PDA

View Full Version : GLORY CEO Jon J. Franklin confirms GLORY will pursue Verhoeven vs Hari fight



Kemal
18-06-2016, 07:34
Rico Verhoeven vs. Badr Hari would easily be the biggest kickboxing fights in years, and although it's only been rumored up to this point, it appears now it may actually have a real chance at becoming a reality.

GLORY CEO Jon J. Franklin confirmed the world's leading kickboxing promotion is actively pursuing Hari and attempting to put this heavyweight showdown together.

"Badr Hari is a big name in our sport and he has repeatedly called Rico out," Franklin said. "Rico has stated he wants this fight and sees this as one that will really cement his legacy. Also, it is not just the fighters we are hearing from. Every time I look at our social pages, I see questions and comments from our fans asking if we can make this fight. As the world's premier kickboxing league, ultimately we are best positioned to do this and I feel we are obligated to consider this request. And of course, as a fan, I want to see this fight as well."

As Franklin mentioned, Verhoeven (48-10) and Hari (106-12) have gone back and forth in the media and rumors have been circulating for the last couple of months now since Verhoeven spoke about it in a Dutch television appearance back in April (more on that here via Dave Walsh from Liverkick.com). Most recently, Andreas Georgiou of MMAPlus.co.uk had the scoop on Hari's trainer, "Big Mike" Passenier appearing on Dutch TV show, Pep Talk, and saying the fight is "very realistic," and that talks were ongoing.

GLORY and Hari could possibly be meeting up at GLORY 31 in several days, according to Franklin, who said, "We believe Badr may be with us at GLORY 31 in Amsterdam next week, so we'll see how that goes."

Hari, 31, was once among the heavyweight kickboxing elite, but in the last few years he has made more noise outside the ring than in it due to repeated brushes with the law. The Moroccan-Dutch heavyweight has also spent time in jail for an "aggravated assault" charge and was recently arrested again last month in relation to another assault. In his last bout, Hari defeated Ismael Londt at Akhmat Fight Show in Grozny, Russia. But what stood out to most more so than the win, was Hari's cozy relationship with Chechnya president, Ramzan Kadyrov.

GLORY, of course, is aware of Hari's checkered past and troubled reputation," but it will not prevent them from pursuing a fight with him and their 27-year-old champion, Verhoeven, who has defended his heavyweight title six consecutive times, defeating Mladen Brestovac in his last bout by unanimous decision at GLORY 28.

"That is always a concern for sure," Franklin said. We do not expect things to be simple."

BIG Lebowski
19-06-2016, 01:06
Zou leuk zijn. Ik kijk nu al weer uit naar de Badr topics. En de filmpjes

LightHeavyWeight
19-06-2016, 09:31
En het gelul als Badr er tussenuit knijpt en het iedereens schuld is behalve die van hemzelf. Ja het wordt weer een hoop gelul en weinig geknok.

BIG Lebowski
20-06-2016, 01:00
Badr komt wel als de pot geld groot genoeg is. Kan best lastig zijn, want de laatste potjes geld zullen niet gering zijn geweest in de boevenstreken waar hij meestentijds vertoeft.

largo0
20-06-2016, 01:50
En het gelul als Badr er tussenuit knijpt en het iedereens schuld is behalve die van hemzelf. Ja het wordt weer een hoop gelul en weinig geknok.

Wanneer heeft Badr een partij niet aangenomen vertel?

Wanneer gaf hij iedereen de schuld? Welke partij was dat?

e-type
20-06-2016, 11:06
Quarteron werd geld aangeboden om niet te vechten. Verder nog een gala in Eindhoven waar ie zich terugtrok terwijl er al vele kaarten verkocht waren door mensen die speciaal voor Badr kwamen.

Pak slaag tegen Zamedov had ie geen zin meer in en bleef toen maar lekker op de grond zitten.

LightHeavyWeight
20-06-2016, 11:45
Wanneer heeft Badr een partij niet aangenomen vertel?

Wanneer gaf hij iedereen de schuld? Welke partij was dat?

Houd deze gedachte vast, over 6 maanden komen we erop terug. Als ik ongelijk heb zal ik de eerste zijn om dat hier toe te geven. Ik hoop overigens ongelijk te krijgen.

Wesley1990
20-06-2016, 22:33
Volgens mij mocht badr niet vechten in eindhoven.. Maar goed badr is badr..

