PDA

View Full Version : "Rory MacDonald dichtbij contract met Bellator"



e-type
24-08-2016, 20:40
ah, dat zou k*t zijn zeg...

bron (http://www.mmafighting.com/2016/8/24/12625654/rory-macdonald-close-to-finalizing-contract-with-bellator-mma)

One of the best welterweights in the world is headed to Bellator.

Rory MacDonald (http://www.mmafighting.com/fighter/117/rory-macdonald) is close to finalizing a new fight contract with Bellator, MMA Fighting has learned. MacDonald's management team was informed Tuesday night by the UFC that they were not able to match the terms of a contract offered by Bellator.While MacDonald has yet to put pen to paper, that is a formality at this point, sources say. So much so that the UFC has already removed him from their official welterweight rankings.MacDonald (18-4) made his UFC debut in Jan. 2010. He will leave the organization with an 9-4 record inside the Octagon, most recently dropping a unanimous decision to Stephen Thompson (http://www.mmafighting.com/fighter/1559/stephen-thompson) in June.Nicknamed "Red King," MacDonald is considered to be best active Canadian fighter. His 2015 UFC welterweight title fight against then-champion Robbie Lawler (http://www.mmafighting.com/fighter/91/robbie-lawler) was a unanimous choice for Fight of the Year.The 27-year-old's Bellator debut has yet to be decided, but sources say he's currently targeting a fight in the first quarter of 2017.


http://m2.sportsjoe.ie/YToyOntzOjQ6ImRhdGEiO3M6MTc1OiJhOjM6e3M6MzoidXJsIj tzOjExMzoiaHR0cDovL21lZGlhLXNwb3J0c2pvZS5tYXhpbXVt bWVkaWEuaWUuczMuYW1hem9uYXdzLmNvbS93cC1jb250ZW50L3 VwbG9hZHMvMjAxNS8wNy8xMzEyNDI0Mi9Sb3J5LU1hY0RvbmFs ZC1JSS5qcGciO3M6NToid2lkdGgiO2k6NjQ3O3M6NjoiaGVpZ2 h0IjtpOjM0MDt9IjtzOjQ6Imhhc2giO3M6NDA6IjFkYWQ1ZGI0 MTMxNjEyMTJiOTljNzE2YTQ0NjAwZDAxOTY5ZDkzOTkiO30=/rory-macdonald-ii.jpg

Wiseguy
24-08-2016, 22:50
Zonde, maar de UFC zal er niet wakker van liggen. Tot nu toe zijn het alleen maar de net niet vechters die de overstap maken.

Triangleman
25-08-2016, 00:42
Zonde, maar de UFC zal er niet wakker van liggen. Tot nu toe zijn het alleen maar de net niet vechters die de overstap maken.

Mee eens, maar dit is toch wel een topper in de divisie. Iemand van dit caliber is nog nooit vertrokken. Tendens? Dit moet de UFC niet blijven willen denk ik. Maar het lijkt me wel een goede ontwikkeling. De UFC betaalt de subtoppers gewoon te weinig en Bellator springt in dit gat....

my2cents
25-08-2016, 01:01
Topper? Was het zeker ja maar aan zijn laatste wedstrijd te zien heeftLawler zijn ziel gestolen...;)

Wiseguy
25-08-2016, 02:16
Mee eens, maar dit is toch wel een topper in de divisie. Iemand van dit caliber is nog nooit vertrokken. Tendens? Dit moet de UFC niet blijven willen denk ik. Maar het lijkt me wel een goede ontwikkeling. De UFC betaalt de subtoppers gewoon te weinig en Bellator springt in dit gat....

Topper absoluut, maar geen charisma en geen ppv draw. Beetje vergelijkbaar met Benson Henderson. Is weg, maar wordt niet gemist. Er komen wel weer talenten naar boven drijven. Bij de UFC zijn niet de vechters de sterren, maar de organisatie. Er zijn maar een handjevol vechters die bekender zijn dan het merk UFC en zijn worden vorstelijk betaald en zullen niet zo snel die financiele zekerheid op het spel zetten door naar de minor leagues te gaan. Kortom.. slim van Rory MacDonald, jammer voor de hardcore fans, de UFC zal er geen nacht minder om slapen.

e-type
25-08-2016, 08:32
Voorlopig vertrekt ie uit een bomvolle gewichtsklasse, dus wordt ie misschien niet zo gemist. Maar als dit zo door gaat zetten krijg je de mogelijkheid dat bepaalde gewichtsklassen hun middenkader gaan missen. 'k Vond het een bijzondere vechter en vind het erg jammer dat ie gaat, maar wat Wiseguy zegt. Ook deze is goed op te vangen door de UFC, anderes hadden ze 'm wel een beter contract gegeven.

