PDA

View Full Version : Trieste Nederlandse Publiek (Spoiler Overeem - Miocic)



Pansier
11-09-2016, 17:40
Typisch het publiek uit Nederland... Zolang een Nederlandse atleet of team presteert staan ze allemaal achter ze, maar zodra ze het gewenste resultaat eens niet behalen heb je een grote boze menigte tegenover je staan. Allemaal praten ze alsof ze het beter kunnen en weten. Ze denken precies te weten waarom iemand heeft verloren en kunnen maar niet begrijpen dat ze niet gewoon ''winnen''. Dit zie je ook al bij het voetbal.
Alistair Overeem verloor gisteren tegen Stipe Miocic in een gevecht dat beide kanten op kon. Alistair sloeg Stipe in de eerste ronde naar de grond en zette vervolgens een guillotine choke in welke mislukte. Hierna werd hij zelf in een ground and pound knock out geslagen en verloor de wedstrijd.
En dan begint het grote vuur van het Nederlandse publiek. Zo zeggen ze
-dat hij niet hard genoeg getraind heeft (Wat weten jullie ervan?)
-hij alleen maar wegrende (Eerst werd er gezegd dat hij niet moest brawlen, maar zijn afstand moest nemen? Hij heeft nu eenmaal niet de beste chin en moet daardoor zijn vechtstijl aanpassen.)
-hij omgekocht zou zijn
-geen dekking had
-kippenhart (In mijn ogen nog het meest trieste om zoiets te zeggen... Schaam je!)
Klein dejavu gevoel in zijn eerdere tegenslagen. Iedereen zeikt hem af elke keer dat hij verliest en ze gaan zijn kont kussen op het moment dat hij weer wint. Triest... Als je afhankelijk bent van een ander zijn resultaat dan ben je toch wel een mislukkeling zeg... Probeer zelf een iets te bereiken voordat je een ander met de grond gelijk probeert te maken.
Als er iemand veel voor Nederland heeft bereikt in de vechtsport is het Alistair Overeem wel. Een topatleet die bij elke tegenslag terug blijft knokken. Hopelijk kan hij zich nog één keer terug knokken en alsnog de titel pakken. Alistair is een topatleet waar Nederland trots op mag zijn!
OSU!

LightHeavyWeight
11-09-2016, 17:52
Niet overdrijven. Er zijn een aantal trollen, die hoef je niet mee te rekenen. Een aantal mensen die wat emotioneel teleurgesteld reageren en ik heb eigenlijk best veel mensen gehoord die het gewoon erg jammer vonden.
Plus de meningen op internet zijn niet representatief, je kunt de gemiddelde reactie wel met 50% afzwakken. Ik zie dagelijks op internet dingen die ik mensen in het gewone leven nog nooit heb horen zeggen. Anoniem is makkelijk.

SRO
11-09-2016, 18:04
iedereen reageert altijd zo geprikkeld als er kritiek is op prestatie van een vechter. Als iemand een kutpot heeft gevochten dan mag toch gezegd worden?! Als je alleen maar veren in iemands reet mag stoppen Rn niet kritisch mag zijn kun je beter een forum opheffen

pronk
11-09-2016, 18:14
iedereen reageert altijd zo geprikkeld als er kritiek is op prestatie van een vechter. Als iemand een kutpot heeft gevochten dan mag toch gezegd worden?! Als je alleen maar veren in iemands reet mag stoppen Rn niet kritisch mag zijn kun je beter een forum opheffen

2x

Triangleman
11-09-2016, 18:14
Ik snap je frustratie Pansier, maar misschien moet je het iets breder trekken, naar de mens in het algemeen. Ik vind dat hier de meeste gasten die eerder met hem wegliep veelal nog steeds vrij respectvol zijn.....