Willem033
20-06-2016, 22:39
Nee, had toch iets te maken met de gemeente ofzo, volgens mij had Badr die partij niet afgezegd.

e-type
21-06-2016, 11:06
Volgens mij mocht badr niet vechten in eindhoven.. Maar goed badr is badr..

Klopt. En dat ligt niet aan Badr wou je zeggen?

Wesley1990
21-06-2016, 11:15
Klopt. En dat ligt niet aan Badr wou je zeggen? deels wel ja maar als hij zelf wel wil vechten maar niet mag wie is dan de schuldige?

e-type
21-06-2016, 12:26
deels wel ja maar als hij zelf wel wil vechten maar niet mag wie is dan de schuldige?

Tsja, Quarteron werd ook verwijderd van de card vanwege "onprofessioneel gedrag". Gelukkig had ie het telefoongesprek met Mike opgenomen en bleek het verhaal toch effe anders te zijn.

Gelukkig kreeg Badr direct na z'n afzegging in Eindhoven een lucratieve aanbieding uit Dubai. Heel fijn voor deze broodvechter, zal ik maar zeggen.

En dan nog het toernooi in Marokko dat helaas geen doorgang kon vinden. Nét nadat ie uitstel van z'n rechtzaak kon krijgen om aan dit toernooi deel te nemen. Dat vond ik wel sneu, voor deze broodvechter. Zelfs z'n advocaat was enigzins van slag door dit ongemak.

Wesley1990
21-06-2016, 18:07
Tsja, Quarteron werd ook verwijderd van de card vanwege "onprofessioneel gedrag". Gelukkig had ie het telefoongesprek met Mike opgenomen en bleek het verhaal toch effe anders te zijn.

Gelukkig kreeg Badr direct na z'n afzegging in Eindhoven een lucratieve aanbieding uit Dubai. Heel fijn voor deze broodvechter, zal ik maar zeggen.

En dan nog het toernooi in Marokko dat helaas geen doorgang kon vinden. Nét nadat ie uitstel van z'n rechtzaak kon krijgen om aan dit toernooi deel te nemen. Dat vond ik wel sneu, voor deze broodvechter. Zelfs z'n advocaat was enigzins van slag door dit ongemak.
Klopt wat je zegt vind alleen wel dat als iemand als badr 100+ wedstrijden heeft gevochten iets meer krediet verdient.. Vind badr ondanks zijn prive leven een top vechter die er veel meer uit zijn carriere had kunnen halen maar als je nu naar de zwaargewichtendivisie kijkt en badr zou nog steeds in topvorm zijn zou die dezelfde kritiek krijgen als verhoeven dat het allemaal niet zoveel voor stelt dus als je dan toch een motivatie wil als vechter dan maar het geld tegen nobodys want het grote geld is momenteel in het mma te verdienen

e-type
21-06-2016, 19:46
Klopt wat je zegt vind alleen wel dat als iemand als badr 100+ wedstrijden heeft gevochten iets meer krediet verdient.. Vind badr ondanks zijn prive leven een top vechter die er veel meer uit zijn carriere had kunnen halen maar als je nu naar de zwaargewichtendivisie kijkt en badr zou nog steeds in topvorm zijn zou die dezelfde kritiek krijgen als verhoeven dat het allemaal niet zoveel voor stelt dus als je dan toch een motivatie wil als vechter dan maar het geld tegen nobodys want het grote geld is momenteel in het mma te verdienen

Wat Badr betreft is het voor mij een optelsommetje. Zoals bijna elke marokkaanse sporter, je ziet het ook veel in voetbal, zodra ze de top bereiken gaat het mis en vallen ze diep (off topic, maar ik ben echt benieuwd hoe Ziyech het doet over drie jaar. Ik vermoed dat ie dan in Rusland voetbalt bij Sportski MultiDollarski).
En Badr is nou eenmaal een megalomane narcist en da's niet echt mijn volk. Zodra je je bezig gaat houden met het stelselmatig mishandelen van mensen om de meest futiele redenen, het bedriegen van mensen die je vertrouwen en jezelf zo buiten de maatschappij zet, dan verlies je (bij mij) alle krediet die hij als sporter heeft opgebouwd. Ik kan dat dan gewoon niet meer los zien van de vechter, ik gun 'm dan gewoon he-le-maal niets meer.