LightHeavyWeight
25-08-2016, 09:52
Ik vind het erg jammer, ik heb hem hoog zitten al is het de laatste tijd wel wat minder.
Maar misschien zijn bepaalde klassen bij Bellator straks interessant genoeg om te gaan volgen.

Superstick
25-08-2016, 10:55
Hij is pas net 27 jaar en toch een erg interessante vechter om te zien over het algemeen. Ik vind dit daarom wel opvallend. Uiteraard kan de UFC het bod gemakkelijk evenaren, maar blijkbaar vinden ze hem dat niet waard. Wel interessant om te gaan zien hoe goed hij het kan doen bij Bellator.

Bromios
25-08-2016, 12:14
Bellator haalt nu hap snap een aantal vechters weg bij UFC. Het zou slim van ze zijn om zich op 1 of 2 divisies te concentreren en daar proberen een goed rooster op binnen te krijgen.

pronk
25-08-2016, 12:14
Wel jammer dat hij vertrekt, had liever gezien dat hij naar Greg Jackson zou gaan ,want heb altijd het gevoel dat hij de belt nog steeds kan pakken.

my2cents
25-08-2016, 12:52
Het is eigenlijk alleen al gek dat ze hem laten gaan zodat er nu geen rematch met Lawler kan plaatsvinden... Volgens mij is dat een gevecht dat iedereen wil zien.

e-type
25-08-2016, 16:05
Volgens mij wil iedereen McGregor vs TBA zien. Helaas.

Willem033
26-08-2016, 22:04
Had hem graag een keer tegen Nick Diaz zien vechten.

Kemal
27-08-2016, 08:14
Bellator announces Rory MacDonald signing during Bellator 160 broadcast

After days of speculation, Rory MacDonald is officially a part of the Bellator roster.

MacDonald (18-4 MMA, 0-0 BMMA) went 9-4 while with the UFC. Included in his four losses is a failed bid at the welterweight title in a UFC 189 war against then-champ Robbie Lawler in July 2015. The “Fight of the Night” and “Fight of the Year” winner saw Lawler finally win with a fifth-round TKO. MacDonald was ahead three rounds to one heading into the fifth before Lawler stopped him.

MacDonald was off for nearly a year after that fight. He returned in June at UFC Fight Night 89, but lost a unanimous decision to Stephen Thompson, who likely punched his ticket to a title shot with the win. That gave MacDonald back-to-back losses for the first time in his career.

Prior to that, after a loss to Carlos Condit in his second UFC fight, he won fight straight – including decision wins over Nate Diaz, B.J. Penn and Jake Ellenberger – before a split-decision loss to Lawler in their first meeting. He won three straight after that to earn the rematch.

Following the announcement, Bellator President Scott Coker tweeted out a welcome to the newest member of the roster.

An opponent or date for McDonald’s debut was not announced.

e-type
27-08-2016, 10:03
'k hoop dat ie Michael Page gauw tegenkomt.

Klassikl
27-08-2016, 22:17
Heel jammer, niet mijn favoriet maar het is een echte topper.

Bromios
28-08-2016, 10:29
Ik zat gisteren nog even Bellator te kijken en de uitstraling zonder het saaie reebok eenheidsgebeuren is toch 10x beter.

Ik denk dat voor de meeste vechters die goeie persoonlijke sponsoren hebben het beter is om bij Bellator te zitten. Het rooster bij UFC wordt voller en voller dus steeds minder partijen en steeds minder mogelijkheden om tussen je partijen te kunnen blijven bestaan.

Suplex
28-08-2016, 19:23
Slimme zet van Bellator als ze nog paar goeie ww te pakken krijgen kan het een leuke divisie worden bij Bellator met mvp als de grote smaakmaker en publieks trekker.

MVP vs rory zou een echt een top fight zijn die ik zeker zal gaan kijken mocht die komen.
dan kunnen we ook eens zien hoe Bellator zich verhoud qua niveau tov ufc.
rory hoort tot de top 5 ww van de wereld

Soulbringer320
28-08-2016, 22:34
Jammer