T15Boxing
11-09-2016, 18:26
Er lopen hier heel wat landverraders rond idd.

lukashenko
11-09-2016, 18:45
ik ben hartstikke trots dat ik gisternacht naar een nederlander heb gekeken die voor ufc gold vecht ..
het is erg jammer .. maar zeg nooit nooit .. 2 mooie overwinningen ..zoals werdum en big ben en je staat weer voor goud te knokken ..
ik ben een groot fan van alistair overeem . en dat hij af en toe een mindere party vecht .. ach hij staat tegen de baddest people on the planet te vechten kan gebeuren .. next time better

e-type
11-09-2016, 19:29
kippehart ja, sjonge. Eigenlijk moet je daar niet eens om lachen, gewoon diep triest dat iemand zo kan denken.
Overeem is dus de enige NL-er die het zover geschopt heeft sinds focking Bas Rutten...een Hall of Famer. Je hoeft 'm niet te mogen, maar een beetje meer respect voor de vechter mag inderdaad wel.

gieloe
11-09-2016, 21:09
Ik snap de ophef over "kippenhart" niet, ik ben pro Overeem overigens. En hij heeft al zijn laatste partijen zeer slim gevochten en gewonnen door met zijn verstand te vechten. Maar zodra hij in het nauw gedreven word heeft hij gewoon een kippenhart, en vandaag werd dat al helemaal tentoongesteld. Hij had na die knockdown het af moeten maken, maar liet Miocic helemaal bijkomen en ging letterlijk wegrennen.

Minotauro
11-09-2016, 21:19
Tsja dat zijn Nederlanders. Eerst pro, en bij verlies de rug toekeren. Kijk maar naar het voetbal in Nederland. Allemaal mensen die alleen supporten als het goed gaat, op Fey, FC U en Ado na.

Was leuk geweest als Overeem had gewonnen voor de sport in Nederland. Ik heb flink gecasht met mijn KO voorspelling voor Miocic.

e-type
11-09-2016, 22:20
ik ben hartstikke trots dat ik gisternacht naar een nederlander heb gekeken die voor ufc gold vecht ..het is erg jammer .. maar zeg nooit nooit .. 2 mooie overwinningen ..zoals werdum en big ben en je staat weer voor goud te knokken ..ik ben een groot fan van alistair overeem . en dat hij af en toe een mindere party vecht .. ach hij staat tegen de baddest people on the planet te vechten kan gebeuren .. next time betteridd. Rematch Browne lijkt me een mooie rebound partij.

Klassikl
11-09-2016, 23:23
Ik vind het allemaal wel meevallen. Niet iedereen hoeft een Overeem fan te zijn puur omdat hij een Nederlander is. En kritisch kijken naar onze eigen sporters is gewoon iets heel Nederlands. Dat hoort er hier gewoon bij.

BIG Lebowski
11-09-2016, 23:44
Eindelijk een Nederlander een UFC titelgevecht. En dan zo'n discussie over kippenhart, wegrennen etc. Zowel Miocic als Overeem verdienen een enorm compliment voor moed, trainingsarbeid en techniek. Ik heb oprecht te doen met diegenen die niet in staat zijn om respect te tonen voor eenieder die in de ring stapt. Zeker op dit niveau. Allebei toppers!

Minotauro
11-09-2016, 23:54
Sowieso (deels) respect voor Overeem. Zelfs tijdens de partij zijn cardio aan het trainen

BIG Lebowski
12-09-2016, 00:03
Mina, wat ben je toch actief op het forum de laatste uren, nu Alistair heeft verloren. Wel zo gaan slapen hoor, want van al dat gemasturbeer krijg je alleen nog maar meer eelt op je ziel.

Minotauro
12-09-2016, 01:29
Ik heb wel weer gelijk gehad. Je had ook geld kunnen verdienen als je op me had vertrouwt in plaats van je emoties had gevolgd.

Brainthief
13-09-2016, 11:37
Geld verdienen? Je kan ook gewoon voor de sport kijken. Het gaat niet altijd om geld.

Bromios
13-09-2016, 12:33
Ik hoopte natuurlijk dat Overeem het zou winnen. Maar het was 50-50 en dat bleek ook wel. Hij had hem bijna.

Maar een punt van kritiek is er inderdaad wel. Stipe kwam om te knokken en Ali alleen om te winnen. Even resetten en afstand pakken is prima maar met je rug naar de tegenstander wegrennen is niet chique. Zeker niet als je tegenstander aangeslagen is. Dan moet je gewoon er op en erover. Choke was slecht ingezet. Kan gebeuren in alle hectiek. Maar toen gaf hij het gewoon op.

