten
Michel Adelina
Rida Zaghoudi
Boy Reuvers
Farid el Said
Robin van Roosmalen ?

Interessant, heeft van Roosmalen ooit al ns mma gevochten?

Ja. Niet dat het een vermelding rechtvaardigt of dat het indrukwekkend was maar hij heeft een partij gedraaid.

ChingChong
14-06-2016, 17:29
Of je wel of niet in de UFC vecht heeft naar mijn idee meer te maken met connecties dan met skills. Tuurlijk moet je skills hebben, maar het is niet alsof per se de meest geskillde Nederlandse vechters dichtbij de ufc zijn of daar een kans hebben gekregen.

En alhoewel ik respect heb voor alle bovenstaande mma vechters, zie ik maar een paar namen die binnen nu en een paar jaar een kans maken (qua skills) om in de ufc te komen.

Ik denk dat het een combinatie is van hun record, connecties en fanbase. Kijk naar Roosmalen, die heeft de fanbase en connecties wel, maar niet de record (in MMA). Paulo boer had een record van 10-0-1, een redelijke fanbase (in het noorden) en redelijke connecties (zelfs sponsoren die tripjes naar amerikaanse mma scholen betalen). Skills is denk ik ook geen must, beide NLers werden meteen gesubbed.

Beetje offtopic, maar hoe worden die records gecontroleerd? Die van Boer is bijvoorbeeld niet compleet (mis een verlies en draw, de draw staat zelf op YT)

ChingChong
14-06-2016, 17:40
[QUOTE=Mr.Geven;1306211]-66:Joey KuitenMichel AdelinaRida ZaghoudiBoy ReuversFarid el SaidRobin van Roosmalen ?Interessant, heeft van Roosmalen ooit al ns mma gevochten?https://www.youtube.com/watch?v=Dq4CmbVwQXE

gieloe
14-06-2016, 19:47
Kim Holland

Briant
14-06-2016, 20:15
Ik denk dat het een combinatie is van hun record, connecties en fanbase. Kijk naar Roosmalen, die heeft de fanbase en connecties wel, maar niet de record (in MMA). Paulo boer had een record van 10-0-1, een redelijke fanbase (in het noorden) en redelijke connecties (zelfs sponsoren die tripjes naar amerikaanse mma scholen betalen). Skills is denk ik ook geen must, beide NLers werden meteen gesubbed.

Beetje offtopic, maar hoe worden die records gecontroleerd? Die van Boer is bijvoorbeeld niet compleet (mis een verlies en draw, de draw staat zelf op YT)

Inderdaad, record is ook erg belangrijk. Zie Michael Kuiper.

paultjetilburg
14-06-2016, 20:56
wat een onzin zeg


Hoezo? In een rematch pakt die Hubert ook.
Hij traint harder dan ooit nu.

RDA en KN worden lastig op dit moment maar Al Iaquinta met zijn 12/1 word geen probleem. Agy 12/1

Janzeeland
14-06-2016, 21:01
Hoezo? In een rematch pakt die Hubert ook.
Hij traint harder dan ooit nu.

RDA en KN worden lastig op dit moment maar Al Iaquinta met zijn 12/1 word geen probleem. Agy 12/1

ben ik het helemaal mee eens Agy kan zeker weten ufc top 15 halen heeft een record van 12-1

Suplex
14-06-2016, 22:49
Hoezo? In een rematch pakt die Hubert ook.
Hij traint harder dan ooit nu.

RDA en KN worden lastig op dit moment maar Al Iaquinta met zijn 12/1 word geen probleem. Agy 12/1

Ookal pakt hij Hubert geven in een rematch en traint hij hard dan nog is hij geen ufc materiaal en zeker geen top 15 .


Het record van agy heeft hij behaald tegen overwegend nobodys uit Nederland en België
het record van Al Ianquinta 12-1 heeft hij behaald in top competities in de USA waarvan 9 binnen de ufc (je weet wel de sterkste competitie van de wereld)

Dat jij je conclusie trekt puur op basis van record geeft aan dat het onzin is en ook nog zeggen dat rda en kn lastig word.
Haha als hij daar nu tegen komt te staan durft hij daarna nooit meer te vechten hij zal afgeslacht worden door rda en kn.

paultjetilburg
14-06-2016, 22:58
Ookal pakt hij Hubert geven in een rematch en traint hij hard dan nog is hij geen ufc materiaal en zeker geen top 15 .


Het record van agy heeft hij behaald tegen overwegend nobodys uit Nederland en België
het record van Al Ianquinta 12-1 heeft hij behaald in top competities in de USA waarvan 9 binnen de ufc (je weet wel de sterkste competitie van de wereld)

Dat jij je conclusie trekt puur op basis van record geeft aan dat het onzin is en ook nog zeggen dat rda en kn lastig word.
Haha als hij daar nu tegen komt te staan durft hij daarna nooit meer te vechten hij zal afgeslacht worden door rda en kn.

Daar denken we allebei anders over