PDA

View Full Version : Karapet Karapetyan, een korte kennismaking!



Wheelie
14-07-2016, 13:30
http://mixfight.com/blogimg/1000/500/id33881/Karapet.png
COLUMN: KARAPET KARAPETYAN, EEN KORTE KENNISMAKING!Jul 14, 2016 Kickboxen en advocatuur, dat lijkt wel een rare combinatie. Dat was tenminste de reactie die ik kreeg van een advocaatcollega tijdens mijn studentstage in Amsterdam, toen hij mij vroeg wat mijn hobby’s zijn en waarop ik antwoordde: kickboksen.

Weliswaar kent menigeen in de kickbokswereld mij van mijn kickbokswedstrijden, toch zal ik hier kort iets over mijzelf vertellen. Ik heb in mijn leven meer gedaan dan alleen kickboksen en dat is ookde reden dat ik een column ga verzorgen op Mixfight.com.

Op mijn 16 de ben ik met mijn familie naar Nederland verhuisd, vanuit Armenië. Na een intensieve taalcursus en het afronden van de middelbare school ben ik begonnen aan mijn rechtenstudie aan de Radboud universiteit in Nijmegen.
Naast mijn studie heb ik mij ook intensief bezig gehouden met kickboksen, dat laatste is bij de meeste kickboksliefhebbers hier wel bekend. Discipline en doelgerichtheid zijn belangrijke voorwaarden geweest om deze combinatie mogelijk te maken. Bovendien is het ook een hele goed balans geweest van mentale en fysieke inspanning.

De studie is erg goed verlopen en ik ben met hoge cijfers afgestudeerd. Maar toch heb ik ervoor gekozen om niet meteen aan de slag te gaan als jurist of advocaat. Mijn andere passie, het kickboksen heeft een houdbaarheidsdatum en bewust heb ik ervoor gekozen daar het maximale uit te halen. Met mijn bul op zak heb ik mij in 2011 volledig gericht op het kickboksen en dat wierp zijn vruchten af en ik heb op het hoogste niveau mee mogen draaien.


Ik ben inmiddels 34 jaar en nu zal ik mij volledig richten op de advocatuur. Op 31 augustus a.s. wordt ik beëdigd bij de rechtbank in Zwolle. Een nieuwe mijlpaal in mijn leven, waar ik erg veel zin in heb. Als zelfstandig advocaat zal ik mij richten op het strafrecht en verbintenissenrecht. Met veel enthousiasme zal ik mijn drive en werklust ook hier inzetten en hoop vele mensen te kunnen helpen met hun juridische problemen. Verder zal ik op 3 september a.s. bij SKMO een lezing gaan verzorgenover juridische zaken die voor sportschoolhouders van belang kunnen zijn. De plaats en tijdstip van de lezing zal op de website van SKMO te zijner tijd bekend worden gemaakt.

Ten slotte zal ik de column “Vechtsport en Recht” op Mixfight gaan verzorgen. Hierin zal ik onderwerpen behandelen die voor de vechtsport van belang. Dat kunnen onderwerpen zijn die rakelings juridisch met de vechtsport te maken hebben, maar ook bijzondere juridische vraagstukken. Heb je zelf een juridische vraag die enigszins vechtsport gerelateerd is dan je contact opnemen met Mixfight ( [email protected] ) en wellicht kan ik er een column aan wijden.

Osu!
Karapet Karapetyan

Kemal
14-07-2016, 15:20
Leuk stukje! thanks

de Stiep
15-07-2016, 20:00
Ik wens je alle geluk gozer. Je bent een geweldige vechter. Als je net als in de ring/kooi vecht voor je klanten ben ik er van overtuigd dat je een geweldige advocaat gaat worden. Heel andere wereld die ik best goed herken. Roy, ik hoop dat je hem goed begeleid. Is een maximaal gevaarlijke wereld met heel veel verleidingen. Kijk naar Aswin. Maatje nog steeds en zal niet anders worden. Heb daar best veel gezeur over in mijn wereld. Ballie is en blijft mijn mattie. Had er met mijn vriendin over. Iemand doet of laat dingen, maakt keuzes. Moet je dan afscheid van zo iemand nemen ? Ik vind van niet. Dussssss Karapet..... weet dat je in een uitzonderlijke wereld acteert zeker gezien jouw achtergrond en dat er vele verleidingen op je pad zullen komen. Blijf jezelf

DonMMA
17-07-2016, 19:06
Nice! Goed bezig Karapet en goed bezig MixFight helemaal super

Richelieu
17-07-2016, 23:16
Welkom Karapet!