PDA

View Full Version : China, de toekomst van het kickboksen?



payap
25-09-2016, 11:21
Jarenlang is Japan het beloofde land geweest voor het kickboksen. En er is een tijd geweest dat de K-1 het vechtsportevenement van het jaar was. Die tijd is echter al weer een aantal jaar terug is en de (echte) K-1 is niet meer en 2010 kan wel gezien worden als het laatste jaar van deze golden era.

Glory heeft de verwachtingen nooit waar kunnen maken als de opvolger van de K-1. De echte impact, hype en uitstraling van de K-1 heeft men nooit kunnen benaderen.

Langzamerhand is zich echter China aa het melden als het nieuwe Japan. Met Kunlun en WLF vindt zich het ene na andere top gala plaats in China en de gala's volgen mekaar snel op. Ook de vechters die hier in China in de ring verschijnen zijn de wereldtop.

Ook de Chinese vechters beginnen steeds beter te vechten en steeds vaker beginnen we te horen van Chinese overwinningen op gerenomeerde vechters.

Is China bezig het land land van de toekomst te worden van het Kickboksen?



http://muaythaitv.nl/images/w700/global/events/2015/c/c0vk9qez7x.jpg

LightHeavyWeight
25-09-2016, 11:29
ja.

PERFECT KICKBOXING
25-09-2016, 14:46
Money makes the world spin baby. Ben er eigenlijk blij mee. Is toch te gek voor woorden dat sommige top kickboxers die gigantisch veel moeite doen voor hun sport en zich droog dieeten voor een paar duizend euro vechten. Nu krijgen ze ten minste met al die ''rijke landen'' het geld dat ze verdienen. Nu nog wachten tot Kunlun ook de video's online zet ofsow of normale live streams.

Djani
25-09-2016, 19:07
Ik vind het een geweldige ontwikkeling. Maar stiekem hoop ik dat Japan ook weer een comeback maakt.

e-type
25-09-2016, 20:01
prima ontwikkeling hoor, alleen hopelijk geen belchinezen in de zaal...

Klassikl
25-09-2016, 20:28
Aangezien Chinese organisaties vrijwel altijd volledig gericht zijn op de chinese markt. En haast nooit iets geven om de rest van de wereld. Verwacht het niet. Voor vechters vast een goede inkomstenbron maar als fan, nee.

Richelieu
26-09-2016, 03:56
Wie is überhaupt die Banks links op de poster? In Nederland hebben we toch een lijst met HW's die deze kerel alle hoeken van de ring laten zien?

Richelieu
26-09-2016, 03:59
Gevonden................


https://www.youtube.com/watch?v=iNaPvBzqrcw

Triangleman
26-09-2016, 18:58
Gevonden................


https://www.youtube.com/watch?v=iNaPvBzqrcw

Mooi filmpje Harmen ;)

Klassikl
26-09-2016, 23:53
Haha jezus wat een circus zeg. Dacht ff dat ik naar een WWE partij zat te kijken...

hypergiant
27-09-2016, 00:47
Ze halen al bekende voetballers en basketballers binnen, dus waarom niet het kickboksen een financiële boost geven. Ze hebben wel wat entertainment nodig terwijl ze alles wat los en vast zit in de wereld aan het opkopen zijn.

mrtweakbox
27-09-2016, 17:47
Op zich welkome toevoeging al zijn er 2 punten die me opvallen: de matchmaking kan vaak wel beter en als je een chinees staat als buitenlander dan kan je maar beter voor de KO gaan...