PDA

View Full Version : Denise Kielholtz: Ik had 100% het gevoel dat ik had gewonnen



payap
02-07-2016, 00:40
Denise Kielholtz vocht vorig weekend in St. Louise, USA haar tweede partij voor Bellator. Na haar eerste partij voor deze organisatie te hebben gewonnen verloor ze haar tweede partij op punten van Gloria Peritore. Een jury beslissing die wel zeer discutabel te noemen is. Mixfight sprak met Denise over de partij en enkele andere zaken.


https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13450116_1191616300882535_7084531911036181313_n.jp g?oh=73917ec795444cafbf690fbd8c46b0e6&oe=57F757F3



Denise, afgelopen weekend vocht je in Amerika tegen Gloria Peritore voor Bellator 157 'Dynamtie 2’. Hoe ging deze partij van uit jouw beleving?

Uit mijn beleving verliep de partij goed, was niet onder de indruk van haar vecht stijl, ze wou vooral het gevecht vermijden, wat ik zelf heel jammer vond. Ik heb me aan de game plan gehouden en denk nog steeds dat de winst niet aan haar toe behoort.




Je verloor deze partij op punten. Een uitslag waar, op zijn zachts gezegd, de nodige vraagtekens bij gezet kunnen worden. Het geen ook het publiek luidkeels liet weten. Hoe kwam deze uitslag bij je binnen en heb je nog protest aangediend?

Na de wedstrijd had ik 100% het gevoel dat ik gewonnen had en had ook geen enkele twijfel dat ik weleens zou kunnen verliezen. Ik was al geschokt dat ze een ronde aan haar hadden gegeven en de uiteindelijke uitslag kwam helemaal binnen als een dondersteen. Ik heb geen protest ingediend, want het moment is al van mij afgepakt, plus bij de Athletic State Commission duurt een protest langer en kost het meer dan dat het waard is, dus dit hebben wij dan ook niet gedaan. Ik kom Gloria Peritore zo wie zo nog een keer tegen dit jaar.




Bellator is van huis uit een MMA organisatie die nu ook Kickboksen op hun evenementen zetten. Je bent zelf van oorsprong een judoka en ook bezig met MMA waar je al een partij in heb gevochten. Was dit een eenmalig uitstapje of heb je nog plannen in het MMA?

Ik heb een contract bij Bellator getekend voor zowel kickboks als MMA wedstrijden, dus mijn MMA avontuur is zeker geen eenmalig uitstapje geweest. Wanneer ik een MMA partij ga vechten is nog niet duidelijk, voorlopig heb ik nog een aantal kickboks partijen staan.




Glory is nu ook een dames categorie begonnen met als huizenhoge favoriet voor de titel Tiffany van Soest, die jij bij Enfusion al eens ruimschoots heb verslagen. Hebben ze met jou ook contact gehad om voor hen te vechten en kunnen we jou in de toekomst evt nog bij Glory zien?
Zeker Tiffany behoort in de top van mijn gewichtsklasse. Ik heb haar vorig jaar voor mijn Enfusion wereld titel verslagen en wie weet kom ik haar nog een keer tegen, dat sluit ik zeker niet uit! Op dit moment heb ik samen met mijn manager Raymond Daalder, een zeer lucratief contract met Bellator getekend, waar ik ontzettend goed zit en Glory kan mij op dit moment niet het bedrag betalen wat Bellator doet. Ik zeg nooit nooit, kan in de toekomst zeker veranderen, maar op dit moment zit ik goed bij Bellator en wie weet voor de toekomst.


https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13332984_1180936785283820_8377561824183980246_n.jp g?oh=b620e6ed05bad3da2597139c675f17a1&oe=57FB05BA



Wanneer, waar en tegen wie kunnen we je weer in de ring zien verschijnen? En is er al sprake van een evt nieuwe partij bij Bellator?

Mijn manager is nu in onderhandeling over een nieuwe partij in september, voor Bellator, en verder kan ik er nog niks over zeggen. Maar zal dit jaar zeker nog twee keer knallen.

lukashenko
02-07-2016, 01:46
ik vind dat denise bestolen is door bellator
melvin trouwens ook en nog in een van de belangrijkste wedstrijd van zn carriere
erg jammer .
terwijl bellator een goede toevoeging is voor de sport helemaal met het kickbox die eraan is toegevoegd

Kemal
02-07-2016, 07:04
thanks Chris, leuk interview.

Bromios
03-07-2016, 00:39
Ze was zelf ook niet al te actief moet ik zeggen. Je ziet aan uitstraling en beweging dat zij de betere was en ik denk dat het een split decision voor haar was, maar ik ben hier ook niet echt verbaasd over. Als ze zelf actief was gaan werken had ze het in een ronde beslist.

Hele goede sporters lijken een soort arrogantie over zich te krijgen en denken het met half werk af te kunnen en dat gaat soms fout.

de Stiep
04-07-2016, 12:49
Ben het met Bromios eens dat ze een beetje "achterover leunde". Vond het echter een beslissing die nergens op sloeg. Weer bestolen door de jury van Bellator inderdaad net als Melvin.