PDA

View Full Version : A-Klasse, wat zijn hier voor de eisen?



payap
07-10-2016, 23:29
Als je als vechter in de A-Klasse wilt uitkomen hoe is dit geregeld? Moet een bond toestemming geven? Een promotor je als A-Klasser op de matchmaking zetten? Bepaal je zelf dit (evt met je trainer)?

En ook hoe dit gaat van N-Klasse naar C-Klasse en van C-Klasse naar B-Klasse?

Weet dat vroeger, toen er wel een stuk minder vechters waren en ook maar twee bonden (NKBB en MTBN) er een soort schema was waaraan een vechter moest voldoen.

Uit mn hoofd was het iets van:

N-Klasse na 3 partijen naar C-Klasse
C-Klasse na 6 partijen naar B-Klasse
B-Klasse na 6 partijen naar A-Klasse

En er zal dan ook wel gekeken zijn naar winst / verlies verhouding denk ik. Kan me nog herrinneren dat er weleens partijen waren met als inzet promotie naar een hogere klasse.

Maar hoe is dit nu allemaal geregeld?

largo0
08-10-2016, 00:36
Er zijn vechters geweest die met 1 n partij gelijk naar de c zijn gegaan. Sommige hebben de c-klasse zelfs overgeslagen.

Inprincipe is het altijd wel 8 vooral in de B die je minimaal moet winnen.

Triangleman
08-10-2016, 22:59
4, 6, 8 wordt meestal gehanteerd. Maar bond bepaalt als dit niet eerlijk blijkt te zijn. Bijvoorbeeld bij 30 jeugdpartijen. Maar ken ook voorbeelden van gasten die zorgen voor brute ko's in de c die meteen naar b gaan. Niet zomaar naar A volgens mij. Er wordt normaliter niet gekeken naar winst-verlies verhoudingen.

de Stiep
18-10-2016, 00:51
Vind het best lastig. Ik heb A vechters gezien die om te janken waren en b.v. op een gala van Ellen in Wormer was er een partij van twee nieuwelingen die spetterde echt de ring uit. Die 2 gasten (ik weet helaas hun namen niet meer, maar was op de 50e verjaardag van Glen) die zetten een knokpartij neer dat ze niet zouden misstaan in de B-klasse. Niet het gebruikelijke hotsebotse kleun maar raak werk van een (eerste !!!!!) nieuwelingenpartij, maar doordacht en keihard gevochten en beiden uitstekend luisterend naar hun hoek. Is dus ook een compliment voor beide trainers. Ik weet nog dat de hele zaal op de stoelen stond. De partij was onbeslist en daar had iedereen vrede mee.Dus wat zegt het nu hoeveel partijen je hebt gedraaid ? Ik weet het niet.....