PDA

View Full Version : Peter Müllenberg wint eerste partij



Kemal
08-08-2016, 08:06
Bokser Peter Müllenberg heeft zich zondag tijdens zijn debuut op de Olympische Spelen niet laten verrassen. De 28-jarige Tukker versloeg in Rio de Janeiro leeftijdsgenoot Ehsan Rouzbahani uit Iran duidelijk op punten: 3-0. Het oordeel van de jury was na drie ronden unaniem: 29-28 29-28 29-28.

Müllenberg, tweede bij het EK van 2013 en 2015, was verguld met zijn zege op de nummer vijf van Londen 2012. ,,Hier heb ik vier jaar, nou misschien wel acht jaar, naartoe geleefd'', sprak hij glunderend. ,,Ik wilde zó graag een olympische prestatie leveren. Ik heb er echter wel voor gewaakt, dat ik mezelf niet te veel druk op zou leggen, want daar ga je niet beter van boksen. Ik was daarom niet nerveuzer dan voor een WK of EK.''

Müllenberg was tevreden over zijn eerste twee ronden waarin hij goed en snel combineerde zonder zelf te incasseren. ,,Maar de laatste ronde was niet best'', bekende hij. ,,Die heb ik terecht verloren bij de drie juryleden. Ik was te passief, omdat ik wist dat ik een ruime voorsprong op punten had. Ik wilde de partij veilig uit boksen, zonder blessures en andere narigheid en dat gaat dan toch ten koste van je niveau.''

Müllenberg komt donderdag in de achtste finales in actie tegen Teimoer Mammadov uit Azerbeidzjan, die vrijdag de vlag droeg van zijn land tijdens de openingsceremonie. ,,Ik heb nog een oude rekening tegen hem te vereffenen. Waar kun je dat beter doen dan hier in Rio?''

Eerder op de dag behaalde Enrico Lacruz (-60 kg) de eerste olympische zege namens Nederland sinds Barcelona 1992. Nadien ontbrak Oranje steeds bij het olympisch bokstoernooi.

e-type
08-08-2016, 11:20
Het gaat de goede kant op, al was dit een ideale opwarmer voor Mullenberg.

Klassikl
08-08-2016, 14:19
Top

Minotauro
09-08-2016, 15:07
Nu tegen Teymur Mammadov, waar hij in 2015 in Baku de EK finale van heeft verloren. Hele nare tegenstander van 1,96 m in de -81 kg klasse. Peter is 1,84 of zo en in de vorige partij vocht die Mammadov echt een vieze partij. Echt als Klitschko. Voorhand, voorhand, voorhand, voorhand enz. Ik hoop echt dat Peter hem pakt, dan schakelt hij direct een van de sterkere tegenstanders uit. Vrijdagavond rond 00:15.

Enrico vanavond rond 22:00 tegen tweevoudig Aziatisch kampioen. Enrico gaat hem pakken

my2cents
12-08-2016, 04:16
Helaas heeft ie net verloren..