PDA

View Full Version : Tyson Fury staat wereldtitels af



Kemal
13-10-2016, 08:34
Wereldkampioen Tyson Fury staat zijn titels boksen bij de WBO, IBO en WBA vrijwillig af. Dat heeft de Engelsman vandaag in een verklaring laten weten. Fury, die kampt met ernstige psychische problemen, wil zich volledig richten op een professionele behandeling.

,,Ik won de titels in de ring, en ik ben van mening dat ze ook in de ring moeten worden verloren. Maar ik ben gewoon niet in staat om ze te verdedigen op dit moment. Daarom heb ik nu de harde en emotionele beslissing genomen om afstand te doen van mijn dierbare wereldtitels'', aldus Fury.

Vorige week gaf de 28-jarige Fury al toe gebukt te gaan onder zware depressies. ,,Ik ben manisch depressief'', zei hij in een interview met Rolling Stone. ,,Daar heb ik al jaren last van. Ik kan er nu niet meer mee omgaan. Het laatste halfjaar ben ik mezelf verloren in drank en cocaïne. Dat is voor mij de enige manier om de dagen nog door te komen.''

Fury focust zich daarom vanaf vandaag op zijn herstel en behandelplan. ,,Ik sta voor een andere grote uitdaging in mijn leven dan vechten tegen Klitschko. En ik zal overwinnen.''

Mick Hennessy, de bokspromotor, noemt de beslissing van Fury 'hartverscheurend'. Trainer Peter Fury, de oom van Tyson: ,,Tyson komt niet alleen terug, maar hij zal ook terugwinnen waar hij recht op heeft.''

Fury was tot vandaag wereldkampioen zwaargewicht bij de bonden WBO, WBA en IBO. De belangrijkse zege boekte hij vorig jaar op Vladimir Klitsjko uit Oekraïne. Op 29 oktober zou een revanchegevecht plaatsvinden, maar Fury had zich daarvoor al vanwege 'een blessure' teruggetrokken.

Bron (http://www.ad.nl/andere-sporten/tyson-fury-staat-wereldtitels-af~a4422f58/)