LightHeavyWeight
13-09-2016, 13:05
Ik hoopte natuurlijk dat Overeem het zou winnen. Maar het was 50-50 en dat bleek ook wel. Hij had hem bijna.

Maar een punt van kritiek is er inderdaad wel. Stipe kwam om te knokken en Ali alleen om te winnen. Even resetten en afstand pakken is prima maar met je rug naar de tegenstander wegrennen is niet chique. Zeker niet als je tegenstander aangeslagen is. Dan moet je gewoon er op en erover. Choke was slecht ingezet. Kan gebeuren in alle hectiek. Maar toen gaf hij het gewoon op.

Ik denk alleen dat hij het niet opgaf maar helemaal van de kaart was door een goede tik. Ademhaling was ook de hele partij al ruk. Dat maaien was ook wat wanhopig. Verder ben ik het eens met je.

Minotauro
13-09-2016, 13:35
Geld verdienen? Je kan ook gewoon voor de sport kijken. Het gaat niet altijd om geld.

Sentimenteel stukje, maar als je iets zeker weet kan je best een gok wagen toch?

e-type
13-09-2016, 13:54
Ik denk alleen dat hij het niet opgaf maar helemaal van de kaart was door een goede tik. Ademhaling was ook de hele partij al ruk. Dat maaien was ook wat wanhopig. Verder ben ik het eens met je.

Overeem zag er gewoon niet goed uit. Dekking ook weer redelijk laag. Alsof ie weer in z'n oude routines vervalde en alles wat ie in z'n vorige partijen goed deed nu opeens verleerd had. Heel zonde, want ik denk nog steeds dat Overeem in normale doen gewonnen zou hebben. Ach, dat zullen we nooit weten.

Brainthief
13-09-2016, 21:27
Sentimenteel stukje, maar als je iets zeker weet kan je best een gok wagen toch?

Alles mag van mij. Maar als je iets zeker weet is het geen gok... Leicester City was een gok imho.

Maar ik spreek vanuit mij zelf. Ik vind de spanning van de sport mooi genoeg.

BIG Lebowski
13-09-2016, 22:08
Geld verdienen? Je kan ook gewoon voor de sport kijken. Het gaat niet altijd om geld.


Focus op materie is een compensatie voor een gebrek aan immaterie.

Minotauro
14-09-2016, 02:55
Die mag op een tegeltje Lebowski! Of heb je hem gestolen?

Iemand anders nog geld verloren door Overeems loss? Of snij ik nu een gevoelig onderwerp aan?

Bromios
14-09-2016, 08:59
Die mag op een tegeltje Lebowski! Of heb je hem gestolen?

Iemand anders nog geld verloren door Overeems loss? Of snij ik nu een gevoelig onderwerp aan?

Nee, odds waren niet interessant genoeg. Zeker die van Stipe niet. Je moest al wel een vermogen inzetten om ook maar iets over te houden. Dan is het risico te groot tov de opbrengst.

Mijn laatste goeie acties:
Tijdje terug op Holm 2 x leuke winst. eerst win rousey, toen loss tate . Goeie odds.
Nate-conor 1 was ook een leuke.
Bisping was zwaar underdog tegen Silva

Verder vooral veel losses de laatste tijd maar geen grote bedragen. Gok al een paar jaar met dezelfde 100 euro. Opgebouwd naar een dikke 1000. Heb 400 uit de pot getrokken om kaarten voor UFC rotterdam te kopen. Daarna bergafwaarts.

Minotauro
14-09-2016, 13:11
Zeker. Holm had ik met een bon ook mijn winst nog op kunnen maken. Klopt ook, zelfde geldt voor boksen, 1.13 op Golovkin dit weekend en 6.00 op Brook.

Triangleman
14-09-2016, 15:53
Ik denk alleen dat hij het niet opgaf maar helemaal van de kaart was door een goede tik. Ademhaling was ook de hele partij al ruk. Dat maaien was ook wat wanhopig. Verder ben ik het eens met je.

Ik denk ook dat hij aan was en hiervan wilde herstellen, maar Miocic gaf hem terecht die ruimte niet. Daarvoor was het toch iets subtieler positioneren...