PDA

View Full Version : Overeem weet het zeker: ik ga geschiedenis schrijven



Kemal
09-09-2016, 09:22
Zwaargewicht Alistair Overeem (36) gaat zaterdagnacht vier uur Nederlandse tijd in de octagon het gevecht aan met regerend UFC-wereldkampioen Stipe Maocic. ‘Ik ga geschiedenis schrijven’.

Je klinkt zeker.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel iets meer spanning voel dan normaal. Als ik win heb ik alles gewonnen wat er te winnen valt, geen vechter die me dat kan nazeggen. Ik heb in alle bonden die er ooit waren de titel gepakt: Strikeforce, DREAM, K-1 en straks de UFC.

Toen je in 2011 overstapte naar de UFC leek een titel ver weg.

Ik heb een moeilijke tijd gehad. Tegen Junior dos Santos zou ik voor de titel vechten, maar ik werd 9 maanden geschorst doordat mijn testosteron te hoog was. Mijn relatie liep stuk, ik had problemen met mijn management. Zes jaar lang ging alles goed, maar ineens zat het enorm tegen. Mijn hele toekomstbeeld veranderde. Ik moest handelen. Ik heb mijn omgeving ‘opgeruimd’, een nieuw team om me heen verzameld en verliet Miami. Ik zit nu in Albuquerque. Daar is echt helemaal niks te doen, je hebt alleen bergen en de woestijn.

Iedereen dacht dat het met je gedaan was.

Daarom voelt dit extra lekker. Dit heb ik zelf gedaan, niemand anders. Ik zie mijn dochter uit een vorige relatie nauwelijks, mis Nederland. Maar je moet werken en dingen opzij zetten om iets te bereiken. Ik eet, slaap en train. Mijn nieuwe vriendin wordt er wel eens gek van, want ik doe zelden het huishouden of de administratie.

Straks sta je met die ‘belt’ in je handen. En dan?

Mijn toekomst ligt in ieder geval bij de UFC. Het is de grootste en meest prestigiueze MMA-organisatie ter wereld. Het Amerikaanse amusementsbedrijf WME-IMG is sinds vorige maand de eigenaar en had daar vier miljard dollar voor over. Concurrenten zoals Pride, Strikeforce en World Extreme Cagefighting zijn overgenomen. De beste vechters zitten hier.

bron (http://www.metronieuws.nl/xl/sport/2016/09/overeem-weet-het-zeker-ik-ga-geschiedenis-schrijven)

e-type
09-09-2016, 12:31
Mooi interview. En prachtig om te zien hoe die gast al zolang meedraait in de top van het MMA.

S.B.
09-09-2016, 14:10
Kan echt niet wachten...

Minotauro
09-09-2016, 15:26
Ik ook niet. Keiharde KO voor Stipe

Robvandee
09-09-2016, 15:58
Alistair heeft zeker kans ! Een hele goede kans zelf. Wanneer hij zijn rust houd en zijn game plan goed uitvoert gaat hij geschiedenis schrijven.
De druk ligt meer bij Stipe, die moet zich bewijzen en dat gaat hij proberen door aanvallend te beginnen en hier liggen de kansen voor Overeem, slim vechten en dan dan toeslaan. Zou toch mooi zijn en hopelijk in Nederland te titel verdedigen en graag weer in Rotterdam

LightHeavyWeight
09-09-2016, 16:19
Ahoy was schitterend maar eigenlijk te klein, zo snel dat het uitverkocht was. Doe maar de Arena hoor, ik ga dit keer toch goedkoper en verder zitten, heb in Rotterdam evengoed alles op de schermen gekeken terwijl ik toch redelijk dure kaarten had.

Bromios
09-09-2016, 16:44
Ahoy was schitterend maar eigenlijk te klein, zo snel dat het uitverkocht was. Doe maar de Arena hoor, ik ga dit keer toch goedkoper en verder zitten, heb in Rotterdam evengoed alles op de schermen gekeken terwijl ik toch redelijk dure kaarten had.

Wel erg sfeervol; ahoy. Die arena betonbak is niks.

LightHeavyWeight
09-09-2016, 16:49
Had je andere suggesties?

Willem033
09-09-2016, 17:21
Had je andere suggesties?
Jaarbeurs?

my2cents
09-09-2016, 18:13
Ziggo dome

e-type
09-09-2016, 19:18
Ziggo dome

Jaah, Ziggo Dome is een mooie tent. Ik denk dat ze de ArenA best wel okay kunnen aankleden voor dit soort events, zie Sensation of Toppers. Maar mijn favoriet is ook Ziggo.
Maar mocht Overeem die titel echt gaan verdedigen in Amsterdam, dan zit je misschien te snel aan je toeschouwerslimiet in de Ziggo.

LightHeavyWeight
09-09-2016, 20:41
Ja ik dacht ook eerst aan de Ziggo maar kunnen daar veel meer mensen in dan Ahoy?
En in de jaarbeurs ben ik nooit geweest, zou dat wat zijn?

e-type
09-09-2016, 20:58
Ja ik dacht ook eerst aan de Ziggo maar kunnen daar veel meer mensen in dan Ahoy?En in de jaarbeurs ben ik nooit geweest, zou dat wat zijn?

Nee, niet zoveel meer. Misschien 1000-2000 ofzo. Maar in Ziggo zijn de tribunes wat beter gebouwd, zitten meer op de arena. Vooral de tweede ring dan.

Ahoy

http://www.nationalestaalprijs.nl/uploads/projecten/418/sportpaleis_1264_luuk_kramer_1.jpg


Ziggo Dome

http://deorkaan.nl/wp-content/uploads/2016/04/ziggodome.png

LightHeavyWeight
09-09-2016, 21:14
Ja precies, daarom dus maar de Arena, worden kaarten veel betaalbaarder van ook.

Irishrover
11-09-2016, 11:01
En toen ging die toch kinderlijk neer. Wat een flut partij van zijn kant.

Minotauro
11-09-2016, 14:59
Hij heeft wel geschiedenis geschreven met dat rennen van hem

cornelus
11-09-2016, 15:08
Ik ook niet. Keiharde KO voor Stipe

Minotaurine kut voedoekind.
:lol:

BIG Lebowski
12-09-2016, 00:43
Nu raak ik in de war: Mina, Mini, Minota urine. Wat is het nou?