En je hebt gelijk, helaas heeft Badr inderdaad niet alles uit z'n carrière gehaald, maar hij is echt de enige schuldige daaraan. Ik hoop serieus dat ie z'n geluk met Ronaldo vindt en dan heerlijk in Portugal of Marokko van z'n centjes gaat genieten. Van Ronaldo z'n centjes dan he. ;)

Maar laten we eerst maar kijken of deze partij überhaupt nog door zal gaan.

mrtweakbox
21-06-2016, 22:29
Persoonlijk zit ik niet op deze partij te wachten: Rico lijkt niet door te zetten in zijn ontwikkeling (als ik de laatste partij zie) en kan in een saaie partij winnen op punten - terwijl als Badr wint dan komt het door de agressie waar hij de laatste jaren vooral buiten de ring gebruik van heeft gemaakt. Wat mij betreft zijn er een hoop andere vechters die de aandacht wel verdienen en hoop dat die het ook krijgen als dit event door gaat.

Wesley1990
22-06-2016, 00:14
Persoonlijk zit ik niet op deze partij te wachten: Rico lijkt niet door te zetten in zijn ontwikkeling (als ik de laatste partij zie) en kan in een saaie partij winnen op punten - terwijl als Badr wint dan komt het door de agressie waar hij de laatste jaren vooral buiten de ring gebruik van heeft gemaakt. Wat mij betreft zijn er een hoop andere vechters die de aandacht wel verdienen en hoop dat die het ook krijgen als dit event door gaat. ja maar dat is het probleem denk ik je heb niet meer de k1 tijden dat als er een zwaargewicht weg valt dat er weer een andere topper boven komt drijven.. Zit persoonlijk wel te wachten op de wedstrijd denk dat het goed is voor glory want als badr vecht gaan mensen toch kijken en vind de laatste tijd dat rico ook als mens een beetje veranderd als je zo hier en daar de intervieuws ziet en leest.. Vind stoere praat niet erg hoort er ook bij alleen het moet wel bij je imago passen..

Eindbaas
22-06-2016, 01:45
Goed nieuws! Hopelijk komen beide partijen eruit. Een win win situatie voor iedereen, leuk voor de KB fans en de gewone man die het wil zien. MAAR Mr Hari moet er echt keihard voor gaan trainen veel minder drank, clubs etc. Ik blijf nog wel een fan van Badr als kickbokser maar zijn prive leven is niet normaal voor doorsnee 'sportman' zoals hij zichzelf noemt in de media. Voor Verhoeven is het natuurlijk ook een uitdaging ook al zegt hij van niet.. Weet iemand wanneer Saki weer moet gaan vechten?

largo0
22-06-2016, 16:45
Houd deze gedachte vast, over 6 maanden komen we erop terug. Als ik ongelijk heb zal ik de eerste zijn om dat hier toe te geven. Ik hoop overigens ongelijk te krijgen.

Bla bla bla.

In bijna elke post die over Hari gaan zie ik je reageren met ''hij knijpt er tussen uit'' etc.

Terwijl Hari altijd en overal heeft gevochten.

largo0
22-06-2016, 16:49
Als Glory deze partij niet gaat organiseren dan hoeven ze zich nooit meer de grootste kickbox-organisatie noemen.

In de K-1 tijden zou deze partij nu al op de agenda staan

Rverm
25-06-2016, 20:27
Als Glory deze partij niet gaat organiseren dan hoeven ze zich nooit meer de grootste kickbox-organisatie noemen.

In de K-1 tijden zou deze partij nu al op de agenda staan

Andere tijden, weinig andere bonden, minder tv-deals, andere bedragen in omloop, vechters die minder eisen hadden, vechters die een iets minder strafblad hadden...

Kemal
26-06-2016, 08:53
http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binnenland/26084854/__Verhoeven__Tijd_Badr_Hari_voorbij__.html

tidelot
26-06-2016, 09:35
Lees dat het gevecht 10 december is
https://m.facebook.com/660219580655054/photos/a.660285977315081.1073741828.660219580655054/1241240269219646/?type=3&source=48&__tn__=E

fifi23
27-06-2016, 17:11
in de ziggo dome??
.
https://allevents.in/amsterdam/badr-hari-vs-rico-verhoeven/1433014053382242

Eindbaas
27-06-2016, 19:51
CEO Jon J Franklin over het gevecht en meer.

https://www.youtube.com/watch?v=GXoOfHsLVkA